hamulec

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Krygierol
    Drive
    • 2008
    • 65

    hamulec

    Zamieszczone przez NEOrADEk
    tyłu coś z Saaba jakby odrobinę ale generalnie to też lekki szok
    dokładnie tej samej mysli byłem jakby Saab.

    Po zobaczeniu realnych fotek też bym tego nie kupił.
    "Co miało być niebem, stało się piekłem."
    Mariusz Sieniewicz - "Czwarte Niebo"
  • lolorama
    Drive
    S_OCP Member
    • 2007
    • 62

    #2
    hamulec

    Witam.

    Pytanie dotyczy hamulców. Czy na wyłączonym silniku, jeżeli będę naciskał kilka razy pedał hamulca to hamulec powinien cały czas gładko chodzić czy np. po dwóch naciśnięciach hamulec może stać się twardy? U mnie tak jest. Czy może to być efekt zapowietrzonego układu? W piątek robiłem klocki z przodu i wymieniałem płyn hamulcowy w warsztacie. Dodatkowo sprawdzili czy bębny są w porządku - powiedzieli, że tak. Po tych wymianach bębny i część zawieszenia w pobliżu kół są mokre (coś w stylu oleju lub jakiegoś płynu (na bank nie jest to woda)). Czy może to być efekt spieprzonej roboty - wcześniej miałem czyściuteńkie i suche hamulce i przestrzeń dookoła nich. Może to stary płyn hamulcowy, który spuścili. Czy w warsztacie mogli czymś popsikać hamulce, aby jakoś lepiej działały? Jutro jadę do nich żeby sie dowiedzieć co oni tam narobili.

    Pozdrawiam
    Dwa moje wielkie szczęścia - Ewa & Tymon.

    Komentarz

    • Wacek.pl
      Drive
      • 2007
      • 99

      #3
      Jeżeli są okolice zawieszenia mokre to prawdopodobnie jest to płyn hamulcowy.Mogli również użyć np WD40 do popuszczenia odpowieczników.
      Nie powinna to być nieszczelność bo by Ci hamulec wpadał do podłogi a w zbiorniczku ubywało by płynu.
      Na niepracującym silniku pedał będzie twardniał.Dwa , trzy naciśnięcia i masz beton.
      To norma.
      1.6i ICE 2002


      www.czystegroby.za.pl

      Komentarz

      • endryu
        RS
        • 2006
        • 3773
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        jeżeli po tych dwóch i kolejnych naciśnięciach na pedał hamulca staje się on mocno twardy może to być objaw zapowietrzonego hamulca. Ale wystąpi to wtedy jeżeli na wyłączonym silniku raz się naciśnie na hamulec i wpadnie on głęboko w podłogę i przy kolejnym naciskaniu będzie on raptownie "rósł".
        Hamulec w Octavi ma to do siebie, że w opisanej przez Ciebie sytuacji będzie w prawidłowym stanie, taki urok auta.
        Po wymianie płynu hamulcowego szanujący się mechanik ładnie wytrze ślady po rozlanym płynie hamulcowym do sucha. Płyn ma właściwości "żrąco-korodujące".
        Ma być czysto i sucho. Wtedy widać czy nie ma wycieków i czy układ jest szczelny. Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, czy nie obniża się jego poziom. Jeżeli tak to nieszczelny układ, np. nie dokręcone odpowietrzniki.
        W trakcie demontażu hamulców używa się płynów do rozluźnienia jego elementów, ale po jedo demontażu trzeba do sucha i czysta wytrzeć. W trakcie montażu nowych elementów-klocków do elementów ślizgowych na prowadnicach stosuje się smaru miedziowego.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz

        • lolorama
          Drive
          S_OCP Member
          • 2007
          • 62

          #5
          Właśnie przeczytałem o tych "twardych" hamulcach w książce i tak jak napisałeś na wyłączonym silniku hamulec twardnieje. Dopiero po włączeniu zaczyna pracować pompa wspomagania i wtedy można sprawdzić czy jest OK. A co do tego mokrego miejsca to jest to dość duża powierzchnia - na WD40 to raczej nie wygląda. Sądzę że to może być płyn. Po za tym w pod maską jak gostek nalewał płyn to mu się dużo rozlało i teraz mam syf.

