[OIIFL] Klimatyzacja - poluzowana śruba sprzęgła kompresora

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mgalka
    Classic
    • 2010
    • 16

    [OIIFL] Klimatyzacja - poluzowana śruba sprzęgła kompresora

    Proszę o wycenę klocki i tarcze (komplet przód i tył), olej Motul Specific 5W40 z filtrem powietrza, oleju do OCtavii 2006 r. BXE
  • kowaltom99
    Rider
    • 2009
    • 741
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [OIIFL] Klimatyzacja - poluzowana śruba sprzęgła kompresora

    W nawiązaniu do tematu:

    link
    Ponawiam pytanie odnośnie poluzowanej śruby sprzęgła kompresora klimatyzacji.
    Niestety dopadło i mnie - przebieg 100 000 km i 5 latek. Śruba wykręcona na około 2-3mm.
    Kompresor nie włącza się, błędów VCDS brak.
    Po odpaleniu silnika - koło pasowe się kręci (normalka), ale ta śruba stoi w miejscu (kompresor się nie uruchamia)
    Próby dokręcenia śruby bez rezultatu - wchodzi tam Torx 30 i śruba luźno się kręci w obie strony (domniemam, że śruba kręci się razem z wałem kompresora - czuć lekki opór). Brak możliwości zablokowania wału kompresora aby dokręci tę piiii.... śrubę.

    Ktoś pisał, że udało mu się tę śrubę dokręcić - jak?????

    PS -sprężarka firmy SANDEN
    Pozdrawiam
    Tomek

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Klucz pneumatyczny załatwi sprawę. Tylko trzeba to zrobić z głową :idea:
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • blaster
        Drive
        • 2009
        • 69
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Nic nie załatwisz

        Jeżeli śruba stoi a koło się kręci TO SIĘ UKRĘCIŁO wałek staną i zerwało połączenie z kołem

        Tam jest stałe połączenie.....

        wg mnie nic ci nie pomorze jak demontaż kompresora i sprawdzenie czy ma sens zakładać nowe koło czy wymieniać kompresor.....

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Przecież kolega kowaltom99, wyraźnie napisał, że wał kompresora obraca się razem ze śrubą. Czasem pomaga dokręcenie.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Pytanie czy caly, czy tylko fragment walu
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • NECROS
              Classic
              • 2013
              • 11

              #7
              Mam ten sam problem jeden z mechaników w SABAcie w Lublinie stwierdził że cytuje "urwane na frezie" ale najlepiej rozebrać i zobaczyć co i jak sama przyjemność wyjęcia i włożenia to koszt 650 zł pomyślałem chyba ich... nie mówiąc o wymianie, regeneracji.
              Odnośnie dokręcania u dwóch mechaników byłem żaden nie dokręcił więc chyba faktycznie urwane.
              Można kupić to koło oddzielnie czy tak jak pisał blaster jednak kupić drugi kompresor a jak i on się zepsuje to wtedy z dwóch składać jeden.

              Komentarz

              • kowaltom99
                Rider
                • 2009
                • 741
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Mam poleconego magika od klimatyzacji,
                Jestem po wstępnych oględzinach.
                Okazało się, że jednak nie mam kompresora SANDEN, tylko DELPHI
                Śruby nie da się dokręcić i nie ma po co. Werdykt mechanika - na 99% zerwany wieloklin - tylko pytanie gdzie poszedł - na wale sprężarki czy na sprzęgle. Mechanik twierdzi, ze w większości przypadków ścinają się karby sprzęgła - wał sprężarki jest wykonany z twardszego materiału niż wieloklin sprzęgła.

