[O2] Pytanie o układ EGR! 1.9 TDI BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PannaLekkichObyczajów
    Classic
    • 2014
    • 1

    [O2] Pytanie o układ EGR! 1.9 TDI BXE

    money555, to napewno przewód od odmy. Wiem bo sam go wymieniałem parę lat temu. Silnik mam ten sam i poznaję wizualnie. U Ciebie wnosząc po zdjęciu, pewnie też guma przybrała konsystencję gorącej plasteliny i gdybyś mocniej szarpnął to byś go urwał. Na szczęście z tego co widzę, nie jest jeszcze w takim agonalnym stanie, w jakim był mój.

    Specyfiki już nie pamiętam, ale pamiętam że dałem za to cholerstwo około 300zł., ale to było ładnych pare lat wstecz, więc może potaniał.
  • Spoczko
    Classic
    • 2012
    • 12

    #2
    [O2] Pytanie o układ EGR! 1.9 TDI BXE

    Witam, temat wałkowany, ale nigdzie nie widzę informacji odnośnie rurki EGR i stąd moje zapytanie. Chodzi o to, że mam zapaloną kontrolkę check engine i błąd P0401 Exhaust
    gas recirculation flow: insufficient detected ? Po skasowaniu błąd powraca po dniu. Zawór EGR wyjmowany i przepustnica też i czyszczony. ( była bardzo zawalony i wręcz niedrożny - przebieg 197 tys. ) Dmuchałem w EGR tam gdzie wchodzi cienki wężyk i jest takie pyknięcie i trzyma, także chyba dobrze. Ale ... Nie wykręcałem tej rurki, która wchodzi od spodu do EGRu i jest przykręcona do kolektora ssącego. Była ona też brudna i tyle ile udało mi się (szmatą i śrubokrętem ) wyczyścić to tyle zrobiłem. Pytanie moje - czy ten niski przepływ może być jeszcze z winy tej właśnie rurki EGR czy po prostu uwalony jest zawór i trzeba wymienić na nowy ? Nie chcę zaślepiać! Nowy zawór w granicach 280 PLN na alledrogo niemieckiej firmy na gwarancji. Nie wiem jaka jest budowa tej rurki i czy można ją jakoś przepłukać. Proszę o opinie i pomoc. Pozdrawiam

    Komentarz

    • przemik
      RS
      • 2012
      • 1610

      #3
      Zrob logi 003 Basic Settings... zobaczymy jak pracuje i czy w ogole pracuje EGR....
      Przemek
      DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
      A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
      80 B3 Limo 1.6 TD SB

      Komentarz

      • Spoczko
        Classic
        • 2012
        • 12

        #4
        hmm, nie bardzo wiem o czym do mnie rozmawiasz :/ Nie znam się aż tak. Jak mogę zrobić takie logi i co do tego potrzeba ? Jak mam błąd to kasuję go sobie androidem z telefonu przez wtyk bluetooth obd II i tyle wiem. Proszę o pomoc, ewentualnie może ktoś pomoże w Lublinie?

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          potrzeba vcds-a albo vag-a
          ogólnie komputer z porogramowaniem

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Nieprzejmuj się, niektórzy mają nowe przepustnice, nowy EGR i mają ten błąd cały czas niewiadomo skąd :shock: Podciśnienia są dobre, zawór kombi też dobry a i tak to nie działa. Ciekawy jestem czy jest opcja żeby nowy EGR był np "za twardy" i mógł niepracowac bo podcisnienie mu nie da rady?
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • mariom122
              Ambiente
              • 2011
              • 117

              #7
              Ja dzisiaj już jeden egr wymieniłem u szwagra w golfie V silnik BKC. Błąd był ten sam. Wyczyściłem i nic to nie dało, sprawdziłem sterowanie i też ok więc wymieniłem dzisiaj na nowy i jak ręką odjął. Tylko założyłem niemieckiej firmy WAHLER, która robi oryginały i to też jest oryginał tylko z wytartym logo VW. Działa bez zarzutu. Jeśli chodzi o zamienniki to bym nie próbował bo potem byle co się założy i nie działa. Reasumując proponuję koledze wymianę EGR ale na jakiś porządny.

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                a PIERBURG to zły? raczej wątpie.. a nowy w znanym aucie jest i błędami wali aż miło. Poczekaj niech szwagier pojeździ troche i napisz czy faktycznie błąd nie wraca
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • Spoczko
                  Classic
                  • 2012
                  • 12

                  #9
                  hmm, różne opinie i nie bardzo wiem co robić. Zacznę chyba od tych logów, ale muszę kogoś namierzyć z kompem i vagiem. Ciężko mi się nie przejmować bo temat już mam od roku albo lepiej. Auto łapało muła po odpaleniu nie startowało turbo. Dopiero po zgaszeniu i odpaleniu było OK. W trakcie jazdy nie zdarzało się aby odcinało moc. Wymieniane czujniki , nawet czujnik ciśnienia barometrycznego w kompie, wymieniona przepływka, ostatnio czyszczona turbina i jest już wreszcie niby ok. ale pojawia się ostatnio błąd EGR P0401. Czyściłem zawór i klapę gaszenia, ale błąd nie ustępuje. Szkoda mi wywalić ok 300 pln na nowy zawór egr wahlera właśnie, bez 100% pewności. Na szczęście błąd EGR występuje dość szybko bo po jakichś 30 km już jest check na blacie i można szybko zdiagnozować. A teraz każda "dziwna" kontrolka po tych przejściach mocno mnie irytuje Niemniej jednak bardzo dziękuję za pomoc i informacje.

                  [ Dodano: Sro 24 Paź, 12 13:26 ]
                  Niestety nie bardzo mam jak zrobić logi. Może ktoś pomoże z Lubelskiego za drobną opłatą ?

                  [ Dodano: Czw 19 Gru, 13 08:01 ]
                  Uszkodzony przewód gumowy od podciśnienia łączący EGR z blokiem zaworów magnetycznych. Po wymianie jest OK.

                  Można zamknąć.

                  Komentarz

                  Pracuję...