Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

swap manual na dsg dq250

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • swap manual na dsg dq250

    Witam, z racjii tego że kończy mi się w manualu sprzęgło i dwumasa, do tego skrzynia może mieć jakieś luzy zastanawiam się nad włożeniem dsg dq250. Mam kilka pytań:
    1. Czy ktoś podejmował się takiej przeróbki
    2. Czy ktoś wie czy dsg z diesela i benzyny różni się przełożeniami biegów, czy sa takie same? - nie znalazłem informacji by były różne przełożenia
    3. Czy jest problem z zakodowaniem dsg w poszczególnych sterownikach - podobno w abs jest problem ale nie jestem pewien
    4 . Z jakich samochodów będą pasować skrzynie oprócz octavi 2 fl do octavi 2 fl 1.8TSI CDAA
    5. Czy półosie będą pasować?
    6. Czy koło dwumasowe do dsg od 1.8 i 2.0 jest takie same?
    Ostatnio edytowany przez KingPin; 9995421.

  • #2
    Ad.2 Różnią się. Nawet benzyna od benzyny się różni. Tutaj masz kawałek tabelki dot. skrzyni do 1,8 TSI:
    Oznaczenie literowe, przyporządkowanie, przełożenia (Octavia II)
    Automatyczna skrzynia biegów DSG 0AM „Napęd na oś przednią”
    Skrzynia biegów Oznaczenie literowe LKN LPK LSS
    Produkcja od
    do
    11.08
    05.09
    05.09
    05.09
    06.09
    10.09
    Przyporządkowanie Silnik 1,8 l/118 kW TFSI 1,8 l/118 kW TFSI
    1,8 l/112 kW TFSI
    Przełożenie: Z 2 : Z 1 Przekładnia główna biegu 1–4 71 : 16 = 4,437
    Przekładnia główna 5, 6 i 7 biegu 71 : 22 = 3,227
    Przekładnia główna biegu wstecznego 71 : 17= 4,176
    Przełożenia 1 bieg 64 : 17 = 3,765
    2 bieg 50 : 22 = 2,273
    3 bieg 49 : 32 = 1,531
    4 bieg 46 : 41 = 1,122
    5 bieg 40 : 34 = 1,176
    6 bieg 39 : 41 = 0,951
    7 bieg 35 : 44 = 0,795
    Bieg wsteczny 45 : 22 x 53 : 26 = 4,169
    iłącz. na najwyższym biegu 2,565
    Ad.3 Na pewno trzeba będzie kodować w kilku modułach. W dieslach problem był w sterownikach silnika, ale można sobie z tym poradzić. Co do ABSu, to się nie wypowiem, bo nie wiem. Ale patrząc na autoskany aut z i bez DSG, wydaje się, że nie powinno być z tym problemu.
    P.S. Będę kibicował projektowi, bo też się kiedyś do tego przymierzałem.
    Aktualne zużycie paliwa

    Komentarz


    • #3
      Dzięki za odpowiedź. Kupiłem już skrzynię od benzyny LQZ, znalazłem informację że była oryginalnie montowana w Octavi 2 FL RS a ta konkretnie pochodzi z Golfa VI GTI. Znalazłem gościa który mi to wszystko po koduje. Podobno większy problem niż kodowanie to dorobienie wiązki. Znalazłem w Elsie online rozpiskę pinów sterownika DSG lecz nie ma wszystkich pinów których jest 14. Czy ktoś mógłby mi pomóc z schematami?
      Podobno półosie pasują tylko trzeba przełożyć wewnętrzne przegłuby bo flansze w DSG są inne.
      Podobno koło dwumasowe od DSG 2.0TSI podchodzi do 1.8TSI - takie same mocowanie.
      Ostatnio edytowany przez KingPin; 9995421.

