Problem z długimi światłami z przełącznika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • itcloud
    Classic
    • 2023
    • 14

    Problem z długimi światłami z przełącznika

    Witajcie,
    Tym razem mam taki problem, że nagle przestały mi działać światła długie. Tzn. jak wciskam wajchę od siebie do licznika, to powinny włączyć się długie a włączają się.... postojowe, czyli w nocy praktycznie ciemnica. Działają długie, jak wajchę daję "do siebie", ale to jest włączenie długich na ten moment, jak wajchę przytrzymam. Wymieniłem włącznik świateł - nie pomogło.

    Co to może być? Jakieś są blaszki w tej wajsze? (jak to się pisze ? od słowa 'wajcha') Czy mogę obecnie używać tej pozycji długich przytrzymując wajchę czy to czymś grozi jak się z tego korzysta dłużej niż kilka sekund? Ktoś miał taki problem?
  • ROBAL_26
    RS
    • 2010
    • 2320
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Przytrzymując manetke do kierownicy puszczasz tak zwanego zająca (migasz jakbyś ostrzegał przed miśkami ) włącznik nie ma z tym nic wspólnego bo możesz mieć zabrudzoną bądź uszkodzoną całą manetkę czyli tak zwany pająk ,cena będzie zależna tylko od tego czy posiadasz tempomat czy nie .ok
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz

    • itcloud
      Classic
      • 2023
      • 14

      #3
      Tak, wiem że "puszczam zająca", ale czy awaryjnie mogę tę wajchę trzymać w tej pozycji dłużej? Czy to czymś grozi (technicznie - np spalenie układu)? Pisałem że nie działają mi długie gdy wajchę ustawiam w pozycji stałej.

      ps. tempomatu nie mam.

      Komentarz

      • krzynol
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 10954
        • Superb II combi (3T5)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        nie możesz trzymać dłużej, dlatego że w tej sytuacji zapala się drugie włókno w żarówce H4.
        normalnie jedno włókno gaśnie i zapala się drugie.
        przy palących się dwóch, odbłyśniki i obsadki wytopią się
        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
        poprzednie modele:
        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

        Komentarz

        • itcloud
          Classic
          • 2023
          • 14

          #5
          O kurde dzięki za info, więc obecnie jak przytrzymuje wajche to to sa nawet wiecej niz dlugi z tego wynika

          Komentarz

          • mark711
            Rider
            • 2017
            • 267
            • Octavia I combi (1U5)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            U mnie "przestawała" działać manetka pozycyjne/drogowe, kupiłem manetkę, prawie już wymieniłem, ale spaliła się jedna żarówka. Wymieniłem obie H4 na nowe i problem manetki się rozwiązał. Mój wniosek, miałem zużyte żarówki, elektronika sterująca żarówkami nie przełączała pozycyjne/długie bo wykrywała zwarcie/za duży pobór prądu starych żarówek. Sprawdź czy nie masz starych wypalonych żarówek. A jakbyś potrzebował manetkę nową SWAG, to też mam, sprzedam taniej niż na allegro, bo zostałem z tą manetką jak pipa ?.

            Komentarz

            • itcloud
              Classic
              • 2023
              • 14

              #7
              Ok, napisz mi w wiadomości prywatnej dokładny model tej manteki i za ile. Zobacze w tygodniu żarówki najpierw i się dogadamy myślę jakby co.

              Komentarz

              • mateo.s
                Classic
                • 2015
                • 29

                #8
                Na 100% jest to wina manetki. U mnie problem manetki objawiał się w taki sposób, ze jak załączyłem długie (manetką od siebie) i chciałem powrócić na mijania to światła gasły (zostawały tylko postojówki). Dopiero po kilku ruchach manetką załączały się mijania. Po wymianie manetki problem ustał. Zakupiłem vike za coś 80zł, i śmiga już 4 lata.

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1084
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Wszystkie te problemy dzieją się dlatego że w Octavii 1 niema przekażników do zasilania żarówek świateł drogowych i mijania. Duży prąd zasilania żarówek (w sumie około 10A) biegnie przez styki wyłącznika świateł i styki manetki powodując po latach ich wypalanie szczególnie w manetce. Warto założyć przekażniki do zasilania żarówek drogowych/mijania. Tu opis jak to zrobić od wersji najprostszej (tylko przekażniki) do bardziej skomplikowanej z wykorzystaniem sterowania PWM:

                  Komentarz

                  Pracuję...