[O2] akumulator

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • toocool
    Rider
    • 2008
    • 303
    • Octavia IV combi (NX5)

    #51
    Ostlander, udowodniłeś, że masz to obcykane i zwracam honor.
    Jestem po prostu za zwiększaniem parametrów _czegokolwiek_ dopiero po odpowiednim zbadaniu sprawy, a nie po dobrej poradzie przy piwie.
    Jestem wdzięczny - wdzięczność i podziękowania w sieci - za co być wdzięcznym

    Komentarz

    • stalker
      Drive
      • 2009
      • 43
      • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

      #52
      Dołączę się z pytaniem. Weekend spędziłem w stolicy, gdzie temperatury nad ranem spadały do ok. -25 *C, może nawet niżej. W niedzielę rano nie mogłem odpalić auta (OI - 1,9 TDI, 81 kW). Już sam czas rozgrzewania świec dawał do myślenia - około 20-30 sekund. Przy próbie rozruchu zresetowały się wskaźniki, zegar i radio (niefabryczne). Próbowałem odpalić samochód kablami z pomocą szwagra, który jeździ Lanosem - nie daliśmy rady. Dopiero wieczorem, gdy na kilka godzin wstawiliśmy auto do podziemnego garażu, a szwagier przyprowadził swojego Seata z akumulatorem identycznym jak mój (Exide 72 Ah, 680 A), Octavia odpaliła. Wtedy pojawił się kolejny kłopot, bo okazało się, że nie działa wentylator nagrzewnicy :| Rano samochód nadal stojący w garażu odpalił bez kłopotu na własnym akumulatorze. Wentylator też zadziałał.

      Po powrocie do domu (ok. 450 km) zabrałem akumulator do domu, ale z braku prostownika postawiłem go po prostu w ciepłym miejscu. Rano było u mnie ok. -20 *C. Podłączyłem akumulator, przekręcam kluczyk, a Octavia pali jak traktor: rooooozkręęęęcaaa się powoli, coraz szybciej, jeszcze szybciej... i po kilkunastu sekundach trzymania kluczyka i zaciskania kciuków za-sko-czy-ła. Ufff. Z rury okrutnie śmierdziało niespalonym do końca paliwem.

      Pojechałem do sklepu po nowy akumulator (na tamten mam kartę gwarancyjną od poprzedniego właściciela, był kupiony w 2006 r.). Przy okazji sprawdzili mi stary i co się okazało? Że ma ok. 80% pojemności, a werdykt testera brzmiał dobry. Zdecydowałem się jednak kupić nowy (Centra Plus 74 Ah, 680 A), podłączyłem i... odpalił z trudem

      Co jest grane? Świece wymienione 10 tys. km temu (były oryginalne na przebiegu 190 tys., teraz mam NGK D-Power 4), olej wymieniony ok. 11-12 tys. km temu. Akumulator sprawdzony. Miesiąc temu byłem w ASO, bo przy temperaturach wcale nie takich niskich, w okolicach zera, auto odpalało z wieeelkim bólem. Ustawili ponoć kąt wtrysku po wymianie rozrządu, sam rozrząd też wyregulowali, sprawdzali nawet akumulator (wtedy miał ok. 50% pojemności - ki czort, że teraz ma więcej, chociaż jest zimniej?). Samochód odpala łatwiej, gdy jest rozgrzany, nawet na kilku-kilkunastokilometrowej trasie - wiem, że to truizm, ale może to jakaś wskazówka?

      Poza tym szukam serwisu (nie musi być ASO), który możecie polecić we Wrocławiu albo rozsądnych okolicach Świdnicy lub Wałbrzycha.

      Komentarz

      • Marcello01
        Rider
        • 2009
        • 491
        • Octavia I (1U2)
        • AGP 1.9 SDI 68 KM

        #53
        jaki akumulator polecicie do kombi 1.9 sdi poruszam się mało i na krótkich odcinakach ??
        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

        Komentarz

        • garryflint
          Classic
          • 2014
          • 2

          #54
          akumulator samochodowy

          Hej
          Ja w takim samym silniku mam Vartę Blue 74Ah i już leci chyba 4 sezon.

          Do twojego z tego co pamiętam co mi mówili w hurtowni z akumulatorami to na krótkie trasy jest Varta Silver 74Ah lub 77Ah.


          pozdrawiam
          J.G

          Komentarz

          Pracuję...