Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Wymiana kierownicy na multifunkcyjną

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Wymiana kierownicy na multifunkcyjną

    No i stało się. Octa mnie dość mocno zawiodła, ale od początku.
    Dziś w trakcie dojazdu do świateł zaświeciła się kontrolka ładowania, poczułem lekki spadek mocy (dopiero później zajarzyłem o co chodzi). Nie przejmując się zbytnio pojechałem dalej. Do celu jednak nie dojechałem- na światłach (właściwie przy dojeździe- na luzie) silnik zgasł i nie chciał już odpalić.
    Po kilkunastokrotnym próbowaniu odpalenia zaświeciła się kontrolka wspomagania kierownicy na pomarańczowo- po kilku kolejnych próbach odpalenia zgasła. Nie działał układ komfortu, pomimo przekręconego kluczyka (szyba automatycznie nie podjeżdżała do góry).
    Po przewiezieniu auta (z niemałymi przygodami) pod serwis Skody (który okazał się być zamknięty) spróbowałem jeszcze raz odpalić. Po niemałych trudach, kilkunasto sekundowym kręceniu i dodawaniu gazu, silnik odpalił i pracował normalnie. Radość nie trwała jednak długo, gdyż przy kolejnym dojeździe do świateł silnik zgasł.
    Znów po wielkich trudach udało się go odpalić. I tak jeszcze kilka razy.
    Zauważyłem, że czasami, gdy samochód stoi, nie trzyma obrotów- spadają poniżej 700. Gaszenie silnika pojawia się najczęściej przy zejściu z 3-3,5 tys. obr. na luzie. Poza tym żadnych błędów. Przy zrzuceniu na luz z 1500 obr. wszystko OK. Poza tym silnik pracuje równo, żadnych problemów.
    Samochód ma 2 lata z haczykiem i 46 tys. przebiegu, od ostatniego przeglądu minęło pół roku i jakieś 10 tys. km.
    Czy ktoś miał takie problemy?
    scooby@rider@110 kopyt asv
    helixy przede mną, jbl za mną, banan w lusterku :]

  • #2
    [O1] Wymiana kierownicy na multifunkcyjną

    Cześć
    Czy jest możliwa w O1 wymiana kierownicy standardowej na multifunkcyjną - taką ze sterowaniem radiem?
    Chodzi mi o to czy będzie pasowała PNP i czy będzie pasował airbag, czy także jego trzeba byłoby wymienić??
    Jarek "Vinci"

    Komentarz


    • #3
      Kierownica na wieloklin kierownicy bądzie pasowała p&p, ale będziesz musiał wymienić taśme i airbag do kierownicy multifunkcyjnej
      DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
      www.chiptuning.katowice.pl
      DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

      Komentarz


      • #4
        Też kiedys o tym myślałem ale ciężko jest dostać taka poduchę i są drogie
        TDI AGR 90KM seria / 115 KM po wirusie
        DIESEL-TUNING.PL & TDI-RACING.PL
        Chiptuning / Tuning elektroniczny, posiadamy własną hamownię,
        Brodnica kujawsko-pomorskie

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Jantar
          ciężko jest dostać taka poduchę i są drogie
          dokładnie. w wielofunkcyjnej jest mniejsza poducha. poza tym zeby nia sterowac musisz posiadac orginalne skodoskie radio
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz


          • #6

            taka kiera do octy podejdzie bez problemów?
            Założony gwint WEITEC :-D

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez oolsztyniak
              poza tym zeby nia sterowac musisz posiadac orginalne skodoskie radio
              Można to przerobić i sterować np. radiem SONY. Coś takiego chciałem zrobić, ale widze, że musiałbym kupić kierownice + poduche. A tego nie chce mi się robić :cry:
              Jarek "Vinci"

              Komentarz


              • #8
                Ja mam u siebie kierownice od Golfa V - tą ze ściętym dołem.
                Wieloklin pasuje.
                Poduszkę oczywiście trzeba mieć do nowej kierownicy nową. Wtyczka do poduszki prawie pasuje - prawie tzn rozstaw pinów jest taki sam, ale lekko inny zatrzask. Ja mam z podłożoną dodatkową gąbką dociskającą te wtyczkę w poduszkę - działa.

