Spalanie gazu

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaskolo
    Classic
    • 2006
    • 10

    Spalanie gazu

    Zamieszczone przez Maicroft
    Mowie jeszcze raz, zawsze przez ta uszczelke bedzie przesaczac sie woda. Do tego jak lejesz pod cisnieniem to MUSI przejeciec kolo uszczelki - przeciez ona nie jest sklejona z szyba. Jak nie ma stalego polaczenia to jest jakas luka, guma sie ugina pod naporem wody i sie wlewa :idea:
    to niby logiczne wytlumaczenie ale w tico tak nie mialem, zas w swojej okcie tez zauwazylem ze przez tylne okno sie saczy po kropelce woda kiedy myje myjka cisnieniowa :|
  • Mokart
    Drive
    • 2005
    • 40

    #2
    Spalanie gazu

    Witam
    ma ktoś moze klubowiczó w O I 1.6 101 KM założoną instalcję gazową ?
    Ile moze spalać litrów gazu na 100 km ?
    Zastanawiam się po ilu km by sie zwróciła instalacja gazowa.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • neck99
      L&K
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1326

      #3
      Słyszałem już rózne wersje. I raczej nie polecają O + Gazzzz. Spytaj luky8 on ma i z tego co pamiętam potrafiła jego gablota wciągnąć 15L czy nawwet więcej :szeroki_usmiech ale wtedy coś miał nie tak z sandą. Nie wiem jak jest teraz ale myśle ze na niżej niż 10L przy jeździe sprawiającej satysfakcję nie ma co liczyć.
      Jeźeli kupujesz uzywke to szukaj w TDI bo rózniaca w używkach 1.6 a TDI jest prawie równoznaczna z kupnem 1.6 i zamontowaniem gazu.
      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        MIałem gaz w Oc1 teraz mam również w Oc2. Silnik 1,6 101 i 102KM. W pierwszym przypadku była to instalacja DGI obecnie sekwencyjna i tylko w taką obecnie warto inwestować. Spalanie w Oc1 było ok. 20% wyżej niż komputer bez strat na mocy i strzałów w kolektor. W oc2 spalanie gazu mam nieco poniżej komputera i tak samo chodzi bez zarzutu. Jak będziesz miał jeszcze pytania to pisz 8)

        Komentarz

        • Doodeck
          Drive
          • 2005
          • 60

          #5
          Silnik 1,8 20V średnio zżera mi ok. 12 litrów gazu.
          Na mieście lub przy "satysfakcjonującej" jeździe spalanie dochodzi do 15, a jak jeżdżę w kapeluszu 8) , to schodzę do 10 litrów.
          Instalacja drugej generacji z "gwizdkami" na kolektorze.
          Dwuoctaviusz
          starsza O1 1,8 `98 + LPG
          i nowsza O2 1,6 `08

          Komentarz

          • Mokart
            Drive
            • 2005
            • 40

            #6
            czyli trzeba liczyc 10 l przy delikatnej jeździe i koło 15 l przy odrobinie szaleństwa
            ile może ksztowac dobra instalacja zeby nie trzebabyło tylko pod maską grzebać ??
            bo coś czuje ze sie nie opłaca to za bardzo skoro mi jak deliktanie jeźdze pali ok 6
            ile stoi dobra instalacja gazowa ?

            Pozdrawiam

            Komentarz

            • look
              Drive
              • 2005
              • 73

              #7
              Zamieszczone przez Mokart
              czyli trzeba liczyc 10 l przy delikatnej jeździe i koło 15 l przy odrobinie szaleństwa
              ile może ksztowac dobra instalacja zeby nie trzebabyło tylko pod maską grzebać ??
              bo coś czuje ze sie nie opłaca to za bardzo skoro mi jak deliktanie jeźdze pali ok 6
              ile stoi dobra instalacja gazowa ?
              no coz zeby jezdzic bez stresu trzeba zainstalowac sekwencje (IV generacja), niestety droga ok. 4 tys.,
              mój brat ma w mondego 1.8 III generacje i tez jezdzi bez problemów, dużo jednak zależy od sposobu montażu, regualcji i dopasowania instalacji pod konkretny silnik,

              natomiast jesli chodzi o spalanie to przy normalnej jezdzie w miescie jest ok. 10 litrow gazu, jak delikatniej jezdzisz to mniej,
              na trasie jest od 6.5 do 8 litrow gazu

