Nie no Maciek Gokartów nie odpuszcze :twisted:
Ekonomiczne przekładnie w VW
Zwiń
X
-
Ekonomiczne przekładnie w VW
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Ekonomiczne przekładnie w VW
W ciągu następnych pięciu lat Volkswagen zamierza zastąpić wszystkie przekładnie montowane poprzecznie automatycznymi skrzyniami biegów o bezpośrednim przełożeniu.
Nowoczesne skrzynie o bezpośrednim przełożeniu są odpowiednikiem Volkswagena, jeśli chodzi o przekładnie z podwójnym sprzęgłem. Oferują one zwiększoną ekonomiczność, bardziej precyzyjną zmianę biegów oraz dużo większa solidność pracy w porównaniu ze standardowymi automatami.
W Stanach Zjednoczonych, wszystkie modele VW oprócz Touarega i Phaetona posiadają silniki montowane poprzecznie, dzięki czemu są one idealnymi kandydatami do zastosowania nowoczesnej skrzyni biegów. Póki co pozostaje jeszcze kilka technologicznych przeszkód, które uniemożliwiają instalację skrzyni w silnikach montowanych wzdłuż.
Skrzynia biegów wyposażona w dwa sprzęgła działa jak dwie, połączone przekładnie automatyczne. Jedno sprzęgło może obsługiwać biegi nieparzyste i wsteczny, drugie natomiast biegi parzyste. Za ich działanie odpowiada szybki przełącznik, dzięki któremu nie występują drgania oraz przechylenia pomiędzy przełożeniami. Ta technologia pozwala na uzyskanie lepszej ekonomiczności jazdy niż w przypadku przekładni automatycznych, które charakteryzują się utratą mocy oraz oszczędności poprzez konwerter momentu obrotowego. Tak samo jak w przypadku konwencjonalnej skrzyni manualnej, skrzynia wyposażona w dwa sprzęgła nie powoduje utraty mocy podczas przełączania biegów. W nowej skrzyni zmiany przełożenia dokonuje się dzięki przyciskom umiejscowionym na kierownicy.
Nowe elementy będą montowane w fabryce umiejscowionej w Kassel, Niemcy. Zwiększenie produkcji tego typu przekładni jest zyskiem zarówno dla producenta jak tez i klienta. Koszt wytworzenia tego typu elementu jest mniejszy o połowę w porównaniu z konwencjonalnym automatem.
[mojeauto.pl - link ]
-----------------------------------------
dużo eufemizmów a mowa przeciez o DSG :?: :!:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
Komentarz