Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Chciałbym w mojej octavii 2FL z lpg (hatchback) wymienić sprężyny z tył i amorki. Może ktoś dac namiary na lejsy 19 i amorki coś sensownego. Z góry dzięki

    Komentarz


    • Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpis
      Może ktoś dac namiary na lejsy 19 i amorki coś sensownego.
      Ale chcesz numery produktu czy konkretne propozycje z cenami?

      ...Moje Cappuccino MPi...

      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

      Komentarz


      • Numery wystarczą

        Komentarz


        • Jeszcze jedno pytanie jak jest z trwałością sprężyn Lejsów bo widzę że użytkownicy piszą, że pękają po 3 latach (kurcze u mnie oryginały maja juz 11 lat)

          Komentarz


          • Jak Lejso... to nie wiem. Ja wymieniłem 9 lat temu na Monroe SP3349. Jak na razie bez uwag.

            Moja Octavia:
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
            Rafał

            Komentarz


            • Pęknąć to nie, ale po 3 latach mi siadły
              Link

              no i od tego czasu są Mornoe
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz


              • Czy istnieje alternatywa do lejsy 19 o takiej samej wysokości np jakieś Mornoe

                Komentarz


                • Sprezyny Lejsy 19 a doradźcie jakie amorki na przód i tył (Octavia II FL sedan)

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpis
                    Sprezyny Lejsy 19 a doradźcie jakie amorki na przód i tył (Octavia II FL sedan)




                    Kolega smajler ostatnio zakładał. Pisz do niego.

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • Przymierzam się do wymiany spręzyn z tyłu, ponieważ pokrywają się już korozją.
                      Zdejmując koło zauwazyłem na nich oznaczenie kolorami: żółty-żółty-biały.

                      Myślałem o tym żeby wymienić je na sprezyny monroe: tylko są dwa rodzaje SP3295 i SP3349.
                      Widzę, że różnią się one mocno długością: aż 11cm i grubością druta - 0,6mm.

                      Który model bedzie zamiennikiem fabrycznych sprezyn?



                      Komentarz


                      • Monroe SP3349 są dłuższe od fabrycznych. Ja mam je założone od 10 lat.

                        Moja Octavia:
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                        Rafał

                        Komentarz


                        • Część, podzielę się swoimi doświadczeniami i problemem który teraz mam.
                          Ja już kilka lat temu jeździłem swoją O2FL 1.6 BSE + LPG (liftback) na sprężynach wspomagających (progresywne firmy Westfalia, nie mam pod ręką modelu niestety).
                          Co do wysokości było bardzo fajnie, bo wraz ze wzrostem obciążenia auto obniżało się coraz wolniej. Za to na zakrętach samochód był trochę niepewny, bo szybko przechylał się w pierwszej fazie skrętu. I tak poleciłbym to rozwiązanie osobom, które jeżdżą ze zróżnicowanym obciążeniem, a trakcja nie jest dla nich najważniejsza.
                          Natomiast te sprężyny wspomagające nie były niestety tanie
                          No i tak jeździłem przez kilka lat, ale sprężyny mi popękały i musiałem wymienić. Dołożyłem też hak.
                          Serwis któremu ufam zalecił mi i zamontował Lesjofors 4285727.
                          Komfort jazy i prowadzenie super. Przy małych obciążeniach dają radę, ale przy większych auto za bardzo siada.
                          Po niecałym roku jazdy pomiar na zbiornikach napełnionych mniej więcej do połowy: przód 39, tył 37,5.
                          Niestety jak zamontuję na haku bagażnik z 4 rowerami to robi się niewesoło. Dlatego myślę żeby jednak wymienić na coś mocniejszego.
                          W zasadzie byłem już zdecydowany na MONROE SP3349, chociaż boję się, że na tych sprężynach samochody stoją bardzo wysoko.
                          Wyczytałem natomiast 2 strony wcześniej, że jeszcze jest taki model jak MONROE SP3348. Mają parametry jak SP3349 tylko są 11mm krótsze.
                          Wyglądają wiec na idealne rozwiązanie dla wersji z LPG i hakiem, bo twarde i mocne, ale samochód nie powinien być aż tak nienaturalnie wysoki.
                          Testowaliście może takie rozwiązanie (SP3348)?

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X