                Guziki mam niepodłączone - nie działają - są sobie tylko, ale mi głównie chodziło o wygląd i dobre trzymanie kierownicy i takowe osiągnołem.

                Jak będę pamiętał to zrobie w końcu zdjęcie.
                Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                Komentarz


                • #9
                  Dobry wieczór!

                  Dopisuję się do tego wątku, mimo iż jest dość stary, także ze względu na powyższy post sugerujący przynajmniej częściowo pozytywną odpowiedź na mój problem.

                  Chciałbym wymienić kierownicę w OI na wersję z NOWSZYCH modeli VAG - czyli odpowiedniki golf V/VI może VII(?). Przejrzałem sporo tematów na forum i jedna sprawa nie jest dla mnie jasna. O ile mechaniczne podłączenie, jak rozumiem, nie stanowi problemu - stale takie samo, to nie jestem pewny co do podłączenia nowej poduszki do istniejącego sterownika poduszek. Czy wszystkie nowsze wersje poduszek powietrznych będą działać? Gdzieś trafiłem na informację, że od jakiegoś czasu (od kiedy???) montowane są poduszki dwustopniowe (albo coś podobnego) - czy taka poduszka też jest podłączalna? Jeśli nie, tok jak rozpoznać zbyt nowoczesną wersję?
                  Jeżeli chodzi o samą wtyczkę poduszki, to rozumiem, że złącze w kolumnie kierownicy jest zawsze takie samo i potrzebuję tylko taśmę od nowszej kierownicy z odpowiednią wtyczką poduszki?
                  Multifunkcje z przyczyn oczywistych mnie nie interesują - jeśli będą w kierownicy po prostu zostawiam je niepodłączone?
                  Graphitegray2012

                  Komentarz


                  • #10
                    Witajcie.
                    Przeglądam i przeglądam i znaleźć nigdzie na forum nie mogę instrukcji (manualna)
                    Jak podłączyć kierownice Multifunkcyjną w naszych O1.
                    Jak ktoś posiada wiedzę na ten temat to bardzo proszę o wsparcie.
                    Pozdrawiam
                    Obecnie auto ;
                    Touareg 7P
                    http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
                    Golf VI Rline
                    http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
                    No i nadal Octavia
                    Baster

                    Komentarz


                    • #11
                      Trzeba kupić taśmę do kierownicy wielofunkcyjnej i wymienić ją razem z kierą. Najlepiej kup komplet, kierownica z poduszką, multifunkcją i taśmą.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez BIMER
                        Trzeba kupić taśmę do kierownicy wielofunkcyjnej i wymienić ją razem z kierą. Najlepiej kup komplet, kierownica z poduszką, multifunkcją i taśmą.
                        Sama kierownica, poduszka i taśma to za mało.

                        W O1 potrzebny jest jeszcze moduł kierownicy multifunkcyjnej.



                        Baster, na Twoim miejscu zadzwoniłbym tu i pytał o komplet:
                        Link

                        Lub:

                        kierownica:
                        Link


                        Airbag:
                        Link
                        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                        Komentarz


                        • #13
                          A wiec na dzień dzisiejszy.
                          Mam kierownice, poduszkę, taśmę 5 pin, zakupiony sterownik multyfunkcji i wiązkę do sterownika.

                          Czyli jak sądzę wszystko co trzeba było zakupić.
                          Teraz pytanie kto jest w stanie powiedzieć mi gdzie dokładnie kazdy kabel podłączyć.
                          Obecnie auto ;
                          Touareg 7P
                          http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
                          Golf VI Rline
                          http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
                          No i nadal Octavia
                          Baster

                          Komentarz


                          • #14
                            [O1]

                            Baster:
                            GRA na 100% do czarnej wtyczki na podszybiu.
                            Masse do nadwozia.
                            Schleifring to taśma airbag.
                            Radio/MFD to wiadomo, ze do radia.
                            Diagn. - do sieci pokładowej.
                            KL.30 to stały +
                            KL.15 to + po kluczyku.

