Audi TT z zawieszeniem z Krosna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Audi TT z zawieszeniem z Krosna

    Zamieszczone przez bezduszny
    Dokładnie. Ale jest jeszcze jedna sprawa o której nie wspomniałeś.... jest to szacunek do drugiego człowieka. Co innego ostra dyskusja a co innego brak szacunku z argumentem "bo jesteś tylko userem" a ja ma taaaakie zasługi i zrobiłem tyyyyyle i to więcej od Ciebie.
    Nie tak to Panowie powinno chyba wyglądać...
    A powiedz, kto, komu gdzieklowiek naublizal, tylko dlatego ze jest moderatorem, a ten drugi zwyklym uzytkownikiem?

    Jeszcze raz powtorze, to co tutaj krytykujecie jest wynikiem zbytniego luzu na tym forum.
    A wiecie kto jest najwiekszym zwolennikiem takiego wlasnie luzu?
    Wlasnie przez Was tak mocno krytykowany Michal.
    Ja osobiscie majac doswiadczenia w administracji forum 10x wiekszego niz OCP, jestem zwolennikiem duuuzo ostrzejszych zasad.
    Jednak doszlismy do wniosku, ze mamy do czynienia z ludzmi doroslymi i na poziomie.

    Widze, ze niektorzy dzialaja w mysl zasady - dac palec, to urwa cala reke... :?
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Audi TT z zawieszeniem z Krosna

    Oczekiwane na europejskich drogach nowe coupe Audi TT będzie mieć styl, osiągi i klasę, do której przyzwyczailiśmy się od momentu wprowadzenia tego modelu na rynek. Z jedną drobną różnicą. Półaktywne zawieszenie do nowego TT pochodzić będzie z Krosna.

    W nowej wersji słynnego sportowego auta kierowcy zauważą jednak zmiany – łatwiejsze prowadzenie, lepsze izolowanie od nierówności drogi, zwiększony komfort jazdy oraz możliwość wyboru przez kierowcę poziomu tłumienia drgań za pomocą zamontowanego na desce rozdzielczej dwupozycyjnego przełącznika.

    Audi zastosowało w swoim nowym modelu TT opracowane przez Delphi Corp. półaktywne zawieszenie MagneRide – nowatorskie rozwiązanie bazujące na płynie magnetyczno-reologicznym dającym zmienne, „bezstopniowe” tłumienie drgań w czasie rzeczywistym. System MagneRide, który w Audi TT nazwano „Magnetic Ride”, reaguje w czasie rzeczywistym na warunki drogowe w oparciu o dane z czujników monitorujących ruchy karoserii i kół.

    Działanie zastosowanego w Audi systemu Magnetic Ride oparte jest na zasadzie magnetyczno-reologicznej. W polu magnetycznym drobne cząstki żelaza umieszczone w płynie do amortyzatorów ustawiają się zgodnie z kierunkiem strumienia magnetycznego. Cewkę elektromagnetyczną zintegrowano z tłokiem amortyzatora w taki sposób, aby po jej uruchomieniu strumień magnetyczny miał kierunek dokładnie poprzeczny do otworów wlotowych w tłoku. Kiedy tłok przesunie się, ustawione cząsteczki żelaza stwarzają opór dla przepływu płynu.

    Im większa energia i silniejsze pole magnetyczne, tym większy opór i siła tłumienia. Energia zależy od dynamiki jazdy i drgań pochodzących z drogi. W praktyce oznacza to, że można znaleźć optymalną siłę tłumienia drgań dla każdej sytuacji na drodze. Siła tłumienia daje – według życzenia producenta – albo jazdę bardziej komfortową, albo bardziej sportową.

    Audi stosuje magnetyczno-reologiczne amortyzatory dla obu typów jazdy: komfortowej i sportowej. W trybie podstawowym zawieszenie daje większy komfort, a po naciśnięciu guzika i przejściu w tryb sportowy samochodem można jechać bardziej agresywnie.

    Z powodu niższej siły tłumienia w ustawieniu podstawowym wykorzystywany jest cały ruch sprężyny, co zapewnia doskonały komfort na długich trasach i nierównych nawierzchniach. W trybie sportowym amortyzatory stają się twardsze i dają lepszą kontrolę nad pojazdem. Doskonale zmniejszają także tendencję do wywrotki na zakrętach.

    Ponieważ nowy amortyzator z Delphi nie wymaga ruchu żadnej części mechanicznej, jego reakcja jest natychmiastowa. Siła amortyzacji drgań zależy tylko od energii działającej na płyn magnetyczno-reologiczny i może być regulowania nawet co jedną tysięczną sekundy. Energia zmienia się bezstopniowo, więc ilość ustawień siły tłumienia jest nieograniczona. Oznacza to, że amortyzatory magnetyczno-reologiczne reagują na drgania z drogi niemalże w czasie rzeczywistym i z dużą czułością. Pętla sterowania z algorytmami Skyhook (elektroniczny system regulacji tłumienia amortyzatorów) zapewnia największy możliwy do osiągnięcia styk koła z nierówną nawierzchnią i minimalizuje przenoszenie drgań na karoserię. Dzięki temu Audi TT z zawieszeniem Magnetic Ride posiada maksymalną dynamikę jazdy w połączeniu z dużym komfortem.

    Jednorurowy amortyzator magnetyczno-reologiczny z Delphi zajmuje mniej więcej tyle samo miejsca, co amortyzator konwencjonalny lub kolumna MacPhersona. Na życzenie Delphi może dostarczyć kompletny układ zawieszenia półaktywnego, z amortyzatorami i kolumnami, czujnikami i jednostką sterującą. Dla Audi dodatkową korzyścią jest niskie zużycie energii przez układ. Amortyzator potrzebuje średnio 5 W mocy elektrycznej (maksimum 25 W).

    "Nowe Audi TT wyposażone w MagneRide pozwoli kierowcom szybko jeździć nie tylko po niemieckich autostradach, ale zapewni również duży komfort jazdy po mieście i na drogach drugorzędnych" - powiedział Daniel Warrell, kierownik ds. linii produktowej w dziale Delphi Chassis Systems.
    [mojeauto.pl - link]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    Pracuję...