Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] FL 1.6 MPI, skrzynia 6?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #76
    tinware91. Gdzie moglbym zamowic taka skrzynie? Czy moglbys podac adres badz strone www warsztatu w ktorym zamawiales skrzynie do Twjego auta?

    Komentarz


    • #77
      Zamieszczone przez militar Zobacz wpis
      Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV).
      Tak w kontekście przełożeń

      Chyba google mnie nie lubi, bo szukam i szukam info o przełożeniach poszczególnych biegów w JHT (5b) i nic. Tylko znajduję przełożenie główne - zresztą tu wspomniane 4,533.
      Chciałem to sobie zestawić z tymi skrzyniami, które podawał Militar.
      Czy ktoś ma info o tych przełożeniach - jak tak, to poproszę o info

      Rozpiska przełożeni dla wspomnianych w tym wątku skrzyń 6b

      i tak:
      GVV - 6b
      główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813 0,706

      LHY - 6b
      główne 4,056 i biegi 3,615 1,955 1,281 0,973 0,778 0,646
      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
      FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

      Komentarz


      • #78
        Jako, że nie mogę edytować poprzedniej wiadomości, więc piszę kolejną.

        Jakimś cudem jednak trafiłem na te przełożenia dla skrzyń 5b.


        JHT
        główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813

        LVN
        główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813

        czyli te dla O2/O2T mimo innych oznaczeń są identyczne.

        zatem, skoro
        GVV - 6b
        główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813 0,706

        to tak de facto to samo co 5b, tylko z dołożoną 6stką, więc ja także zaczynam szukać takiej skrzyni. Skoro u innych to działa, to czemu by nie
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #79
          Panowie. Jaki olej do skrzyni biegów HBM GVV, chodzi mi o numer org. VW

          Komentarz


          • #80
            Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
            Jako, że nie mogę edytować poprzedniej wiadomości, więc piszę kolejną.

            Jakimś cudem jednak trafiłem na te przełożenia dla skrzyń 5b.


            JHT
            główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813

            LVN
            główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813

            czyli te dla O2/O2T mimo innych oznaczeń są identyczne.

            zatem, skoro
            GVV - 6b
            główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813 0,706

            to tak de facto to samo co 5b, tylko z dołożoną 6stką, więc ja także zaczynam szukać takiej skrzyni. Skoro u innych to działa, to czemu by nie
            A wiesz może czy wskaźnik biegów na zegarach będzie obsługiwał 6 bieg? To się koduje gdzieś czy cos?

            Komentarz


            • #81
              Zamieszczone przez Kwasny Zobacz wpis
              Panowie. Jaki olej do skrzyni biegów HBM GVV, chodzi mi o numer org. VW
              Zobacz na skrzynie.com.pl tam mają opisy skrzyń to może wiedzą.

              Komentarz


              • #82
                Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis

                A wiesz może czy wskaźnik biegów na zegarach będzie obsługiwał 6 bieg? To się koduje gdzieś czy cos?
                Nie wiem Takich bajerów to u mnie nie znajdziesz, bo moja O2 to "bida + klima"

                Swoją drogą muszę wrócić do poszukiwań tej skrzyni - wreszcie trochę spokojniej, bo na jesień/wiosnę to byłem zawalony robotą.
                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz


                • #83
                  Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis

                  Nie wiem Takich bajerów to u mnie nie znajdziesz, bo moja O2 to "bida + klima"

                  Swoją drogą muszę wrócić do poszukiwań tej skrzyni - wreszcie trochę spokojniej, bo na jesień/wiosnę to byłem zawalony robotą.
                  Tato ma o2FL bieda active + klima ale taki wskaźnik jest na tym wyświetlaczu co tylko temp pokazuje

                  Komentarz


                  • #84
                    Zamieszczone przez smajler Zobacz wpis

                    Zobacz na skrzynie.com.pl tam mają opisy skrzyń to może wiedzą.
                    Dziękuję, już sobie ustaliłem Pan że skrzynie.com.pl mi odpisał

                    Komentarz


                    • #85
                      Andrzej_P

                      Na allegro widze takie skrzynie GVV maja i to całkiem sporo. To chyba szukać nie trzeba, chyba że w okazyjnej cenie. Widze, że w 1.6 FSI taka była.

