Cześć,
w mojej Octavii III 2013 rok, silnik 1.8 TSI (CJSA)132 kw pojawił się problem niedostatecznego dogrzewania cieczy chłodzącej oraz oleju.
Podczas jazdy w mieście temperatura cieczy osiąga max 70 stopni, a oleju około 60-70 stopni. Podczas jazdy na trasie temperatura cieczy wskazuje najniższą wartość, wskazówka praktycznie się nie podnosi, a temperatura oleju oscyluje w granicach 50-55 stopni.
Dodatkowo zaobserwowałem pracujący non stop wentylator chłodnicy, nawet przy wyłączonej klimatyzacji.
ASO zdiagnozowało awarię jednego czujnika cieczy chłodzącej na wyjściu z chłodnicy oraz możliwą awarię zaworu regulatora cieczy chłodzącej.
Czujnik został wymieniony, ale problem nie ustał. Teraz w ASO chcą wymienić omawiany wyżej zawór (podano mi nr części 19851972) przy czym całkowity koszt wyceniono na 2,5 tyś pln.
Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem? Czy problem ten może być spowodowany również awarią termostatu? Od początku wszystko wskazywało na jego awarię.
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.
w mojej Octavii III 2013 rok, silnik 1.8 TSI (CJSA)132 kw pojawił się problem niedostatecznego dogrzewania cieczy chłodzącej oraz oleju.
Podczas jazdy w mieście temperatura cieczy osiąga max 70 stopni, a oleju około 60-70 stopni. Podczas jazdy na trasie temperatura cieczy wskazuje najniższą wartość, wskazówka praktycznie się nie podnosi, a temperatura oleju oscyluje w granicach 50-55 stopni.
Dodatkowo zaobserwowałem pracujący non stop wentylator chłodnicy, nawet przy wyłączonej klimatyzacji.
ASO zdiagnozowało awarię jednego czujnika cieczy chłodzącej na wyjściu z chłodnicy oraz możliwą awarię zaworu regulatora cieczy chłodzącej.
Czujnik został wymieniony, ale problem nie ustał. Teraz w ASO chcą wymienić omawiany wyżej zawór (podano mi nr części 19851972) przy czym całkowity koszt wyceniono na 2,5 tyś pln.
Czy ktoś spotkał się już z podobnym problemem? Czy problem ten może być spowodowany również awarią termostatu? Od początku wszystko wskazywało na jego awarię.
Będę wdzięczny za każdą wskazówkę.