                Sprzęgło można kupić osobno - już kupiłem w Intercars za ok 100PLN. (samo sprzęgło, bez koła pasowego)
                W Poniedziałek jestem umówiony na demontaż sprężarki - wtedy się okaże.
                Przy okazji wyszło, że ucieka mi czynnik z chłodnicy spod białego korka - skraplacz do wymiany.
                Szacowane koszty:
                Sprzegło - 100PLN
                Skraplacz (już zamówiony Nissens) - 275PLN
                Robota - wyceniona na ok 300PLN

                Zakładając, że wieloklin wału sprężarki będzie ok - to naprawa zamknie się w ok 700 PLN
                Jak sprężarka do wymiany - to ....... dodatkowo następne 700-900 PLN (regenerowana) :? :?


                EDIT

                No i po naprawie. Kompresor ok - wieloklin w dobrym stanie. Wieloklin sprzęgła - całkowicie wyrobiony - zrobiła się tulejka.
                Wymiana chłodnicy + wymiana sprzęgiełka + nabicie klimy - ok 3 godzin (2 osoby - w tym i ja)

                Znowu nastał chłodek w samochodzie :-)

                Na zdjęciu czerwona strzałka pokazuje "pozostałości" wieloklinu

                Komentarz

                • Piter De Vries
                  Classic
                  • 2013
                  • 4

                  #9
                  Przeszukałem forum i ten temat najbardziej pasuje do mojego przypadku. Jakiś miesiąc temu zaczęło hałasować w okolicach alternatora, sprężarki. Po dwóch dniach się uspokoiło, więc wzruszyłem ramionami i jeździłem dalej. Kilka dni temu, kiedy zrobiło się cieplej, załączyłem klimatyzację i nie powiało chłodem ( załączałem ją regularnie raz w tygodniu ). Po przeszukaniu forum i przyjrzeniu się sprężarce, zauważyłem wykręconą śrubę na sprzęgle. Próba dokręcenia nie powiodła się (śruba kręci się w koło). Pojechałem umówić się na diagnozę do ASO i przy okazji zasięgnąć języka (diagnoza w poniedziałek). W tymże ASO powiedzieli mi że nie ma takiej części jak sprzęgło kompresora, a w razie potwierdzenia przyczyny awarii mogą wymienić kompresor na nowy ( cena kompresora coś koło 4000 zł). Pojechałem więc do pierwszego lepszego sklepu z częściami samochodowymi. Sprzedawca wypytał o rocznik, silnik itp. i wyciągnął sprzęgło za coś koło 200 zł, takie z cewką. I tu moje pytanie, czy kompresor jest na stałe zesprzęglony z kołem pasowym, czy tak jak sprzedawca mi pokazywał za pośrednictwem cewki ? Samochód O2 FL z 2010

                  Komentarz

                  • jano
                    Classic
                    • 2005
                    • 24

                    #10
                    Piter De Vries, stałe zesprzęglenie.
                    Pozdrawiam Janusz

                    Komentarz

                    • Piter De Vries
                      Classic
                      • 2013
                      • 4

                      #11
                      Dzięki za odpowiedź. Trzeba będzie rozebrać, a potem się zobaczy. Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • kowaltom99
                        Rider
                        • 2009
                        • 741
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Piter De Vries
                        Dzięki za odpowiedź. Trzeba będzie rozebrać, a potem się zobaczy. Pozdrawiam
                        Jak widać na zdjęciu - to jest na stałe przykręcone do koła pasowego trzema śrubami. Prawidłowo ta część nawet nie nazywa się sprzęgło - tylko tłumik drgań.
                        Sprawdź jaki masz typ kompresora (w naszych FL ładowali DELPHI albo SANDEN)
                        Do obydwu typów kompresora można dostać te sprzęgiełka osobno, bez koła pasowego.

                        Komentarz

                        • Piter De Vries
                          Classic
                          • 2013
                          • 4

                          #13
                          Tłumik drgań (sprzęgło) wymienione. Klimatyzacja działa. Koszt całej operacji to 280 złotych. Dziękuje za cenne porady

                          Komentarz

                          • tomas55555
                            Classic
                            • 2014
                            • 1

                            #14
                            Czy to sprzęgiełko da radę wymienić samemu, czy potrzebna ingerencja "Mańka"? Koło pasowe się kręci, ale kompressor się nie załącza. Czy sprżęgiełko jest takie same dla DELPHI i SANDEN? Da radę sprawdzić jakie posiadam bez rozkręcania?
                            O2 FL 2009

                            Komentarz

                            • Klauzero
                              Rider
                              • 2008
                              • 575

                              #15
                              Sezon na klimatyzację - dokładnie ten sam problem, ale już rozwiązany. W moim wypadku Delphi 5N0820803A, choć według nr VIN powinien siedzieć Sanden. Zakup możliwy http://allegro.pl/sprzeglo-sprezarki...276443420.html, aczkolwiek zależało mi na czasie i przepłaciłem.

                              W serwisie: autko w górę, demontaż prawego nadkola, skręcone koła na maxa w prawo i odkręcenie centralnej śruby mocującej kluczem pneumatycznym - doświadczenie mechanika wymagane, aby śruba puściła. Potem 3 pozostałe, luzowanie napinacza paska klinowego i tłumik drgań wyjęty. Diagnoza trafna - wyrobiony wieloklin. Podmianka, zmiana śruby na zwykłą (torx się wyrobił przy odkręcaniu) i montaż w odwrotnej kolejności. Klima działa.
                              Mądry Polak po ©kodzie...

                              Komentarz

                              • ggag1aggg1
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 164
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                Witam Panowie miałem taki problem z klimatyzacją , że 1,5 roczne autko z czego 6 miesięcy stało w garażu bo byłem za granicą straciło cały płyn z układu klimy. Po powrocie postanowiłem włączyć klimę bo sie ociepliło i ku mojemu zdziwieniu dioda paliła się tak jak by wszystko było ok ale nie było efektu chłodzenia, pojechałem więc do sprawdzonego mechanika i stwierdził brak czynnika i tu moje zdziwienie było bardzo duże. Sprawdził szczelność i wynik ok nabił klimę i tu się pojawił problem bo nie chciała się uruchomić, dopiero po przygazówce i wspomaganiu przez automat od napełniania zaskoczyła sprężarka i zaczę ło chłodzić ale mechanik powiedział że coś się tam skleiło wewnątrz przez brak czynnika itp. Teraz klima od napełnienia chłodzi jak należy a minęło ok 2 miesięcy lecz pojawiły się dziwne odgłosy z okolic sprężarki tj. głośno chodzi tak jakby się zatarło łożysko jak wyłączę klimę to cichnie- moje pytanie jest takie czy ktoś z was już takie coś miał a jeśli tak to co mnie czeka ?

                                Komentarz

                                • Klauzero
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 575

                                  #17
                                  Miałem taki przypadek w Fabii, niestety praca bez czynnika, a tym samym przy nieodpowiedniej ilości oleju (ten pojawił się na chodnicy klimatyzacji) spowodowała uszkodzenie sprężarki, ale zawsze to może być tylko to "sprzęgiełko"...
                                  Mądry Polak po ©kodzie...

                                  Komentarz

                                  • ggag1aggg1
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 164
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zauważyłem że właśnie na chłodnicy po bokach są jakieś tłuste plamki ale myślałem że to może jakieś owady się rozbiły

                                    Komentarz

                                    • Klauzero
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 575

                                      #19
                                      Jak koloru zielonego, to już jakaś diagnoza jest. Wszystko zaczyna się od awarii wentylatora przy chłodnicy. Praca przy zbyt dużym ciśnieniu, które powstaje podczas korzystania z klimatyzacji na przykład podczas postoju może powodować "wyrzucanie" czynnika przez nieszczelności zanim zadziała zabezpieczenie.
                                      Mądry Polak po ©kodzie...