                            Do wiązki nie dostałeś opisu podłączenia?
                            Pokaż zdjęcie sterownika.
                            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie dostałem zadnych instrikcji .
                              Do zadnej instalacji u nich kupionej.
                              A kupiłem tez do grzania foteli i PDC.

                              Radio/MFD to wiadomo, ze do radia- 2 piny ale jakie piny gdzie??
                              GRA na 100% do czarnej wtyczki na podszybiu- 4 piny ale jakie piny gdzie ??
                              Schleifring to taśma airbag- 3 piny ale jakie gdzie ??
                              Przepraszam ze tak dopytuje ale fajniej jest wiedzieć na 100% niz eksperymentować.

                              [ Dodano: Nie 18 Sty, 15 17:49 ]
                              Dziś po załozeniu kierownicy multifunkcyjnej jest tak ze nie mam klaksonu i brak podświetlania przycisków na kierownicy.
                              Czy to norma ??
                              Czy wszystko bedzie dobrze dopiero po podłączeniu całej instalacji ??

                              [ Dodano: Nie 18 Sty, 15 20:44 ]
                              udało mi sie znaleść coś takiego.
                              Jednak prośiłbym o zweryfikowanie i przetłumaczenie>
                              Jest to po niemiecku i do golfa i pasata :

                              Einbauhinweise Kabelsatz MFL VW Golf 4, Passat 3B, 3BG
                              Bitte klemmen Sie bei allen Arbeiten die Batterie ab. Der Einbau erfolgt auf Eigene Gefahr, die
                              KUFATEC GmbH haftet für keinerlei Schäden.
                              Bitte verlegen Sie den Kabelsatz in geeigneter unsichtbarer Weise zu den folgenden Anschlüssen.
                              Leitungsbelegung Golf 4, Passat 3B:
                              Gelb - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 3 (anlöten)
                              Violett - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 2
                              Grün - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 9
                              Blau - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 1
                              Rot/ Grün - Dauerplus – Schraubklemme Kl. 30
                              Grau - Lichtschalter PIN 17 (anlöten)
                              Braun - Masse – Lenksäule
                              Blau/ Gelb - 20-poliger Mini ISO Stecker Radio/ Navi - PIN 11(Busleitung)
                              Weiß - 8-poliger ISO Stecker Radio (Strom) PIN 3 (Diagnose)
                              Schwarz/Gelb - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 1
                              Schwarz - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 3
                              Schwarz - Sicherung S5 – Sicherungskasten
                              Leitungsbelegung Passat 3BG:
                              mit Original GRA Lenkstockhebel für MFL (nur an/aus) TN 8L0 953 513 S
                              MFL Steuergerät PIN 4 - Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 10 (anlöten)
                              MFL Steuergerät PIN 14 Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 7
                              MFL Steuergerät PIN 8 Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 9
                              MFL Steuergerät PIN 16 Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 8
                              Rot/ Grün - Dauerplus – Schraubklemme Kl. 30
                              Grau - Lichtschalter PIN 17 (anlöten)
                              Braun - Masse – Lenksäule
                              Blau/ Gelb - 20-poliger Mini ISO Stecker Radio/ Navi - PIN 11 (Busleitung)
                              Weiß - 8-poliger ISO Stecker Radio (Strom) PIN 3 (Diagnose)
                              Schwarz/Gelb - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 1
                              Schwarz - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 3
                              Schwarz - Sicherung S5 - Sicherungskasten
                              Leitungsbelegung Passat 3BG:
                              mit Original GRA Lenkstockhebel ohne MFL (an/aus, SET, Reset) TN 8L0 953 513 J
                              MFL Steuergerät PIN 4 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 4 (anlöten)
                              MFL Steuergerät PIN 14 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 5 (anlöten – voehandene
                              Leitung vom Stecker entfernen oder durchtrennen)
                              MFL Steuergerät PIN 8 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 3 (anlöten)
                              MFL Steuergerät PIN 16 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 2 (anlöten)
                              Rot/ Grün - Dauerplus – Schraubklemme Kl. 30
                              Grau - Lichtschalter PIN 17 (anlöten)
                              Braun - Masse – Lenksäule
                              Blau/ Gelb - 20-poliger Mini ISO Stecker Radio/ Navi - PIN 11 (Busleitung)
                              Weiß - 8-poliger ISO Stecker Radio (Strom) PIN 3 (Diagnose)
                              Schwarz/Gelb - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 1
                              Schwarz - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 3
                              Schwarz - Sicherung S5 – Sicherungskasten