      Komentarz


      • #4
        No ciekaw jestem jak ta skrzynka Ci zadziała. Według Elsy LQZ to skrzynia 6-cio biegowa, chodziła z silnikiem 2,0TSI. Coś się rozjeżdża ta tabelka.
        Automatyczna skrzynia biegów DSG – 02E 02E „Napęd na oś przednią”
        Skrzynia biegów Oznaczenie literowe KPV LQZ LQV
        Produkcja od
        do
        11.08
        11.08
        11.08
        10.09
        11.08
        10.09
        Przyporządkowanie Silnik 2,0 l/147 kW TFSI 2,0 l/147 kW TFSI 2,0 l/100 kW TDI PD
        2,0 l/103 kW TDI PD
        Przełożenie: Z2 : Z1 Przekładnia główna biegu 1–4 69 : 17 = 4,059 69 : 17 = 4,059 70 : 17 = 4,118
        Przekładnia główna 5 i 6 biegu 69 : 22 = 3,136 69 : 22 = 3,136 70 : 23 = 3,043
        Przełożenia 1 bieg 45 : 13 = 3,462 45 : 13 = 3,462 45 : 13 = 3,462
        2 bieg 43 : 20 = 2,15 43 : 20 = 2,15 41 : 20 = 2,050
        3 bieg 41 : 28= 1,464 41 : 28= 1,464 39 : 30 = 1,300
        4 bieg 41 : 38= 1,079 41 : 38= 1,079 37 : 41 = 0,902
        5 bieg 35 : 32 = 1,094 35 : 32 = 1,094 32 : 35 = 0,914
        6 bieg 35 : 38= 0,921 35 : 38= 0,921 31 : 41 = 0,756
        Bieg wsteczny 33 : 13 x 22 : 14 = 3,989 33 : 13 x 22 : 14 = 3,989 33 : 13 x 22 : 14 = 3,989
        iłącz. na najwyższym biegu 2,888 2,888 2,300
        Kołnierz wałka półosi → Elektroniczny katalog oryginalnych części zamiennych
        Co do wiązki, to jeszcze trzeba pamiętać o sterowniku skrzyni, który trzeba dołożyć. Ta wtyczka 14pin okrągła to chyba tylko do sterowania zaworami w skrzyni. Poszukam schematów.
        Ostatnio edytowany przez majonezz; 27991.
        Aktualne zużycie paliwa

        Komentarz


        • #5
          Ups, dwa razy mi się wysłało. Proszę o skasowanie.
          Ostatnio edytowany przez majonezz; 27991.
          Aktualne zużycie paliwa

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
            ... Ta wtyczka 14pin okrągła to chyba tylko do sterowania zaworami w skrzyni. Poszukam schematów.
            Teraz jeszcze raz spojrzałem w Elsę i widzę, że skrzynie 02E mają wbudowany sterownik, więc dodatkowy sterownik nie jest konieczny.
            Aktualne zużycie paliwa

            Komentarz


            • #7
              Tak, sterownik jest wbudowany w skrzynię. Jak masz dostęp do elsy to mógłbyś w wolnej chwili podesłać mi schematy jak podpiąć wiązkę pod to złącze 14 - pinowe? Ja znalazłem schematy online na stronie kalhosniki.ru i nie jestem pewien czy są dobre.

              Komentarz


              • #8
                Zamiana skrzyni na DSG zakończona sukcesem auto jeździ dużo lepiej i przyjemniej nawet przy agresywnej jeździe jedyny problem który musze rozwiązać to że silnik odpala na D i po 2 sek od odpalenia zaczyna samochód ruszać i nie trzeba pedału hamulca wciskać by odpalić. Z tego co wiem to trzeba dołożyć coś do stacyjki. Może ktoś wie coś na ten temat?

