Jak w temacie. Zajmował się ktoś samemu bez warsztatu? Słyszałem, że potrafią się ukręcić. Auto ma ok 80k przebiegu i zamontowane oryginały w fabryce. Nie bać się, potraktować środkiem penetrującym i do dzieła? Dzięki za podpowiedzi.
wymiana świec żarowych
Zwiń
X
-
Ale czemu chcesz wymieniać świece po tak małym przebiegu, moja poprzedniczka miała 270 tysięcy nalotu i w zimę na fabrycznych świecach paliła od strzała, to nie jest benzyna, jeśli dobrze pali to zostaw je w spokoju, ale jeśli się upierasz to tam nie ma się czego bać,musisz z wyczuciem dobrym kluczem je odkręcać, świeca jest szczelna, więc w pierwszej fazie odkręcania środek penetrujący nic ci nie pomoże,i jeśli ma się ukręcić to tylko w pierwszej fazie użycia siły do odkręcenia
-
-
Ja też wymieniałem sam pod blokiem przy przebiegu 84kkm na NGK, jak pisali koledzy bez problemu w ok. 10 min. Trzeba pamiętać o momencie dokręcania i odkręcania bo łatwo można urwać. przed założeniem nowych świec przesmarowałem gwinty lekko smarem miedzianym.Ostatnio edytowany przez Jaronimo; 21049.
Komentarz
-
-
smar do świec chyba nie jest na bazie i podobny do miedziowego? Pytam bo gniazda są ze stopu aluminiowego a wiadomo jak reagują miedź i alu.Ostatnio edytowany przez andrzej1962; 13449.
Komentarz
-
-
Najlepszy do połączeń gwintowanych pracujących w wysokich temperaturach jest smar z opiłkami szklanymi. Niektórzy producenci do kompletu np. z sondą lambda załączają woreczek właśnie z takim smarem. Podłoże nośnie takiego smaru wypala się w wysokiej temperaturze, opiłki szklane zostają, nie reagują z metalami tworzącymi połączenie gwintowane a jednocześnie oddzielają od siebie te metale więc możliwość zapieczenia się takiego połączenia jest mniejsza. Natomiast aluminium i miedź tworzą ogniwo elektryczne w którym aluminium ulega utlenieniu (korozji) a chyba nie o to chodzi w ochronie gniazd świec żarowych.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
Wymienialem sam, wszystko zajelo moze 15 minut. VAG pokazal ze nie grzeja dwie swiece. Wymienilem wszystkie. Poczekalem tylko zeby silnik ostygł na tyle zeby dalo sie na nim polozyc dlon, nie byl zimny ani goracy. Dobry klucz nasadowy 10mm i WD40. Nie wiem na ile pomogło pryskanie wczesniej, ale nie załowalem tego specyfiku. Poszlo bez problemow. ( przebieg 120 tys )
Komentarz
-
-
efekt posmarowania smarem miedzianym bedzie odwrotny - pieknie sie to zapiecze..........Zamieszczone przez Jaronimo Zobacz wpisJa też wymieniałem sam pod blokiem przy przebiegu 84kkm na NGK, jak pisali koledzy bez problemu w ok. 10 min. Trzeba pamiętać o momencie dokręcania i odkręcania bo łatwo można urwać. przed założeniem nowych świec przesmarowałem gwinty lekko smarem miedzianym.
pozdrawiam
dudi
Komentarz
-
-
miernik w dlon i sprawdzenie opornosci swiecy - jesli wyjdzie opornosc nieskonczenie wysoka to swieca do wymiany przy czym najlepiej znac prawidlowa opornosc zdrowej swieci bo niektore zamontowane w silniku moga miec nieco wyzsza opornosc ( watpie aby program diagnostyczny to pokazal ) co wskazuje juz na ich delikatne zuzycie i w takim wypadku mozna juz je wymienic....Zamieszczone przez Ciacho123 Zobacz wpisA czy można jakoś sprawdzić świecie w 1.6 TDI mając do dyspozycji Vag 15.7 ? Z tego co sprawdziłem to nie widzę tam takiej opcji.pozdrawiam
dudi
Komentarz
-
-
to mnie trochę wystraszyłeś ale zdemontowałem je i oczyściłem zarówno świece jak i gniazda i teraz założyłem bez smaru. Na szczęście od wymiany nie przejechałem dużo więc demontaż poszedł gładko. Dzięki za cenną uwagę.Zamieszczone przez dudix83 Zobacz wpis
efekt posmarowania smarem miedzianym bedzie odwrotny - pieknie sie to zapiecze..........
