Audi A6 allroad quattro

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Audi A6 allroad quattro

    Chciałem się przywitać! Przymierzam się ostatnio do kupna samochodu (to będzie mój 4 z kolei). Dwa dni temu trafiłem na to forum i bardzo mi się spodobało! Tyle informacji! Tyle możliwości! Tyle inspiracji! Wkręcam się...
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Audi A6 allroad quattro

    Elegancki wygląd, luksusowe i komfortowe wyposażenie, bardzo dobre właściwości jezdne - choć brzmi to trochę, jak z ulotki reklamowej, to jednak takie jest właśnie nowe Audi A6 allroad quattro.

    Na wygląd, ale chyba bardziej na charakter auta, duży wpływ miała inna tegoroczna premiera niemieckiej marki. To SUV Audi Q7 ma być bowiem tym modelem w gamie niemieckiej marki, który będzie lepiej spisywać się na bezdrożach. Audi A6 allroad quattro będzie mogło spokojnie wjechać na różnego rodzaju drogi, dopóki jednak będzie można nazwać je drogami. O zjechaniu z choć lekko utwardzonej nawierzchni na piaski, błota czy bagna powinniśmy jednak zapomnieć.

    W porównaniu do poprzednika zmieniła się nazwa (poprzednio był Audi Allroad), co świadczy o bliższym skoligaceniu z modelem Audi A6, a dokładniej z Audi A6 Avant. I co ciekawe, obniżono jego właściwości terenowe! Zmniejszyły się prześwit (maksymalnie 18,5 cm), kąty natarcia i zejścia, w wyposażeniu nie ma już reduktora. Bardziej postawiono na właściwości jezdne, wprowadzono nowe technologie.

    Długość A6 allroad quattro wynosi 4.934 milimetry, szerokość 1.862 mm, a wysokość, zależnie od ustawienia seryjnego zawieszenia pneumatycznego adaptive air suspension, od 1.459 do 1.519 mm. W porównaniu do swego poprzednika nowy model Audi znacznie urósł - jest o 124 mm dłuższy i o 10 mm szerszy. Nowe Audi A6 allroad quattro jest oferowane wyłącznie z nadwoziem typu Avant.

    Do wyboru są dwie wersje benzynowe oraz dwie wysokoprężne. Jednostki benzynowe to 4.2 V8 FSI o mocy 350 KM i maksymalnym momencie 440 Nm oraz 3.2 V6 FSI oodpowiednio 255 KM i 330 Nm. Najsłabszym silnikiem jest diesel 2.7 V6 TDI 180 KM, 380 Nm, a drugą jednostką wysokoprężną 3.0 V6 TDI 233 KM, 450 Nm. Do wszystkich silników Audi A6 allroad quattro oferowana jest 6-stopniowa przekładnia automatyczna tiptronic, w 2.7 TDI i 4.2 V8 FSI stanowi wyposażenie seryjne, w pozostałych dwóch standardem jest sześciobiegowa skrzynia manualna.

    Również w nowym A6 allroad quattro rozdział napędu na cztery koła odbywa się przez samoblokujący międzyosiowy mechanizm różnicowy. W normalnych warunkach jazdy siła napędowa jest rozdzielana na obie osie w proporcji po 50 procent, a w razie potrzeby na jedną oś może zostać skierowanych nawet 75 procent momentu napędowego.

    Podobnie jak w limuzynie A8, tak również w nowym Audi A6 allroad quattro w wyposażeniu seryjnym znajduje się zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension. Kierowca nowego A6 allroad quattro, za pośrednictwem panelu obsługowego MMI, może samodzielnie zmieniać wysokość ustawienia karoserii w zakresie do 60 mm. Do wyboru jest aż pięć różnych charakterystyk pracy zawieszenia – dynamic, automatic, comfort, allroad i lift.

    W trybie dynamic (odpowiednik sportowego zawieszenia) prześwit jest najmniejszy i wynosi 125 mm. W trybie automatic nadwozie jest ustawione o 15 mm wyżej, jednak podczas dłuższej jazdy z prędkością większą niż 120 km/h zostaje automatycznie obniżone do poziomu dynamic. W trybie comfort obniżenie to nie następuje. Tryb allroad oferuje prześwit równy 175 mm; od prędkości 80 km/h
    i powtórnie po przekroczeniu 120 km/h następują obniżenia poziomu karoserii o 15 mm oraz 20 mm. W wybieranym ręczne trybie lift (do najtrudniejszego terenu) nadwozie podnosi się na wysokość 185 milimetrów – o 65 mm więcej niż w A6 Avant. Po przekroczeniu prędkości 35 km/h sterownik systemu przechodzi do trybu allroad.

    Wrażenia z jazdy

    Podczas prezentacji A6 allroad quattro mieliśmy możliwość jazd wersją z silnikiem 3.0 TDI współpracującym z sześciobiegową przekładnią tiptronic. I rzeczywiście, na drogach Warmii auto spisywało się bez zarzutu. Dobre przyspieszenie pozwalało na bezpieczne wyprzedzanie na dość krętych drogach, na zakrętach Audi doskonale trzymało się toru jazdy. Układ kierowniczy działał niezwykle precyzyjnie, a skrzynia biegów pozwalała na bardziej dynamiczną jazdę (oprócz trybu Sport, możliwa była też "ręczna" zmiana biegów). Samodzielna zmiana trybu zawieszenia adaptive air suspension możliwa była także podczas jazdy, a automatyczne przejście do innego trybu odbywało się praktycznie niezauważalnie.
    [mojeauto.pl - link]
    Załączone pliki
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    Pracuję...