              Komentarz

              • goldens
                Ambiente
                • 2005
                • 103

                #8
                mam instalcję Zavoli sekwencja, i powiem szczerze, działa bez zarzutu, pali około 12-13 litrów.Ja juz kupiłem ją z gazem, ale jak juz ktoś tutaj powiedział , O + gaz, ja tez odradzam, autko traci na mocy a do tego dochodzi kolejna rzecz do servisowania.

                pozdro
                Goldens vel Kris o poranku

                Komentarz

                • nico21
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 2640
                  • Volkswagen

                  #9
                  Ja sie nie zgodze z goldens`em i neck99`em, ze Octavia + LPG to nie trafiony pomysł.
                  Mam O I 2.0 z gazem LandiRenzo Omegaz ( sekwencja) i jestem zadowolony.
                  Jesli sie ma sekwencje to nie ma mowy o duzym spadku mocy - u mnie sa to 2 KM - sprawdzone na hamowni. Jeśli chodzi o spalanie to wynosi ono ok 10l gazu, max jakie odnowotałem to było 12l - jazda niekapelusznicza :twisted: oraz 9l na trasie 8)
                  Zgodze sie natomiast z tym ze wiele zalezy od pkt gdzie montujemy - ja zakładałem w czestochowie i jestem B. zadowolony. Servisowanie to tez nie jest wileki wydatek - ja miałem pierwsze 3 przeglady free, a kolejne to tylko przy wymianie filtrów ( w inst LPG) czyli co jakies 25kkm.
                  Jedyne co mnie wkurza to to ze jak jedziesz na badnie techniczne to płacisz wiecej o 60 zł niz normalnie a nic nie robia z instalajca - tylko luknie. :?
                  Aha zbiornik wsadziłęm w koło (toroid) i podłoge mam płaską a gazu do niego wchodzi ok 38l, czyli zrobi sie na tym ok 380km.

                  Wybór nalezy do ciebie, ja jestem zadowolony :szeroki_usmiech
                  DACAR.team

                  Komentarz

                  • tomi98
                    Rider
                    • 2004
                    • 564

                    #10
                    ja też jestem zdowolony z jazdy na gazie :wink: w 1,6 75ps
                    jak się przełanczam na gaz, nie czuję różnicy ( spadku mocy ) natomiast jak zatankuję Shell V power 99 jest niewielka różnica na korzyść Pb.
                    Auto spala podczas spokojnej jazdy ok. 9 l gazu a największe zużycie jakie zanotowałem to 12l z nogą w podłodze.
                    Przy obecnych cenach benzyny i gazu oraz kosztem instalacji musiszz przejechać ok. 40000km żeby zwróciła się instalka.

                    A jak się zdecydujesz na gaz to szukaj PORZĄDNEGO GAZOWNIKA, bo nawet najlepszą instalację można spieprzyć przy nie prawidłowym montażu !!!

                    Komentarz

                    • neck99
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1326

                      #11
                      Chłopaki ja nie mowiłem ze na gazie będzie wolniejsza. Bo nawet on luky8 na rozregulowanym gazie i z walniętą lambda na hamowni między gazem a PB miał różnice ok 2 koni z tego co pamiętam. Mi chodziło o to że trzeba zainwestować w bardzo dobra instalke a to już niezły koszt. I ten właśnie koszt to różnica jaka jest w używanych octach w TDI a PB. Więc tak jak pisałem jak ktoś kupuje używkę niech się nie zastanawia i szuka TDI. Bo tak się mówi ze tanio się jeździ a to nie prawda bo mamy mase kosztów (wiem bo sam wcześniej miałem fure w LPG.

                      a) koszt instalki
                      b) większe koszty przeglądu
                      c) 2-3 razy większe spalanie co powoduje iż 1km na LPG jest wyższy niż w ON
                      d) co jakiś czas trzeba wlewać PB
                      e) dodatkowe koszty przeglądu instalacji LPG
                      f) Inne koszty jak się coś zaczyna sypac w instalce

                      No i te częste tankowania mając PB tankowałem co kilka dni. Teraz zaleje bak i zapominam o tankowaniu na jakieś 1000 KM. Dlatego będę się upierać ze oszczędność w kupnie benzyny + montaż instalki jest oszczędnością pozorną.

