Bonneville Speed Week. START!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • drepawel
    Ambiente
    • 2009
    • 117

    Bonneville Speed Week. START!

    Witam. Zastanawiam się nad zakupem Octavi z takim silnikiem. Czytałem opinie i są bardzo dobre, ale to z reguły opinie użytkowników z małym przebiegiem. Jak się sprawdza turbobenzyna po większych przebiegach ? Czytałem, że trzeba uważać, aby nie przeciążyć silnika, dbać o właściwe smarowanie turbiny (odczekać przed zgaszeniem silnika, itd, itp). Czy te silniki wytrzymają 100 tys. km ? Dodam jeszcze, że podoba mi się Octavia Scout, czyli podwyższona wersja z napędem na 4, ale niestety jest bardzo droga i nie ma gdzie się taką pzrejechać. Ma ktoś jakieś doświadczenia w opisanym temacie ?
    pawel
  • skodovkaand
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2007
    • 245

    #2
    Bonneville Speed Week. START!

    Sześć miesięcy planowania i wreszcie koniec ciężkiej pracy... a może dopiero początek? W najbliższą sobotę, 13 sierpnia rozpocznie się w USA Bonneville Speed Week, podczas którego ©KODA pokaże swą super-doładowaną 600 KM Octavię RS.

    Aby uczcić dziesiątą rocznicę pojawienia się logo RS na samochodach ©KODY, czeski producent wystawia do rywalizacji z prędkością zmodyfikowaną Octavię RS, która podczas Bonneville Speed Week dołączy do kategorii pojazdów o pojemności 2.0 litrów.


    Samochód jest wyposażony w czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TSI, ale tradycyjne doładowanie zastąpiono bardziej zaawansowanym urządzeniem, bazującym na częściach firmy Garret. ©koda Octavia dysponuje mocą 600 KM, co sprawia, że samochód potrzebuje wysokooktanowego paliwa rajdowego (z domieszką metanolu i wody), a nie benzyny bezołowiowej. Dodatkowo obniżono prześwit samochodu o niemal 80mm.

    Octavia RS staje teraz przed wyzwaniem przekroczenia magicznej prędkości 325 km/h. Wyzwanie jest ogromne, gdyż co innego rozpędzić samochód do takiej prędkości na nawierzchni asfaltowej, co innego na słynnym słonym jeziorze Bonneville Salt Flat, na którym przyczepność jest zdecydowanie niższa, co oznacza, że koła będą wpadać w poślizg niemal bez przerwy.
    Temperatury w ciągu dnia przekraczają tu 40 stopni Celsjusza, a gęstość powietrza stale się zmienia, w zależności od pory dnia. Nie zapominajmy też, że samochód jest modelem produkcyjnym, jego aerodynamika jest dostosowana do codziennego użytku, a nie do jazdy z ogromnymi prędkościami.


    Przez cały tydzień (już od jutra), Octavia RS będzie testowana i poddawana ciągłym modyfikacjom, by pod koniec Bonneville Speed Week podejść do próby pokonania magicznej granicy 325 km/h. W projekcie uczestniczy także grupa 3 dziennikarzy z Polski, którzy, prowadząc Octavię RS również będą starali się osiągnąć tę niebotyczną prędkość.

    Komentarz

    Pracuję...