Brzydal , jakiś niesymetryczny dla mnie. :wink:
Skoda Fabia - pierwsza jazda
Zwiń
X
-
Skoda Fabia - pierwsza jazda
[...] Wrażenia z jazdy
Wsiadając do nowej Fabii nie sposób nie zwrócić uwagi na dobrze wyprofilowane siedzenia, które okazują się znacznie wygodniejsze od foteli stosowanych w poprzednim modelu. Lepsze jest także trzymanie na boki, a fotel kierowcy posiada ręczny, ale za to szeroki zakres regulacji, który umożliwia wybór właściwej pozycji za kierownicą.
Podczas jazd testowych, mieliśmy okazję przejażdżki dwoma wersjami benzynowymi i 80-konnym dieslem.
Pierwsze wrażenia s takie, że Fabia z silnikiem 1.4 wydaje się nieco ospała - jednostka napędowa z opóźnieniem reaguje na pedał gazu i po prostu wydaje się zbyt słaba do tego auta, zwłaszcza, kiedy w kabinie podróżują więcej niż dwie osoby.
Lepsze wrażenie robi diesel, mimo, że wg. danych producenta ma prawie o sekundę gorsze przyspieszenie. Wpływa na to ma z pewnością wyższy moment obrotowy (195 Nm/2200 obr/min) i lepiej zestopniowana skrzynia biegów. Z tym silnikiem auto także nie przejawia sportowych ambicji, ale za to nieźle radzi sobie zarówno podczas wyprzedzania, jak i w czasie podjazdów na wzniesienie, a do tego przy spokojnej jeździe potrafi spalić niespełna 5 l oleju napędowego na każde 100 km.
Wadą jest natomiast głośna praca trzycylindrowej jednostki, która okazuje się bardziej hałaśliwa od najmocniejszego diesla 1.9.
Jeżeli chodzi o zwieszenie, to Fabia stanowi dobry przykład kompromisu pomiędzy komfortem, a poprawnym zachowaniem podczas jazdy. Najmniejsza Skoda bardzo sprawnie radzi sobie z nierównościami na drodze, mimo, że zawieszenie nie jest tak sztywne jak w przypadku innych przedstawicieli koncernu Volkswagena. Kierowca Fabii może liczyć na stabilną jazdę i nie musi stresować sie nadmiernymi przechyłami nadwozia podczas pokonywania zakrętów.
Najnowszy model Skody trafi na polski rynek pod koniec kwietnia. W standardowym wyposażeniu znajdzie się m.in. ABS, 4 poduszki powietrzne i wspomaganie kierownicy. Jako opcję przewidziano kurtyny powietrzne, elektronicznie sterowaną klimatyzację Climatronic, sześciostopniową automatyczną skrzynię biegów typu Tiptronic, instalację telefonu GSM z łączem Bluetooth oraz radioodtwarzacz CD.
Według opinii przedstawicieli Skody Auto Polska, ceny nowej Fabii nie powinny być dużo wyższe od poprzedniego modelu.
[...]
Link do artykułu
[ Dodano: Wto 23 Sty, 07 10:32 ]
wrażenia z jazdy też innego redaktoraTutajO2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
"Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"
Uniden Pro 510XL+Hustler IC100
-
Komentarz