                              [ Dodano: Wto 03 Lut, 15 14:37 ]
                              Wiec tak.
                              Wiązka została podłączona.
                              Z pierwszym przekaźnikiem ( 1J0907487A ) było sporo błędów i nic działać nie chciało.
                              Po wymianie przekaźnika na 1J0907487B wszystko zaczęło działać
                              Z czego bardzo się cieszę .

                              [ Dodano: Wto 03 Lut, 15 16:39 ]

                              Tak wyglda po wymianie
                              Obecnie auto ;
                              Touareg 7P
                              http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
                              Golf VI Rline
                              http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
                              No i nadal Octavia
                              Baster

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Baster
                                Nie dostałem zadnych instrikcji .
                                Do zadnej instalacji u nich kupionej.
                                A kupiłem tez do grzania foteli i PDC.
                                Obrazek
                                Radio/MFD to wiadomo, ze do radia- 2 piny ale jakie piny gdzie??
                                GRA na 100% do czarnej wtyczki na podszybiu- 4 piny ale jakie piny gdzie ??
                                Schleifring to taśma airbag- 3 piny ale jakie gdzie ??
                                Przepraszam ze tak dopytuje ale fajniej jest wiedzieć na 100% niz eksperymentować.

                                [ Dodano: Nie 18 Sty, 15 17:49 ]
                                Dziś po załozeniu kierownicy multifunkcyjnej jest tak ze nie mam klaksonu i brak podświetlania przycisków na kierownicy.
                                Czy to norma ??
                                Czy wszystko bedzie dobrze dopiero po podłączeniu całej instalacji ??

                                [ Dodano: Nie 18 Sty, 15 20:44 ]
                                udało mi sie znaleść coś takiego.
                                Jednak prośiłbym o zweryfikowanie i przetłumaczenie>
                                Jest to po niemiecku i do golfa i pasata :

