[O2] Czyżby zatkany katalizator i DPF?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wojtek8410
    Classic
    • 2011
    • 18

    [O2] Czyżby zatkany katalizator i DPF?

    Nexus6, świr :shock: i co faktycznie ciszej po tym zabiegu?
  • mecenasik
    Ambiente
    • 2010
    • 105

    #2
    [O2] Czyżby zatkany katalizator i DPF?

    Witam.
    W dalszym ciągu walczę ze swoimi dziwnymi dźwiękami w samochodzie. Byłem dzisiaj u chyba już 5 mechanika, który jak tylko usłyszał jak silnik pracuje to stwierdził, że ma problem z doładowaniem i że spaliny mają słabe ciśnienie na wylocie z ostatniego tłumika. Jak samochód stoi na piasku i się przygazuje np. do 3000 obr to paseczek nie drgnie Później chłopaki odłączyli tłumiki od DPFa i katalizatora( to jest chyba razem w jednej puszce), i samochód pracował tak jakby nadal miał tłumiki podłączone. Żadnej zmiany w głośności czy ciśnieniu spalin - nic. Stwierdzili, że w takim razie musi być zapchany DPF.
    Dziwi mnie to z dwóch powodów.
    1. Nie pali mi się kontrolka zapełnienia filtra.
    2. Druga sonda lambda, która jest podobno za katalizatorem też nie zgłasza błędów.
    Co o tym sądzicie?
    Dodam, że nie zauważyłem spadku mocy tylko teraz coraz częściej pojawia mi się błąd przepływomierza - niewiarygodny sygnał. Podobno przyczyną tego może być zapchany DPF.
    I ostatnie pytanie. Jak stoi się przy silniku z przodu samochodu, to z lewej strony jest gruba rura od powierza, która podobno doprowadza powietrze do silnika od turbo. Nie wiem czy to normalne ale ta rura przy przygazowaniach puchnie i to dość znacznie.
    Pozdrawiam.
    Błażej

    Skodzinka z wyciętym DPF

    Komentarz

    Pracuję...