                Komentarz


                • #9
                  Blokadę trza dołożyć do stacyjki, żeby się nie dało wyjąć klucza jak auto stoi i jest nie na P. Poszukam na schematach co i jak :-) Trochę mnie zaciekawiłeś z tym swapem Jak się nacieszysz, to może znalazłbyś czas żeby podsumować akcję?
                  Aktualne zużycie paliwa

                  Komentarz


                  • #10
                    Powiem tak, myślałem że to będzie dużo trudniejsze. Mechanikę i podłączenie elektryczne wykonałem sam a kodowaniem zajął się kolega, tylko VCDS wystarczy jak ktoś by chciał mogę udostępnić kodowanie ze sterownika. Co do blokady to jest u mnie w firmie golf VII po lifcie z 2019r w dsg i w nim można wyjąć kluczyk ze stacyjki gdy skrzynia zostaje w położeniu na D. W tym samochodzie jest auto-hold bo jest elektryczny ręczny i samochód sam nie ruszy po odpaleniu silnika. Myślę że bardziej potrzebne jest by bez wciśniętego pedału hamulca nie można było odpalić silnika. Może trzeba wymienić pedał hamulca na ten od DSG? Na razie mam od manuala i może w tym od DSG jest jakiś dodatkowy czujnik? Chwilowo mam mało czasu na szukanie takich drobnych rzeczy, może ktoś jest w stanie mi pomóc?

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez KingPin Zobacz wpis
                      Powiem tak, myślałem że to będzie dużo trudniejsze. Mechanikę i podłączenie elektryczne wykonałem sam a kodowaniem zajął się kolega, tylko VCDS wystarczy jak ktoś by chciał mogę udostępnić kodowanie ze sterownika. Co do blokady to jest u mnie w firmie golf VII po lifcie z 2019r w dsg i w nim można wyjąć kluczyk ze stacyjki gdy skrzynia zostaje w położeniu na D. W tym samochodzie jest auto-hold bo jest elektryczny ręczny i samochód sam nie ruszy po odpaleniu silnika. Myślę że bardziej potrzebne jest by bez wciśniętego pedału hamulca nie można było odpalić silnika. Może trzeba wymienić pedał hamulca na ten od DSG? Na razie mam od manuala i może w tym od DSG jest jakiś dodatkowy czujnik? Chwilowo mam mało czasu na szukanie takich drobnych rzeczy, może ktoś jest w stanie mi pomóc?
                      nie porównuj MQB do PQ ... chyba ze chcesz włosy sobie rwać z głowy czemu nie działa ...
                      wklej autoscan .

                      silnik odpala na D , ale musisz wcisnąć hamulec czy bez wciskania zapala ?

                      Komentarz


                      • #12
                        Witam,
                        Super sprawa...
                        A drogo to wyszło?
                        Pozdrawiam

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez spacewalker Zobacz wpis

                          nie porównuj MQB do PQ ... chyba ze chcesz włosy sobie rwać z głowy czemu nie działa ...
                          wklej autoscan .

                          silnik odpala na D , ale musisz wcisnąć hamulec czy bez wciskania zapala ?
                          Wkleić auto scan wszystkich sterowników? o błędy chodzi?
                          Bez wciskania hamulca silnik odpala gdy dźwignia jest w położeniu D i po 2 sekundach rusza. Co ciekawe bez wciśniętego hamulca dźwignia nie zmieni położenia z P na D.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez pafigo79 Zobacz wpis
                            Witam,
                            Super sprawa...
                            A drogo to wyszło?
                            Pozdrawiam
                            Skrzynie z dwumasą dorwałem za 3tys a reszta części razem z nowym olejem to 1,3tys. Robocizna własna więc tego nie liczę, ale jeżeli bym pozbierał graty i zawiózł do warsztatu, który się zajmuje swapami to trzeba było by doliczyć kolejne 4tys. Jak sprzedam zdemontowane części to myślę że w 3,5tys się zamknę. Warto było zmienić szczególnie że jest u mnie STAGE 2 i przy większej mocy DSG radzi sobie o wiele, wiele lepiej niż manual, całkiem inna jazda

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez KingPin Zobacz wpis

                              Wkleić auto scan wszystkich sterowników? o błędy chodzi?
                              autoscan to autoscan

