Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ile gazu powinno wejść do zbiornika z homologacja 53 l

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zawór jest ale czasem w natłoku obowiązków może się zapomnieć i będą wielkie problemy. Trzeba dusić gazowników o regulację pływaka lub wymianę wielozaworu. Przerabiałem to więc wiem!!!

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #27
      Najpierw trzeba sprawdzić sam pływak bez butli czy jest dobrze wygięty i się nie blokuje o rurkę wlewową od gazu. Jeśli nie to znaczy że wielozawór nie odbija blokując strzelaniem przy tankowaniu i jest do wymiany!!!

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • #28
        Rozmawiałem z nimi i sami tak mają porobione w swoich autach i nic nie ma prawa się stać. W końcu autoryzowany serwis Staga, więc wiedzą co robią.

        Komentarz


        • #29
          To taki sam autoryzowany serwis staga jak autoryzowany serwis Skody w Słupsku zakładał LPG i ustawił w butli 53L pływak na poziomie 30 L w mojej Skodzie poprzedniemu właścicielowi.
          A w autoryzowanym serwisie Landi Renzo w Rzeszowie jakoś pływak się naprawił i jest 43,5L.(regulacja pływaka+wymiana filtrów i sprawdzenie szczelności 85PLN)
          Pozdrawiam wszystkie "autoryzowane" SERWISY

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #30
            Dlatego też często przy okazji tematów o gazie, wspominam o lpg-forum i dziale polecane warsztaty / galerii. Można poczytać i znaleźć w swojej okolicy fachowca, który założy porządnie dobrą instalację i potem naszym jedynym "zmartwieniem" będzie tankowanie i regularna wymiana filtrów FC i FL

            Inna sprawa, że warto czasem zerknąć, jak zmieniają się opinie o danym warsztacie na przestrzeni lat. Niestety są sytuacje, że zmiany idą w kierunki "na ilość" z "na jakość" (vide nasze poznańskie podwórko - notabene też właśnie jaja z brakiem odbijania przy tankowaniu).
            Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; [ARG:4 UNDEFINED].
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #31
              Poczytałem trochę i wychodzi na to, że nie jest winny pływak, tylko źle wyregulowany wielozawór lub uszkodzony. Po podgieciu pływaka powinno wejść więcej gazu, a nie wchodziło, wiec to wina wielozaworu. Znalzłem też filmik na necie, gdzie to dokładnie opisują.
               

              Komentarz


              • #32
                No to do reklamacji. Trzeba gości gnębić i tyle. Tylko szkoda Twoich nerwów i czasu.
                Powodzenia.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #33
                  Koledzy a jak wytłumaczyć sytuację że w zależności od stacji wchodzi mniej lubi więcej. Mam butlę 55l. I tak tankuję na 3 stacjach. Wasbruk - 45-46l, Orlen - 42-43 l, i uwaga Lotos - 52-53 l. te 53 to kilka razy, w większości przypadków wchodzi 49-50. To jest faktyczna ilość bo widzę po kilometrach pokonanych. Zawsze tam tankuję bo dużo wchodzi, ale dlaczego?

                  Komentarz


                  • #34
                    Możesz sprawdzić na dystrybutorze jakie jest ciśnienie na pompie na każdej ze stacji, obstawiam że na Lotosie jest największe i to jest powodem, ze wchodzi gazu więcej i robisz więcej km.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #35
                      Jeżeli rzutuje to na większą liczbę przejechanych kilometrów to OK - czyli nie ma kombinowania na liczydle dystrybutora.
                      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez mariush19 Zobacz wpis
                        Mam butlę 55l. I tak tankuję na 3 stacjach. Wasbruk - 45-46l, Orlen - 42-43 l, i uwaga Lotos - 52-53 l. te 53 to kilka razy, w większości przypadków wchodzi 49-50
                        10litrów różnicy to ewidentnie kombinują przy wskazaniach dystrybutora, kiedyś na Lukoilu też tak dwa razy zatankowałem, że norma wyszła mi 14l/100km

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
                          ewidentnie kombinują przy wskazaniach dystrybutora
                          Nie do końca ponieważ Kolega napisał że robi więcej km jak dostanie więcej LPG.

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz


                          • #38

                            Wymieniłem zbiornik toroidalny STAKO 53L 630/225 na STAKO 55L 630/225 - takie teraz robią jako zamiennik poprzedniego 53 L. Różnią się wysokością na jakiej znajduje się wspornik montażowy - w nowym zbiorniku jest około 4 cm niżej niż w starym. Zastosowałem nierdzewne śruby, nakrętki i podkładki bo poprzednie nieźle zgniły, mimo że ocynkowane. Na stacji weszło 42 litry czyli 78%. Mi pasuje. Gdybym założył większy, gumowa wykładzina bagażnika (oryginał fajniejszy niż np. Rezaw-Plast) przestałaby pasować. Wielozawór został ten sam czyli Landi Renzo At02.

                            Ostatnio edytowany przez mr11; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                              Legalne... a jak to zweryfikowac ??

                              Bezpieczne ?? Jedyny problem jak zima nalejemy zimnego garazu i wstawimy auto do pomieszczenia gdzie jest 50'C. Wtedy moze byc problem, bo objetosc gazu sie zwiekszy - tu trzeba sprawdzic o ile, ale i tak mamy zawor bezpieczenstwa w zbiorniku.