                      Komentarz


                      • #86
                        Ja zastosowałem skrzynię HBM jest to odpowiednik GVV. Skrzynię do tanich się nie zalicza. Jedynym kłopotem jest wymiana obudowy od strony silnika. Obudowa od Fsi nie pasuje do silnika MPI inaczej rozstawione otwory przy silniku chodź sprzęgła są identyczne. Obudowa korpusu gdzie są tryby jest identyczna w obu. Podmiany wymaga tylko łapą do poduszki. Ja montowałem to w Seat Altea i nie musiałem wymieniać końcówek od linek zmiany biegów jak opisywano. Jedynym szokiem była cena oleju w ASO do tej skrzyni, chcą 225 zł za litr olej wprowadzony w 2019 numer G052527A2 a fabrycznie skrzynia była zalana G052171A2 który kosztuje ok 110 zł. Ja zastosowałem fuchs titan sintofluid fe 75fe do tej skrzyni wchodzi 2.3 litra ale wiadomo ciężko cały zlać.Półosie przeguby są zamienne. Mechanizm zmiany biegów pozostaje stary. Może komuś się to przyda. Obudowę do korpusu skrzyni przykręcamy z siłą 25 Nm te 18 śrub, przegub do mechanizmu różnicowego 45 Nm.
                        W razie pytań proszę pisać.


                        Komentarz


                        • #87
                          Kwasny czyli taka skrzynia GVV czy HBM nie wchodzi plug&play do MPI zgadza się? Trzeba coś tam kombinować aby wlazła.Tempomat i reszta działa na 6b?

                          Komentarz


                          • #88
                            Czy ktoś wstawił skrzynie 6b GVV czy HBM? Jeżeli tak to jak to wygląda z pasowaniem? Dużo przerabiania, mocowanie do poduszki w 1.6 MPI takie samo, półośki, linki do zmiany biegów pasują? Tempomat powinien na 6b działać, cyferka 6 to raczej myślę, że się nie wyświetli. Czym generalnie różni się GVV od HBM? Na allegro wiele GVV jest 5 biegowych. HBM zawsze jest 6b? Czy jest jakaś różnica z jakiego auta była skrzynia zdemontowana disel czy benzyna? Czy tutaj to nie jest ważne, przełożenia do przełożenia...

                            Komentarz


                            • #89
                              Skrzynia musi być z benzyny, diesla nie pociągnie. W HBM grzyba tylko obudowę zmienić z 5 biegowej oraz łapę. Zamiana jest pług&play

                              Komentarz


                              • #90
                                Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis

                                Tak w kontekście przełożeń

                                Chyba google mnie nie lubi, bo szukam i szukam info o przełożeniach poszczególnych biegów w JHT (5b) i nic. Tylko znajduję przełożenie główne - zresztą tu wspomniane 4,533.
                                Chciałem to sobie zestawić z tymi skrzyniami, które podawał Militar.
                                Czy ktoś ma info o tych przełożeniach - jak tak, to poproszę o info

                                Rozpiska przełożeni dla wspomnianych w tym wątku skrzyń 6b

                                i tak:
                                GVV - 6b
                                główne 4,533 i biegi 3,455 1,955 1,281 0,975 0,813 0,706

                                LHY - 6b
                                główne 4,056 i biegi 3,615 1,955 1,281 0,973 0,778 0,646

                                Zaciekawiony tematem zadam kilka pytań:
                                1)Czy z tych dwóch skrzyń dało by się złożyć jedną na bazie hbm/gvv na przełożeniu głównym 4,533 z 5 i 6 biegiem z LHY?
                                Czy te tryby są rozmiarowo takie same względem wałka na którym są osadzone? Aby dało się to złożyć p&p?
                                3) Czy wykonanie ogranicza się to jedynie do rozebrania dekla od strony 6 biegu?

                                Komentarz


                                • #91
                                  Badam właśnie temat skrzyni 6B do 1.6 MPI. Pooglądałem trochę zdjęć w sieci, postudiowałem ETKĘ i tak:
                                  Wychodzi mi że do silnika 1.6 FSI i 1.6 MPI w Octavii II szła taka sama skrzynia, a więc identyczne przełożenia i identyczna obudowa sprzęgła.
                                  Ale do tego samego silnika 1.6 FSI szła skrzynia 6B w golfie 5, jett'cie 5 - ale o innej obudowie sprzęgła której nie da się złożyć z 1.6 MPI. Sprzęgło zaś szło to samo.