Komentarz
-
-
Jeszcze prosciej, bez miernika i bez programu diagnostycznego:Zamieszczone przez Ciacho123 Zobacz wpisA czy można jakoś sprawdzić świecie w 1.6 TDI mając do dyspozycji Vag 15.7 ? Z tego co sprawdziłem to nie widzę tam takiej opcji.
Kawalek przewodu podłączony do " + " akumulatora, dotykasz drugim koncem do konowki swiecy i patrzysz czy zaiskrzy przy dotykaniu - tam jest spory pobór pradu przy grzaniu, wiec jakas iskierka powinna sie pojawic przy prawidlowo dzialajacej swiecy. Jesli nie zaiskrzy - wniosek prosty - uwalona swieca.
Komentarz
-
-
UWAGAZamieszczone przez alan78 Zobacz wpis
Jeszcze prosciej, bez miernika i bez programu diagnostycznego:
Kawalek przewodu podłączony do " + " akumulatora, dotykasz drugim koncem do konowki swiecy i patrzysz czy zaiskrzy przy dotykaniu - tam jest spory pobór pradu przy grzaniu, wiec jakas iskierka powinna sie pojawic przy prawidlowo dzialajacej swiecy. Jesli nie zaiskrzy - wniosek prosty - uwalona swieca.
Bezpośrednio z akumulatora jest 12V. Najpierw trzeba się zapoznać jakim napięciem jest zasilana świeca żarowa w konkretnym silniku ! W 1,9 TDI PD 5V, w 1,6 TDI CR 4,4VO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
No to mnie teraz zaskoczyłeś, przy najblizszej okazji biorę multimetr do reki i sprawdze... nie chce mi sie wierzyc zeby bylo takie małe napięcie, jesli jest tak jak mówisz to jaki tam musi być prąd ?Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis
UWAGA
Bezpośrednio z akumulatora jest 12V. Najpierw trzeba się zapoznać jakim napięciem jest zasilana świeca żarowa w konkretnym silniku ! W 1,9 TDI PD 5V, w 1,6 TDI CR 4,4V
Komentarz
-
-
Przykładowo
dla 1,9 PD https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwark...Y-607AS/13676/
dla 1,6 CR około 8,8A https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwark...Y1002AS/13670/
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Czyli metoda z kabelkiem odpada, bo można by uszkodzić świece? Tak się pytam trochę na zapas, bo póki co auto odpala znakomicie w niskich temperaturach, tzn, około 0 stopni, bo w niższych nie próbowałem. Jakoś ciężko o prawdziwy mróz, poza tym mam garaż dość ciepły zintegrowany z domem. Prawdziwa próba może się wydarzyć w styczniu gdy pojadę w góry w czasie ferii. Acha, czy należy tak bardzo zwracać uwagę na przebieg jaki mają świece? Moje prawdopodobnie nie ruszane od nowości, czyli 170tyś km. (150tyś zrobiła po Belgii, a tam chyba zimy słabe, nawet nie posiadam dogrzewania elektrycznego)
Komentarz
-
-
prosty sposob ale wlasnie tak mozna tylko pomoc swiecy aby ja uwalic na amen - bo chocby ma inne napiecie jak juz wspomnieli pozniej koledzy - no i kolejna rzecz to, ze swieca ktora jeszcze w jakis sposob podgrzewa ale jej opornosc znacznie odstaje od normy, tez zaiskrzy -> ten sposob jest malo dokladny i niebezpiecznyZamieszczone przez alan78 Zobacz wpis
Jeszcze prosciej, bez miernika i bez programu diagnostycznego:
Kawalek przewodu podłączony do " + " akumulatora, dotykasz drugim koncem do konowki swiecy i patrzysz czy zaiskrzy przy dotykaniu - tam jest spory pobór pradu przy grzaniu, wiec jakas iskierka powinna sie pojawic przy prawidlowo dzialajacej swiecy. Jesli nie zaiskrzy - wniosek prosty - uwalona swieca.pozdrawiam
dudi
Komentarz
-
-
U mnie przy 340 tys. komputer [vcds]pokazał błąd świecy Q13 glow pług.
Sprawdziłem miernikiem i faktycznie pierwsze 3 świece miały 1.5 Ohm a ostatnia 550 Ohm. Czwarta świeca była mokra :/
Kupiłem Beru GE100. Wymieniając okazało się że wsadzone były NGK Y607AS i prawie 3 mm dłuższe od Beru. Ale działają i po pomiarach wszystkie mają 0.3 Ohm.
..::d- -b::..
Komentarz
-
-
Tak wyglądała nadpsuta świeca co miała 550 Ohm
2024-04-05-20-03-29-891.jpg Przed wymianą warto się przyglądnąć na listwe zasilaĵącą świece. Moja się już rozsypywała.
..::d- -b::..
Komentarz
-
Komentarz