[O3] Climatronic nie grzeje.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Etranger
    Drive
    • 2021
    • 80
    • Octavia III (5E3)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    [O3] Climatronic nie grzeje.


    Na forum jest kilka wątków, ale dot. sytuacji, gdy dmucha jedną kratką ciepłym, a drugą zimnym. U mnie dmucha równo, ale zimnym obiema kratkami.

    Objawy:

    1) Climatronic dmucha w pełnym zakresie prędkości, ale tylko zimnym powietrzem.

    2) Skan VCDS nie wykazał żadnych błędów HVAC.

    3) Kalibracja / reset klapek klimatyzacji zarówno kablem jak i kombinacją klawiszy NAWIEW + AC nie daje efektów.

    4) W dniu kiedy przestało dmuchać ciepłym słyszałem podczas powolnej jazdy jakieś trzaski i stuki spod deski rozdzielczej - w momencie, gdy kończył się DPF wypalać.

    5) Tego samego dnia po wizycie na stacji diagnostycznej (przegląd rejestracyjny) i po przejściu ścieżki diagnostycznej na szarpakach grzanie cudownie wróciło, ale tylko na kilka dni. Wibracje podwozia ustawiły klapki???

    6) Dzisiaj znowu podczas jazdy climatronic zaczął dmuchać zimnym powietrzem. Przestał grzać po wejściu dynamicznie w zakręt na podjeździe w górę.


    Dodatkowe info:

    Samochód kilka dni po wymienia rozrządu i pompy wody + świeży płyn chłodniczy. Czy mogli coś spaprać i zanieczyszczenia zapchały coś w układzie nagrzewnicy?


    Pytanie:

    Czy ktoś ma pomysł, cóż to może być za przypadłość i od czego rozpocząć sprawdzanie?

    Ostatnio edytowany przez Etranger; 9993460.
  • Etranger
    Drive
    • 2021
    • 80
    • Octavia III (5E3)
    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

    #2
    Problem, który Skoda sama sobie stworzyła został rozwiązany:

    OBJAWY:

    0) Błędy P171900 Function restriction by engine control module oraz B10CD00: Function limitation due to energy management
    1) Stukanie spod deski rozdzielczej
    2) Brak ogrzewania
    3) Słabe ogrzewanie
    4) Odłączanie ogrzewania przy 120 km/h
    5) Ograniczenie ogrzewania i całkowity jego zanik po każdym wypalaniu DPF
    6) Po usunięciu błędów P1719... oraz B10CD... grzeani wraca do... kolejnego wypalenia DPF - wtedy znowu zimno.
    7) Podniesiony poziom płynu chłodniczego
    8) Zassany korek zbiorniczka wyrównawczego (odkręca się z trudnością)
    9) Wyrzucanie płynu na zewnątrz zbiorniczka

    PRZYCZYNY:

    1) Ekologiczna ideologia, która nafaszerowany jest Twój i mój samochód. Chora ideologia ekologizmu, która stworzyła płyn chłodniczy oznaczony jako G13. Ten agresywny "wynalazek" na bazie gliceryny, a nie glikolu (jak np. G12evo) miał kontakt z kratkami chłodnicy spalin, przez które przepuszczany jest płyn celem jego ogrzania.

    2) Płyn G13 miał kontakt z kratkami wymiennika ciepła w chłodnicy spalin, zniszczył je i zasyfił cały układ chłodzenia.
    3) Wyrzucane były błędy:
    P171900 Function restriction by engine control module
    B10CD00: Function limitation due to energy management


    4) Po usunięciu błędów, ogrzewani wracało na 300km, czyli do kolejnego wypalenia DPF lub do... jazdy z prędkością 120 km/h.

    KOSZTY:
    - 2000 zł - wymiana chłodnicy spalin (1400 chłodnica, 600 zł robocizna).
    - 1000 zł - wymiana nagrzewnicy, wymiana zbiorniczka wyrównawczego, płukanie układu, zalanie płynem G12evo
    RAZEM: 3000 zł (!!!) - tyle kosztowała mnie ideologia ekoligizmu


    WNIOSKI i PRZESTROGI DLA INNYCH:

    Okazało się, żę w Niemczech masowo wymieniano ten G13 na G12evo. W Polsce cisza... W Polsce nikt o tym nic mi nie powiedział, a co jakś czas jechałem do serwisu na olej i ten durny wpis w elektronicznej książce.

    JAK TO JEST, że SKODA wiedząc, co wlała do naszych samochodów, że ten płyn G13 jest niebezpieczny, nie robi akcji przywoławczej? Jak to jest, że honda czy subaru przywołuje po 12 latach samochody z powodu... uszczelki??? To jak my jesteśmy traktowani przez Czechów?

    To, że na wiosnę skoda idzie w świat to już jest pewne. Cieszę się, że znajdą się naiwni ludzie gotowi zapłacić tyle kasy za ten bardzo nieudany samochód. Moim zdaniem tak 5000 - 6000 PLN jest ten wehikuł wart. W cenie złomu i opon mógłbym go kupić. Na szczęście marketing i nieświadomość buduje cene tego bardzo NIEUDANEGO wehikułu o nazwie skoda octavia.

    Ładne Subaru jest upatrzone - dlaczego z japońskimi samochodami NIGDY nie miałem problemu? Dlaczego honda po 12 latach wysłała mi list, że jest akcja serwisowa na uszczelkę pod szybą??? KONIEC z ideologizowaną eurołchozową "motoryzacją" - JEDNO WIELKIE OSZUSTWO SKODA

    Prawdę pisał C. Powell: "Cóż to jest ta Europa? Stary kontynent, pełen starych ludzi."

    Mam nadzieję, że ta "marka" jak najszybciej upadnie, niech klepią favorit jak kiedyś albo 105L, one chociaż dały się naprawić młotkiem i przecinakiem. Poziom nowoczesnych samochodów jest dla Czechów NIEOSIĄGALNY. Oni nigdy nie powinni mieć prawa produkować niczego więcej niż favorit i 105L.

    Życzę udanego dnia i pamiętaj, jeździsz ekologiczną bombą z opóźnionym zapłonem, która wybuchnie w największe mrozy, w momencie, kiedy będizesz cieszył się wypoczynkiem na feriach, kiedy będziesz wracał opatulony kocem i kurtką, kiedy z kratek będzie wiało Ci w twarz mroźne powietrze...

    >>>>> SKODA = NAJWIĘKSZA PORAŻNA W MOIM ŻYCIU!!! BADZIEW!!! DZIADOSTWO!!! SYF!!! PORAŻKA!!! <<<<<<<<<

    Jakim słowem można zastąpić wyraz "Kradzież", "Oszustwo", "Skandal"?
    Słowem SKODA



    Komentarz

    Pracuję...