                                      Komentarz

                                      • kristofer55
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 272

                                        #20
                                        WItam, żeby nie zakładać nowego tematu wpiszę tutaj, może ktoś będzie mógł pomóc w moim problemie z klimą.
                                        Wczoraj uruchamiając samochód zauważyłem że klima przestała działać, nie załącza się sprężarka - czuje że po włączeniu AC nic się nie dzieje.
                                        1) Sprawdziłem bezpieczniki czy nie są przerwane - wyglądają OK
                                        2) Po włączeniu AC wiatraki od klimy się załączaja więc OK
                                        3) Podłączyłem się pod komputer VCDS-em - brak błędów
                                        4) Klima nabita więc czynnik i olej uzupełniony
                                        5) Czy mogę spróbować dokręcić śrubę, z jaką siłą należy dokręcać ?
                                        Co jeszcze mogę zweryfikować i w jaki sposób?

                                        PS: ktoś zna jakiś sprawdzony warsztat klimatyzacji w warszawie?

                                        Komentarz

                                        • jacek1708
                                          Drive
                                          • 2012
                                          • 44
                                          • Octavia III combi (5E5)

                                          #21
                                          Ja również dołączę do tematu sprężarki klimy w Octavii 2 (2005 r.). Przestała działać bez wcześniejszych objawów. W ostatnie upały chłodziła dość dobrze. W niedzielę zrobiłem trasę z Jury Krakowsko-Częstochowskiej, a że było dość chłodno to niczego złego nie zauważyłem. W poniedziałek zaś brak klimy. Pierwsze kroki skierowałem w kierunku sprawdzenia czynnika. Czynnik jest (był niewielki ubytek który uzupełniono), napięcie do sprężarki dochodzi, a klima nie chłodzi. Ponieważ nie był to serwis naprawiający klimatyzacje, a jedynie punkt zajmujący się tak zwaną okresową obsługą klimy, pomysły Pana mechanika się skończyły. Pojechałem więc do Legionowa pod Warszawą do warsztatu Lebiody. Pan wyjął z szuflady klucz oczkowy 10 i obrócił wałkiem sprężarki ( bez zdejmowania paska klinowego) po czym postawił diagnozę - Zatarta. Koszt naprawy 2300 zł. (wymiana osuszacza, skraplacza, płukanie i napełnianie układu). Trochę mnie to dobiło, więc pojechałem do serwisu klimy na Grochowie. Kolejny mechanik stwierdził ( tą samą metodą) że uszkodzone jest sprzęgło, ale nie może się tym zająć bo właśnie idzie na urlop. Sam postanowiłem zbadać temat i faktycznie kluczykiem 10 można dość lekko obrócić wałek przy czym czuć delikatne ocieranie, jakby pracował na sucho. Z tego co już czytałem w przypadku zatarcia wałek stoi sztywno i niemożna nim obracać. Z drugiej zaś strony sprzęgło nie rozwala się bez powodu, no chyba że ten typ tak ma.
                                          Pytam więc doświadczonych kolegów któremu wierzyć. Czy wymieniać samo sprzęgło, czy jednak cały układ?
                                          Może ktoś poleci rzetelny serwis klimy w Warszawie żeby mieć pewność diagnozy i nie być naciągnięty na niepotrzebne wydatki.

