Ale błazerię polecam jak ktoś lubi poszaleć, poskakać itp to błazeria daje większy fun. Z kolei jk ktoś jest fanem speedu to nie ma jak narty...
uscislijmy:
boazeria=narty
parapet=snowboard
Oczywiście się pomyliłem. Powinno być:
Parapet polecam jak ktoś lubi poszaleć, poskakać itp to błazeria daje większy fun. Z kolei jak ktoś jest fanem speedu to nie ma jak narty.
Już poprawiłem.
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
Publikujemy coroczne raporty dwóch firm badających usterkowość aut. Tym razem zarówno ADAC jak i DEKRA zwycięskie miejsca obsadziły modelami rodzimych producentów.
Wstępna analiza danych podpowiada, że obie firmy faworyzują niemieckie marki. Należy jednak pamiętać, że zarówno ADAC jak i DEKRA są samodzielnymi, niezależnymi firmami działającymi na rynku do kilkunastu lat.
Dla wielu osób to właśnie te raporty stanowią podstawę przy zakupie samochodu. Ale to, co tak sprawnie działa na zachodzie, niestety nie zawsze sprawdza się na naszym rodzimym rynku. Proponuję więc uważne przestudiowanie zamieszczonych wyników, ale ze świadomością warunków w jakich badane auta były eksploatowane.
Ponieważ istnieją dość duże różnice w obu podawanych statystykach, należy wyjaśnić metody pomiaru, z jakich korzystają obie firmy. ADAC swe raporty sporządza na podstawie informacji zebranych przez pomoc drogową ADAC, którą może wezwać każdy uczestnik ruchu. Obecnie jednak dość duża część firm samochodowych oferuje bezpłatny "assistance" w ramach umowy z ubezpieczycielem, czy też warunków gwarancji. Zebrane informacje dotyczą więc procentowo coraz mniejszej liczby niemieckich kierowców.
DEKRA stosuje zupełnie inny system weryfikacji aut. Badanie odbywa się w stacji diagnostycznej na reprezentatywnej grupie samochodów. Niestety w obu przypadkach za awarię uznaje się np. uszkodzoną oponę czy przepaloną żarówkę. Widać więc, że nie zawsze wezwana pomoc czy wykryte na stacji diagnostycznej nieprawidłowości są rzeczywistym odzwierciedleniem awaryjności danego modelu. Jeśli uwzględnić te mankamenty obu metod pomiarowych, wyciągnięcie wniosków nie będzie trudne. Niemiecka bezawaryjność nie równa się polskiej, a raporty pokazują jedynie tendencje panujące na rynku. Czy należy zatem sugerować się tymi wynikami? Z lekkim przymrużeniem oka polecamy.
W prezentowanych tabelach umieściliśmy dane najciekawszej, naszym zdaniem grupy aut 3-letnich.
Ranking ADAC*
Segment B
1. Audi A2/Honda Jazz - 5,4
2. Mini - 6,2
3. Renault Twingo - 7,8
4. Toyota Yaris - 7,9
5. Opel Corsa - 8,0
6. Volkswagen Polo - 8,8
7. Volkswagen Lupo - 8,2
8. Opel Agila - 9,1
9. Ford Fusion - 9,4
10. Peugeot 206 - 10,6
Segment C
1. Volkswagen New Beetle - 6,2
2. Toyota Corolla - 8,7
3. Audi A3 - 8,9
4. Volkswagen Golf/Bora - 9,2
5. Citroen Xsara - 10,8
6. Seat Leon - 11,0
7. Mercedes A - 11,2
8. Honda Civic - 11,3
9. Ford Focus - 12,9
10. Opel Astra - 13,0
Segment D
1. Audi A4 - 4,9
2. Mercedes klasa C - 5,4
3. Mazda 6 - 6,4
4. Toyota Avensis - 7,7
5. Volkswagen Passat/BMW 3 - 7,9 6. Skoda Octavia - 9,5
7. Opel Vectra/Ford Mondeo - 15,4
8. Volvo S40/V50 - 15,8
9. Nissan Primera - 20,8
10. Renault Laguna - 27,4
Segment SUV
1. Toyota Rav 4 - 6,7
2. Nissan X-Trail - 6,8
3. Mercedes klasa M - 7,3
4. Bmw X5 - 11,8
*(wartość usterkowości podana w procentach)
Aby było łatwiej porównać wyniki obu niezależnych raportów poniżej pokazaliśmy listę niezawodnych aut wg DEKRA, którą podzieliliśmy na segmenty (tak jak to robi ADAC). W nawiasie podaliśmy pozycję w ogólnym rankingu niezawodności DEKRA.
* wartość w procentach modelu bez awarii/z małymi usterkami/z usterkami poważnymi
Lista 30. najmniej awaryjnych pojazdów wg DEKRA
1. Audi A4 cabrio
2. BMW seria 7
3. Porsche Boxter
4. Mercedes SLK
5. Honda S2000
6. Jaguar X-Type
7. Honda CR-V
8. Porsche 911
9. Mercedes Klasa A
10. Mazda Mx-5
11. Mercedes Klasa C
12. Toyota Corolla
13. BMW Z3
14. BMW Z4
15. Audi A2
16. Volkswagen New Beetle
17. Opel Vectra
18. Subaru Forester
19. Toyota Yaris
20. Ford Fiesta
21. Ford Fiusion
22. Toyota Rav 4
23. Honda Accord
24. BMW seria 3 cabrio
25. Audi A4
26. Ford Focus
27. BMW seria 3
28. Mazda 626
29. Mazda 6
30. Nissan X-Trail
[motofakty.pl - link]
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz