1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Sweetdream
    Ambiente
    • 2013
    • 108

    #51
    Właśnie otrzymałem od zaprzyjaźnionego sprzedawcy dane dot elastyczności silnika 1.2 tsi i 1.6 tdi 105km. Przedstawiają się one następująco:

    --------------------------------------------------------1.2 TSI 6biegów------1.6 TDI 105km
    Elastyczność 60-100km/h na 4./5./6./7. biegu: -/12,0/15,2/- ||||||||| 9,1/13,7/-
    Elastyczność 80-120km/h na 4./5./6./7. biegu: -/13,2/17,3/- ||||||||| 10,0/13,7/-


    Tak więc różnice w elastyczności obu silników są znaczne, a w trasie to się bardzo liczy.

    Komentarz

    • Zorr
      RS
      • 2011
      • 2110

      #52
      Sweetdream, bardzo ciężko mi w te dane uwierzyć

      tutaj masz dane dot. przełożeń http://www.skoda.de/index.php?e=348-9-5-9-2
      Dane dla V biegu:

      TSI 1.2 105KM --> 0,778 * 4,056 * 175Nm = 552,2244 Nm na ośkach
      TDI 1.6 105KM --> 0,625 * 3,6 * 250Nm = 562,5 Nm na ośkach

      no chyba że sprzedawca porównywał to słabsze TSI bo wtedy jest
      0,673 * 4,056 * 160Nm = 436,75 Nm na ośkach


      EDIT:
      Zaraz zaraz bo ten Twój zapis jest mylący:
      Zamieszczone przez Sweetdream
      --------------------------------------------------------1.2 TSI 6biegów------1.6 TDI 105km
      Elastyczność 60-100km/h na 4./5./6./7. biegu: -/12,0/15,2/- ||||||||| 9,1/13,7/-
      Elastyczność 80-120km/h na 4./5./6./7. biegu: -/13,2/17,3/- ||||||||| 10,0/13,7/-


      Tak więc różnice w elastyczności obu silników są znaczne, a w trasie to się bardzo liczy.
      Na V biegu TSI ma 12,0 a diesel 13,7 czy też 9,1?
      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

      Komentarz

      • BogoWroc01
        Classic
        • 2013
        • 22

        #53
        Zawsze mnie bawiły porównania elastyczności silników: benzyna vs diesel
        Przecież te silniki mają inne charakterystyki pracy. Jak jadę samochodem z silnikiem benzynowym, dajmy na to 60 km/h, to nie będę wyprzedzał na V, czy też VI ... aż tak szalony to nie jestem .... i w drugą stronę jadąc dieslem nie będę redukował do III bo nie będzie mocy.

        Komentarz

        • Sweetdream
          Ambiente
          • 2013
          • 108

          #54
          Porównywałem 1.2 tsi 105 km 6 biegów z 1.6 tdi 105 km. A dane pochodzą oficjalnie od Skody. Niestety nie mogę coś załaczyć załącznika z szczegółowym porównaniem danych technicznych.

          [ Dodano: Wto 24 Wrz, 13 12:10 ]
          Porównanie dotyczy V i Vi biegu benzyny vs IV i V bieg diesla

          Komentarz

          • Zorr
            RS
            • 2011
            • 2110

            #55
            Zamieszczone przez Sweetdream
            Porównywałem 1.2 tsi 105 km 6 biegów z 1.6 tdi 105 km. A dane pochodzą oficjalnie od Skody. Niestety nie mogę coś załaczyć załącznika z szczegółowym porównaniem danych technicznych.

            [ Dodano: Wto 24 Wrz, 13 12:10 ]
            Porównanie dotyczy V i Vi biegu benzyny vs IV i V bieg diesla
            czyli TSI trochę szybciej nawet ... tak w to jestem w stanie uwierzyć


            Zamieszczone przez BogoWroc01
            Zawsze mnie bawiły porównania elastyczności silników: benzyna vs diesel
            Przecież te silniki mają inne charakterystyki pracy. Jak jadę samochodem z silnikiem benzynowym, dajmy na to 60 km/h, to nie będę wyprzedzał na V, czy też VI ... aż tak szalony to nie jestem .... i w drugą stronę jadąc dieslem nie będę redukował do III bo nie będzie mocy.
            chyba mylisz wolnossącą benzynę z doładowaną. Charakterystyka tych silników, dzięki turbinie jest zbliżona (szybko dostępny maks moment, który utrzymywany jest przez jakiś czas a potem jego całkiem szybki spadek).
            Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
            Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

