popieram w całej rozciągłości :!:
A, może naklejka OCP na zderzaku pod lampą, strona kierowcy w kolorze fosforyzującym - aby w porze nocnej też być widocznym :wink:
Nie zapomnij o brokacie
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Czego i od kogo może się domagać nabywca auta, gdy stwierdzi, że coś się w nim popsuło albo że auto nie ma cech, o których zapewniał producent? Ile czasu właściciel auta ma na zgłoszenie reklamacji? Czy prowadzący komisową sprzedaż używanych samochodów odpowiada za ich wady?
Od 2003 r. sprzedawcy nie udzielają rękojmi za wady przy sprzedaży tzw. rzeczy ruchomych, czyli również samochodów. Wyjątkiem są sytuacje, w których samochód jest kupowany w związku z działalnością zawodową lub gospodarczą nabywcy. Rękojmia ma też zastosowanie w relacjach między przedsiębiorcami z branży samochodowej np. między producentem a dostawcą części do aut.
W pozostałych przypadkach nabywca może się powoływać na tzw. niezgodność towaru z umową, która zastąpiła rękojmię.
W przypadku wykrycia defektu zakupionego pojazdu można dochodzić roszczeń również przez powołanie się na gwarancję jakości. Producent, importer, a nawet sprzedawca może - choć nie musi - jej udzielić pod warunkiem, że nie weźmie z tego tytułu dodatkowych opłat.
Nabywca samochodu, który stwierdzi, że auto jest zepsute albo ma gorsze właściwości od tych, o których zapewniał sprzedawca czy producent np. w reklamie, może dochodzić roszczeń z tytułu niezgodności z umową albo z tytułu gwarancji. Wybór należy do niego. Dokonanie go z korzyścią dla siebie często zależy od dobrej znajomości przepisów prawa oraz warunków gwarancji.
[motofakty.pl - CAłY ARTYKUł ]
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz