Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[octavia 2 tour] Wyciszenie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [octavia 2 tour] Wyciszenie

    Cześć panowie,
    Ostatnio przy okazji małej robótki u [mention]koleś [/mention] miałem okazję zerknąć do wnętrza deski rozdzielczej. Zdziwiło mnie to że pod plastikiem niema nic co mogło by dodatkowo wygłuszyć dźwięki z komory silnika. W clio 2 pamiętam że całe wnętrze było wypchane gąbkami tak że ciężko było upchnąć zwrotnice głośników a tu po prostu powietrze chula. Czy ktoś z was wyciszał jakoś wnętrze deski co polecacie. Myślę żeby napchać gąbki jakiejś, tylko zastanawiam się jakieś bo tam jednak jest wilgoć…

    Wszystkie octavie sa tak biednie wyciszone czy tylko tour?




    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • #2
    Kolego O2 Tour to auto pozbawione głównych wyciszeń i cięte z kosztów jak tylko mogli , miałem je to wiem . Jeżeli doposażysz je o wyciszenie nadkoli takie plastikowe prawa i lewa strona + gródź od strony silniku i najważniejsze takie grube wyciszenie gąbka od środka za deską rozdzielczą na ścianie grodziowej wtedy masz poziom hałasu równy z O2 FL .
    Ja to u siebie zrobiłem i uwierz był efekt wow jak teraz cicho .

    Komentarz


    • #3
      Masz może jakieś numery części lub opis jak to zrobić? Nadkola to rozumie. Grodź od strony silnika to co mam rozumieć, że mata butylowa naklejona na blachę za silnikiem? Co do deski to rozumie, ze musiałbym ją całą zrzucić żeby ta gąbkę zainstalować?

      O te części ci chodzi:
      Nadkola: 1Z0821111 1Z0821112


      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
      Ostatnio edytowany przez adamsky; 26587.

      Komentarz


      • #4
        U [mention]krzynol [/mention] przy okazji tematu z pompą znalazłem ujęcie na YouTube, gdzie widać czarny element pod podszybiem ja nawet tego niemam… dużo trzeba rozbierać żeby to zainstalować(ktoś zna numery części), deski raczej nie chce ruszać żeby potem nie skrzypiała…




        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

        Komentarz


        • #5
          Wytłumienie nadkola to dokładnie te numery co podałeś i trzeba ściągać nadkola , wytłumienie ściany grodziowej od strony silnika 1K0 863 993H i tu wejdzie bez problemu będą potrzebne do tego jeszcze takie 2 spinki N 907 965 02 i ta najważniejsza to 1Z1 863 909 E i tu niestety trzeba ściągać deskę inaczej tego nie założysz . U mnie po tej operacji nic nie trzeszczało ani piszczało .

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis
            Wytłumienie nadkola to dokładnie te numery co podałeś i trzeba ściągać nadkola , wytłumienie ściany grodziowej od strony silnika 1K0 863 993H i tu wejdzie bez problemu będą potrzebne do tego jeszcze takie 2 spinki N 907 965 02 i ta najważniejsza to 1Z1 863 909 E i tu niestety trzeba ściągać deskę inaczej tego nie założysz . U mnie po tej operacji nic nie trzeszczało ani piszczało .
            A powiedz to wyciszenie podszybia coś daje czy jednak całą robotę robi tylko to montowane od środka. Myślałem żeby na początek jednak dać to podszycie + na wiosnę wykleić nadkola i zamontować te gumy co podałeś.
            Myślę czy grodzi od silnika nie wykleić też butylem przed zamontowaniem tego ori filcu - nie powinien się raczej odkleić….


            Swoją drogą to jednak draństwo nikt mi nie mówił w momencie zakupu że to auto będzie wykastrowane nawet o wyciszenie. Wyposażenie to wiedziałem że jest ubogie, ale myślałem że wyciszenie będzie takie samo jak w o2 przed liftem.


            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
            Ostatnio edytowany przez adamsky; 26587.

            Komentarz


            • #7
              Najwięcej daje to wygłuszenie za deską , potem te w nadkolach a najmniej to w podszybiu od strony silnika .

              Komentarz


              • #8
                Zacznę od silnika(1K0 863 993K) i nadkoli(1Z0821111 1Z0821112) - tu dam jeszcze maty butylowe + masę wygłuszającą.
                Co do deski - Jest może ktoś na śląsku kto podjął by się zrzucenia deski celem założenia wytłumienia?

                Boję się sam rozpinać to wszystko....