            Komentarz

            • ketivv
              L&K
              • 2011
              • 1155

              #56
              Zamieszczone przez Zorr
              Charakterystyka tych silników, dzięki turbinie jest zbliżona
              w szcsególności TSI do TDI gdzie poprowadzono nisko momenty

              Komentarz

              • Zorr
                RS
                • 2011
                • 2110

                #57
                Zamieszczone przez ketivv
                Zamieszczone przez Zorr
                Charakterystyka tych silników, dzięki turbinie jest zbliżona
                w szcsególności TSI do TDI gdzie poprowadzono nisko momenty
                a w dieslu turbina nie poprawiła tego samego? nie mam wykresu z hamowni dla wolnossącego diesla, ale jeżeli czegoś nie pomyliłem to tam maks moment był przy 3000obr i to bardzo krótko.
                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                Komentarz

                • ketivv
                  L&K
                  • 2011
                  • 1155

                  #58
                  Zorr, o tym samym mówimy ;-)

                  Komentarz

                  • Sweetdream
                    Ambiente
                    • 2013
                    • 108

                    #59
                    ="Zorr
                    czyli TSI trochę szybciej nawet ... tak w to jestem w stanie uwierzyć
                    Jak szybciej, przeciez TDi ma lepszy wynik o ok 3s

                    Komentarz

                    • Zorr
                      RS
                      • 2011
                      • 2110

                      #60
                      Zamieszczone przez Sweetdream
                      Porównanie dotyczy V i Vi biegu benzyny vs IV i V bieg diesla

                      --------------------------------------------------------1.2 TSI 6biegów------1.6 TDI 105km
                      Elastyczność 60-100km/h na 4./5./6./7. biegu: -/12,0/15,2/- ||||||||| 9,1/13,7/-
                      Elastyczność 80-120km/h na 4./5./6./7. biegu: -/13,2/17,3/- ||||||||| 10,0/13,7/-
                      z rozpiski wynika mi:
                      60-100km/h
                      4 Bieg
                      TSI brak?? vs TDI 9,1

                      5bieg
                      TSI 12,0 vs TDI 13,7

                      6 bieg
                      TSI 15,2 vs TDI brak (to by się zgadzało, bo nie ma 6 biegu)

                      itd..
                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                      Komentarz

                      • Sweetdream
                        Ambiente
                        • 2013
                        • 108

                        #61
                        Patrzac na biegi to moze i tak, mnie jednak bardziej interesuja przedziały predkosci na dwóch ostatnich biegach.

                        Komentarz

                        • tomekb1
                          Rider
                          • 2013
                          • 352

                          #62
                          Zamieszczone przez Sweetdream
                          Patrzac na biegi to moze i tak, mnie jednak bardziej interesuja przedziały predkosci na dwóch ostatnich biegach.
                          Nie możesz tego tak brać. Jak wyjdzie (już wyszedł?) 1,6 tdi greenline 110 KM 6 biegowy wtedy można będzie brać pod uwagę w obu autach 2 ostatnie biegi.
                          Pozdrawiam
                          Tomek

                          Komentarz

                          • Tomek000
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 143
                            • Octavia II (1Z3)
                            • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                            • DADA 1.5 TSI 150 KM

                            #63
                            1.6tdi ma trochę nie dieslowo ze stopniowaną skrzynie, przy 4 i prędkości 60km/h ma 1,5k obrotów a na 5 przy 80 też 1.5k obr, dlatego pomiar 60-100 na 4 i 80-120 na piątce jest bez sensu, te przyspieszenia robimy na 3 i 4 i wtedy to auto jakoś jedzie i jest sens z czymkolwiek porównywać.

                            ps. na trójce 1.6tdi jedzie do 125km/h, piszę oczywiście o manualnej 5b skrzyni
                            Kodiaq 1.5 DSG Style

                            Komentarz

                            • Zorr
                              RS
                              • 2011
                              • 2110

                              #64
                              Zamieszczone przez Tomek000
                              1.6tdi ma trochę nie dieslowo ze stopniowaną skrzynie, przy 4 i prędkości 60km/h ma 1,5k obrotów a na 5 przy 80 też 1.5k obr, dlatego pomiar 60-100 na 4 i 80-120 na piątce jest bez sensu, te przyspieszenia robimy na 3 i 4 i wtedy to auto jakoś jedzie i jest sens z czymkolwiek porównywać.
                              ps. na trójce 1.6tdi jedzie do 125km/h, piszę oczywiście o manualnej 5b skrzyni
                              te dieslowata skrzynia w starszych TDI'kach to przywara/błąd VW. Nawet trójka w 1.6 TDI do 125km/h to IMO za krótko. Czemu w dieslach mających więcej Nm na silniku stosuje się mniejszy zakres na danym biegu w porównaniu do benzyny?

