[O3] Podbijanie obrotów po wciśnięciu sprzęgła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Trancer
    Ambiente
    • 2014
    • 201

    #26
    U mnie to występuje i na dodatek trochę mnie to już irytuje - po co i dlaczego, może VCDS potrafi to wyłączyć??

    Komentarz

    • krzysieko3
      Classic
      • 2014
      • 39

      #27
      Do kolegi Prim: czytaj posty od początku.
      Podnoszenie obrotów podczas puszczania sprzęgła ja wiem, że jest normą i jest poprawne (i u mnie tak też się dzieje) ale podnoszenie obrotów podczas wciskania sprzęgła już nie a o tym właśnie rozmawiamy.

      [ Dodano: Pią 30 Maj, 14 07:14 ]
      Kolego Trancer. Jeżeli u Ciebie też jest taki objaw to może podjechałbyś do ASO podpytać co oni na to? Ja byłem i 1 ich odpowiedź, że tak ma być. Potem pokłóciłem się i powiedziałem, że w ich samochodzie demo tak nie ma i napisali ponownie do centrali w Poznaniu: czekam na odpowiedź.
      Mnie to denerwuje bardzo i wolałbym jakoś się tego pozbyć.

      Komentarz

      • Prim
        L&K
        • 2013
        • 1040
        • Audi

        #28
        krzysieko3, zwracam honory wobec tego... :wink:
        Paseratti B8 1.8 TSI DSG

        VW Jetta 1.2 TSI

        Komentarz

        • krzysieko3
          Classic
          • 2014
          • 39

          #29
          Prim, nie ma problemu.
          U Ciebie nigdy coś takiego nie wystąpiło, żeby po wciśnięciu sprzęgła obroty same "dygnęły" w górę?

          Komentarz

          • Prim
            L&K
            • 2013
            • 1040
            • Audi

            #30
            chyba nie.. raczej obroty rosną jak puszczam sprzęgło...
            Paseratti B8 1.8 TSI DSG

            VW Jetta 1.2 TSI

            Komentarz

            • jago7270
              Elegance
              • 2008
              • 816

              #31
              krzysieko3, sprawdzałem na moim autku i niestety brak takich objawów jak u Ciebie,tylko system wspomagania ruszania pod górę wymusza podbicie obrotów,
              wal do aso i niech to dokładnie sprawdzą,czy któryś z mechaników podróżował z Tobą,może warto zostawić im auto do potestowania
              Jacek

              Komentarz

              • ruluss
                Drive
                • 2013
                • 91

                #32
                Dokładnie te same objawy mam w mojej O3 1.6 TDi.

                Komentarz

                • lukaszc2
                  Rider
                  • 2013
                  • 376

                  #33
                  U mnie przy wciskaniu sprzęgła jak i przy puszczaniu podbija obroty (tak samo jest w innej OIII, którą jeździłem).
                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                  Komentarz

                  • krzysieko3
                    Classic
                    • 2014
                    • 39

                    #34
                    Dzięki Panowie za sprawdzenie działania w swoich autach.
                    Denerwuje mnie to jak nie wiem co. Ogólnie samochodzik bardzo mi się podoba i fajnie się nim jeździ tylko zawsze coś się trafi co podniesie ciśnienie. Zobaczę co ASO odpowie.

                    Komentarz

                    • Prim
                      L&K
                      • 2013
                      • 1040
                      • Audi

                      #35
                      krzysieko3, a jaki masz przebieg....? powiem Ci, że u mnie na początku było podobnie... sprzęgło się ułożyło i problem zniknął... daj jej jeszcze trochę czasu.
                      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

                      VW Jetta 1.2 TSI

                      Komentarz

                      • krzysieko3
                        Classic
                        • 2014
                        • 39

                        #36
                        Prim, w tej chwili mam ok. 900 km. Zauważyłem to jak miał przejechane jakieś 200 km. Nie wiem czy było to od samego początku bo sam wiesz jak człowiek jest podjarany po odbiorze autka. Dopiero poznaję ten samochód.

                        Komentarz

                        • doobo
                          Drive
                          • 2013
                          • 48

                          #37
                          Ja mam ponad 6 tys i dalej podbija...

                          Komentarz

                          • rava79
                            Drive
                            • 2013
                            • 59
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                            #38
                            Ja mam 65.000 km i dalej podbija obroty - związane jest to z tym, że jak bez gazu w korku ruszasz samochodem to nie zadławisz silnika tylko ruszysz.

                            Komentarz

                            • doobo
                              Drive
                              • 2013
                              • 48

                              #39
                              Zamieszczone przez rava79
                              Ja mam 65.000 km i dalej podbija obroty - związane jest to z tym, że jak bez gazu w korku ruszasz samochodem to nie zadławisz silnika tylko ruszysz.
                              Przeczytaj temat od poczatku. Piszemy w nim, ze podbija obroty w momencie wcisniecia pedału sprzęgła, a nie jego puszczaniem.. nie ma to jeszcze nic wspólnego z ruszeniem i zdlawieniem silnika..

                              Komentarz

                              • krzysieko3
                                Classic
                                • 2014
                                • 39

                                #40
                                To prawda, chodzi o podbijanie obrotów w momencie wciskania sprzęgła a nie puszczania go. W tym 2 przypadku jest to normalne. Z tego co widzę po wpisach nie tylko u mnie jest taka przypadłość (ale część osób nie ma tego przypadku więc nie można tego traktować jako normę). Mam przejechane teraz ok. 1000 km, czy to dużo czy mało na nowy samochód kwestia dyskusyjna, ale wydaje mi się, że tak być nie powinno.

                                Komentarz

                                • lukaszc2
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 376

                                  #41
                                  Nie wiem na jakiej podstawie niektórzy koledzy twierdzą, że podbijanie obrotów przy wciskaniu sprzęgła jest nieprawidłowością. W dwóch OIII, którymi jeździłem w momencie wciskania sprzęgła (jak i puszczenia) obroty były i są podbijane od samego początku i nic przez 20000 km się nie zmieniło.
                                  Zastanawiam się jeszcze czy nie jest to związane z systemem start stop (chociaż ja tego systemu nie mam ale skrzynie i elektronika mogą być te same).
                                  Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)

                                  Komentarz

                                  • krzysieko3
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 39

                                    #42
                                    A mi się jednak wydaje, że jest to nieprawidłowe zachowanie. Miałem różne samochody i w żadnym takich "udogodnień" nie było. Dodatkowo w Fabii mojej żony jest silniczek 1,2 tsi i tam wskazówka obrotów ani drgnie. Co to za funkcja, która nic nie daje a tylko irytuje.

                                    Komentarz

                                    • poldolot
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 31

                                      #43
                                      Ja mam tą "przypadłość" i 16kkm przejechane, ale to nie występuje zawsze i raczej dość rzadko i to na tyle, że tego nie zauważam. Wątpię żeby było to błędne zachowanie, raczej inni tego po prostu nie zauważyli albo warunki, w których to występuje, nie nastąpiły ;>
                                      Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
                                      Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)

                                      Komentarz

                                      • krzysieko3
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 39

                                        #44
                                        Samochód od 3 dni stoi w serwisie - coś chłopaki kombinują po tym jak trochę z nimi podyskutowałem. Wiem, ze z mieli sprawdzić sterowania i sygnały z pedału gazu, sprzęgła i przepustnicę (taki dostali wykaz z centrali Skody). Zobaczymy co z tego będzie.

                                        Komentarz

                                        • Barto79
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 42

                                          #45
                                          U mnie jest to samo...
                                          wg mnie, sam zamysł był dobry, ale prawdopodobnie do głosu doszli księgowi.
                                          Bo w sumie żeby rozróżnić kierunek ruchu sprzęgła, potrzebowałbym dwa czujniki (przy wciskaniu pedału, najpierw załącza czujnik A a potem B, przy puszczaniu B potem A)
                                          Ale jak jest tylko jeden czujnik, to jak rozróżnić czy wciskamy czy puszczamy?
                                          ale nie wiem, nie znam sie, ops:
                                          sugestie mile widziane
                                          “It is mine, I tell you. My own. My precious. Yes, my precious.”
                                          ― J.R.R. Tolkien, The Fellowship of the Ring

                                          Komentarz

                                          • JareK77
                                            Drive
                                            • 2014
                                            • 51

                                            #46
                                            jak znam życie, to układ jest tak skomplikowany... że nie opłaca się go naprawiać
                                            --
                                            JareK

                                            Komentarz

                                            • krzysieko3
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 39

                                              #47
                                              W piątek odebrałem samochód z serwisu. Wgrali"podobno" jakąś aktualizację do sterownika (takie zalecenie dostali z centrali Skody w Poznaniu). Wsiadam przejechałem z 1000m i bach to samo. Dzwonię do serwisu, że dupa blada i dalej majta obrotami. Mam się stawić pod koniec tego tygodnia na wymianę lampki oświetlenia kabiny bo jedna z nich nie świeci i wtedy może ponownie coś pogmerają bo ponownie mieli kontaktować się z centralą, że bida. Nie odpuszczę im tego.

                                              Komentarz

                                              • dominik9420
                                                L&K
                                                • 2012
                                                • 1136

                                                #48
                                                Ja bym coś obstawiał w kierunku czujnika położenia pedału sprzęgła.
                                                Albo coś ten czujnik szwankuje, albo system jest niedograny.
                                                Albo jakiś "inteligentny" system który ma się uczyć kierowcy, ale nie do końca mu to sprawnie idzie
                                                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                                Pozdrawiam i Szerokości!
                                                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                                Komentarz

                                                • krzysieko3
                                                  Classic
                                                  • 2014
                                                  • 39

                                                  #49
                                                  Panowie,
                                                  uzyskałem oficjalne stanowisko Skody w sprawie bujania obrotami podczas wciskania sprzęgła w silniku 1,4 TSI: Jest to prawidłowe i normalne zjawisko. Silnik spełnia normę EURO 5. W zależności od obciążenia (włączona klima, wycieraczki itp.) sterownik ma za zadanie podbić obroty aby nie dochodziło do zaburzeń w jego pracy. Ktoś już wcześniej o tym pisał i dzięki mu za to - miał rację ale chciałem się sam o tym przekonać. Podobno wszystkie te silniki tak mają (przynajmniej w O3), więc teraz Ci którzy tego u siebie nie mają powinni się tym przejąć.

                                                  [ Dodano: Wto 17 Cze, 14 14:33 ]
                                                  Dodatkowo z tym czujnikiem pedału sprzęgła jest tak, że jest faktycznie 1.
                                                  Facet z innego już serwisu jak dzwoniłem żeby się upewnić powiedział, że to normalny objaw i żeby sobie sprawdzić, że jak będę wciskał sprzęgło powoli to tego bujnięcia obrotami nie będzie albo będzie minimalne a jak szybko wcisnę sprzęgło to jest bardziej widoczne. Sprawdzałem - faktycznie tak się dzieje.

                                                  Komentarz

                                                  • lukrys
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 435

                                                    #50
                                                    zgadza sie w volkswagenach jest to samo..

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...