                                          Komentarz

                                          • octavia fan
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 44

                                            #22
                                            Z doświadczenia opisze mój przypadek.
                                            Kupiłem 02 z climatronikiem, klima była serwisowana na bierząco bo znam ten samochód. Przed latem pojechałem do warsztatu który m.in. zajmował sie nabijaniem klimy. Po nabiciu jeździłem dwa tygodnie i klima przestała działać. Też jeździłem do różnych serwisów z tym, że teraz do tych które się zajmują tylko i wyłącznie serwisem i naprawą klimatyzacji i każdy stwietrdził zatarty do bólu kompresor, a co dalej to dopiero po głębszej analizie. Tak czy inaczej koszty były podobne, a zakończyło sie to wymiana wszystkich podzespołów od chłodnicy przez kompresor, skraplacz osuszacz, płukanie i nabijanie. Zapłaciłem 3200zł ale i tak dziękowałem w te upały za ten wydatek, a i mam pewność że żaden syf mi nie został po płukaniu w układzie. Naprawiałem na nowych i firmowych częściach.
                                            Diagnoza zakładu, że albo kopresor poprostu skończył żywot albo goście u których wcześniej nabijałem klime przeładowali ciśnieniem cały układ.
                                            Ps. Gwarancja na 2 lata

                                            Komentarz

                                            • Cielak
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 31

                                              #23
                                              odgrzeje kotletosa - czy ktoś się spotkał z taka sytuacją że ... tej omawianej śruby nie ma? bo mi klima przestała hulać...porównuje fotkę swojego "sprzęgła" z tymi w temacie i nie mam tej głównej śruby? Mogła się samoistnie odkręcić? Jakieś pół roku temu wymieniali mi w zakładzie sprzęgiełko...i pan coś mówił o tym ze z kompresorem średnio. Ale tak sobie myślę ze ten tłumik można kupić za 70zł i wymienić to na 20wymian będzie zanim zwróci się zakup nowej sprężarki. Tylko zastanawia mnie ta śruba...czy jest opcja że się tam w środku coś mega urwało i poszła śruba w długą razem z jakim elementem kompresora?

                                              [ Dodano: Sob 02 Maj, 15 23:54 ]
                                              odgrzeje kotletosa - czy ktoś się spotkał z taka sytuacją że ... tej omawianej śruby nie ma? bo mi klima przestała hulać...porównuje fotkę swojego "sprzęgła" z tymi w temacie i nie mam tej głównej śruby? Mogła się samoistnie odkręcić? Jakieś pół roku temu wymieniali mi w zakładzie sprzęgiełko...i pan coś mówił o tym ze z kompresorem średnio. Ale tak sobie myślę ze ten tłumik można kupić za 70zł i wymienić to na 20wymian będzie zanim zwróci się zakup nowej sprężarki. Tylko zastanawia mnie ta śruba...czy jest opcja że się tam w środku coś mega urwało i poszła śruba w długą razem z jakim elementem kompresora?

                                              Komentarz

                                              • robekcool
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2041
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Cielak

                                                [ Dodano: Sob 02 Maj, 15 23:54 ]
                                                odgrzeje kotletosa - czy ktoś się spotkał z taka sytuacją że ... tej omawianej śruby nie ma? bo mi klima przestała hulać...porównuje fotkę swojego "sprzęgła" z tymi w temacie i nie mam tej głównej śruby? Mogła się samoistnie odkręcić? Jakieś pół roku temu wymieniali mi w zakładzie sprzęgiełko...i pan coś mówił o tym ze z kompresorem średnio. Ale tak sobie myślę ze ten tłumik można kupić za 70zł i wymienić to na 20wymian będzie zanim zwróci się zakup nowej sprężarki. Tylko zastanawia mnie ta śruba...czy jest opcja że się tam w środku coś mega urwało i poszła śruba w długą razem z jakim elementem kompresora?
                                                Śruba mogła się wykręcić i wypaść. Czy coś jeszcze zniknęło trzeba zobaczyć.
                                                www.k-mot.pl
                                                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                                Autoholowanie.
                                                Robert Kulma

                                                Komentarz

                                                • Cielak
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 31

                                                  #25
                                                  Po odkreceniu tlumika widok ja na zdjeciu z poprzedniej strony-bez ani grama tego wieloklinu...wszystko sciete.pytanie mam wiec takie-czy bez pneumata lub klucza udarowego jestem w stanie ta glowna srube dokrecic odpowiednio?bo srubka lezala sobie pod silnikiem na jego oslonie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...