1.6 MPI BGU brak mocy po wymianie skrzyni

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • matexz
    Classic
    • 2022
    • 8
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    1.6 MPI BGU brak mocy po wymianie skrzyni

    Cześć,

    W mojej skodzie O2 1.6 MPI BGU
    Po wymianie skrzyni biegów z powodu jej pęknięcia, mam teraz problem z mocą szczególnie na 2 biegu oraz czasem na 1. Podczas wymiany skrzyni wymieniłem przy okazji sprzęgło i wysprzeglik.

    1 bieg: samochód rusza od zera normalnie jak przed wymiana. Jednak gdy ruszę i odpuszczę gaz i znowu go dodam następuje spadek mocy i bardzo wolne przyspieszanie.

    2 bieg: obojętnie od okoliczności - brak mocy (jeżdżę już 3 dzień i raz mi się zdążyło że coś się "odblokowalo")

    na 1 i 2 biegu gdy odczuwalnyn jest brak mocy to po odjęciu gazu czuć szarpnięcie. Jest ono również odczuwalne gdy z powrotem wcisnę gaz.

    Podpiąłem vcdsa i błędów brak.
    dziś zaslepilem egr (Przy przepusnicy) - bez efektow

    jutro planuje sprawdzić jeszcze pompę paliwa oraz odepnę filtr powietrza.

    Macie jakieś inne pomysły co może być nie tak?
    Obecnie jak ruszam to po 1 odrazu wrzucam 3 ?

  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10969
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    nie czujesz obajwów ślizgania sprzęgła?
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • matexz
      Classic
      • 2022
      • 8
      • Octavia II (1Z3)
      • BGU 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
      nie czujesz obajwów ślizgania sprzęgła?
      No własnie nie:

      1. Obroty nie rosną,
      2. dobrze rusza z dwójki (bez mocy) z trójki też
      3. Nie czuć spalenizny.

      Dodam, że zdaje się, że przełożenia są inne niż wcześniej. Sprawdziłem jaką mam obecnie prędkość przy 2000 i 3000 RPM. Napewno 3,4 i 5 kręcą dłużej. Po wymianie jadąc do pracy ani razu nie wrzuciłem 5.. Zgłosiłem to firmie od ktorej mam skrzynie i mam dostać inna. Jednak wolał bym uniknąć sytuacji w której narobię się przy podmianie skrzyni, a nic się nie zmieni..

      o to prędkości:
      (Skrzynia 5 biegów FVH)

      obraz.png

      Komentarz

      • matexz
        Classic
        • 2022
        • 8
        • Octavia II (1Z3)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zauważyłem, że jak przy zmianie biegów na 2 rozkręcę silnik bardziej niż zwykle wówczas dopóki przyśpiesza moc nie znika.

        Dodatkowo dzisiaj pojawiło się wypadanie zapłonu (2 cylinder) - słychać charakterystyczny dźwięk oraz podczas jazdy i przyśpieszania czuć delikatne szarpanie.
        Pytanie czy jest możliwe, że cewka padnie tylko na jeden cylinder?
        Czy przy problemach z zapłonem nie powinny pojawić się inne błędy.
        Podejrzewam wtryskiwacz

        Błędy:

        Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
        Part No: 06A 906 033 CL
        Component: SIMOS71 1.6l 2VG 5872
        Revision: --H03--- Serial number: SKZ7Z0D2465620
        Coding: 0000071
        Shop #: WSC 73430 790 00000
        VCID: 6BD572AB4A85F9D547-803E
        VINID: 91D49444206A0C52000430011CEA7498E1

        1 Fault Found:
        16686 - Cylinder 2
        P0302 - 009 - Misfire Detected
        Freeze Frame:
        RPM: 864 /min
        Mass Air / Rev.: 81.8 mg/str
        Bin. Bits: 00000100
        Lambda: 12.9 %
        RPM: 864 /min
        Mass Air / Rev.: 76.3 mg/str
        Bin. Bits: 00000100
        Lambda: 12.9 %

