Dotyczy silnika 1,6 BCB, 16V, 2003r., 180 tys. przebiegu, benzyna.
Ponieważ nie podoba mi się praca silnika jak już jest rozgrzany, mianowicie:
1. wpadał w telepotanie - jakby szedł na 3 cylindrach, ale to od dłuższego czasu nie zdarzyło się.
2. słabiej reaguje na gaz jak jest ciepły.
Zostały już wykonane nast. czynności:
1. wyczyszczona i wyregulowana przepustnica,
2. nowe świece.
Czytając różne wątki, zakleiłem klapkę, która jest w pokrywie silnika, przed filtrem powietrza. Zakleiłem ją tak, że silnik bierze jeno zimne powietrze. Możliwość przelotu powietrza od dołu, znad kolektora wydechowego została zablokowana, poprzez zaklejenie klapki poziomo. Ten termostat i jego połączenie z zawiasem klapki też mi podpadały podczas ostatniej wymiany filtra powietrza.
Prośba do Panów, jeśli macie lepsze sposoby jak to ogarnąć, będę wdzięczy za info.
Niżej zdjęcia: klapki luźno położonej, klapki zdjętej i klapki zaklejonej.
Ponieważ nie podoba mi się praca silnika jak już jest rozgrzany, mianowicie:
1. wpadał w telepotanie - jakby szedł na 3 cylindrach, ale to od dłuższego czasu nie zdarzyło się.
2. słabiej reaguje na gaz jak jest ciepły.
Zostały już wykonane nast. czynności:
1. wyczyszczona i wyregulowana przepustnica,
2. nowe świece.
Czytając różne wątki, zakleiłem klapkę, która jest w pokrywie silnika, przed filtrem powietrza. Zakleiłem ją tak, że silnik bierze jeno zimne powietrze. Możliwość przelotu powietrza od dołu, znad kolektora wydechowego została zablokowana, poprzez zaklejenie klapki poziomo. Ten termostat i jego połączenie z zawiasem klapki też mi podpadały podczas ostatniej wymiany filtra powietrza.
Prośba do Panów, jeśli macie lepsze sposoby jak to ogarnąć, będę wdzięczy za info.
Niżej zdjęcia: klapki luźno położonej, klapki zdjętej i klapki zaklejonej.