          Jeszcze pytanie: w którym miejscu spuszcza się płyn hamulcowy?
          Dwa moje wielkie szczęścia - Ewa & Tymon.

          Komentarz


          • #6
            mi sciągał ze zbiorniczka strzykawa i pózniej odkręcił przy kołach wszystkie zawory i zeszło tak jak wymieniałem

            Komentarz

            • marekzu
              L&K
              • 2007
              • 1412
              • Superb II combi (3V5)

              #7
              Zamieszczone przez lolorama
              . Po za tym w pod maską jak gostek nalewał płyn to mu się dużo rozlało i teraz mam syf.

              Jeszcze pytanie: w którym miejscu spuszcza się płyn hamulcowy?

              Gdzies ty to robił???? U mnie wygladalo to tak - pompka ssaca podlaczona do odpowietrznika , wyciaga plyn z ukladu , nowy plyn dolewany do zbiornika po uprzednim odciagnieciu starego ta sama pompka - po skonczonej robocie czysciutko, zadnego bajzlu - plyn jest strasznie wrednym szkodnikiem Dodatkowo jeszcze na wysprzegliku sprzegla jest ostatni odpowietrznik

              Komentarz


              • #8
                sam dłubałem a cio. ucze sie

                Komentarz

                • endryu
                  RS
                  • 2006
                  • 3773
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  #9
                  lolorama, wymianę tego płynu to robił Ci WIELKI PAPRAK i tyle. :evil:
                  Zamieszczone przez lolorama
                  w którym miejscu spuszcza się płyn hamulcowy?
                  nadmiar płynu trzeba odebrać strzykawką ze zbiornika płynu.
                  Przy wymianie płynu opróżniamy np. strzykawką zbiorniczek oraz kolejno z odpowietrzników przy kołach.
                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                  =================================================

                  Komentarz

                  • -Piotr-
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1018
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    endryu dobrze pisze - mechani paprak i tyle. Jak nawet osobiście odpowietrzam układ hamulcowy to zawsze stosuję rurkę igielitową i butelkę do odpowietrzenia, tak aby nie chlapać płynem na elementy metalowe samochodu.
                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                    O III czarna liftback - reaktywacja

                    Komentarz

                    • Janusz
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 598

                      #11
                      proponuje zebys sam przetarl te miejsca i zaobserowal czy to tylko rozlany stary plyn czy moze nie dokrecony przewod, zobserwuj tez stan plynu hamulcowego jezeli ubywa to cos nie tak

                      Komentarz

                      • lolorama
                        Drive
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 62

                        #12
                        Byłem dzisiaj w warsztacie, gdzie robiłem wymianę hamulców i płynu hamulcowego. Powiedzieli mi, że mokre miejsca koło bębnów i same bębny to efekt popsikania tamtych okolic jakimś środkiem myjącym, który miał usunąć ewentualny płyn hamulcowy. Co do zapaprania komory silnika, to przeprosili mnie i powiedzieli, że mogą to wytrzeć (dzisiaj i tak tego nie zrobiłem bo cały czas padał deszcz), a po za tym będę miał jakąś zniżkę przy następnych wizytach. Ogólnie jest OK.

                        [ Dodano: Wto 10 Kwi, 07 22:45 ]
                        Płyn hamulcowy cały czas trzyma ten sam poziom.
                        Dwa moje wielkie szczęścia - Ewa & Tymon.

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez lolorama
                          Powiedzieli mi, że mokre miejsca koło bębnów i same bębny to efekt popsikania tamtych okolic jakimś środkiem myjącym, który miał usunąć ewentualny płyn hamulcowy.
                          co za debilne tłumaczenie :twisted: po takich środkach po kilku,kilkunastu sekundach nie pozostaje nic :!: 100% że nic nie założyli na odpowietrzniki przy odpowietrzaniu
                          Radze zmienić warsztat
                          Co do odpowietrzenia to dopiero co był temat a odciąganie płynu strzykawką ze zbiorniczka lub maszynką przez odpowietrznik jest błędem ponieważ pozbywamy się możliwości przepłukania zacisków, cylinderków starym płynem. Chodzi mi głównie o to, że ja zawsze przy wymianie spuszczam płyn w sposób taki jak się odpowietrza układ.
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • Janusz
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 598

