wymiana świec żarowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzej1962
    L&K
    • 2010
    • 1306
    • Octavia III combi (5E5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    wymiana świec żarowych

    Jak w temacie. Zajmował się ktoś samemu bez warsztatu? Słyszałem, że potrafią się ukręcić. Auto ma ok 80k przebiegu i zamontowane oryginały w fabryce. Nie bać się, potraktować środkiem penetrującym i do dzieła? Dzięki za podpowiedzi.
  • zadariusz1
    Rider
    • 2011
    • 543
    • Octavia III (5E3)
    • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Ale czemu chcesz wymieniać świece po tak małym przebiegu, moja poprzedniczka miała 270 tysięcy nalotu i w zimę na fabrycznych świecach paliła od strzała, to nie jest benzyna, jeśli dobrze pali to zostaw je w spokoju, ale jeśli się upierasz to tam nie ma się czego bać,musisz z wyczuciem dobrym kluczem je odkręcać, świeca jest szczelna, więc w pierwszej fazie odkręcania środek penetrujący nic ci nie pomoże,i jeśli ma się ukręcić to tylko w pierwszej fazie użycia siły do odkręcenia

    Komentarz

    • Octava4x4
      Ambiente
      • 2016
      • 120
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Wolałem nie ryzykować i zrobić to w ASO ,chociaż w poprzedniej Toyocie serwis źle mi wkręcił jedną ze świec i trzeba było ściągać głowicę. Za usługę zapłaciłem 98 zł ale świece Beru kosztowały u nich ,uwaga 360 zł za 4 sztuki !!!

      Komentarz

      • andrzej1962
        L&K
        • 2010
        • 1306
        • Octavia III combi (5E5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
        • DADA 1.5 TSI 150 KM

        #4
        mam zdiagnozowane Vagiem i sam sprawdziłem omomierzem, że świeca na 3 cylindrze powiedziała pa pa

        Komentarz

        • kowaltom99
          Rider
          • 2009
          • 743
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Ja wymieniam sam na parkingu. Klucz rurkowy, na rozgrzanym silniku. 10 min roboty.

          Komentarz

          • zadariusz1
            Rider
            • 2011
            • 543
            • Octavia III (5E3)
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            Teoretycznie nie powinno się wymieniać świec na rozgrzanym silniku,bo grozi to zerwaniem gwintu w głowicy, ale na ciepłym jest duzo łatwiej

            Komentarz

            • Jaronimo
              Classic
              • 2011
              • 13
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Ja też wymieniałem sam pod blokiem przy przebiegu 84kkm na NGK, jak pisali koledzy bez problemu w ok. 10 min. Trzeba pamiętać o momencie dokręcania i odkręcania bo łatwo można urwać. przed założeniem nowych świec przesmarowałem gwinty lekko smarem miedzianym.
              Ostatnio edytowany przez Jaronimo; 21049.

              Komentarz

              • andrzej1962
                L&K
                • 2010
                • 1306
                • Octavia III combi (5E5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                smar do świec chyba nie jest na bazie i podobny do miedziowego? Pytam bo gniazda są ze stopu aluminiowego a wiadomo jak reagują miedź i alu.
                Ostatnio edytowany przez andrzej1962; 13449.

                Komentarz

                • vaz
                  Elegance
                  • 2010
                  • 799
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Najlepszy do połączeń gwintowanych pracujących w wysokich temperaturach jest smar z opiłkami szklanymi. Niektórzy producenci do kompletu np. z sondą lambda załączają woreczek właśnie z takim smarem. Podłoże nośnie takiego smaru wypala się w wysokiej temperaturze, opiłki szklane zostają, nie reagują z metalami tworzącymi połączenie gwintowane a jednocześnie oddzielają od siebie te metale więc możliwość zapieczenia się takiego połączenia jest mniejsza. Natomiast aluminium i miedź tworzą ogniwo elektryczne w którym aluminium ulega utlenieniu (korozji) a chyba nie o to chodzi w ochronie gniazd świec żarowych.
                  Antyfotoradar Valentine1
                  Harry II Classic+Sirio ML145

                  Komentarz

                  • alan78
                    Classic
                    • 2015
                    • 27

                    #10
                    Wymienialem sam, wszystko zajelo moze 15 minut. VAG pokazal ze nie grzeja dwie swiece. Wymienilem wszystkie. Poczekalem tylko zeby silnik ostygł na tyle zeby dalo sie na nim polozyc dlon, nie byl zimny ani goracy. Dobry klucz nasadowy 10mm i WD40. Nie wiem na ile pomogło pryskanie wczesniej, ale nie załowalem tego specyfiku. Poszlo bez problemow. ( przebieg 120 tys )

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      W PDkach vw akurat świece wykręcają się szczególnie łatwo. Bywają jednak wyjątki, szczególnie jak długo się jeździ z przepaloną - puchnie grot.
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • Ciacho123
                        Ambiente
                        • 2016
                        • 101
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        #12
                        A czy można jakoś sprawdzić świecie w 1.6 TDI mając do dyspozycji Vag 15.7 ? Z tego co sprawdziłem to nie widzę tam takiej opcji.