                              Sa tacy ktorzy nie maja plywaka wcale i leja gaz, az dystrybutor nie bedzie mogl mocniej dobic i zyja.

                              Ja swoje plywaki podginam tak zeby wchodzilo okolo 85-90% i zazwyczaj sie udaje. Do butli 72l wlewam -60-61l. Do zbiornika 46l 41-42l


                              Do zbiornikow odpowiednio: 650/230 59l to jest 47-53l gazu, 630/225 53l i tu wejdzie 42l-45l gazu (Tobie wchodzi 39l wiec jest lekko gorzej, niz mogloby by byc). Do O2 tracac ciut na podlodze mozna wsadzic: 650x250 65l - tu mozna przyjac 55-58l mozna wlewac na luzie Do wersji z podwojna podloga to mozna nawet pokusic sie o zbiornik 650x300 70l wchodzi spokojnie

                              Dales sobie wsadzic maly zbiornik to po pierwsze, zamiast 53l mial byc 59l. Mialbys spokojnie o 12-14l wiecej.
                              W nawiązaniu do powyższego postu czy ktoś próbował zamontować 650/300 do liftbacka? (pomijam fakt że pewnie trzeba było by gumy podwyższające pod sprężyny ze względu na dodatkowe kilogramy samego zbiornika jak i dodatkowej pojemności paliwa, obecnie na zbiorniku 55L i sprężynach lesjo 21 na niektórych "absurdalnych" hopkach bije hakiem)

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez marc.zalu Zobacz wpis

                                W nawiązaniu do powyższego postu czy ktoś próbował zamontować 650/300 do liftbacka? (pomijam fakt że pewnie trzeba było by gumy podwyższające pod sprężyny ze względu na dodatkowe kilogramy samego zbiornika jak i dodatkowej pojemności paliwa, obecnie na zbiorniku 55L i sprężynach lesjo 21 na niektórych "absurdalnych" hopkach bije hakiem)
                                Ja mam gumy podwyższające o 2 cm i fabryczne sprężyny. Nie jest to idealne rozwiązanie ponieważ tył nadal jest niżej niż przód ale nie zdarzyło mi się jeszcze zaczepić hakiem o cokolwiek po dołożeniu tych gum, oczywiście na wybojach jadę z minimalną prędkością, na 1 biegu i niskich obrotach albo na 2 biegu i obrotach biegu jałowego, na przykład są w mojej okolicy takie agresywne progi zwalniające z bruku, że mają już liczne wyżłobienia pochodzące od podwozi samochodowych. Jeżeli zmieniałeś sprężyny i zawadzasz hakiem to muszą być źle dobrane. Może kiedyś wymienię stare sprężyny i gumy na nowe tylko sprężyny, przypuszczalnie kiedy będą skorordowane ale nie po to żeby samochód stał jeszcze niżej. Trzeba będzie dobrze wybrać i nie przesadzić z twardością. Twarde zawieszenie mnie nie boli ale denerwuje mnie to jak na każdym dołku dudni cała buda, prawdopodobnie wynika to stąd że wahacze są stalowe i ciężkie. Przejechanie po takich samych wybojach jakimś dwudziestoletnim Audi z aluminiowym zawieszeniem to jak niegdyś przesiadka z Trabanta do Poloneza.
                                Ostatnio edytowany przez mr11; [ARG:4 UNDEFINED].

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez mr11 Zobacz wpis

                                  Ja mam gumy podwyższające o 2 cm i fabryczne sprężyny. Nie jest to idealne rozwiązanie ponieważ tył nadal jest niżej niż przód ale nie zdarzyło mi się jeszcze zaczepić hakiem o cokolwiek po dołożeniu tych gum, oczywiście na wybojach jadę z minimalną prędkością, na 1 biegu i niskich obrotach albo na 2 biegu i obrotach biegu jałowego, na przykład są w mojej okolicy takie agresywne progi zwalniające z bruku, że mają już liczne wyżłobienia pochodzące od podwozi samochodowych. Jeżeli zmieniałeś sprężyny i zawadzasz hakiem to muszą być źle dobrane. Może kiedyś wymienię stare sprężyny i gumy na nowe tylko sprężyny, przypuszczalnie kiedy będą skorordowane ale nie po to żeby samochód stał jeszcze niżej. Trzeba będzie dobrze wybrać i nie przesadzić z twardością. Twarde zawieszenie mnie nie boli ale denerwuje mnie to jak na każdym dołku dudni cała buda, prawdopodobnie wynika to stąd że wahacze są stalowe i ciężkie. Przejechanie po takich samych wybojach jakimś dwudziestoletnim Audi z aluminiowym zawieszeniem to jak niegdyś przesiadka z Trabanta do Poloneza.
                                  Podwójna podłoga już dołożona (boki przerobione z O1, płyta z O2 Kombii wychodzi tak że rozłożona płyta styka sie z oparciami tylnej kanapy, po złożeniu siedzeń wychodzi na równo. Ogólnie nie polecam rozwiązania z bokami od O1, da się zrobić ale dużo przerabiania). Nowy zbiornik wskoczy w styczniu/lutym po dokładniejszych pomiarach zdecyduje się na 650/270 lub jeżeli wejdzie 650/300. Zobaczymy jak wyjdzie z dołożonymi gumami. A bicie hakiem mam tylko w jednym miejscu w Warszawie i również widać tam mnóstwo szram.

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X