                              PS a TSI zakres 60-100 robimy na dwójce i wtedy to jako tako idzie ;-)
                              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                              Komentarz

                              • tomekb1
                                Rider
                                • 2013
                                • 352

                                #65
                                Re: 1.2 tsi 105 km vs 1.6 tdi 105 km

                                Zamieszczone przez Sweetdream
                                Teoretycznie wybór dieasla powinien byc oczywisty niemniej jak wynika z ponizszego kalkulatora: http://www.autocentrum.pl/benzyna-czy-diesel/ zakup diesla zwróci mi sie po ok 3-4 latach (w zależności od wskazanego momentu sprzedaży samochodu.
                                Wybaczcie, że cytuję pierwszy post z tematu, ale dopiero teraz się skapowałem.
                                Otóż wcześniej jak porównywalem sobie 1,2 tsi i 1,6 tdi (różnica 10500 zł) coś szybko się zwrócił ten tdi wg tego kalkulatora. jak liczyłem po swojemu wychodziło zupełnie inaczej. Co prawda wg kalkulatora nie zwracał się nawet po 10 latach (przy przebiegu rocznym 18 tys), ale i tak coś mi nie pasowało.

                                Ale teraz już wiem!!!
                                Ten kalkulator jest do dupy!!!!

                                Zakładamy dla diesel:
                                - przebieg 18 000 /rok
                                - cena ON (ten droższy)- 5,82 zł/l
                                - spalanie diesel - 4 l/100 km

                                Dla benzyny:
                                - przebieg 18000 km/rok
                                - cena PB95 - 5,57
                                - spalanie Pb - 5 l/100 km

                                Podstawiamy do kalkulatora i co wychodzi?
                                - Koszt roczny benzyny wg ww. kalkulatora 5013 zł - zgadza się - 5 x 5,57 x 180=5013 zł
                                - koszt roczny ON wg ww kalkulatora 3600 ??????. Jak on to liczy , skoro powinno wyjść 4 x 5,82 x 180= 4190, 04 zł. Spora różnica, mająca znaaaaczny wpływ na wynik.

                                [ Dodano: Sro 25 Wrz, 13 20:57 ]
                                Zamieszczone przez Zorr
                                wg najlepszy kalkulator na rynku.
                                Zorr jeśli mam rację, to trzeba zrewidować poglądy.
                                Pozdrawiam
                                Tomek

                                Komentarz

                                • Tomek000
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 143
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  #66
                                  tomekb1, dlaczego do wyliczeń bierzesz 25gr wyższą cene ON? skoro tak naprawdę średnio rocznie ON jest tańszy od noPb

                                  tdi za bardzo się nie opłaca przy tych spalaniach, ale nie popadajmy w paranoje żeby manipulować faktami po założoną teze...
                                  Kodiaq 1.5 DSG Style

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #67
                                    Dla mnie to wyliczenie i tak jest dziwne, bo ten diesel nie bedzie palil 4l, przynajmniej moj nigdy tyle nie pali. Przynajmniej 5l trzeba liczyc i to z kapeluszem na glowie i to bez jazdy ekspresowkami, na pusto itd.


                                    Kolega powyzej ma 5l z tankowan w 1.2TSI. Ten silnik kiedys widzial ponad 4tys obr/min ?? To jak wskazuja opisy jest jazda drogami wojewodzkimi z predkosciami 60-70km/h i nic wiecej, a przejazd po miescie to wyjazd z domu, 3 swiatla i wjazd na taka droge. Ale nie bedzie ze tyle pali i kolega jezdzi jak szatan.

                                    Tylko szkoda, zeby nastepni potem czuli sie rozczarowani w przypadku jednego i drugie silnika, ze innym palil 4,5l a mi pali 6 :idea:
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Zorr
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2110

                                      #68
                                      tomekb1, dla diesla cenę za paliwo podałeś z "," a nie z "." i wtedy policzył Ci
                                      4 x 5 x 180= 3600 zł

                                      :szeroki_usmiech

                                      PS Wiem takich rzeczy kalkulator nie powinien robić
                                      Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                      Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                      Komentarz

                                      • Ceed1
                                        Rider
                                        • 2012
                                        • 461

                                        #69
                                        A po co silnik ma widzieć 4 tyś? Do szybkiej i sprawnej jazdy w TSI wystarczy 3 tyś. I tyle.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #70
                                          Ta..... kapelusz na glowie.

                                          To moze moje DSG jest inne, ale przyspieszajac w tym podlym smierdziuchu kreci go do 4 tys bez chwili zastanowienia - tak diesla, nie benzyne.