                                  Pytanie moje jest takie - jak to możliwe że do silnika FSI podchodzą dwie różne obudowy sprzęgła? W VW T4 było tak, że obudowa sprzęgła miała podwójne otwory, że pasowała do silnika 4cylindrowego - zarówno benzyznowego jak i diesla, oraz do pięciocylindrowego - benzyny i diesla.
                                  Tutaj silnik 1.6 FSI podejdzie pod dwie różne obudowy sprzęgła?

                                  Poniżej zdjęcie obudowy skrzyni 6B z silnika 1.6 FSI i 5B też z silnika 1.6 FSI

                                  Screenshot 2022-02-06 at 10-52-26 SKRZYNIA BIEGÓW 1 6 FSI TOURAN JHZ GVV HBM JHY.png Screenshot 2022-02-06 at 10-49-58 SKRZYNIA BIEGÓW 1 6 FSI GVY JHT JHV FVH LVN LVQ.png

                                  Komentarz


                                  • #92

                                    Zamieszczone przez militar Zobacz wpis
                                    Obecne sześciobiegowe skrzynie z 1.6 fsi to LHY. Przełożenia biegów od 1 do 5 są zbliżone do LVN z 1.6 MPI O2T, ale przełożenie główne wynosi 4,056 zamiast 4,533. Na szóstce auto by nie ciągnęło. Ja kupiłem skrzynię HBM (inne oznaczenia JHY, GVV). Sądziłem, że wystarczy przełożyć, bo korpus skrzyni jest taki sam jak w LVN jak i wszystkie przełożenia od 1 do 5 i przełożenie główne. Do tego szóstka 0,706. Ale przy rozbieraniu auta już po wyjęciu rozrusznika okazało się, że obudowy sprzęgła są inne i mają końcówki 107B i 107C i nie pamiętam teraz która jest która. Zaryzykowałem i kontynuowałem demontaż LVN. Po wyjęciu położyłem jedną przy drugiej i okazało się, że wszystkie otwory obudowy sprzęgła powinny pasować, więc je zamieniłem. Mam korpus skrzyni HBM z obudową sprzęgła LVN i pięknie śmiga. Flansze półosi pasują. Od podłużnicy jest dużo miejsca. Wałek sprzęgła pasuje. Sprzęgło, wysprzęglik, łożysko z ramieniem też. Podmiany wymagał między innymi aluminiowy element znajdujący się między poduszką skrzyni, a samą skrzynią. Podmieniłem też końcówki cięgieł od manetki zmiany biegów, bo zaczepy miały inne średnice. Wajcha zmiany biegów od piątki działa przy sześciobiegowej skrzyni i teraz szukam tylko ładnej gałki z mieszkiem. Dawcą skrzyni był golf 5 1.6 fsi z 2005 roku. Przebieg z licznika i ilość opiłków na magnesie w skrzyni wskazywały, że skrzynia jest o połowę mniej zajeżdżona od mojej LVN po 250 tysiącach km na taxi. Można? Nie mogę tylko zmienić przez VCDS w sterowniku silnika simos kodowania na skrzynię szóstkę i zegary pokazują jazdę na piątce przy obu ostatnich biegach. Może się odobrażę na ASO i zlecę przekodowanie.
                                    Witam, odnośnie podmiany łapy poduszki skrzyni to założenia wymaga mocowanie od skrzyni HBM(1K0199111D) Czy od skrzyni LVN(1K0199111E) ?

                                    Komentarz


                                    • #93
                                      Zamieszczone przez marc.zalu Zobacz wpis


                                      Witam, odnośnie podmiany łapy poduszki skrzyni to założenia wymaga mocowanie od skrzyni HBM(1K0199111D) Czy od skrzyni LVN(1K0199111E) ?
                                      Uzupełnienie pytania czy jest ktoś w stanie podać pełny numer korpusu obudowy sprzęgła LVN ?

