Tak sobie pomyślałem o kwestii LPG w O2. I wychodzi na to, że różnica miedzy 1.2TSI a starutkim 1.6 to 1.200zł na niekorzyść 1.2TSI. Ale jak dołozymy LPG, to 1.6 z LPG będzie droższy o 3.000zł od 1.2TSI. I teraz średnie spalanie:
1. 1.6i: 8l x 4,5zł -> 36zł/100km
2. 1.6 LPG: 10l x 2,0zł + 1l x 4,5zł -> 24,5zł/100km
3. 1.2TSI: 6l x 4,5zł -> 27zł/100km
Wychodzi na to, że zyskujac (między p-tem 2 i 3) 2,5zł/100km trzeba przejechać gruuubo ponad 100.000km, aby wyrównać róznicę między 1.6LPG a 1.2TSI. A na niekorzyść 1.6LPG przemawia tu dodatkowo konieczność wymiany rozrządu, częstsze i droższe przeglady rejestracyjne i serwisowe - czyli w istocie amortyzacja LPG będzie jeszcze dłuższa. Dodając do tego o niebo lepsze osiągi i wiekszy bagażnik 1.2TSI w stosunku do 1.6LPG... Kurczę, jeśli 1.2TSI jest zaprojektowane jako silnik trwały, to mamy chyba do czynienia ze świadomym odejściem Skod od fabrycznych instalacji LPG.
Wiem, mogę wywołać kolejną wojnę - ale ja naprawdę nie jestem przeciwnikiem LPG...
[ Dodano: Sob 30 Sty, 10 00:27 ]
A montowany w poldziszu silnik 1.4 Rovera? 103km...
1. 1.6i: 8l x 4,5zł -> 36zł/100km
2. 1.6 LPG: 10l x 2,0zł + 1l x 4,5zł -> 24,5zł/100km
3. 1.2TSI: 6l x 4,5zł -> 27zł/100km
Wychodzi na to, że zyskujac (między p-tem 2 i 3) 2,5zł/100km trzeba przejechać gruuubo ponad 100.000km, aby wyrównać róznicę między 1.6LPG a 1.2TSI. A na niekorzyść 1.6LPG przemawia tu dodatkowo konieczność wymiany rozrządu, częstsze i droższe przeglady rejestracyjne i serwisowe - czyli w istocie amortyzacja LPG będzie jeszcze dłuższa. Dodając do tego o niebo lepsze osiągi i wiekszy bagażnik 1.2TSI w stosunku do 1.6LPG... Kurczę, jeśli 1.2TSI jest zaprojektowane jako silnik trwały, to mamy chyba do czynienia ze świadomym odejściem Skod od fabrycznych instalacji LPG.
Wiem, mogę wywołać kolejną wojnę - ale ja naprawdę nie jestem przeciwnikiem LPG...
[ Dodano: Sob 30 Sty, 10 00:27 ]
Zamieszczone przez krzysiek83wpr
Komentarz