Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Dłuższy piąty bieg - jak to wygląda ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jeżeli chrobotanie znika po naciśnięciu pedału sprzęgła to masz uwalone podwójne łożysko. A nie masz tego efektu po odpaleniu auta? Przysłuchaj się na biegu jałowym wciśnij i odpuść sprzęgło.. Ja tak miałem, po wymianie łożysk wszystko ucichło ;-)

    Komentarz


    • Kris_hawk mam Toura 1,6BSE + LPG z ze skrzynią LVN z 2012 roku, czy ten zestaw będzie do mojej skrzyni pasował?
      Skrzynia biegów 37-50 zębatki 5 V piąty bieg VW Skoda Seat 1.2 1.4 1.9 Tarnowskie Góry • OLX.pl
      Co do tego muszę dokupić? Pierścienie? Narzędzie do ich zdejmowania? Jak ono wyglada?

      Komentarz


      • Też u niego kupiłem.
        Co do narzędzi , no tu masz filmik(nas interesuje tylko fragment ze zdejmowania i zakładania pokrywy i tych wszystkich elementów pod nią) Ja największy problem miałem z tymi pierścieniami, nie miałem tych kombinerek co na tym filmiku są, ale nie wiem jak się nazywają, może ty wiesz:

        Komentarz


        • image_51624.jpg
          Te szczypce, to chyba to:
          https://www.kammar24.pl/knipex-szczy...0-p-15341.html

          Jak będę miał takie szczypce, to jeszcze jakieś trudnoś
          ci? Pierścienie kupić nowe, czy stare założyć? łożysko wymienić na nowe przy okazji, czy zostawić, to co przyjdzie z zębami?
          Ostatnio edytowany przez michumal; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • 5 bieg mam i ja. Jutro test.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez michumal Zobacz wpis
              5 bieg mam i ja. Jutro test.
              Napisz jak przebiegła wymiana, sam robiłeś, jakies niespodzianki?
              Skoda Octavia II FL
              Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

              https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

              Komentarz


              • Zrobiłem sam, a przebiegało to tak:
                1. Po powrocie do domu z pracy wziąłem się do roboty, chodzi o to, żeby olej w skrzyni był dość ciepły,
                2. Biegi na luz i hamulec ręczny, odkręciłem podłogę pod silnikiem, poluzowałem korek wlewu oleju (za pomocą zakupionego zestawu do odkręcania korków oleju), aby mieć pewność, że po zlaniu oleju na pewno wleję świeży,
                3. odkręciłem korek spustowy oleju skrzyni i zlałem cały olej, korek został odkręcony,
                4. Lewarek, zdjęcie koła lewego, odkręcenie nadkola,
                5. Odkręciłem 5 śrub trzymających osłonę piątego biegu (gwiazdka lub torx jak kto woli chyba nr 30) i tu uwaga, bo olej zaczął wylatywać również spod uszczelki kapy,
                6. Zdjąłem kapę i ją dokładnie oczyściłem wraz z uszczelką (nie miałem nowej, czy będzie trzymać, czas pokaże, następnym razem zakupię nową)
                7. Odkręciłem nakrętkę (klucz 13) trzymającą trzpień wybieraka 5 biegu,
                8. Wysunąłem trzpień (w stronę przedniego zderzaka) i wyjąłem wybierak,
                9. Zdjąłem pierścień trzymający duże koło (i tu ważne, trzeba mieć jakieś szczypce rozwierne, mi się udało dużymi do zegera z lekko spłaszczonymi końcówkami na zewnątrz plus mały płaski śrubokręcik do podważenia, ośka ma wieloklin i pierścień się haczy, do tego pierścienie zabezpieczające są cholernie mocne, trzeba uważać, żeby pierścień nie wystrzelił w kosmos, bo będzie duży problem...) i delikatnie zdjąłem duże koło,
                10. To samo z małym kołem,
                11. Teraz trzeba założyć małe koło i pierścień, tu miałem małą niespodziankę, stare koło zeszło jednym paluszkiem, nowe (używane) koło wchodziło dość ciężko, musiałem je nawet kilka razy puknąć, żeby weszło do końca, sprawdzałem ponownie stare i nowe koło i stare wchodziło lekko, a nowe ciężko, ale weszło, pierścień przy pomocy kciuka i szczypiec, kciukiem przytrzymujesz pierścień na ośce, szczypcami rozwierasz i kciukiem go wciskasz,
                12. To samo z nowym dużym kołem, następnie wybierak, trzpień, nakrętka, kapa, nadkole, koło,
                13. zamykamy korek spustowy, wycieramy skrzynię z oleju, odkręcamy kolek wlewu, bierzemy wężyk z lejkiem i od góry zalewamy świeżym olejem, mi weszło ok 1,5 l, lejemy aż zacznie wypływać olej z wlewu,
                14. Zamykamy korek, wycieramy skrzynię z oleju, montujemy podłogę pod silnikiem,
                15. Odpalamy silnik, delikatnie puszczamy sprzęgło, słuchamy, czy nic nie buczy ( mnie trochę buczało, ale łożysko dociskowe sprzęgła )niech chwilę popracuje, żeby się skrzynia przesmarowała, sprawdzamy po kolei każdy bieg, następnie jazda próbna, koniec.

                Założyłem koła 37/50 czyli 0,74, po dzisiejszej rannej jeździe mogę powiedzieć, ze ta zmiana dupy nie urywa, ale jest różnica, przy 140 na cyferblacie (czyli jakieć 132-135 w realu) mam 3850 obrotów zamiast 4150, zatem jestem poniżej 4000, co było moim głównym celem, hałas i pozostałe odczucia szczególnie się nie zmieniły, więc nie ma co liczyć, że po tej zmianie, będzie jak w mercedesie ) na plus trzeba dodać, że dynamika jakoś szczególnie nie ucierpiała, więc jak dla mnie jest git.

                Komentarz


                • Czy ktoś tu kupował 0.74?
                  Koła zębate skrzyni biegów 5/V bieg 02T (zestaw) 37/50z. - AUDI / SEAT / SKODA / VOLKSWAGEN / VAG 470,00 OEM SKRZYNIA BIEGÓW SKRZYNIA BIEGÓW

                  Ewentualnie macie jakiś sklep lub ASO które jest przyjazne dla przełożenia 0.67?

                  Co kupić poza zębatkami?

                  Komentarz


                  • I zrobione 0.74. Uszczelka została stara bo była w bardzo dobrym stanie a jakość fabrycznej była o niebo lepsza niż nowego oem'u. 5 trochę słabsza, ale czuje się to tylko w mieście.

                    Komentarz


                    • Witam.
                      Cały wątek dotyczy Octavii II. Czy ktoś zorientowany w temacie mógłby napisać czy podane numery kół zębatych 5 biegu 0,74 pasują również do skrzyni DUU w Octavii I ? Czy może to zupełnie inna "bajka".
                      Pozdrawiam.
                      k-pax

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X