                                      Komentarz


                                      • #94

                                        Zamieszczone przez marc.zalu Zobacz wpis

                                        Uzupełnienie pytania czy jest ktoś w stanie podać pełny numer korpusu obudowy sprzęgła LVN ?
                                        Kwestia korpusu wyjaśniona dla silnika BSE i skrzyni LVN jest to obudowa sprzęgła 0AF 301 107 C ( źródło ETKA 7zap oraz 403 — Доступ запрещён )
                                        dla skrzyni HBM 0AF 301 107 B.
                                        Ponawiam pytanie o uchwyt łapę poduszki na drive2 opisane jako "macierzysty" jak dla mnie mało jednoznaczne czy macierzysty uchwyt skrzyni HBM, czy macierzysty uchwyt z LVN

                                        Komentarz


                                        • #95
                                          Witam
                                          To i ja się pochwalę. Octavia II 1.6 mpi LPG 2011 rok.
                                          Przebieg 450 000 km. Na podstawie informacji przeczytanych w necie postanowiłem również obniżyć obroty w trasie. zastanawiałem się na zmianą zębatek 5 biegu, ale ciągle nie było czasu . w końcu przyszedł czas na regenerację mojej oryginalnej skrzyni po przebiegu 450 tys km. i podjąłem decyzję że jednak nie tylko regeneracja moje skrzyni i wymiana 5 biegu a jednak wymiana całej skrzyni na 6 biegową. Dlaczego, a dlatego że w mojej okolicy regeneracja mojej skrzyni to około 2000pln, dodatkowo czas całej operacji to co najmniej kilka dni, wiec znalazłem skrzynie na internecie w oparciu o informację znalezione w tym wątku. moja skrzynia to LVN, szukałem skrzyni GVV, HBM, JHY. Udało mi się znaleźć sprzedawcę który miał taką skrzynie i nie bał się przeróbek. Porozmawialiśmy przez telefon i okazało się że zmieni mi obudowę sprzęgła na taką jak w LVN i wszystko czym różnią się te skrzynie na zewnątrz. Skrzynia przyszła kurierem w 3 dni od rozmowy o przeróbkach. Zawiozłem auto do mechanika na wymianę i w ciągu jednego dnia temat załatwiony. Dodatkowo wymieniłem uszczelniacz wału, cały nowy komplet sprzęgła, koło zamachowe zostało stare i przeguby też, mechanik stwierdził że nie są zużyte mimo przebiegu. Sprzęgło też wyglądało "jeszcze do użycia" ale wymieniłem.
                                          Trochę obawiałem się że sprzedawca na podstawie tylko rozmowy telefonicznej zmontował mi skrzynie z dwóch różnych, która będzie pasowała bez problemów, czy np linki będą pasować, ale wszystko pasowało. Skrzynia oczywiście jest trochę dłuższa ale zmieściła się bez "szlifowania cięcia i dużego młotka .
                                          Nie pytajcie jaka to skrzynia, czy GVV czy inna bo nie wiem do końca. Ja chciałem skrzynie z pierwszymi pięcioma przełożeniami jak w mojej i sprzedawca zapewniał że tak będzie.
                                          Spisałem sobie prędkości przy 2000 obrotów dla poszczególnych biegów.
                                          u mnie było tak
                                          2b 27
                                          3b 42
                                          4b 56
                                          5b 67
                                          No dobra to pierwsza jazda z nową skrzynią, sprzęgło działa bez problemu, to zaczynamy, 1 bieg normalnie, 2, 3, 4, 5..... niestety droga nie najlepsza ale 2200 obrotów iiiiiii sprzęgło i jest 6 DZIAŁA i jedzie.
                                          Obecnie przejechałem jakieś 200km i jest ok.
                                          prędkości przy 2000 obrotów tak jak rozpisałem dla mojej 5 biegówki, tak więc przełożenia do 5 biegu takie same. na 6 biegu 77 km/h
                                          udało mi się sprawdzić to co mnie najbardziej ciekawiło przy prędkości 125km/h obroty około 3250-3300 a było około 3850
                                          Tempomat działa bez problemu, jedynie wskaźnik biegów na wyświetlaczu na 6 pokazuje nadal 5.
                                          Wyczytałem że to trzeba przeprogramować ECU ale nie znam się na tym i jeśli ktoś coś wie na ten temat to chętnie się dowiem. chciałbym to zrobić ale tak żeby nie zepsuć innych ustawień w ECU. Z tego co gdzieś tam przeczytałem to gdyby seryjnie skoda wychodziła 6 biegowa to powinno to działać ale nie wychodziła. Zastanawiam się czy nie można coś pokombinować z seatem bo tam była 6 do tego silnika ale na chwilę obecną nie wiem jak to zrobić i czy to możliwe.
                                          to chyba tyle, spadek obrotów o około 650 obrotów jest dla mnie zadawalający, zobaczymy czy spadnie spalanie i zużycie oleju na trasie. Obecnie dolewałem olej po około 5000km w zależności czy była trasa czy tylko po mieście, jak po mieście to nawet 7000- 8000 przejeżdżałem bez dolewki jak trasa i ciągle eokolo 4000 obrotów to te 4000km to max.