                              Zamieszczone przez KingPin Zobacz wpis
                              Bez wciskania hamulca silnik odpala gdy dźwignia jest w położeniu D i po 2 sekundach rusza. Co ciekawe bez wciśniętego hamulca dźwignia nie zmieni położenia z P na D.
                              czyli wg mnie zle podłaczone, zakodowane , niekompatybilne z czyms


                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez spacewalker Zobacz wpis
                                autoscan to autoscan


                                czyli wg mnie zle podłaczone, zakodowane , niekompatybilne z czyms

                                Bardzo ogólnie odpowiadasz.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez KingPin Zobacz wpis
                                  Powiem tak, myślałem że to będzie dużo trudniejsze. Mechanikę i podłączenie elektryczne wykonałem sam a kodowaniem zajął się kolega, tylko VCDS wystarczy jak ktoś by chciał mogę udostępnić kodowanie ze sterownika. Co do blokady to jest u mnie w firmie golf VII po lifcie z 2019r w dsg i w nim można wyjąć kluczyk ze stacyjki gdy skrzynia zostaje w położeniu na D. W tym samochodzie jest auto-hold bo jest elektryczny ręczny i samochód sam nie ruszy po odpaleniu silnika. Myślę że bardziej potrzebne jest by bez wciśniętego pedału hamulca nie można było odpalić silnika. Może trzeba wymienić pedał hamulca na ten od DSG? Na razie mam od manuala i może w tym od DSG jest jakiś dodatkowy czujnik? Chwilowo mam mało czasu na szukanie takich drobnych rzeczy, może ktoś jest w stanie mi pomóc?
                                  Ze schematu wynika, że pedał hamulca się nie różni między manualem a DSG. Wygląda na to, że ten od DSG ma tylko szerszą powierzchnię do deptania. Z instrukcji O2 wyraźnie wynika, że kluczyk ze stacyjki da się wyciągnąć jedynie wtedy, gdy drążek jest na "P". Po to jest w stacyjce elektromagnes blokady: 1K0953527C. Oczywiście najlepiej by było, gdyby w tej sprawie wypowiedział się ktoś, kto ma fabrycznie DSG w O2.Co do odpalania, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to grzebanie w BCM / CECM, bo to z niego jest sterowany rozrusznik.
                                  Może masz jakieś foty z roboty ?
                                  Aktualne zużycie paliwa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez KingPin Zobacz wpis

                                    Bardzo ogólnie odpowiadasz.
                                    No nie daleś autoscanu z vcds.....to po co mam sie produkować ?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez spacewalker Zobacz wpis

                                      No nie daleś autoscanu z vcds.....to po co mam sie produkować ?
                                      Proszę:
                                      Log-TMBHK61Z1B2099657-151560km.txt

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis

                                        Ze schematu wynika, że pedał hamulca się nie różni między manualem a DSG. Wygląda na to, że ten od DSG ma tylko szerszą powierzchnię do deptania. Z instrukcji O2 wyraźnie wynika, że kluczyk ze stacyjki da się wyciągnąć jedynie wtedy, gdy drążek jest na "P". Po to jest w stacyjce elektromagnes blokady: 1K0953527C. Oczywiście najlepiej by było, gdyby w tej sprawie wypowiedział się ktoś, kto ma fabrycznie DSG w O2.Co do odpalania, to jedyne co mi przychodzi do głowy, to grzebanie w BCM / CECM, bo to z niego jest sterowany rozrusznik.
                                        Może masz jakieś foty z roboty ?
                                        Może nie mam takiej blokady 1K0953527C? będę musiał to sprawdzić jak znajdę czas. Podłączałem się VCD do BCM i nie znalazłem nic co by było powiązane z blokada kluczyka w DSG.

