Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Takie pytanie czy jak zębatki 5-ki są zmieniane na dłuższe to czy te 103 konie starczą? Autko nie robi się słabsze? Aktualnie przy 140km/h jest te 4200/300 RPM ale dodając gazu w miare sprawnie dojdzie do 160 np do wyprzedzenia. Jak wejdzie mod skrzyni to jak to wygląda? Nie mówie jak wpadnie małe wzniesienie gdzie już teraz przydaje się redukcja. Może ktoś opisać kto przeszedł mod?
    Ostatnio edytowany przez smajler; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • Ja zrobiłem przełożenie 0,74, czyli nie to najlepsze, o którym piszą, czyli 0,67. Także z mojej strony mogę powiedzieć, że nie czuję jakieś wielkiej różnicy przy wyprzedzaniu. (Fabrycznie zębatki maja 0,8125).

      PS
      Oprócz tego, że śledzę aukcje z Jettami 2.5 MPI SE ze 150 lub 170 koniami... Ale to jest tak irracjonalny wydatek... Eh. Nie mówiąc o kosztach samej robocizny.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis
        Oprócz tego, że śledzę aukcje z Jettami 2.5 MPI SE ze 150 lub 170 koniami...
        chcesz wymienić silnik i skrzynię??

        ...Moje Cappuccino MPi...

        jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
        sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • Kris_hawk, dlaczego 0,67 jest najlepsze? 0,71 powinno być najlepsze, bo jest kompromisem między 0,74 a 0,67.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez user135 Zobacz wpis
            Kris_hawk, dlaczego 0,67 jest najlepsze? 0,71 powinno być najlepsze, bo jest kompromisem między 0,74 a 0,67.
            Po prostu przed modem przeczytałem cały temat, i użytkownicy najbardziej zachwalają 0,64.
            Ja mam przełożenie 0,74 i to jest dla mnie już dobre przełożenie. Po pierwsze kompromis z oryginalnego 0,8125 a docelowym 0,64.
            Po drugie koszt tego moda (250 za dwa koła zębate +olej 80zł) jest prawie żaden względem tego za 0,64...(prawie tysiąc)

            Jeżeli Ty szukasz jeszcze kompromisu pomiędzy teraz 0,74 a 0,67 no to tak, 0,71 jest czymś takim. Nikt tego do tej pory nie robił.

            Zmiana kół na 0,74 to spadek obrotów na 5 biegu o 8,92%
            0,71 jak piszesz a dokładnie 36/51, tak? to spadek o 12,85%
            a ten docelowy i zachwalany przez wszystkich 0,67, to spadek o 17,54%

            Mi spadek o 9% bardzo pomógł, bo już w trasie jak utrzymuje tak 2800-2900 obrotów to nie spala mi oleju.
            A jadę szybciej niż poprzednio. Jak zrobisz tego moda to się przyjrzę temu bliżej ;-) Bo ja na 0,67 na pewno się nie zdecyduje, bo za dużo po mieście jeżdżę.
            Ale na to Twoje przełożenie patrze z optymizmem, ale na razie cena też mnie zastanawia... Bo za ile jesteś w stanie dorwać te przełożenia?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Kris_hawk Zobacz wpis

              Po prostu przed modem przeczytałem cały temat, i użytkownicy najbardziej zachwalają 0,64.
              Ja mam przełożenie 0,74 i to jest dla mnie już dobre przełożenie. Po pierwsze kompromis z oryginalnego 0,8125 a docelowym 0,64.
              Po drugie koszt tego moda (250 za dwa koła zębate +olej 80zł) jest prawie żaden względem tego za 0,64...(prawie tysiąc)

              Jeżeli Ty szukasz jeszcze kompromisu pomiędzy teraz 0,74 a 0,67 no to tak, 0,71 jest czymś takim. Nikt tego do tej pory nie robił.

              Zmiana kół na 0,74 to spadek obrotów na 5 biegu o 8,92%
              0,71 jak piszesz a dokładnie 36/51, tak? to spadek o 12,85%
              a ten docelowy i zachwalany przez wszystkich 0,67, to spadek o 17,54%

              Mi spadek o 9% bardzo pomógł, bo już w trasie jak utrzymuje tak 2800-2900 obrotów to nie spala mi oleju.
              A jadę szybciej niż poprzednio. Jak zrobisz tego moda to się przyjrzę temu bliżej ;-) Bo ja na 0,67 na pewno się nie zdecyduje, bo za dużo po mieście jeżdżę.
              Ale na to Twoje przełożenie patrze z optymizmem, ale na razie cena też mnie zastanawia... Bo za ile jesteś w stanie dorwać te przełożenia?
              Tez bym chętnie zmienił na 0,74 gdzie zdobyłeś graty w takiej cenie
              Skoda Octavia II FL
              Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

              https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

              Komentarz


              • Maly745, tu masz za 270 PLN ;-) kupowałem u tego samego gościa ;-)

                Skrzynia biegów 37-50 zębatki 5 V piąty bieg VW Skoda Seat 1.2 1.4 1.9 Tarnowskie Góry • OLX.pl

                user135, ten gość ma też zębatki te o których piszesz, ale one wyglądają zupełnie jak nie na tą skrzynie...

                Archiwalne: Skrzynia biegów 36-51 zębatki 5 V piąty bieg VW Skoda Seat 1.4 1.7 1.9 Tarnowskie Góry • OLX.pl

                Na ile śrub masz mocowany dekielek? Bo ja na 5..
                więc mnie by interesowała ta aukcja:
                Link

                750zł.... i to już jest 6 bieg
                Ostatnio edytowany przez Kris_hawk; [ARG:4 UNDEFINED].

                Komentarz


                • Kris_hawk te zębatki 36-51 co wkleiłeś, to nie są niestety te o których mówiłem. Owszem, zastanawiałem się nad nimi, ale najprawdopodobniej nie będą pasowały na zasadzie plug and play. Jeśli będą pasować, to może nie obyć się bez modyfikacji. Te o których ja mówiłem, to owszem, też 36-51, ale 5-ty bieg od Passata B6, 1.6 i są ze skrzyni GPM i JJU i one pasują na pewno. Te co pokazałeś bym wziął, ale nie mogę sobie pozwolić na takie eksperymenty bez pewności, że wejdą bez problemów i modyfikacji.

                  Komentarz


                  • Panowie a znajdę jakiś manual z takiej przeróbki, skrzynie lnr już mam w garażu

                    Komentarz


                    • Witam sznowne grono, dawno mnie tu nie było . Jestem aktualnie po przeszczepie 6 skrzyni, niestety moja skrzynia z 5 wydłuzoną podała się (łożyska) . Jeśli ktoś chciał by kupić długa piatkę 0,67 zapraszam jest na sprzedaż .

                      Pewno padną pytania jak się jeździ na 6 skrzyni , moim zdanie dużo lepiej jak na długiej 5 a koszt w podobny co do wydłużenia 5 biegu.

                      Jeśli któryś z was chciałby 6 skrzynie zapraszam koszt nie przekroczy 1000 zł !!

                      6 BIEG.jpg

                      Komentarz


                      • Czyli, że co, te tryby 0,67 uwaliły łożyska?

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez user135 Zobacz wpis
                          Czyli, że co, te tryby 0,67 uwaliły łożyska?
                          Nie , przebieg zrobił swoje

                          Komentarz


                          • Jeśli masz je nadal na sprzedaż to proszę o odpowiedź

                            Komentarz


                            • Zamontowałem 0,74 używki oryginalne 270zł razem z wysyłką, montaż 80zł. Jestem zadowolony jak na ten moment, nie ma dziury między 4-tym a 5-tym biegiem i przy licznikowych 140km/h mam lekko poniżej 4 tys. obrotów. Wcześniej było 4.400, także myślę, że zysk jest spory. Można się na tej piątce też toczyć przy 1.600 obrotów i daje radę, co też jest fajne na miasto, bo przy 0.67 to nie byłoby możliwe. Polowałem na 0.71, niestety nie znalazłem używanych, a nowe za ponad kafla to dla mnie za drogo.

                              Komentarz


                              • U kogo zakupiłeś. Szukam i szukam i słabo z tymi częściami

                                Komentarz


                                • Heh, no to nie wiem gdzie szukasz, te tryby akurat są bardzo popularne, wsadzane były w polówki, seaty, fabie itp. Ja kupowałem tutaj, ktoś na forum chyba też od niego kupował:

                                  Skrzynia biegów 37-50 zębatki 5 V piąty bieg VW Skoda Seat 1.2 1.4 1.9 Tarnowskie Góry • OLX.pl

                                  Komentarz


                                  • Dzwoniłem do dwa tygodnie temu nie ma obecnie na stanie. Są inne aukcje na OLX ale cena od 400zl

                                    Komentarz


                                    • Możesz tego przecież poszukać też na szrotach. Z uszkodzonej skrzyni można wyjąć, ten koleś z OLX też to pewnie wyciąga z takich.

                                      Komentarz


                                      • Witam.
                                        Znalazłem ten temat o zmianie koła zębatego 5 biegu. Wprawdzie ja mam inny model auta ze skrzynią DEA (później do silnika AHF montowali o oznaczeniu EBF/ EBJ). Nigdzie nie mogę znaleźć podobnego tematu dlatego postanowiłem napisać tutaj.

                                        Posiadam skrzynię DEA i myślałem na modyfikacją 5 biegu aby obniżyć prędkość obrotową. Mój samochód jest wykorzystywany tylko na długie trasy. Z jakiejś strony odczytałem, że ostatni bieg ma przełożenie 0,769 (30:39). Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć z jakiej skrzyni szukać 5 biegu, który podpasowal by do tej mojej skrzyni biegów?

                                        Komentarz


                                        • Panowie ma ktoś na sprzedaż sprawny zestaw 0.64
                                          5 biegu do mpi?
                                          Ewentualnie proszę o odpowiedź w jakich skrzyniach występowały te zębatki?
                                          Po nr części dostęp jest jedynie w ASO?
                                          Przeczytałem cały temat i mam nr części, ale szukam również informacji gdzie znajdę te koła w używanym aucie.

                                          Komentarz


                                          • Jak masz numer części to uruchomi ETKA i poszukaj w jakich skrzyniach występują. Można tam szukać po różnych samochodach. Więc będziesz miał dokładną informację w jakich samochodach jakie skrzyni miały takie zębatki.

                                            Komentarz


                                            • Mam i ja 0.67 koła od Rapida, auto w trasie rewelacja płynie sobie gorzej jest na krótkich dystansach, ale miałem to w głowie planując zmiany.
                                              dziękuję za pomoc.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez 91Tomaszek Zobacz wpis
                                                Mam i ja 0.67 koła od Rapida
                                                Napisz dla następnych skąd wziąłeś koła. Czy ogłoszenie prywatne, czy jest może firma które ma w cenie lepszej niż ASO?
                                                Powodzenia w jeździe. Też mam 0.67 i trasa jest spoko. A w mieście lub poza miastem to się przyzwyczaisz i będziesz wiedział kiedy wrzucać 5 bieg.

                                                Komentarz


                                                • Skrzynia biegów 37-50 zębatki 5 V piąty bieg VW Skoda Seat 1.2 1.4 1.9 Tarnowskie Góry • OLX.pl
                                                  od tego Pana kupiłem, polowałem zrezygnowany na koła 37/50, a okazało się że w okazyjnej cenie były 32/52 ​​​​chwila namysłu i jestem bardzo zadowolony. Przy160km/h na kołach zimowych przyjemnie podróżuje się w trasie (4000obr./min)
                                                  ​​​​

                                                  Komentarz


                                                  • Siemka, mam pewien problem. Założyłem zebatki 0.74, przelozylem tylko koła i lozysko, a synchronizator został z mojej skrzyni. Gdy jade te 80 i puszczę gaz to słychac chrobotanie jakies swisty. Gdy nacisne pedal sprzegła to on znika. I teraz pytanie czemu tak moze byc. Trzeba zalozyc synchronizator z tamtej skrzyni czy wina lezy gdzies indziej. Np kolo odwrotnie zalozone ( kolo 37 ) olej oczywiście nowy.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X