Witam OCePki,
Mam problem ze swoją Octavią. Powyżej 2500 tyś. obrotów (jest to mniej więcej bo czasami np. od 3000 tyś.) odczuwalne jest dziwne szarpanie, tak jakby przez ułamek sekundy nie dostał dawki i nie ciągnął dalej w górę. Po tym jak zaczęło być to odczuwalne samochód ewidentnie stracił na mocy, v-max wynosił kiedyś 195km/h i potem był blokowany a teraz ledwo co 160km/h idzie, obroty na 5 biegu mają ciężko przekroczyć 3000 tyś. obrotów. Podczas normalnej miejskiej jazdy nic nie jest odczuwalne, no chyba że chcę szybko kogoś wyprzedzić to automatycznie jak obroty wzrosną to zaczyna szarpać i podczas takiego manewru robi się to niebezpieczne. Było już wiele przepowiedni. Krzywi wałka rozrządu, turbina, wtryski, czujniki w przepływkach. Mechanik powiedział, że zrobił wszystkie możliwe testy kompem i tam nic nie widać, komp nie pokazuje żadnych błędów co i ja sprawdzałem osobiście. Na razie mechanik zaradził mi zalać do zbiornika specyfiku do czyszczenia wtrysków, wyjeździłem już to i nadal to samo.
Jakie dalsze kroki wykonywać?
Miał ktoś z was już takie objawy?
Wymontowywać wtryskiwacze i oddać do sprawdzenia/regeneracji?
Czy może to w ogóle nie wtryskiwacze?
Mam problem ze swoją Octavią. Powyżej 2500 tyś. obrotów (jest to mniej więcej bo czasami np. od 3000 tyś.) odczuwalne jest dziwne szarpanie, tak jakby przez ułamek sekundy nie dostał dawki i nie ciągnął dalej w górę. Po tym jak zaczęło być to odczuwalne samochód ewidentnie stracił na mocy, v-max wynosił kiedyś 195km/h i potem był blokowany a teraz ledwo co 160km/h idzie, obroty na 5 biegu mają ciężko przekroczyć 3000 tyś. obrotów. Podczas normalnej miejskiej jazdy nic nie jest odczuwalne, no chyba że chcę szybko kogoś wyprzedzić to automatycznie jak obroty wzrosną to zaczyna szarpać i podczas takiego manewru robi się to niebezpieczne. Było już wiele przepowiedni. Krzywi wałka rozrządu, turbina, wtryski, czujniki w przepływkach. Mechanik powiedział, że zrobił wszystkie możliwe testy kompem i tam nic nie widać, komp nie pokazuje żadnych błędów co i ja sprawdzałem osobiście. Na razie mechanik zaradził mi zalać do zbiornika specyfiku do czyszczenia wtrysków, wyjeździłem już to i nadal to samo.
Jakie dalsze kroki wykonywać?
Miał ktoś z was już takie objawy?
Wymontowywać wtryskiwacze i oddać do sprawdzenia/regeneracji?
Czy może to w ogóle nie wtryskiwacze?
Komentarz