                            #14
                            dobrygrzeswawa, ma racje zmien warsztat po takich srodkach nie powinno juz byc sladu. a skoro oni tak pow to domyslam sie ze nie zajrzeli nawet do tego, jezeli tego nie zrobili a to jest plyn hamulcowy to lepiej sam to wyczysc zanim plyn zacznie dzialac :evil:

                            Komentarz

                            • Arti23
                              Elegance
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 892
                              • Superb II combi (3T5)
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              a może ciekną ci cylinderki ? sprawdzałeś skuteczność tylnych hamulców ? proponuję podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić. miałem podobny problem, po wymianie bębnów i szczęk, wymieniłem obydwa cylinderki i jest OK.
                              Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez Arti23
                                a może ciekną ci cylinderki ?
                                Zamieszczone przez lolorama
                                Płyn hamulcowy cały czas trzyma ten sam poziom.
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  Co do odpowietrzenia to dopiero co był temat a odciąganie płynu strzykawką ze zbiorniczka lub maszynką przez odpowietrznik jest błędem ponieważ pozbywamy się możliwości przepłukania zacisków, cylinderków starym płynem. Chodzi mi głównie o to, że ja zawsze przy wymianie spuszczam płyn w sposób taki jak się odpowietrza układ.
                                  ja wymieniając płyn odciągałem stary strzykawką ze zbiorniczka i wlewałem sukcesywnie nowy w trakcie odpowietrzania-spuszczania strego przez odpowietrzniki. Dolewany nowy płyn wypycha stary. Tak kilka razy przy każdym kole, kontrolując co chwila poziom płynu w zbiorniku i dolewając nowy co by nie zapowietrzyć układu i się ponownie nie narobić przy ponownym odpowietyrzaniu. Odpowietrzamy od najdalszego koła od pompy hamulcowej, czyli prawe tylne koło, później lewe tylne, póżniej prawe przednie i lewe przednie i będzię ok. Dla pewności warto przepuścić około litr płynu.
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • lolorama
                                    Drive
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 62

                                    #18
                                    Bębny i okolice są już całkowicie suche - nie widać żeby coś było robione.
                                    Cylinderki są w porządku. Jak kupowałem auto to zrobiłem cały przegląd w ASO (komputer, ścieżka: amorki, hamulce, itp.) (29.03.2007) i skuteczność tylnych hamulców wyszła: lewa 1,43kN, prawa 1,68kN - a co za tym idzie różnica pomiędzy obiema stronami wynosi 15% (to chyba nie jest tak najgorzej). Teraz po naprawie jadę 16.04 na przegląd (ponieważ się kończy) i będę wiedział czy jest jakaś poprawa.
                                    Dwa moje wielkie szczęścia - Ewa & Tymon.

                                    Komentarz

                                    • Arti23
                                      Elegance
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 892
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      #19
                                      dobrygrzeswawa, nie doczytalem ops:
                                      Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                      Komentarz

                                      • przemek88
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 613

                                        #20
                                        Mam do was pytanie wymieniłem tylne bębny, szczeki, cylinderki, sprężyny na nowe i teraz bębny po jeździe są dość ciepłe czy to normalne? Czy to wszystko musi się ze sobą jakoś zgrać(dopasować)?


                                        Moja Octavia 1.9 TDI AGR

                                        Komentarz

                                        • laurin
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 727

                                          #21
                                          No dobra to teraz ja - na chodzącym silniku wcisnę 3-4x mocno hamulec i robi sie bardzo twardy i nie opada po dłuższym trzymaniu. Dopiero trzymając ten hamulec (twardy i na postoju) lewą nogą a prawą dodaje gazu - pedał hamulca powoli opada. Co mam nie tak??

                                          Zauważyłem, ze twardość hamulca wzrasta gdy auto nie ma obrotów...

                                          Komentarz

                                          • Arti23
                                            Elegance
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 892
                                            • Superb II combi (3T5)
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            #22
                                            przemek88, a skąd wiesz że przy jeździe są ciepłe ?? jak sprawdzasz po zatrzymaniu to na pewno będą ciepłe bo od hamowania się nagrzewają
                                            Skoda Octavia II Combi 2.0 TDI BKD DSG (172/395) by R-Motors-klik

                                            Komentarz

                                            • laurin
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 727

                                              #23
                                              Sprawa już nieaktualna....

                                              Komentarz

                                              Pracuję...