                      Jak wam chłopaki wszystko działa to nic tylko się cieszyć i życzę wam oby jak najdłużej się wszystko ładnie trzymało . Bo jak coś się zacznie grzmocić to jest nieciekawie.
                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                      Komentarz

                      • nico21
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 2640
                        • Volkswagen

                        #12
                        neck99, nie mam do nikogo pretensji. Poprostu napisałem swoje zdani i juz. MAma nadzijeje ze nie odczułes mojej wypowidzi negatywnie.
                        DACAR.team

                        Komentarz

                        • nosferatus
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 601

                          #13
                          Panowie - jeśli gaz do Octy to tylko sekwencja.faktycznie,że jest ona dość droga,bo około 4tyś , ale gaz jest nadal tańszy i na wiosnę zawsze tanieje,więc będzie 2 lub 3 razy tańszy niż bęzyna.
                          mam założoną sekwencję - spala przy dynamicznej jeździe 10l - trasa 7-8l.
                          nie wiem jak wy,ale u mnie wydaję się jakby na gazie lepie przyspieszał - więcej octanów niż bęzyna - tylko gaz musi być dobry.
                          pozdrawiam
                          :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
                          Silnik BFQ + sekwencja KME
                          CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                          Kenwood KDC-BT92SD
                          Hertz HSK 165
                          Hertz DBX 250
                          KICX Kap 45
                          KICKER ZX 200.2
                          Kable - Dietz, Caliber
                          Kondzio 1F
                          wygłuszenie drzwi

                          Komentarz

                          • neck99
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2005
                            • 1326

                            #14
                            Zamieszczone przez nico21
                            neck99, nie mam do nikogo pretensji. Poprostu napisałem swoje zdani i juz. MAma nadzijeje ze nie odczułes mojej wypowidzi negatywnie.
                            nie nie spoko spoko wsio gra

                            Zamieszczone przez nosferatus
                            nie wiem jak wy,ale u mnie wydaję się jakby na gazie lepie przyspieszał - więcej octanów niż bęzyna - tylko gaz musi być dobry.
                            pozdrawiam
                            Tak to prawda. U siebie jak kiedyś miałem fure z LPG to na SHEL ładnie jechała i robiła znacznie więcej km niż na jakiejś innej niemakowej lub nawet markowej stacji.
                            To samo teraz odczówam na ON z BP ULTIMATE i tylko to tankuje.

                            I taka ciekawostka. Na polskim BP ULTIMATE jadąc do austrii miałem spalanie 5.3. Jadąc ta samą trasa z austrii do polski na austriackim paliwie BP ULTIMATE spalanie było 5.1 tak więc różnicy nie ma wcale dlatego uważam ze POLSKIE BP ULTIMATE jest jak najbardziej OKEJ

                            I ciekawostka druga wcześniej miałem fiata sienke 1.2 75KM
                            + LPG i jak porównam spalanie tego z tym co mam teraz wychodzi na to samo róznica może jest ok kilka groszy na na 100KM. A różnica w jeździe MASAKRYCZNA :twisted: :diabelski_usmiech
                            OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                            SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                            Komentarz

                            • borut
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 299

                              #15
                              Witam

                              Dane:

                              1.8T 20V AGU
                              Sekwencja VSI PRINCE
                              Spalanie: mieszane miasto/trasa 10l, rekord Zell am See - Tychy 800 km - 6,8 l

                              Uwagi: brak - jak na benzinolu
                              cholernie drogie zalozenie 5,6kPLN - ale to PRINCE
                              To moj drugi samochod na gaz i nie uważam że gaz to zło - to kolejna alternatywa..

