Najszybsze auto w Polsce, a może i w UE? - CD o super Suprze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Witeek
    Rider
    • 2005
    • 502

    Najszybsze auto w Polsce, a może i w UE? - CD o super Suprze

    r.ketrzynski, to nie czasem ta na felach od RS co stoi na parkingu Biedronki na Borku :?:
    witeek - octavia 2.0 TDI DSG
  • NEOrADEk
    L&K
    • 2005
    • 1469

    #2
    Najszybsze auto w Polsce, a może i w UE? - CD o super Suprze

    Nie dawno wspominaliśmy na naszym forum o planach kolejnych modyfikacji najszybszej w Polsce Supry. Poniżej materiał zawierający więcej szczegółów na ten temat.

    Oficjalnie najmocniejszy i najszybszy samochód w naszym kraju. Został zbudowany od początku do końca przez Perfect Service - JSS (Japan Sport Service).
    Nadwornym mechanikiem od początku projektu, czyli od 2004 roku, był Jacek Wicenciak, właściciel JSS. Dzięki jego wiedzy oraz determinacji Piotra Dobrowolskiego powstał najmocniejszy bolid w naszym kraju. Cały silnik został zbudowany w oparciu o kute elementy z USA. Zamiast dwóch sekwencyjnych turbin JSS zamontował jedną wielką turbinę o średnicy wlotu/wylotu 10 cm.

    Dzięki współpracy Działu Tuningu JC Auto z Shell oraz Michelin w 2006 roku udało się pobić oficjalny rekord prędkości Polski, uzyskując wynik 361,92 km/h. Dział Tuningu JC Auto, zachęcony sukcesem, postanowił razem z koncernem Shell, Michelin, PPG oraz firmą Alphard rozpocząć budowę ulicznego potwora. Planuje się zbudowanie najszybszego auta ulicznego w Europie. Planowana moc to 1400 KM. Planowana prędkość maksymalna to ponad 400 km/h. Podstawą będzie najszybsza Toyota w Europie. Wizualnym ideałem do doścignięcia są bolidy zbudowane na bazie Toyoty Supra, startujące na japońskich torach w wyścigach JGTC.

    Miesięczne prace zaowocowały wyjątkowym projektem wykonanym przez firmę Neodesign, który daje możliwość zamontowania superszerokich robionych na zamówienie, amerykańskich kół CCW o wymiarach przód - 20''x 11'', tył - 20''x 15''. Sprawdzone przez Tuning Division JC Auto opony Michelin zajmą się perfekcyjną trakcją, wymiary: przód - 295/25 ZR 20 95Y Pilot Sport 2 - PS2, tył - 335/30 ZR 20 104Y N0 Pilot Sport 2 - PS2.

    Nowa karoseria zostanie wykonana z karbonu oraz kevlaru (tworzywa stosowane w myśliwcach - charakteryzują się wyjątkową wytrzymałością oraz minimalną wagą). Neodesign dołożył wszelkich starań aby aerodynamika odgrywała pierwszoplanową rolę, dlatego też projekt nie wszystkim może się podobać. Niewątpliwie jest jedyny w swoim rodzaju.

    Wyjątkowa karoseria zasługuje na wyjątkowy lakier, PPG Polska zajmie się dobraniem unikalnego lakieru do najszybszego samochodu w Polsce i (miejmy nadzieję) także w Europie. Najprawdopodobniej będzie to czarny kolor z wyjątkowymi efektami optycznymi. Jakimi? Przekonacie się sami jak tylko projekt zostanie zakończony.

    Kolejnym etapem w pracach nad Suprą będzie modyfikacja 1250-konnego silnika w celu uzyskania większej mocy. Konsekwencją dużej turbiny jest spory lag (turbo dziura) w celu pozbycia się tego efektu ubocznego, zostanie zamontowana instalacja podtlenku azotu firmy Highpower Wizards of Nos. Układ korbowo-tłokowy będzie wykonany z kutych elementów robionych na zamówienie w Japonii.

    Następujące elementy zostaną zamontowane w aucie:
    - trzytarczowe sprzęgło Exedy,
    - zawieszenie śrubowe Apex,
    - kompletny układ wydechowy Piper,
    - ostre wałki Piper Cams 272 stopnie,
    - komputer Maximiser firmy Highpower (zastąpi kontrolę trakcji Race Logic),
    - wzmacniacz zapłonu Mega Spark firmy Perfect Power,
    - szerokopasmowa sonda Perfect Power,
    - komputer typu stand alone Perfect Power XMS do sterowania pracą silnika,
    - elementy zawieszenia Powerflex (w celu poprawienia właściwości jezdnych),
    - tarcze i klocki Black Diamond,
    - metalowe przewody hamulcowe Black Diamond,
    - dwa zaworki Ecotek CB26-P,
    - w celu zmniejszenia temperatury w chłodnicy dodatek Pro Blend – temperatura spadnie o 10 stopni przy zachowaniu tych samych warunków pracy,
    - turbo timer Auto Gauge,
    - shift light Auto Gauge,
    - kolektor wydechowy zostanie owinięty taśmą Thermo-Tec w celu przyspieszenia prędkości spalin, dodatkowo by jeszcze lepiej osłonić elementy silnika od rozgrzanego kolektora taśmę pokryjemy sprayem termoodpornym Thermo-Tec,
    - short shifter B&M,
    - śruby ARP

    Ponieważ Supra będzie autem ulicznym, firma nie mogła zapomnieć o wygodzie kierowcy oraz pasażerów, nagłośnieniem auta zajmie się firma Alphard, która wykona wyjątkową instalację car-audio o mocy 2000 Watt. W samochodzie znajdzie się multimedialna jednostka centralna z której sygnał trafiać będzie do procesora dźwięku, następnie do trzech wzmacniaczy a z nich do dwóch zestawów dwudrożnych z przodu oraz dwóch subwooferów znajdujących się w bagażniku. Dodatkowo w zagłówkach foteli zostaną zamontowane monitory do oglądania TV oraz filmów DVD.

    Aby całość została pięknie zaprezentowana, konieczna będzie nowa tapicerka. Skóra oraz alcantara znajdzie się na wszystkich fotelach, boczkach a nawet na desce rozdzielczej. Środek bolidu będzie równie wyjątkowy jak karoseria.

    Relacje z prac są na bieżąco prezentowane na stronie, do której link znajduje się poniżej.
    JC Auto link

    [samar.pl link]

    O2 1.6 MPI BGU (102KM/148Nm) '04 Amb. - pierwsza sztuka?
    "Now we are free and we will see you again but not yet, not yet!"


    Uniden Pro 510XL+Hustler IC100

    Komentarz

    Pracuję...