                                Einbauhinweise Kabelsatz MFL VW Golf 4, Passat 3B, 3BG
                                Bitte klemmen Sie bei allen Arbeiten die Batterie ab. Der Einbau erfolgt auf Eigene Gefahr, die
                                KUFATEC GmbH haftet für keinerlei Schäden.
                                Bitte verlegen Sie den Kabelsatz in geeigneter unsichtbarer Weise zu den folgenden Anschlüssen.
                                Leitungsbelegung Golf 4, Passat 3B:
                                Gelb - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 3 (anlöten)
                                Violett - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 2
                                Grün - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 9
                                Blau - Wasserkasten 10-poliger Stecker (Schwarz) – PIN 1
                                Rot/ Grün - Dauerplus – Schraubklemme Kl. 30
                                Grau - Lichtschalter PIN 17 (anlöten)
                                Braun - Masse – Lenksäule
                                Blau/ Gelb - 20-poliger Mini ISO Stecker Radio/ Navi - PIN 11(Busleitung)
                                Weiß - 8-poliger ISO Stecker Radio (Strom) PIN 3 (Diagnose)
                                Schwarz/Gelb - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 1
                                Schwarz - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 3
                                Schwarz - Sicherung S5 – Sicherungskasten
                                Leitungsbelegung Passat 3BG:
                                mit Original GRA Lenkstockhebel für MFL (nur an/aus) TN 8L0 953 513 S
                                MFL Steuergerät PIN 4 - Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 10 (anlöten)
                                MFL Steuergerät PIN 14 Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 7
                                MFL Steuergerät PIN 8 Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 9
                                MFL Steuergerät PIN 16 Wasserkasten 15-poliger Stecker weiß – PIN 8
                                Rot/ Grün - Dauerplus – Schraubklemme Kl. 30
                                Grau - Lichtschalter PIN 17 (anlöten)
                                Braun - Masse – Lenksäule
                                Blau/ Gelb - 20-poliger Mini ISO Stecker Radio/ Navi - PIN 11 (Busleitung)
                                Weiß - 8-poliger ISO Stecker Radio (Strom) PIN 3 (Diagnose)
                                Schwarz/Gelb - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 1
                                Schwarz - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 3
                                Schwarz - Sicherung S5 - Sicherungskasten
                                Leitungsbelegung Passat 3BG:
                                mit Original GRA Lenkstockhebel ohne MFL (an/aus, SET, Reset) TN 8L0 953 513 J
                                MFL Steuergerät PIN 4 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 4 (anlöten)
                                MFL Steuergerät PIN 14 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 5 (anlöten – voehandene
                                Leitung vom Stecker entfernen oder durchtrennen)
                                MFL Steuergerät PIN 8 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 3 (anlöten)
                                MFL Steuergerät PIN 16 - 10poliger Stecker schwarz am GRA Hebel – PIN 2 (anlöten)
                                Rot/ Grün - Dauerplus – Schraubklemme Kl. 30
                                Grau - Lichtschalter PIN 17 (anlöten)
                                Braun - Masse – Lenksäule
                                Blau/ Gelb - 20-poliger Mini ISO Stecker Radio/ Navi - PIN 11 (Busleitung)
                                Weiß - 8-poliger ISO Stecker Radio (Strom) PIN 3 (Diagnose)
                                Schwarz/Gelb - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 1
                                Schwarz - 5-poliger Stecker am Schleifring – PIN 3
                                Schwarz - Sicherung S5 – Sicherungskasten

                                [ Dodano: Wto 03 Lut, 15 14:37 ]
                                Wiec tak.
                                Wiązka została podłączona.
                                Z pierwszym przekaźnikiem ( 1J0907487A ) było sporo błędów i nic działać nie chciało.
                                Po wymianie przekaźnika na 1J0907487B wszystko zaczęło działać
                                Z czego bardzo się cieszę .

                                [ Dodano: Wto 03 Lut, 15 16:39 ]
                                Obrazek
                                Tak wyglda po wymianie
                                Obrazek
                                Kolego podaj namiary gdzie zakupiles ten zestaw do multifunkcji? bo rozumiem ze sama kiere wyrwales uzywke tak?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Orientuje się ktoś czy taśma poduszki będzie taka sama dla kierownicy multifunk. czy zwykłej :?:
                                  Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

                                  _______
                                  Piotr

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Wiązkę kupiłem tu :
                                    https://www.kufatec.de/shop/de/nachrstungen/sonstige/kabelsatz-multifunktionslenkrad-vw-bora-passat-3b-3bg-golf-4



                                    U mnie taśmę miałem na 5 PIN i taka właśnie jest potrzebna.
                                    Obecnie auto ;
                                    Touareg 7P
                                    http://forum.golf6.pl/vw-inne-profil...ter-t2063.html
                                    Golf VI Rline
                                    http://forum.golf6.pl/vw-mk6-profil/...ter-t1060.html
                                    No i nadal Octavia
                                    Baster

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Ja dziś zamontowałem multifunkcję w O1.
                                      Wiązka kupiona na allegro:
                                      Link

                                      Jakby co to na Śląsku mogę pomóc w montażu.
                                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        długo montaż zajmuje? ile przy tym rozbierania jest?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Około 2-3 h.
                                          Rozbierania jest jak przy tempomacie. Podszybie, wycieraczki, plastik nad nogami kierowcy, kierownica. Dodatkowo radio, żeby wpiąć kabelek do sterowania nim.
                                          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X