                        Komentarz

                        • dudix83
                          Drive
                          • 2015
                          • 40

                          #13
                          Zamieszczone przez Jaronimo Zobacz wpis
                          Ja też wymieniałem sam pod blokiem przy przebiegu 84kkm na NGK, jak pisali koledzy bez problemu w ok. 10 min. Trzeba pamiętać o momencie dokręcania i odkręcania bo łatwo można urwać. przed założeniem nowych świec przesmarowałem gwinty lekko smarem miedzianym.
                          efekt posmarowania smarem miedzianym bedzie odwrotny - pieknie sie to zapiecze..........

                          pozdrawiam
                          dudi

                          Komentarz

                          • dudix83
                            Drive
                            • 2015
                            • 40

                            #14
                            Zamieszczone przez Ciacho123 Zobacz wpis
                            A czy można jakoś sprawdzić świecie w 1.6 TDI mając do dyspozycji Vag 15.7 ? Z tego co sprawdziłem to nie widzę tam takiej opcji.
                            miernik w dlon i sprawdzenie opornosci swiecy - jesli wyjdzie opornosc nieskonczenie wysoka to swieca do wymiany przy czym najlepiej znac prawidlowa opornosc zdrowej swieci bo niektore zamontowane w silniku moga miec nieco wyzsza opornosc ( watpie aby program diagnostyczny to pokazal ) co wskazuje juz na ich delikatne zuzycie i w takim wypadku mozna juz je wymienic....
                            pozdrawiam
                            dudi

                            Komentarz

                            • Jaronimo
                              Classic
                              • 2011
                              • 13
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez dudix83 Zobacz wpis

                              efekt posmarowania smarem miedzianym bedzie odwrotny - pieknie sie to zapiecze..........
                              to mnie trochę wystraszyłeś ale zdemontowałem je i oczyściłem zarówno świece jak i gniazda i teraz założyłem bez smaru. Na szczęście od wymiany nie przejechałem dużo więc demontaż poszedł gładko. Dzięki za cenną uwagę.

                              Komentarz

                              • alan78
                                Classic
                                • 2015
                                • 27

                                #16
                                Zamieszczone przez Ciacho123 Zobacz wpis
                                A czy można jakoś sprawdzić świecie w 1.6 TDI mając do dyspozycji Vag 15.7 ? Z tego co sprawdziłem to nie widzę tam takiej opcji.
                                Jeszcze prosciej, bez miernika i bez programu diagnostycznego:

                                Kawalek przewodu podłączony do " + " akumulatora, dotykasz drugim koncem do konowki swiecy i patrzysz czy zaiskrzy przy dotykaniu - tam jest spory pobór pradu przy grzaniu, wiec jakas iskierka powinna sie pojawic przy prawidlowo dzialajacej swiecy. Jesli nie zaiskrzy - wniosek prosty - uwalona swieca.

                                Komentarz

                                • endryu
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3773
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez alan78 Zobacz wpis

                                  Jeszcze prosciej, bez miernika i bez programu diagnostycznego:

                                  Kawalek przewodu podłączony do " + " akumulatora, dotykasz drugim koncem do konowki swiecy i patrzysz czy zaiskrzy przy dotykaniu - tam jest spory pobór pradu przy grzaniu, wiec jakas iskierka powinna sie pojawic przy prawidlowo dzialajacej swiecy. Jesli nie zaiskrzy - wniosek prosty - uwalona swieca.
                                  UWAGA
                                  Bezpośrednio z akumulatora jest 12V. Najpierw trzeba się zapoznać jakim napięciem jest zasilana świeca żarowa w konkretnym silniku ! W 1,9 TDI PD 5V, w 1,6 TDI CR 4,4V
                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                  =================================================

                                  Komentarz

                                  • alan78
                                    Classic
                                    • 2015
                                    • 27

                                    #18
                                    Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis

                                    UWAGA
                                    Bezpośrednio z akumulatora jest 12V. Najpierw trzeba się zapoznać jakim napięciem jest zasilana świeca żarowa w konkretnym silniku ! W 1,9 TDI PD 5V, w 1,6 TDI CR 4,4V
                                    No to mnie teraz zaskoczyłeś, przy najblizszej okazji biorę multimetr do reki i sprawdze... nie chce mi sie wierzyc zeby bylo takie małe napięcie, jesli jest tak jak mówisz to jaki tam musi być prąd ?