                Komentarz


                • #9
                  Dzisiaj pomyślałem czy może nie dało by się górnej części podszybia okleić z zewnątrz(od strony silnika tam gdzie jest mechanizm wycieraczek itp), zamiast od środka np jakimś butylem. Widziałem że na forum mazdy tak właśnie wyciszali podszybie. Mówię tylko o "suficie" nie o dolnej części gdzie może zbierać się woda, no ew. plastikową część obkleić dodatkowo.


                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Wojtenio Zobacz wpis
                    Wytłumienie nadkola to dokładnie te numery co podałeś i trzeba ściągać nadkola , wytłumienie ściany grodziowej od strony silnika 1K0 863 993H i tu wejdzie bez problemu będą potrzebne do tego jeszcze takie 2 spinki N 907 965 02 i ta najważniejsza to 1Z1 863 909 E i tu niestety trzeba ściągać deskę inaczej tego nie założysz . U mnie po tej operacji nic nie trzeszczało ani piszczało .
                    [mention]Wojtenio [/mention] pytanie o plastiki wytłumiające nadkola, na zdjęciach widzę że tam są jakieś otwory na śruby chyba, wiesz jakie tam śruby trzeba zamontować?


                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak zdejmiesz nadkole to zobaczysz wystające śruby już wspawane w nadwozie , zakładasz ten plastik prawy na prawa stronę a lewy na lewą i do kompletu jest potrzebne po 2 sztuki na stronę - nakrętka sześciokątna taka plastikowa N 907 579 01

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzięki za odpowiedź.
                        Wykleiłem sobie ostatnio słupki a(butyl i pianka k6s) i o dziwo czuć różnicę. Teraz biorę się za deskę, zamierzam bez zrzucania pouzupełniać wolne przestrzenie pianką kauczukową 10mm - 16mm, powinno to wszelkie świsty(wysokie tony) odciąć.

                        Ciekawostka, ostatnio widziałem jak na TVP facet rozbierał golasa golfa 4(nawet klimy nie miał) i po wymontowaniu schowka gąbki wręcz wysypywały się z deski tyle tego było.

                        Te plastiki zostawię sobie na wiosnę, bo razem z tym zamierzam wykleić plastikowe osłony nadkola butyl+pianka a po stronie nadwozia pokryć masą uszczelniająco tłumiącą CTK. Próbuje też dostać te plastiki, ale o dziwo na OLX/allegro jak ktoś ma lewy nie ma prawego i vice versa.


                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                        Komentarz


                        • #13
                          W końcu całość zamówiłem w ASO, o dziwo nówki sztuki wychodzą taniej niż używki na Allegro...
                          - 1Z0821111 - wygłuszenie błotnika 44zl brutto
                          - 1Z0821112 - wygłuszenie błotnika 44zl brutto
                          - N90757901 - nakrętka sześciokątna - plastikowa 7 zl brutto

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez adamsky Zobacz wpis
                            W końcu całość zamówiłem w ASO, o dziwo nówki sztuki wychodzą taniej niż używki na Allegro...
                            ...
                            bo tak czasami jest

                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #15
                              Wojtenio dzisiaj przy okazji zabawy przy aucie zajrzałem głębiej przed przednie drzwi i okazuje się, że tak już jest coś założone. Zastanawiam się zatem czy nie pośpieszyłem się z zakupem tych wygłuszeń montowanych pomiędzy nadkole i drzwi. Co prawda nie wygląda to tak jak to co kupiłem. ale jakieś wypełnienie jest i nie jest to gąbka bo jest twarde/plastikowe w dotyku. To chyba raczej nie możliwe żeby 2 tour-ki były różnie wyciszone?

                              Wpadł mi pomysł aby podszybie wytłumić jak robią ludzie w Mazdach i SuperB czyli wyciągnąć podszybie plastikowe, silnik wycieraczek i na całej części pionowej i górnej poziomej dać butyl + 1cm gąbka. Ludzie opisywali, że dzięki temu byli wstanie uzyskać przy 4000 obrotów głośność porównywalną z 2200 przed. Zdecydowanie mniej inwazyjna metoda, jedyne czego się boję to wody w podszybiu...

