Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Większość poleca raczej oryginał, spotkałem się też z opiniami, że dobry jest zestaw od Fai ale wersja ponoć poprawiona. Ja jak bym miał drugi raz robić to u siebie to jednak chyba wybrałbym oryginał.
    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

    Komentarz


    • Rozumiem ze zamiennik musi byc z numer OEM 03C198229C, czyli z łańcuchem 132 ogniwa.
      Takie cos z FAI powinno byc dobre teraz:
      Zestaw łańcucha rozrządu FAI AUTOPARTS TCK87LVVT
      Dzieki
      RafaPra

      Komentarz


      • A ja okazyjnie kupiłem zestaw oryginalny i teraz szukam dobrego warsztatu na Katowice i okolice żeby wymienić. Przypomne mam superb 2 z 2014 i 160 tys na oryginalnym łańcuchu
        Sławka wozi Superb 2 FL
        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

        Komentarz


        • Dzień Dobry,

          Ciąg dalszy mojej historii z wymianą rozrządu w CAXA 2011, 166 tys km przebiegu:
          1. Błąd P0009 i decyzja o wyminie rozrządu.
          2. Rozrząd zmieniony na FAI TCK87LVVT - wersja poprawiona.
          3. Auto pracuje poprawnie, przyspiesza płynnie,ale po paru km pojawia się check engineene - Błąd P0010.
          4. Sprawdzone napięcie na zaworze zmiennych faz rozrządu N205 jest około 12V
          5. N205 wymienny na nowy, P0010 skasowany, VCDS pokazuje ze na obrotach jałowych kat na walku jest od 0 do 3 stopni
          6. P0010 pojawia się znowu po krótkiej jeździe testowej.

          Czy macie może doświadczenie z tym P0010 ?
          Co sprawdzać dalej ?
          Kanały olejowe do wariatora ?

          Dzięki za wszelkie porady.
          Rafał



          Komentarz


          • Jak planowałem jestem po wymianie w kompletnego zestawu łańcucha ( OEM) w moim Superbie 2FL Stan łańcucha i reszty był już zły. Auto dopiero odebrane od razu była płukanka nowy olej. Teraz jestem o wiele spokojniejszy.
            Sławka wozi Superb 2 FL
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

            Komentarz


            • U mnie okazało się ze po wymianie rozrządu został założony zły filtr paliwa W 712/93 a do CAXA po 07/10 powinien być W 712/94 (numery z katalogu MANN).
              Objawy są takie ze ciśnienie oleju na złym filtrze jest mniejsze i wtedy występują problemy ze sterowaniem wariatorem.
              Sprawa pewnie znana ale pisze na wszelki wypadek żeby uważać na to że do CAXA są dwa typu filtrów zależnie od rocznika.
              Po wymianie filtra mam teraz błąd P000A, czyli mała poprawa, wariator się kręci, ale reaguje zbyt wolno na sterowanie z silnika.
              Tak że dalej sprawdzam co dzieje się z ciśnieniem oleju, jak się sprawa skończy to napisze dalej.
              Pozdrawiam.
              Rafal

              Komentarz


              • Jakbym słyszał kolegę z tym filtrem kilka lat temu .... To samo miał.
                Sławka wozi Superb 2 FL
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                Komentarz


                • rafpra wiem że to czeski błąd ale oczywiście chodzi o filtr oleju nie paliwa żeby kogoś nie zmyliło

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez boonsaw Zobacz wpis
                    rafpra wiem że to czeski błąd ale oczywiście chodzi o filtr oleju nie paliwa żeby kogoś nie zmyliło
                    Tak, oczywiscie, Oleju - dzieki za sprostowanie.
                    ASO mowie ze nie ma duzego problemu jak sie pomyli te filtry oleju, z ich doswiadcznie wieksze problemy sa jak sie zostawi stara uszczelka przy wyminie filtra.

                    Komentarz


                    • Dzień Dobry,

                      Dalej walczę z P000A po wymianie rozrządu w CAXA - do tej pory takie dodatkowe akcje zrobiłem:
                      1. Wymiana pompy oleju, teraz pomiar pokazuje 2 bary przy 2000 obr/min, na wolnych obrotach cienieje oleju jest mniejsze około 1.5 bara, ale rozumiem jest to poprawne ?
                      2. Wymiana zaworu sterującego wariatorem N205 na nowy.

                      VCDS pokazuje że silnik na wolnych obrotach od razu ustawia 19.5 stopni i takie samo jest od razu pokazywane zmierzone przestawienia wałka (spec/act).
                      Wiec sytuacja startowa na wolnych obrotach jest raczej poprawna, wartość ustawiona = wartość zmierzona = 19.5 stopni.
                      Ale już krótki test pokazuje że wariator dziwnie przestawia kąt wałka, przy ustawieniu przez silnik na 13 stopni wałek przestawia się na 22 stopni.
                      Generalnie słabo reaguje na sterowanie silnika i właściwie cały czas pozostaje blisko tego początkowe ustawienia 19.5 stopnia, tutaj film:


                      Czy dobrze rozumiem, ze wałek zaraz po włączeniu silnika powinien mieć kat 0 stopni - tzn wariator zatrzaśnięty przez bolec ze sprężynka i dopiero później silnik ustawia go na 19.5 stopnia na wolnych obrotach ?
                      Będę wdzięczny za wszelkie podpowiedzi które pomogą rozwiać ten problem, w tej chwili wydaje się ze to jakiś błąd z montażem rozrządu.
                      Może ktoś zna jakieś specjalistę w okolicach Krakowa co jest w stanie zrobić diagnozę tego co tu się dzieje.

                      dzięki,
                      RafPra

                      Komentarz


                      • *** Błąd P000A po wymianie kompletu rozrządu >>> podaje rozwiązanie problemu ***
                        Okazała się ze mechanik nie zamontował tulei na śrubie wariatora.
                        Załączone pliki

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X