                              Pozdrawiam
                              Powered by VSI PRINS

                              Komentarz

                              • neck99
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1326

                                #16
                                Zamieszczone przez borut
                                To moj drugi samochod na gaz i nie uważam że gaz to zło - to kolejna alternatywa..
                                Nikt nie mówi ze gaz to zło :szeroki_usmiech tylko czy sie opłaca go montowac za 5-6 kawałków .. :szeroki_usmiech
                                OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                Komentarz

                                • borut
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 299

                                  #17
                                  No wiec odpowiadam - nie oplaca się. Gdybym miał możliwość zakupu diesla to bym kupił, ale niestety znajomy sprzedawał 1.8T, więc dla mnie to była jedyna alternatywa... Sam wiesz jak się kupuje używane samochody - wielka niewiadoma, a ja wiedziałem kto i jak jezdił więc nie było co główkować. Z gazem jeszcze nie jest źle, bez niego - bankrut
                                  Powered by VSI PRINS

                                  Komentarz

                                  • Krzych
                                    Rider
                                    • 2005
                                    • 671

                                    #18
                                    Zamieszczone przez nosferatus
                                    u mnie wydaję się jakby na gazie lepie przyspieszał
                                    tak samo miał nico21 ale nie z powodu wyższości LPG nad Pb.
                                    Uważam, że tylko porządna sekwencja i właściwie zamontowana nadaje się do nowoczesnych silników z systemem OBD.
                                    Natomiast przy instalacjach 2 gen. osłabiona jest moc na Pb jak i na LPG z powodu miksera zmniejszającego przekrój dolotu.
                                    DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                    www.chiptuning.katowice.pl
                                    DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                    Komentarz

                                    • neck99
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1326

                                      #19
                                      Zamieszczone przez borut
                                      Sam wiesz jak się kupuje używane samochody
                                      Wiem wiem .. zawsze chciałem srebrną octe i kombi .. hehe wyszła zielona w sedanie - ale jestem fest zadowolony :szeroki_usmiech

                                      Zamieszczone przez Krzych
                                      Natomiast przy instalacjach 2 gen. osłabiona jest moc na Pb jak i na LPG z powodu miksera zmniejszającego przekrój dolotu.
                                      Dokładnie
                                      OII 2.0 TDI BKD 140 PD Elegance+ @182KM/408NM F O T K I
                                      SII 2.0 TDI CFGB 170 CR Platinium+ F O T K I

                                      Komentarz

                                      • rezon
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 1894
                                        • Volvo
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Krzych
                                        tylko porządna sekwencja i właściwie zamontowana nadaje się do nowoczesnych silników z systemem OBD
                                        Popieram. Mam doświadczenie z tzw. II generacją (tzw. bo instalowanie jej to był mój błąd), III generacją (DGI) i IV generacją - sekwencja. Warto wydać więcej i zapomnieć o spadku mocy czy też strzałach w kolektor (z tworzywa zresztą). Zwraca się po ok. 40kkm

                                        Komentarz

                                        • baranmarcin
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 5

                                          #21
                                          Witajcie Panowie!

                                          Ja w swojej Octavi 2004r. mam zalozona instalacje sekwencyjna Prince i szczerze powiem ze od momentu jej zalozenia wiecznie mam jakies problemy... Autko ma juz przejechane 210tys km. Fakt ze jazda na gazie w porownaniu do Pb jest o wiele tansza, ale mysle ze gdyby doliczyc koszt wszystkich filtrow i przegladow i napraw oraz regulacji to zapewne moznaby kupic druga Octavie... Po 200tys musialem robic remont generalny silnika. koszt naprawy 5000zl. Szczerze powiem ze nie polecilbym chyba nikomu samochodu na gaz. Mimo iz mialem inne auta z inst. gazowa w ktorych jezdzilo sie prawie bezproblemowo to i tak jestem zdecydowanie za dieslami.... decyzja nalezy do Was ale ja szczerze odradzam inst gaz w octavi 1.6 75KW...

