[O2] 1.4 TSI CAXA logi z VCDS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janek78
    Classic
    • 2013
    • 4

    [O2] 1.4 TSI CAXA logi z VCDS

    Jakby co to tutaj jest fotorelacja GEDAW'a jak to wszystko poskładać:

    Może będzie pomocne aczkolwiek dotyczy lampki w O1. Ale być może w O2 jest identyczna...
  • mecc
    Classic
    • 2012
    • 26

    #2
    [O2] 1.4 TSI CAXA logi z VCDS

    Witam
    Mojej Skodzinie ( Octavia II FL 1.4 TSI CAXA ) powoli kończy się gwarancja. Przejechana dopiero 25 000 km więc chciałem sprawdzić w jakiej kondycji jest silnik i tu niestety nie udało mi się znaleźć żadnych danych w necie odnośnie wartości referencyjnych dla silnika CAXA. Szukałem i szukałem i nic, może słabo szukałem?

    Auto jak na razie sprawuje się doskonale ale gdyby w przyszłości powstały jakieś problemy to nawet nie ma do czego porównać logów z VCDS.

    Testy zrobiłem kilka dni temu, prosty odcinek drogi na 3 biegu, sucho +5 st C.

    Zachęcam kolegów do wklejania swoich wyników oraz o sugestię które parametry warto jeszcze zapisać.

    Logi dynamiczne:

    1. Boost pressure test



    2. Ignition & Injection timing test


    3. Speed up test


    4.Boost pressure control N75 & Throttle valve sensor G187
    Zawór ograniczenia ciśnienia doładowania i czujnik położenia przepustnicy, przy przyspieszaniu:
    Plik CAXA 1.4 tsi boost pressure control N75.jpg na koncie użytkownika mec77 • folder 1.4 TSI 122HP CAXA • Data dodania: 18 sty 2013




    Logi statyczne:
    1. Wszystkie dostępne bloki pomiarowe silnika (silnik nagrzany na biegu jałowym)
    Plik bloki pomiarowe.pdf na koncie użytkownika mec77 • folder 1.4 TSI 122HP CAXA • Data dodania: 16 sty 2013

    2. Zestawienie odczytów ze wszystkich bloków pomiarowych przy wł/wył nagrzanym/zimnym silniku
    Plik bloki pomiarowe zestawienie.pdf na koncie użytkownika mec77 • folder 1.4 TSI 122HP CAXA • Data dodania: 16 sty 2013


    [ Dodano: Sro 16 Sty, 13 23:52 ]
    analizuję odczyty z bloków pomiarowych silnika ( z nudów generalnie) i parę bloków mnie zaciekawiło. Po pierwsze w VCDS brakowało mi lokalizacji bloku pomiarowego z czujnika temperatury doładowania G299. Niestety w necie cisza. Angole coś szperali (forum Scirocco Central) ale bez konkretów. Wydaje mi się, że znalazłem ale pewności nie mam. Zrobiłem kilka logów z krótkich i długich jazd, poniżej jeden przykład:

    wychodzi mi że to blok pomiarowy 249,4 . W ogóle jest problem z opisami bloków powyżej 140 a kryją się tam ciekawe odczyty.
    W każdym razie temperatura z tego bloku rośnie gwałtownie przy przyspieszaniu i wraz z jej wzrostem włącza się dodatkowa pompa wody V50.
    Ale to tylko domysły, że to G299 pewności nie mam.
    Ciekawe są też odczyty temp. z bloku 234,3 .Jest pewna korelacja z pompą V50 ale generalnie odczyty są dziwaczne. Wykluczyłem już temp oleju, temp na wyjściu z chłodnicy, klimę więc co? Może ktoś wie???
    Załączone pliki

    Komentarz

    Pracuję...