Cześć,
Moja Oktawia III 1.4 TSI 103kW z czerwca 2013 roku po 109.000 km zgłosiła błąd EPS i odcięło turbinę. Więc - skoda asistance -> Laweta -> ASO a tam po 20 minutach -> diagnoza - wymiana turbiny - szacowana cena naprawa 8500 zł !! A ja co roku grzecznie na przeglądy jeżdżę. ech
Zabrałem samochód (za diagnozę - a jakże - zapłaciłem) i podjechałem do mechanika "w mieście". Ten zdziwił się że taki "świeżak" z turbiną przyjechał ale po tygodniu dobrał mi nowy ustawnik - koszt naprawy wyniósł nieco ponad 1000zł.
A teraz szczegóły:
W ASO powiedzieli, że tego modelu turbiny nie da się rozebrać bo cyt. ".
.. ma budowę modułową
" i dlatego należy wymienić całość.
Zdemontowany ustawnik ma oznaczenia: MAHLE 04E 145 725 S data prod. 18.02.2013
Nowy ustawnik dobrany przez mechanika to : MAHLE 04E 145 725 AD data prod. 13.06.2018.
W starym ustawniku zerwało się cięgno (wewnątrz mechanizmu - zaznaczyłem zieloną strzałką na fotografii)
Nie mam bladego pojęcia czym się różnią oba ustawniki. Intryguje mnie mieszek a'la termostat w starej wersji. W nowym jest inna konstrukcja - por. zdjęcia "Stary" i Nowy" . Najważniejsze, że działa.
Niech moc będzie Wami!
W starym ustawniku zerwało się cięgno (wewnątrz mechanizmu - zaznaczyłem zieloną strzałką na fotografii)
Nie mam bladego pojęcia czym się różnią oba ustawniki. Intryguje mnie mieszek a'la termostat w starej wersji. W nowym jest inna konstrukcja - por. zdjęcia "Stary" i Nowy" . Najważniejsze, że działa.
Niech moc będzie Wami!