        Readiness: 0010 1001

        -------------------------------------------------------------------------------
        Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
        Part No: 1K0 907 379 N
        Component: ASR FRONT MK70 0103
        Coding: 0017025
        Shop #: WSC 73430 790 00000
        VCID: 3D718CF36471A765A9-8068

        1 Fault Found:
        01314 - Engine Control Module
        013 - Check DTC Memory - Intermittent



        Komentarz

        • matexz
          Classic
          • 2022
          • 8
          • Octavia II (1Z3)
          • BGU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Sorry, że jeden post pod drugim ale chyba wpadłem na trop:

          Po wyciągnięciu bezpiecznika ABS auto (oprócz choinki na desce) jedzie normalnie. Brak jakichkolwiek oznak braku mocy.
          Na co zwrócić uwagę dalej?

          Komentarz

          • krzynol
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 10969
            • Superb II combi (3T5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            błędy silnika, to może świeca, przewód, albo cewka - chociaż jest wspólna, myślę, że nie ma nic wspólnego.

            Sugerujesz, że ABS odcina/przesuwa moc, hm ciekawe, bo ABS ma takie możliwości.
            Być może tak, a słyszałem takie przypadki - stosunek prędkość/obroty/bieg jest poza zakresem algorytmu ABSu.
            Skutkiem też jest brak działania tempomatu.
            Jak najbardziej może to być nie taka skrzynia.
            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
            poprzednie modele:
            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

            Komentarz

            • matexz
              Classic
              • 2022
              • 8
              • Octavia II (1Z3)
              • BGU 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Tak, w 2 cylindrze świeca wyglądała nieciekawe, może problemy się ujawniły przez te blokowanie silnika. Teraz mam już nowe świecie i przewody

              Co do głównego problemu sprawdziłem tempomat i działa na każdym biegu (na 1 nie testowałem) nawet na tej 2 bez mocy.
              Ustawiłem prędkość na 45 i na 3 po dodaniu gazu przyśpiesza normalnie, a na 2 muli. po puszczeniu gazu tu i tu tempomat utrzymuje prędkość.

              Pytanie czy to ABS blokuje moc, czy ABS przekazuje jakieś dane do ECU i ono odpowiada za redukcje obciążenia.
              Po wyłączeniu ABS (bezpiecznik) zegar prędkości działał, a wiec w teorii informacja z czujników przy kołach mimo wyłączonego bezpiecznika była dostępna, a wiec może ECU też ją odczytywał, co wskazywało by że to ABS steruje.

              Komentarz

              • matexz
                Classic
                • 2022
                • 8
                • Octavia II (1Z3)
                • BGU 1.6 MPI 102 KM

                #8
                update:

                Najpierw chciałbym sprostować po wyjęciu bezpiecznika ABS zegar prędkości również nie działa - musiałem być zbyt podekscytowany powrotem mocy

                Poszperałem w internecie i znalazłem w kilku na kilku forach informacje, że przy podobnych objawach (brak mocy na 2) pomaga odłączenie wtyczki z czujnika halla przy pompce sprzęgła.
                Właśnie to zrobiłem i moc wróciła.
                Teraz oczywiście tempomat nie działa.

                Zaobserwowałem dodatkowo, że (jak wszystko jest podpinane i występują objawy braku mocy na 1 i 2) to gdy jadę na tempomacie i zmienię bieg tempomat się wyłącza.
                Należy kliknąć "Res" żeby znów zaczął utrzymywać prędkość. Nie jestem pewien ale chyba wcześniejszy zmianie biegów nie trzeba było klikać Resume aby prędkość się utrzymywała?

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 10969
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  po naciśnięciu sprzęgła lub hamulca tempomat się wyłącza, to normalne.
                  zewrzyj wtyczkę od sprzęgła na stałe i potestuj.
                  tempomat będzie szarpał obrotami przy zmianie biegu co prawda, ale coś się wyjaśni barddziej
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  Pracuję...