O1 hamulec tył nie odbija. Wszystko przejrzałem i nic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • spiker79
    Classic
    • 2013
    • 14

    O1 hamulec tył nie odbija. Wszystko przejrzałem i nic

    Zamieszczone przez byku123
    Jeszcze trochę i zrobić MK4 w budzie MK2
    Chciałem na początku tego uniknąć, ale stało się, a po zamontowaniu nagrzewnicy już mi było wszystko jedno. Zegary, przełączniki przy kierownicy, licznik. Jak trafi się wersja z tempomatem, to czemu go też nie przełożyć.

    Zamieszczone przez byku123
    Trzymam kciuki i powodzenia w modzeniu dalej
    Dzięki, na ten rok to jeszcze nie koniec zakupów. :szeroki_usmiech
  • maryjan112
    Classic
    • 2012
    • 34

    #2
    O1 hamulec tył nie odbija. Wszystko przejrzałem i nic

    Witam

    Mam kłopot z tylnym hamulcem z którym nie mogę dojść do ładu ani zrozumieć w czym tkwi problem.
    Zacznę po kolei.
    Tylne koło od strony pasażera nie chce swobodnie się obracać. Mogę nim pokręcić ręką ale nie kręci się tak swobodnie jak koło od strony kierowcy. Żeby zakręciło się swobodnie (tak jak powinno) muszę dopchnąć ręką dźwigienkę w którą zapięta jest linka od ręcznego. Mechanizm nie chce odbić do samego końca samoczynnie.

    Wydawałoby się, że to coś z zaciskiem, tylko, że po wypięciu linki z zacisku mechanizm wraca do samego końca (tak jak powinien). Kolega rozebrał mi ten zacisk, sprawdził, i stwierdził, że wszystko jest w jak najlepszym porządku (nawet nie miał za bardzo czego czyścić). Zacisk jak mówiłem bez linki odbija tak jak należy (do samego zderzaka).
    Najdziwniejsze jest to, że sama linka działa naprawdę bez większych oporów.

    Już zgłupiałem co może dolegać temu hamulcowi.

    Ktoś z Kolegów może doradzić coś sensownego bo naprawdę nie mam już pomysłów jak ugryźć ten kłopot.

    Pozdrawiam i czekam na pomoc

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      sa dwie opcie albo masz zapieczona linke albo masz dwie długosci linek i co zatym idzie sa one zle wyregulowane .dostan sie do regulaci linki jest ona w srodku pod tunelem srodkowym .linki sa zaczepione do uchwytu sprawdz w jakiej pozyci jest uchwyt powinien byc prosto jak jest przekrzywiony to znaczy ze jest cos cie halo jesli na spuszczonym recznym prawa linka jest luzna to znaczy ze jest zapieczona a jesli jest napezona to ze jest za krótka .jak bedziesz wymieniał linki to wymieniaj je parami
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • maryjan112
        Classic
        • 2012
        • 34

        #4
        Zamieszczone przez german81
        sa dwie opcie albo masz zapieczona linke albo masz dwie długosci linek i co zatym idzie sa one zle wyregulowane .dostan sie do regulaci linki jest ona w srodku pod tunelem srodkowym .linki sa zaczepione do uchwytu sprawdz w jakiej pozyci jest uchwyt powinien byc prosto jak jest przekrzywiony to znaczy ze jest cos cie halo jesli na spuszczonym recznym prawa linka jest luzna to znaczy ze jest zapieczona a jesli jest napezona to ze jest za krótka .jak bedziesz wymieniał linki to wymieniaj je parami


        Zaglądałem tam także . Uchwyt był trochę przekrzywiony (Ta linka która idzie do hamulca z którym jest kłopot była ustawiona bardziej w stronę przodu samochodu). Jest tam jakaś regulacja by ustawić ten chwyt linek prosto?

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          regulacija jest tylko bedziesz regulował obydwie linki na raz z tego co piszesz to prawa linka jest zapieczona i kwalifikuje sie do wymiany
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • maryjan112
            Classic
            • 2012
            • 34

            #6
            Tak sobi jeszcze mysle, czy może aby upewnić się, ze to na 100% linka to bym je zamienił? Jeśli była by to wina linki to wtedy by byłby kłopot z hamulcem na drugiej stronie.
            Da tak radę?

            [ Dodano: Sro 28 Mar, 12 10:56 ]
            Zamieszczone przez german81
            regulacija jest tylko bedziesz regulował obydwie linki na raz z tego co piszesz to prawa linka jest zapieczona i kwalifikuje sie do wymiany
            Prawa czyli ta od strony pasażera?

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #7
              Zamieszczone przez maryjan112
              Tak sobi jeszcze mysle, czy może aby upewnić się, ze to na 100% linka to bym je zamienił? Jeśli była by to wina linki to wtedy by byłby kłopot z hamulcem na drugiej stronie.
              Da tak radę?

              [ Dodano: Sro 28 Mar, 12 10:56 ]
              Zamieszczone przez german81
              regulacija jest tylko bedziesz regulował obydwie linki na raz z tego co piszesz to prawa linka jest zapieczona i kwalifikuje sie do wymiany
              Prawa czyli ta od strony pasażera?
              wymień obie bo za chwilę będziesz miał kłopot z drugą :P
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • arti_kns
                Rider
                • 2010
                • 537
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BMM 2.0 TDI 140 KM

                #8
                u mnie działo się to samo i po wymianie linek i rozruszaniu zacisku jest ok
                Stary SzkodniczeK
                Nowy SzkodniK

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #9
                  a zacisk pływa na prowadnicach?

                  Komentarz

                  • maryjan112
                    Classic
                    • 2012
                    • 34

                    #10
                    Wczoraj zamieniłem linki. Lewą linkę na prawą stronę i odwrotnie. Chcem byc pewien na 100% zanim kupię jakąś część bo narazie lipa z forsą.
                    O dziwo narazie hamulec działa poprawnie. Zobaczymy jak długo. Liczę się z tym, że po czasie może znów coś się zepsuć.
                    Tyle, że gdy to była wina linki to powinien zaszwankować hamulec z drugiej strony. Gdy zrobi się kłopot z hamulcem, który obecnie niedomagal to będzie raczej pewne, że kłopot jest w zacisku.
                    Czy tak?

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      Zamieszczone przez maryjan112
                      Wczoraj zamieniłem linki. Lewą linkę na prawą stronę i odwrotnie. Chcem byc pewien na 100% zanim kupię jakąś część bo narazie lipa z forsą.
                      jak prawie u kazdego. Jak zmieniałeś to pewnie kilkaruchów zrobiłeś syf wyleciał i jest OK trzeba było je lekko potraktować specyfikiem i jakiś czas bedą działać
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      Pracuję...