Wymiana sond lambda i ich adaptacja

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abzuk
    Classic
    • 2007
    • 12

    Wymiana sond lambda i ich adaptacja

    Witam.

    W odpowiedzi dla zainteresowanych - ktos pisal do mnie ze wymienil rozrzad i tez tak piszczalo na nowym rozrzadzie wiec to chyba nie rolka...
    proponuje zdjac oslone rozrzadu na zimnym silniku i odpalic - jak bedzie cisza to problem mamy ustalony, dajcie znac jak Wam poszlo
  • yoschua
    Rider
    • 2006
    • 339

    #2
    Wymiana sond lambda i ich adaptacja

    Witam,

    ponieważ mój wiecznie niekończący problem z elektroniką się nadal ciągnie i w sumie nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi na forum więc się zapytam:

    Czy po wymianie pierwszej i drugiej sondy lambda w 1,8T ARX należy je zaadaptować ?

    Wyjaśnienie: Padło stwierdzenie, że w moim samochodzie falują obroty i obcina moc między innymi z powodu sondy lambda, więc wymieniłem obie. (Nadmienie że przed wymianą nie było komunikatu o złej sondzie lambda, a jedynie o zbyt bogatej mieszance).
    Teraz od skasowania błędów mija jakieś do 500km i zapala się helikopterek i wywala błąd że pierwszy system katalistyczny jest wadliwy.
    Byłem w zaprzyjaźnionej stacji kontroli pojazdów i sprawdzaliśmy dość dokładnie i długo skłąd spalin który oczywiście jest w normie.
    Pytanie jakie się nasuneło mi to czy ta nowa sondna a raczej te dwie nowe sondy lub któraś z nich jest jednak wadliwa, czy może po prostu są niezaadaptowane i mimo że pracują prawidłowo to komputer o tym niewie ?

    Spróbuje dziś zrobić sprawdzenie VAGiem jakie wartości daje pierwsza i druga sonda.
    Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
    HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      yoschua, podjedź do ASO niech ci zrobią kod gotowości czy coś takiego to jest takie coś co sprawdza wszystkie elemnty po montażu tzw Readyiness Code wtedy wyjdzie co mu dolega jesli wychodzi błąd Katalist system błąd to może być kat zdechnięty i wtedy też pojawia sie za bogata mieszanka ale to wszystko wychodzi podczas Readyiness Code można samemu zrobić Vagiem ale wasem robi to dłużej i dokładniej

      Komentarz

      • yoschua
        Rider
        • 2006
        • 339

        #4
        Tak pewnie zrobie, ale ponieważ byłem z kompem przy samochodzie to mam dzisiejsze błędy:

        1. 17705 - Pressure Drop betw. Turbo and Throttle Valve (check D.V)
        35-00 - -

        2. 16804 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)
        35-00 - -

        3. 17545 - Long Term Fuel Trim Add.Fuel (Bank 1) System too Rich
        35-10 - - - Intermittent

        Ad1. Widze że wrócił błąd dotyczący spadku ciśnienia pomiędzy Turbo i Przepustnicą, dodam że jakiś czas temu wymieniałem BOVa który faktycznie źle działał i powodował ten błąd, ale czy to oznacza że kolejny (kupiony oryginał w ASO) BOV poleciał i należy wymienić - ech
        Ad2. Ten bład się pojawił jako dodatkowy po wymianie obu sond lambda, oraz BOVa oraz jakiegoś zaworka elektromagnetycznego i przepływomierza.
        Ad3. Sondy lambda i BOV były wymienione i przypuszczenie było że ten błąd po tej operacji zniknie.

        Wymienione elementy i tak pomogły silnikowi, bo przestał szarpać i zdejmować moc w najmniej oczekiwanym momencie.
        Jeżeli jest ktoś mądry to proszę o podpowiedź, ale pewnie jak napisał djczas pojade do ASO i zrobie test na VASie.
        Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
        HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          yoschua, ten błąd pojawia sie też przed padnięciem czujnika g31/g71 czyli czujnik ciśnienia atmosferycznego i doładowania

          Komentarz

          • yoschua
            Rider
            • 2006
            • 339

            #6
            djczas, dzięki za podpowiedź, a gdzie mniej więcej ten czujnik jest zlokalizowany ??
            Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
            HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

            Komentarz

            • djczas
              RS
              • 2005
              • 9612

              #7
              yoschua, przy intercoolerze

              Komentarz

              • yoschua
                Rider
                • 2006
                • 339

                #8
                djczas, dzięki za podpowiedź - spróbuje zobaczyć co się tam dzieje w okolicach intercoolera, a pewnie i tak do ASO podjade
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz

                • flyski
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 153
                  • Octavia I (1U2)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Z moich doświadczeń z sondą (ale regulacyjną a nie od katalizatora) w AQY po wymianie sondy minęło parę ładnych kilometrów kręcenia się po miaście zanim zgasła check engine, ale żadnej procedury adaptacji nie robiłem i tak od 1kkilosów jest już dobrze.
                  Jednak Ty masz turbo więc sprawa może być bardziej złożona ale tylko przez większą ilość czujników, imo dobra sonda po prostu działa podając w zależności od składu spalin korektę czegośtam (składu mieszanki? kąta wyprzedzenia?) i żadna adaptacja nie jest potrzebna.
                  Sonda za katalizatorem służy tylko ocenie sprawności samego katalizatora i to ona może wystawiać komunikat nr 2. -albo niesprawna -zła sonda, albo katalizator, albo też przyczyną tego komunikatu może być ten problem z ciśnieniem
                  natomiast sonda regulacyjna jest u Ciebie raczej ok
                  [O1 - 2.0 AQY silver ]
                  [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                  Komentarz

                  • ponadtuzin
                    Classic
                    • 2007
                    • 20

                    #10
                    W którym miejscu w VAGu można sprawdzić czy sonda działa w danym momencie?

                    Komentarz

                    • Gabrys1903
                      Drive
                      • 2009
                      • 55

                      #11
                      witam, przy jakim przebiegu mniej wiecej pada katalizator?? ja mialem ostatnio przypadek ze zatankowalem benzyne ale okazalo sie ze tam byla tez ropa, samochod dziwnie chodzil, dymił na czarno az w koncu zgasl.. wymienilem świece, spuscilem paliwo. zaatankowalem do pelna PB 98 i posmigałem troche i jest dobrze, auto tez ma LPG, czesto własnie wyskakuje mieszanka za bogata, za uboga, regulacja dlugoterminowa na biegu jałowym itp. i ostatnio wyskoczyl 16804 P0420 41A4 Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności. i czy to oznacza sie kat juz pada? 1 sonda byla wymieniona jakis czas temu.
                      prosze o pomoc

                      POMOCY!!! błąd 16804 wyskakuje dosc czesto, a dzis pojawiły sie tez błedy:
                      17522 P1114 4472 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
                      17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
                      17704 P1296 4528 System ogrzewania - wadliwe działanie > ECT, termostat
                      18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

                      jak rozwiązac te błedy?? prosze o pomoc

                      [ Dodano: Sro 29 Gru, 10 00:35 ]
                      POMOCY!!! błąd 16804 wyskakuje dosc czesto, a dzis pojawiły sie tez błedy:
                      17522 P1114 4472 Sonda Lambda 2 (HO2S), bank 1 - wysoka rezystancja grzałki
                      17536 P1128 4480 Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga (weak mixture)
                      17704 P1296 4528 System ogrzewania - wadliwe działanie > ECT, termostat
                      18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)

                      jak rozwiązac te błedy?? prosze o pomoc

                      Komentarz

                      Pracuję...