Ku przestrodze !
Jesienią ,w chłodniejszy wieczór startując spod świateł zadziałał mi ASR.Jadąc dalej zauważyłem że auto samo lekko hamuje.Po zatrzymaniu i krótkim postoju hamowanie ustąpiło.
Ale już na drugi dzień po każdym hamowaniu wyczułem że hamulce lekko blokują(Żadnych błedów na desce !).W skutek różnych różnych spraw losowych przejechałem tak do połowy kwietnia tego roku(byłem nawet w listopadzie umówiony na wymianę płynu hamulcowego, po 9 latach (!!!)ale nie pojechałem bo dopadł mnie COVID ).Jadąc z mamą na szczepienie ,3 tyg.temu stojąc pod światłami chciałem odblokować te hamulce więc podpompowałem pedał.Niestety lewe przednie koło staneło zablokowane.Udało się je odblokować jadąc pare set metrów.Nie dało się tak dłużej jeździć więc postanowiłem zdiagnozować o co idzie.Wiedziałem że możliwą przyczyną jest to że przez 9 lat jeździłem bez wymiany płynu. Z porad wychodził taki scenariusz naprawy-stojący tłoczek,rozwarstwiony wężyk,pompa hamulcowa i na końcu -pompa ABS/ESP.I tak naprawiałem kupując zestaw naprawczy ,wężyk aż dotarłem do pompy hamulcowej.Tam okazało się że płyn hamulcowy przybrał barwę błota,w filtrze zbiorniczka pływały jakieś skrzepy(!).I nic to nie dało.Koło stało jak przyspawane.Dopiero odkręcenie króćca na pompie ABS uwolniło koło.Oddałem pompę na wymianę wyspy zaworowej do Rapid Auto z Wrocławia (w Warszawie nie chciano tego naprawić !).Jeszcze wcześniej ,odpowietrzając statycznie z kuzynem hamulce na desce pojawił się komunikat "USZKODZONY SYSTEM ESP".Po wymianie zaworków pompy ABS/ESP (elektronika była OK)wszystko wróciło do normy,komunikat o uszkodzonym ESP zniknął.Tylko musiałem pojechać do serwisu by ciśnieniowo odpowietrzono cały układ bo po statycznym ,pompując nogą pedał miał dość długi skok.Wszystko kosztowało mnie ok 1700zł.Wymiana płynu hamulcowego-zalecają co 2 lata-300zł.Robota niezbyt przyjemna - i jak widać dość kosztowna jak się w porę tego nie zrobi.
Pompa ABS-1K0614517 DD,agregat 10.0212-0680.4 (elektronika OK)-550zł;
Pompa hamulcowa TRW -550zł;(UWAGA -wersja z halotronowym czujnikiem świateł STOP w pompie,bo wcześniej sprzedano mi połowę tańszą bez miejsca na ten czujnik !)
Wężyk,zestaw naprawczy -~100zł
płyn hamulcowy(3 L)~100zł;
odpowietrze w serwisie~200zł (wymieniłem też olej -mój w skrzyni biegów i za całość dałem 335 zł)
Jesienią ,w chłodniejszy wieczór startując spod świateł zadziałał mi ASR.Jadąc dalej zauważyłem że auto samo lekko hamuje.Po zatrzymaniu i krótkim postoju hamowanie ustąpiło.
Ale już na drugi dzień po każdym hamowaniu wyczułem że hamulce lekko blokują(Żadnych błedów na desce !).W skutek różnych różnych spraw losowych przejechałem tak do połowy kwietnia tego roku(byłem nawet w listopadzie umówiony na wymianę płynu hamulcowego, po 9 latach (!!!)ale nie pojechałem bo dopadł mnie COVID ).Jadąc z mamą na szczepienie ,3 tyg.temu stojąc pod światłami chciałem odblokować te hamulce więc podpompowałem pedał.Niestety lewe przednie koło staneło zablokowane.Udało się je odblokować jadąc pare set metrów.Nie dało się tak dłużej jeździć więc postanowiłem zdiagnozować o co idzie.Wiedziałem że możliwą przyczyną jest to że przez 9 lat jeździłem bez wymiany płynu. Z porad wychodził taki scenariusz naprawy-stojący tłoczek,rozwarstwiony wężyk,pompa hamulcowa i na końcu -pompa ABS/ESP.I tak naprawiałem kupując zestaw naprawczy ,wężyk aż dotarłem do pompy hamulcowej.Tam okazało się że płyn hamulcowy przybrał barwę błota,w filtrze zbiorniczka pływały jakieś skrzepy(!).I nic to nie dało.Koło stało jak przyspawane.Dopiero odkręcenie króćca na pompie ABS uwolniło koło.Oddałem pompę na wymianę wyspy zaworowej do Rapid Auto z Wrocławia (w Warszawie nie chciano tego naprawić !).Jeszcze wcześniej ,odpowietrzając statycznie z kuzynem hamulce na desce pojawił się komunikat "USZKODZONY SYSTEM ESP".Po wymianie zaworków pompy ABS/ESP (elektronika była OK)wszystko wróciło do normy,komunikat o uszkodzonym ESP zniknął.Tylko musiałem pojechać do serwisu by ciśnieniowo odpowietrzono cały układ bo po statycznym ,pompując nogą pedał miał dość długi skok.Wszystko kosztowało mnie ok 1700zł.Wymiana płynu hamulcowego-zalecają co 2 lata-300zł.Robota niezbyt przyjemna - i jak widać dość kosztowna jak się w porę tego nie zrobi.
Pompa ABS-1K0614517 DD,agregat 10.0212-0680.4 (elektronika OK)-550zł;
Pompa hamulcowa TRW -550zł;(UWAGA -wersja z halotronowym czujnikiem świateł STOP w pompie,bo wcześniej sprzedano mi połowę tańszą bez miejsca na ten czujnik !)
Wężyk,zestaw naprawczy -~100zł
płyn hamulcowy(3 L)~100zł;
odpowietrze w serwisie~200zł (wymieniłem też olej -mój w skrzyni biegów i za całość dałem 335 zł)