                                    Komentarz

                                    • endryu
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 3773
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      #19
                                      Przykładowo
                                      dla 1,9 PD https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwark...Y-607AS/13676/
                                      dla 1,6 CR około 8,8A https://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwark...Y1002AS/13670/
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz

                                      • wesol
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 689

                                        #20
                                        Nie wszystkie bxe i bls mialy swiece z obnizonym napieciem niektore maja tradycyjne 12v starsze PDki asz ajm itp maja zasilanie 12v
                                        G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                        Komentarz

                                        • Ciacho123
                                          Ambiente
                                          • 2016
                                          • 101
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          #21
                                          Czyli metoda z kabelkiem odpada, bo można by uszkodzić świece? Tak się pytam trochę na zapas, bo póki co auto odpala znakomicie w niskich temperaturach, tzn, około 0 stopni, bo w niższych nie próbowałem. Jakoś ciężko o prawdziwy mróz, poza tym mam garaż dość ciepły zintegrowany z domem. Prawdziwa próba może się wydarzyć w styczniu gdy pojadę w góry w czasie ferii. Acha, czy należy tak bardzo zwracać uwagę na przebieg jaki mają świece? Moje prawdopodobnie nie ruszane od nowości, czyli 170tyś km. (150tyś zrobiła po Belgii, a tam chyba zimy słabe, nawet nie posiadam dogrzewania elektrycznego)

                                          Komentarz

                                          • dudix83
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 40

                                            #22
                                            Zamieszczone przez alan78 Zobacz wpis

                                            Jeszcze prosciej, bez miernika i bez programu diagnostycznego:

                                            Kawalek przewodu podłączony do " + " akumulatora, dotykasz drugim koncem do konowki swiecy i patrzysz czy zaiskrzy przy dotykaniu - tam jest spory pobór pradu przy grzaniu, wiec jakas iskierka powinna sie pojawic przy prawidlowo dzialajacej swiecy. Jesli nie zaiskrzy - wniosek prosty - uwalona swieca.
                                            prosty sposob ale wlasnie tak mozna tylko pomoc swiecy aby ja uwalic na amen - bo chocby ma inne napiecie jak juz wspomnieli pozniej koledzy - no i kolejna rzecz to, ze swieca ktora jeszcze w jakis sposob podgrzewa ale jej opornosc znacznie odstaje od normy, tez zaiskrzy -> ten sposob jest malo dokladny i niebezpieczny
                                            pozdrawiam
                                            dudi

                                            Komentarz

                                            • andrzej1962
                                              L&K
                                              • 2010
                                              • 1306
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                              #23
                                              świece wymienione. Robocizna - bajka, przed montażem nowych BERU 100 gwint posmarowałem smarem do świec (biały). Wrzucam zdjęcia starych. Przepalona jest ta z 3 cylindra która wizualnie jet inna (bardziej czarna).
                                              You do not have permission to view this gallery.
                                              This gallery has 1 photos.

                                              Komentarz

                                              • skyneo
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 27
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                U mnie przy 340 tys. komputer [vcds]pokazał błąd świecy Q13 glow pług.
                                                Sprawdziłem miernikiem i faktycznie pierwsze 3 świece miały 1.5 Ohm a ostatnia 550 Ohm. Czwarta świeca była mokra :/
                                                Kupiłem Beru GE100. Wymieniając okazało się że wsadzone były NGK Y607AS i prawie 3 mm dłuższe od Beru. Ale działają i po pomiarach wszystkie mają 0.3 Ohm.
                                                ..::d- -b::..

                                                Komentarz

                                                • skyneo
                                                  Classic
                                                  • 2010
                                                  • 27
                                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Tak wyglądała nadpsuta świeca co miała 550 Ohm
                                                  2024-04-05-20-03-29-891.jpg Przed wymianą warto się przyglądnąć na listwe zasilaĵącą świece. Moja się już rozsypywała.

                                                  ..::d- -b::..

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...