zapocenie przewodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • daxus
    Classic
    • 2016
    • 18
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    zapocenie przewodu

    Cześć
    Właśnie zauważyłem dosyć mocne zapocenie przewodu przy silniku. Ktoś wie co to za przewód, ewentualnie jak naprawić/wymienić ?

  • daxus
    Classic
    • 2016
    • 18
    • Octavia III (5E3)
    • CJSA 1.8 TSI 180 KM

    #2
    jakby ktoś nie wiedział, to jest tzw. "odma" - powrót powietrza z turbosprężarki do silnika.
    ASO chce wymieniać cały plastikowy element odmy razem z tym wężykiem, twierdząc, że tego nie da się uszczelnić - chcą 1200 zł.
    Ja jednak spróbuję uszczelnić jakąś taśmą odporną na wysokie temp i zobaczymy.

    Komentarz

    • daxus
      Classic
      • 2016
      • 18
      • Octavia III (5E3)
      • CJSA 1.8 TSI 180 KM

      #3
      hej, jakby ktoś był zainteresowany - uszczelnić się tego nie udało. Wymieniłem w ASO za te 1000zł rok temu, problem z głowy.

      Komentarz

      • cliner
        Classic
        • 2018
        • 20
        • Octavia III combi (5E5)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Niestety ten problem w ten sposób naprawiony to tylko tymczasowa poprawa. Za klika tysięcy kilometrów zapocenie i nadmierne puszczanie oparów oleju do dolotu powróci.Najlepsze rozwiązanie to oil catch tank i custom odma np.Racingline.Można jeszcze próbować założyć sam oil catch tank,ale nie jest to wystarczające przy fabryczney odmie.

        Komentarz

        • daxus
          Classic
          • 2016
          • 18
          • Octavia III (5E3)
          • CJSA 1.8 TSI 180 KM

          #5
          Zamieszczone przez cliner Zobacz wpis
          Niestety ten problem w ten sposób naprawiony to tylko tymczasowa poprawa. Za klika tysięcy kilometrów zapocenie i nadmierne puszczanie oparów oleju do dolotu powróci.Najlepsze rozwiązanie to oil catch tank i custom odma np.Racingline.Można jeszcze próbować założyć sam oil catch tank,ale nie jest to wystarczające przy fabryczney odmie.
          Obawiam się, że rzeczywiście problem powoli powraca, ale bardzo powoli. Zapocenie jakieś małe jest teraz, ale do stanu poprzedniego z dużym zapoceniem to chyba wróci za te kilka lat. Mi to wystarczy. Auto ma w tej chwili 11 lat, zamierzam pojeździć jeszcze te 2-3 lata i zmienić.

          Komentarz

          Pracuję...