                                        Foty nie mam z montażu ale mogę rozpisać jak elektrycznie jest podłączony wybierak i sterownik skrzyni, może czegoś brakuje?:

                                        Wybierak:
                                        1- masa
                                        5- podświetlanie
                                        7- CAN H
                                        8- CAN L
                                        9- plus po zapłonie
                                        10- plus z akumulatora

                                        Skrzynia:
                                        10 - CAN H
                                        11 - plus z akumulatora
                                        13 - plus po zapłonie
                                        15 - CAN L
                                        16 - masa
                                        17 - BCM
                                        18 - plus z akumulatora
                                        19 - masa

                                        Reszta pinów nie podpięta. Według ELSY do sterownika skrzyni powinienem podpiąć pod pin 1 - K - 7 pin złącza diagnostycznego. Kolega który mi kodował mówił że ten pin nie jest potrzebny.

                                        Ostatnio edytowany przez KingPin; 9995421.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          K zostaw , nie ma potrzeby
                                          sprawdz kodowania dla :
                                          01- 020B000C1C070160 - tam jest jakis transport mode zaznaczony , byc moze to nie zmieni nic
                                          16 - 188A140000

                                          jest tez kodowanie dla BCM
                                          bajt 20 -bit 4

                                          co do skrzyni:
                                          17 - do ECU - sygnał predkosci

                                          co do wybieraka 1 i 2 do elektromagnes

                                          no i jak to zakodujesz to zobacz kolejne błedy i to trzeba bedzie zrobić
                                          Pedał hamulca zostaw - tu chodzi tylko o czujnik stop, sam pedał nie robi nic więcej , mozesz czujnik naciskac nawet nosem
                                          grunt by widziałstan wysoki w ECu i niski w ABS i naprzemian ...bo tka to chyba działa

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Lubie jak ktos robi mody, na ktore z gory wielu mowi, ze to sie nie uda, bo takie cos nie wystepowalo fabrycznie. W gruncie rzeczy 1.8 i 2.0 to jest to prawie to samo.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez spacewalker Zobacz wpis
                                              K zostaw , nie ma potrzeby
                                              sprawdz kodowania dla :
                                              01- 020B000C1C070160 - tam jest jakis transport mode zaznaczony , byc moze to nie zmieni nic


                                              jest tez kodowanie dla BCM
                                              bajt 20 -bit 4

                                              co do skrzyni:
                                              17 - do ECU - sygnał predkosci

                                              co do wybieraka 1 i 2 do elektromagnes

                                              no i jak to zakodujesz to zobacz kolejne błedy i to trzeba bedzie zrobić
                                              Pedał hamulca zostaw - tu chodzi tylko o czujnik stop, sam pedał nie robi nic więcej , mozesz czujnik naciskac nawet nosem
                                              grunt by widziałstan wysoki w ECu i niski w ABS i naprzemian ...bo tka to chyba działa
                                              Po zakodowaniu 16 - 188A140000 wyskoczyły błędy związane z blokada wyjęcia kluczyka zapłonu, zajrzałem do stacyjki i faktycznie blokady nie ma

                                              "co do skrzyni 17 - ECU" - ten pin jest podpięty do BCM i on wie o prędkości obrotowej skrzyni.

                                              "co do wybieraka 1 i 2 do elektromagnes" - mam rozumieć że pin 1 z wybieraka do pin 1 blokady i pin 2 do pin 2? pod pin 1 wybieraka jest masa podłączona do wybierak czyli cos mi tu nie pasuje

                                              Log-TMBHK61Z1B2099657-151570km.txt


                                              1670335720981.jpg 1670335721023.jpg



                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Bez tytułu2.jpg Bez tytułu.jpg Według tego schematu pin 1 wybieraka do masy a pin 2 do sterownika kolumny kierowniczej do pin 11. Teraz pytanie gdzie mam podłączyć 2 piny blokady bo na schemacie nie jest zaznaczone?
                                                Ostatnio edytowany przez KingPin; 9995421.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  image_53463.png tak, jak na zdjęciu

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X