                                          pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • pleban
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 580

                                            #22
                                            Octa 1,6 101 KM
                                            Instalka BRC IV gen - cena z założeniem 3,6 tys (dobry warsztat)
                                            Spalanie - trasa 8,7-10 l (przy 120-140)
                                            Mieszana 10 - 10,5 l

                                            poprzednio palił do litra mniej, ale na własną prośbę "podregulowali" mi

                                            Kupiłem czeszkę wiosną 2006 i przejechałem ok 80 tys km - żadnego problemu z gazem (odpukać). Jak pisali koledzy NIE OSZCZęDZAJ NA WARSZTACIE !!!!!
                                            Mam kolegów co zakładali "byle taniej" z hasłem: 'Przecież jest gwarancja', a później co 2 dni warsztat - ja nie mam tyle czasu.

                                            A po przebiegu to niech mi ktoś powie, że słaba opłacalność...
                                            była O1 1,6 102 KM
                                            była O1 1,9 TDI 90 KM
                                            była O2 1,9 TDI DSG 105 KM
                                            był Citroen Berlingo 1,6 HDI
                                            jest Ford Tourneo Courier

                                            Komentarz

                                            • nosferatus
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 601

                                              #23
                                              panowie - o czym wy rozmawiacie - instalacja II czy III generacji do octy - tylko i wyłącznie sekwencja i spokój,żadnych innych + porządne zestrojenie do silnika + dobrej jakości(firmowy)gaz = samochód do jazdy.
                                              Silnik BFQ + sekwencja KME
                                              CB President Johnny II ASC+President HAWAII

                                              Kenwood KDC-BT92SD
                                              Hertz HSK 165
                                              Hertz DBX 250
                                              KICX Kap 45
                                              KICKER ZX 200.2
                                              Kable - Dietz, Caliber
                                              Kondzio 1F
                                              wygłuszenie drzwi

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #24
                                                nosferatus, Ile Ci to pali, tak spytam z ciekawosci jezdza po samym Krakowie i ile jeszcze trzeba przyjac na 1000km benzyny, jezdzac duzo po miescie, czesto odpalajac samochod.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • huwe
                                                  Elegance
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 976

                                                  #25
                                                  Maicroft, ale temat postu opiewał o wielkość spalania, a tu jak widzę rozwinął się kolejny wątek o wyższości tdi nad Pb/LPG. człowiek ma auto, i zadaje pytanie, po ile mniej więcej kilosach zwróci mu się instalka. wiadomo, że powinien założyć sekwencję- co wiąże się z wydatkiem rzędu 2500 za STAG ( np) ok 3 tysiączków za BRC24 do 5 tysiączków za PRINS. a co niektórzy proponują mu zmienić autko na TDI.
                                                  jeśli chodzi o koszty dodatkowe po założeniu LPG sekwencyjnego to : koszt filterka fazy płynnej - ok 10, 15 zł. i filtr fazy lotnej - ok 40 do 70 zł. jeśli soft jest dobrze wgrany i ustawione odpowiednie korekcje między wtryskami to autko powinno palić o ok 0,5 do 1 litra LPG więcej niż Pb. większość firm na 1 lub na dwa lata oferuje po montażu bezpłatne usługi serwisowe ( przegląd , regulacje ) - płacisz za materiały.

                                                  co więcej :
                                                  octa 1,6 AEE sekwencja BRC 24 - splanie ok 8, 5 l LPG/100 km
                                                  felcia 1,6 AEE sek, jw. - spalanie - jw.
                                                  dodaj paliwo na miesiąc za ok. 50 zł na rozruchy ( próg przełączania na zimnym; osiągnięcie temp 39 stp, i od tego czasu zwłoka 60 sek., na gorącym ustawiona tylko zwłoka 60 sek. ( można mniej - ale ...).autka używane normalnie , domowo..... inaczej - nie są traktowane jak narzędzie handlowca :P
                                                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...