Witam .Po długiej jeździe autem usłyszałem najpierw nie wielki stuk w silniku przy wyprzedzaniu ,który później był coraz wyraźniejszy. Diagnoza Pęknięte śruby mocujące stopę wału korbowego od strony rozrządu . Jedną śrubę urwało zaraz przy główce ,druga (ponoć) odkręcała sie podczas drgań i urwała sie końcówka śruby .Stopa leżała na pompie .Po diagnozie mechanika panewki nie ucierpiały .Mechanik zdecydował założyć nowe śruby i wymienić cały nowy rozrząd wraz z uszczelnieniem walu ,Oczywiście olej także .Odebrałem samochód po dwóch tygodniach bo mechanik robił próby wytrzymałościowe (jeździł nim na piz*zie i zrobił około 150km) .Silnik chodzi cichutko i wszystko jest ok .
Co mogło spowodować tak nietypową awarie ? MOZE krzywy wał ?Lub Śruby słabe ? . Czy ktoś sie z tym spotkał kiedyś bo mechanik, który naprawiał twierdzi ze widzi to pierwszy raz .Pozdrawiam
Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM . 2005 rok
Co mogło spowodować tak nietypową awarie ? MOZE krzywy wał ?Lub Śruby słabe ? . Czy ktoś sie z tym spotkał kiedyś bo mechanik, który naprawiał twierdzi ze widzi to pierwszy raz .Pozdrawiam
Skoda Octavia II 1,9 TDI 105 KM . 2005 rok