                                          Komentarz


                                          • #97
                                            Słuchaj rewelacja, jak tylko mi skrzynia padnie robię jak ty ;-) Ja wydłużyłem 5 bieg ale to nie jest to zupełnie nie o to chodzi. Ekstra to opisałeś ;-)

                                            Komentarz


                                            • #98
                                              szand a daj może namiar,kontakt na tego sprzedawcę majstra, który zrobił taką skrzynię ?

                                              Komentarz


                                              • #99
                                                Ja kupiłem skrzynie z olx
                                                IMG_7601.png

                                                Komentarz


                                                • Skrzynie 6b mam i Ja. Kompletowaniem gratów i wstępnym złożeniem do obecnego kształtu zająłem się Sam. Warsztatowi zajmującemu się skrzyniami zleciłem wymianę wszystkich łożysk, ustawienie luzów oraz uszczelnienie. W Mojej konfiguracji przełożenia są następujące:
                                                  Przełożenie główne 4.533 skrzynia HBM
                                                  1,2,3- standard ze skrzyni HBM zbliżone do LVN
                                                  4- 0.93 ze skrzyni LNR (miałem skrzynie zakupioną po przedłużaniu piątego biegu więc czemu nie, w mieście praktycznie nie jeżdżę na 5, oryginalne przełożenie z LVN 0.98)
                                                  5-0.74 ze skrzyni LNR (oryginalnie w LVN 0.81)
                                                  6-0.64 ze skrzyni JHY
                                                  Dzwon ze skrzyni JHT 0AF 301 107 C
                                                  Mocowanie poduszki skrzyni 1K0 199 111E
                                                  Końcówki linek wymieniałem, gdyż w LVN wybierak był częściowo plastikowy, w nowej skrzyni wybierak starego typu metalowy (1J0 711 761B, 1J0 711 761C)
                                                  Olej Fuchs Titan 75W w ilości 2.5L na suchą skrzynie
                                                  Nowe łożysko oporowe i grzybek łapki łożyska.
                                                  Sprzęgło zostawiłem fabryczne (166 tys.)
                                                  Jak do tej pory zrobiłem 500km z czego połowa na S8 5 bieg 0.74 już znam gdyż chodził na „przedłużonej” 5 w LVN. 6 bieg można wrzucić przy 120-130 poniżej nie ma dynamiki od 130 można pomału przyśpieszać (sprawne wyprzedzanie=redukcja na 5) . W Moim przypadku założenie zostało osiągnięte niższy hałas na trasie przy 130km/h (3100RPM koła 15”). Obroty na poszczególnych biegach można policzyć na kalkulatorach online.
                                                  W pierwowzorze myślałem o 5 (0.78) i 6 (0.67) ze skrzyni HBJ bez przedłużania 4. Jeżdżąc na krajówkach był to by optymalny kompromis, aby wrzucić 6 i móc na niej przyśpieszać od ~115km/h jednak ciężko było o tryby w akceptowalnym stanie z drugiej ręki.
                                                  Z ciekawostek przy zakupie kół 6 biegu poza zębami trzeba zwrócić uwagę, czy większe koło nie ma od środka odgniecionych wałków łożyska. Człowiek z warsztatu wymieniający Mi łożyska zdyskwalifikował taki tryb, mimo ze z zewnątrz wyglądał idealnie.
                                                  Nie jest to mod dla kierowców mieszkających w górzystych terenach.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X