                                          Wiec dalej mowimy o jezdzie na pograniczu zamulenia wozu stad potem 4,5l w trasie jezdzac 1200obr/min na 5/6 biegu :diabelski_usmiech Bo przeciez max Nm mamy nisko
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • tomekb1
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 352

                                            #71
                                            Zamieszczone przez Zorr
                                            tomekb1, dla diesla cenę za paliwo podałeś z "," a nie z "." i wtedy policzył Ci
                                            4 x 5 x 180= 3600 zł
                                            Rzeczywiście. Dzięki. Kalkulator liczy dobrze jedynie przy postawieniu kropki w cenie paliwa, a nie przecinka.

                                            Zamieszczone przez tomekb1
                                            Ten kalkulator jest do dupy!!!!
                                            Kalkulator jest jednak dobry...to moje wpisywanie było do dupy ops:

                                            Zamieszczone przez Tomek000
                                            tomekb1, dlaczego do wyliczeń bierzesz 25gr wyższą cene ON? skoro tak naprawdę średnio rocznie ON jest tańszy od noPb
                                            Biorę aktualne ceny ze stacji Paliw Orlen Kozienice. ON biorę ten droższy, bo taki bym kupował do nowoczesnego Diesla, a benzynę zwykłą Pb 95 , bo taką tankuję. Może to się staje w pewnym sensie naciągane, ale tak wygląda to w moim przypadku (Nie odważył bym się zatankować gorszego ON)

                                            Zamieszczone przez maicroft
                                            Dla mnie to wyliczenie i tak jest dziwne, bo ten diesel nie bedzie palil 4l, przynajmniej moj nigdy tyle nie pali.
                                            Nie ważne ile pali. Ważna jest założona różnica 1litra pomiędzy PB a ON. Róznica przy spokojnej jeździe. Podstawiając dane do kalkulatora robię to wybitnie pod swój styl jazdy.
                                            Pozdrawiam
                                            Tomek

                                            Komentarz

                                            • mac_aaron
                                              Elegance
                                              • 2012
                                              • 984
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              #72
                                              Zamieszczone przez tomekb1
                                              Zamieszczone przez tomekb1
                                              Ten kalkulator jest do dupy!!!!
                                              Kalkulator jest jednak dobry...to moje wpisywanie było do dupy ops:
                                              A jednak kalkulator jest do dupy a Twoje wpisywanie dobre, ponieważ "w Polsce separatorem dziesiętnym jest przecinek" kropka może być stosowana jako "znak separatora grup cyfr używanego dla oddzielenia tysięcy, milionów itd.", ale w Polsce przyjmuje się, że "do oddzielania grup trzycyfrowych stosuje się spację niełamliwą".

                                              pozdrawiam
                                              Interpunkcyjny Nazista :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #73
                                                Nowoczesny diesel ma jezdzic na tym co jest na stacji, a nie na tym co mozna kupic na wybranych stacjach.

                                                Kilka lat temu koledzy posiadajacy silniki w RS-ach skarzyli sie na brak mocy zima. Okazalo sie ze uszlachetnione paliwo zwlaszcza zima nie nadawalo sie do tych aut.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • Northeusz
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1677
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                                  #74
                                                  Zamieszczone przez mac_aaron
                                                  Zamieszczone przez tomekb1
                                                  Zamieszczone przez tomekb1
                                                  Ten kalkulator jest do dupy!!!!
                                                  Kalkulator jest jednak dobry...to moje wpisywanie było do dupy ops:
                                                  A jednak kalkulator jest do dupy a Twoje wpisywanie dobre, ponieważ "w Polsce separatorem dziesiętnym jest przecinek" kropka może być stosowana jako "znak separatora grup cyfr używanego dla oddzielenia tysięcy, milionów itd.", ale w Polsce przyjmuje się, że "do oddzielania grup trzycyfrowych stosuje się spację niełamliwą".

                                                  pozdrawiam
                                                  Interpunkcyjny Nazista :diabelski_usmiech
                                                  A że soft na stronie nie korzysta z DecimalSeparator to i tak trzeba się cieszyć, że obcina . Zawsze mógł rzucić błedem konwersji (chociaż może w tym przypadku byłoby to lepsze) :diabelski_usmiech
                                                  Pozdrawiam
                                                  Northeusz

                                                  Komentarz

                                                  • Ceed1
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 461

                                                    #75
                                                    Maicroft. Ty to musisz nieźle zapie... ać tym swoim 1,6 w dieslu. Kapelusze z głów przed Tobą! Rzeczywiscie masz powód do dumy, że tak wysoko kręcisz silnik. Ja jak wcisnę gaz do dechy to też podjadę do czerwonego pola. Tylko po c....j.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...