                              Link do czeskiego filmiku z SuperB:

                              superb.png

                              Komentarz


                              • #16
                                Zbieram info co do rozbierania podszybia ale zdębiałem jak w etka przeczytałem że ecu silnika jest zabezpieczony obudową ochronną z jakimiś śrubami zrywalnymi i trzeba coś ciąć. Co prawda to była ruska etka może tylko na ich rynek takie cuda są…

                                Demontował ktoś ostatnio ecu z podszybia, może mi potwierdzić? Mam nadzieję, że wejdzie tam mata bitumiczna 2,5 oraz 13 mm pianki, przyjdzie klucz do ściągania ramion wezmę się za robotę




                                Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ładna pogoda to od rana przy aucie.
                                  Rozebrałem podszybie: wyciągnąłem mechanizm wycieraczek, eku silnika, sanki eku silnika, zaślepkę wlotu wentylacji. Całość została solidnie przemyta benzyną ekstrakcyjną. Następnie wykleiłem całość matą butylową 2,5mm, ale od podwyższenia nie od samego dołu gdzie zbiera się woda. Na to przyszła dedykowana pianka syp 8mm. Enter sposób obkleiłem od samej szyby aż do mniej więcej połowy dolnej podszybia( sufit, ściana i wyspa na dole). Dodatkowo wykleiłem też osłonę wlotu powietrza.

                                  Teraz pora na test drogowe…






                                  Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
                                  Ostatnio edytowany przez adamsky; 26587.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Poniżej 100 na godzinę i ok 3500 obrotów to bardziej teraz nadkola i opony słychać niż silnik. Przy 140 na godzinę jest ok 70 decybeli i znowu bardziej niż silnik przeszkadzają dźwięki od strony nadkoli i wiatr przez szyby (nawet przednia). Natomiast subiektywnie jest ciszej i radio spokojnie można słuchać ok 3-4 kresek mniej. Więc teraz pora na nadkola ( noxudol autoplastone + pianka) i wypełnienia w drzwiach, żeby się nie okazało potem że przez szyby dalej będę narzekał…


                                    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Czy ktoś mógłby mi pomóc z ustaleniem z jakiego materiału wykonane są nadkola w o2? Czy jest to zwykły gładki plastik czy takie ala tworzywo chropowate. Widzę że na aukcjach są takie i takie…
                                      Jest to ważne bo na plastik można dać alubutyl a na ten drugi nie bo się nie przyklei. Niestety niemam teraz jak ściągnąć nadkola by sprawdzić.


                                      Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Wczoraj z ciekawości włożyłem endoskop między deskę a przednią szybę, no nie dziwne że słychać wiatr skoro pomiędzy deską a uszczelka szyby niema żadnego wyciszenia… zainstalowałem ok 20-25 cm piankę k6s i słychać różnicę. To tego od naszych chińskich kolegów zakupiłem uszczelnkę do szczeliny między deską a szybą przednią ciekawe czy będę w stanie zamontować ją tak by się nie rzucała w oczy - zobaczymy. Narazie po wyciszeniu podszybia dodaniu uszczelki w szczelinę z przodu zauważyłem wyraźną poprawę pod względem głośności. Dobrej pory zmieniałem biegi na słuch a po zmianie kilka razy znalazłem się że nie zmieniłem biegu na 5 i jechałem ponad 100 na czwórce.

                                        Czekam aż przyjadą zabawki i biorę się za nadkola i montaż zaślepienia nadkola.





                                        To błyszczące to miejsce klejenia szyby, nie jest niczym osłonięte a jak widzicie powyżej miejsca na wyciszenie jest całkiem sporo…



                                        Ostatnio zaczynam myśleć o zakupie superb ciekawe jak tam jest z wyciszeniem…


                                        Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zrobiło się ładnie to przyszła pora na nadkola.
                                          Wpadł element zamykający dodatkowo wyklejony alubutylem, błotnik od strony wnętrza pokryty matą alubutylową 2.5mm, uszczelnioną na brzegach noxudol auto-plastone. Na nadkole poszła pianka 6mm.

                                          Błotnik wykleiłem tylko od strony kabiny jednym kawałkiem by za 3-5 lat sprawdzić łatwiej czy się tam coś nie robi pod spodem... Reszta błotnika i progi potraktowane woskiem (CX80)/

                                          Zdziwił mnie brak rdzy zarówno na błotnikach jak i progach i to po 12 latach...

                                          Przy jednej robocie wykleiłem też Rapida taty i muszę przyznać, że na własne oczy zobaczyłem różnicę między tour a Ambition max, u mnie na błotnikach praktycznie brak masy wygłuszającej u taty cały błotnik od kabiny pokryty taki ala barankiem...

                                          Teraz już wiem, że jak kupie następne auto to zanim zacznę nim jeździć przez miesiąc będę się bawił w wyciszanie, konserwację, audio itp.

                                          Dzisiaj robiłem testy drogowe i ... pierwszy raz usłyszałem nadkola tylne...






                                          Ostatnio edytowany przez adamsky; 26587.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Po przeczytaniu kilku wątków o wyciszaniu s3 i o3 zamówiłem sznur 7mm, mam nadzieję że wyciszy to choć trochę świat powietrza powyżej 100 na godzinę…


                                            Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X