Rozładowanie akumulatora podczas jazdy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jjooww22
    Classic
    • 2009
    • 7

    Rozładowanie akumulatora podczas jazdy

    marax0, jeżeli masz na myśli pierścienie centrujące to oczywiście, jeżeli te pierścienie są wymagane.
  • marcin0606
    Classic
    • 2007
    • 19

    #2
    Rozładowanie akumulatora podczas jazdy

    Wczoraj pojawił się następujący problem: po 3 godzinnej podróży dojeżdżam do skrzyżowania, wyhamowuje i auto gaśnie. Niestety już nie odpala- kręcił ale nic z tego. Podczas holowanie całkowitemu wyładowaniu uległ akumulator (aż tak, że włączył się alarm). Diagnoza: całkowite wyładowanie akumulatora. Po naładowaniu autko odpaliło za pierwszym razem. Sprawdziłem miernikiem: napięcie ładowanie na klemach 14,2V - załącza się od razu przy odpaleniu. Teraz śmiga jak ta lala. CO SIĘ STAŁO? Dlaczego nie zaświeciła się kontrolka ładowanie (normalnie przy zapalaniu się świeci, po uruchomieniu gaśnie)? Proszę o wskazówki co może być przyczyną.

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #3
      marcin0606, brudne klemy
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • marcin0606
        Classic
        • 2007
        • 19

        #4
        Niestety nie, aku ma 5 miesięcy, klemy czyszczone wcześniej! Wyglądał to tak, jakby aku podczas jazdy nie miał ładowanie (tego oczywiście nie wiem) - i padł jak zabrakło mu mocy.

        Komentarz

        • tom2212
          RS
          • 2008
          • 3892

          #5
          stawiam na regulator napiecia lub szczotki sie koncza

          Komentarz

          • Maru 123
            RS
            • 2008
            • 4660

            #6
            a sprawdzałeś jakie łądowanie ma alternator?
            1.8T AGU L&K

            2.0TDI BKD ELEGANCE

            TOYOTA LAND CRUISER J95

            Komentarz

            • Daro8610
              Drive
              • 2009
              • 41

              #7
              powinien mieć 14,4V

              Komentarz

              • marcin0606
                Classic
                • 2007
                • 19

                #8
                Ma 14,4V. Na aku podaje 14,2 V.

                Komentarz

                • tom2212
                  RS
                  • 2008
                  • 3892

                  #9
                  mozliwe ze padlo "chwilowo"

                  Komentarz

                  • marcin0606
                    Classic
                    • 2007
                    • 19

                    #10
                    Nadmienię, że to już 2 raz. Pierwszy raz sholowałem auto do aso - ICH DIAGNOZA - rozładowanie aku - wszystko poza tym ok - czyli ładowanie i alternator.Błąd w kompie - niskie napięcie spowodowany wyładowaniem aku. Po 6 m-ach powtórka z rozrywki.

                    [ Dodano: Pon 14 Gru, 09 21:34 ]
                    No tak - ale "chwilowo" już drugi raz

                    Komentarz

                    • Daro8610
                      Drive
                      • 2009
                      • 41

                      #11
                      Mógł Ci się rozpiąć kabelek taki co leci od kompa do alternatora albo gdzieś się przerwa zrobiła i dlatego nie ładował a potem znowu załapał ... przyjrzyj się mu

                      Komentarz

                      • marcin0606
                        Classic
                        • 2007
                        • 19

                        #12
                        W sensie kostka od ładowania czy coś innego?

                        [ Dodano: Pon 14 Gru, 09 21:38 ]
                        Poza tym co z kontrolką - dlaczego nie zaświeciła?

                        Komentarz

                        • Daro8610
                          Drive
                          • 2009
                          • 41

                          #13
                          jak zobaczysz silnik i wiesz gdzie jest rozrusznik w 1.6 aee to zobaczysz nad nim takie kostki i tam leci taki cieniutki kabelek 0,5 mm2 do alternatora i do kompa(chyba) to tam nad tym rozrusznikiem jest połączenie (kostka) sprawdź to

                          Komentarz

                          • marcin0606
                            Classic
                            • 2007
                            • 19

                            #14
                            ok. Sprawdze. Jakieś inne sugestie?

                            Komentarz

                            • rss
                              L&K
                              • 2009
                              • 1098

                              #15
                              Zamieszczone przez marcin0606
                              Ma 14,4V. Na aku podaje 14,2 V.
                              a po wlaczeniu swiatel i radia ?
                              nie zaobserwowales 'pulsowania' swiatel na wolnych obrotach?
                              kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                              _________________________________________
                              Do sprzedania:
                              komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                              zaciski do hamulcow 280mm.

                              Komentarz

                              • marcin0606
                                Classic
                                • 2007
                                • 19

                                #16
                                Nie, nie ma pulsowanie świateł przy większym obciążeniu na biegu jałowym.

                                Komentarz

                                • rss
                                  L&K
                                  • 2009
                                  • 1098

                                  #17
                                  a ile V 'daje' po wlaczeniu swiatel?
                                  kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                  _________________________________________
                                  Do sprzedania:
                                  komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                  zaciski do hamulcow 280mm.

                                  Komentarz

                                  • abyss
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 245

                                    #18
                                    Podepnę się pod temat, bo mam podobną historię.
                                    Octavia 1, z 2001 roku, nowy, fabryczny "lepszy" model akumulatora ma ze dwa lata.

                                    Po długiej jeździe w nocy (światła) po ok. 100km najpierw zaczęły falować wolne obroty (np. na stając na światłach), po kolejnych 20km pojawiły się kolejno błędy abs/awr, poduszki. Po kolejnych 5 km zaczęło przygasać niebieskie światełko świateł długich i radio - wtedy załapałem, że zaczyna brakować prądu - wyłączyłem dodatkowe odbiorniki i ciągnę dalej, bo do domu 15 km. Niestety, po kilku km spadek mocy, silnik zaczął się dusić i stawać. Szczęśliwie zdarzyło się miasteczko i zatoczka - spokojnie zaparkowałem. Bez szans ponownego odpalenia, bu-bu z rozrusznika i światła przygasają. Dziś jadę diagnozować. Zgaduję - brak ładowania z alternatora - ale chętnie posłucham uwag.

                                    P.S. NIE pojawiła się żadna kontrolka ładowania - ciekawe dlaczego ?!?, bezpieczników nie sprawdzałem (3-cia w nocy, gość odebrany z lotniska etc).

                                    P.P.S. Rano skoda odpaliła, ale po 3 minutach pracy znowu choinka na wyświetlaczu. Jednak dojechała do domu (12km, pod koniec trasy objawy zdychania, po wyłączeniu napięcie akumulatora ok 9.7V), podpięty testowo drugi, naładowany akumulator. Brak choinki, ale napięcie na accu i gnieździe zapalniczki w zakresie 12.6V przy wyłączonym silniku i 12.5-12.3 przy pracującym. Falowanie obrotów 1-2k rpm na biegu jałowym pojawia się w 80% wypadków (w pozostałych 1k). W tym stanie przejechała w dzień 70 km na szrot, kupiono nowy (używany) alternator, stan na oko - koszmarek - ale tylko taki był. Po zamontowaniu wszelkie objawy ustały, napięcie na poziomie 14.2V Zobaczymy jak się sprawdzi na trasie - ale wygląda, że jest lepiej/dobrze.

                                    P.P.P.S.
                                    Po 11 dniach wszystko ok, brak problemów jak na razie, zrobiłem ze 400 km.
                                    ...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...