Im mniej rzuca sie w oczy tym więcej zarabia.????Granatowa Vectra na odcinku
W-wa -Płońsk około 300 tys. miesiecznie do skarbu państwa odprowadza.
A miało być lepiej za Premiera co ma prawko hahahaha , sorry ale uciekł 8)
I gdzie tu chodzi o bezpieczństwo?!
Podobnie jak z radarami Straży Miejskich, wyciąganie kasy od kierowców :evil:
Witam .
Zaobserwowałem , że podczas zatrzymania np na skrzyżowaniu , gdy ciecz nie osiągnie 90 stopni , zaczyna jej temperatura spadać . Czy to jest normalne ? . Całkowite nagrzanie płynu zabiera mi przejazd około 10 km. Temperatura powietrza minus 5 .
Proszę o spostrzeżenia i czy można ten objaw wyeliminować . Pozdrawiam
W początkowej fazie nagrzewania silnika obieg cieczy jest w tak zwanym obiegu zamkniętym.
Po rozgrzaniu się cieczy na przykład powyżej 85 stopni termostat otwiera obieg tak zwany otwarty, czyli ciecz zaczyna krążyć w całym układzie i wtedy można zaobserwować mały spadek temperatury dopóki cała ciecz nie osiągnie prawidłowej temperatury.
I zapomniałem dodać tak jak napisał kolega kabanos, podczas postoju przy intensywnym używaniu ogrzewaniu mały spadek temperatury jest jak najbardziej normalny.
W początkowej fazie nagrzewania silnika obieg cieczy jest w tak zwanym obiegu zamkniętym.
Po rozgrzaniu się cieczy na przykład powyżej 85 stopni termostat otwiera obieg tak zwany otwarty, czyli ciecz zaczyna krążyć w całym układzie i wtedy można zaobserwować mały spadek temperatury dopóki cała ciecz nie osiągnie prawidłowej temperatury.
Jest to prawidłowe działanie układu chłodzenia.
Spadek na wskaźniku temperatury cieczy bywa nawet dwie kreski , jak dla mnie zbyt dużo . Otwarcie dużego obiegu powoduje spadek temperatury , ale może termostat zbyt długo jest otwarty ?. I ten czas na osiągnięcie 90 stopni cieczy . Gdy będzie minus 15 to chyba nigdy się nie dogrzeje podczas jazdy w mieści ( 10 km trasa )
skrzatek70, u mnie na postoju (diesel) jak chcę sobie dogrzać kabinę, to mi temperatura spadnie do 50 st. W czasie jazdy z niską prędkością obrotową silnika, a przy minusowej temp. też potrafi spaść i to dużo.
A w O3 nie jest tak jak w Fabii, że pomimo temperatury ponad 90 stopni, wskaźnik i tak więcej nie pokazuje? Sam sprawdzałem, VAG pokazywał ok 100 jak się wentylator włączał a wskazówka cały czas równe 90 ;>
Aktualnie O3 1.4 TSI 103kW (140KM)
Poprzednia F1 1.4 50kW (68KM)
przy intensywnym używaniu ogrzewaniu mały spadek temperatury jest jak najbardziej normalny.
Jeszcze nie tak dawno w różnych motogazetach odkręcenie ogrzewania na max. było środkiem na obniżenie temperatury silnika w sytuacji jego przegrzania, gdy np doraźnie uzupełniony został ubytek płynu w chłodnicy a trzeba się jakoś dotoczyć do serwisu.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
10km na zagrzanie benzyny przy temp. zewn. -5 to na mój gust zdecydowanie za długi odcinek. To nie stary diesel bez podgrzewacza płynu. Fakt, przy pełnym otwarciu termostatu 10l płynu do podgrzania do sporo, ale w małym obiegu jest go na pewno mniej.
Może ktoś wie ile płynu jest w małym obiegu w 1.4TSI?
Sądzę, że powinny się tu wypowiedzieć osoby z 1.4TSI, jak u nich to wygląda. Z pewnością nie można się opierać na porównaniu z 1.9TDI.
W międzyczasie proponowałbym się przyjrzeć jak temperatura płynu się zmienia na maxidot. Jeśli przy stałej wartości np. 87stopni następuje to znaczne obniżenie temperatury, to może być normalne zachowanie, jak wartość jest zmienna to warto się przyjrzeć termostatowi, zwłaszcza, że tak długie nagrzewanie mogłoby wskazywać na częściowo otwarty termostat.
Z osłoną na grilla też bym się wstrzymał zanim by się nie porównało wyników z innymi egzemplarzami O3 z tym samym silnikiem.
Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04 Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07
Dzięki za info . Możesz mi powiedzieć jak u Ciebie przebiega wskazywanie temperatury . U mnie dopiero , gdy wskaźnik pokaże 90 stopni , nie spada ani milimetr . Wcześniej gdy mam np około 60- 70 i zatrzymam się na światłach , to obserwuję obniżenie się wskaźnika . Silnik 1,4 140 KM .Pozdrawiam
Szczerze mówiąc nie zwracam na to uwagi. Bardziej interesuje mnie czy nie idzie powyżej 90º. Ale przy okazji zerknę.
Zerknąłem i nic takiego nie zauważyłem.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Wcześniej gdy mam np około 60- 70 i zatrzymam się na światłach , to obserwuję obniżenie się wskaźnika .
Prawidłowy objaw związany nie tak jak koledzy piszą z otwarciem termostatu, ale z powodu wysokiej sprawności silnika (im wyższa sprawność tym mniej ciepła) po prostu jak się zatrzymasz silnik oddaje mniej ciepła i wskazówka spada (ogrzewanie ochładza płyn w nagrzewnicy a silnik na wolnych obrotach oddaje mniej ciepła niż zabrała nagrzewnica). Objaw ten występował kiedyś w dieslach (dlatego często są dogrzewacze) a obecnie w silnikach benzynowych szczególnie z turbina też to występuje. Po rozgrzaniu silnika jak masz 90 stopni stań na parkingu ustaw maksymalne ogrzewanie i też CI spadnie poniżej 90 stopni. Widać to tez po temperaturze oleju np masz olej nagrzany do 80 stopni stajesz na światłach i temperatura spada. Inaczej jest jak samochód ma dogrzewacz lub Webasto.
Wyniki podane w ikonce poniżej mogą zawierać również zużycie paliwa przez system niezależnego ogrzewania tzw "Webasto" (bierze paliwo z baku samochodu)
Ciepłe powietrze do kabiny dociera dość szybko . Dziś temperatura minus 8 . Jazda ciągła przez miasto ( ranna , znikoma ilość pojazdów ) tylko jedno zatrzymanie przed znakiem ustąp pierwszeństwa . Przejechanych 12 kilometrów , wskazówka nie doszła do 90 stopni . chyba coś nie tak . Umówię się do serwisu może oni coś poradzą .Opowiem o tej wizycie . Pozdrawiam
Czekam z niecierpliwością na relację. Prawdopodobnie powiedzą, że jest OK albo TTTM, ale mogę się mylić. Ostatecznie masz gwarancję, a oni są od tego, żeby "pomagać" - teoretycznie przynajmniej.
O3 1,4TSI Brąz Topaz Elegance z rozsądku. Jeep Grand Cherokee WG 4,0l Limited dla przyjemności.
Co prawda mam silnik 1.2 ale silnik, tzn. jego temperatura zachowuje się tak samo. Jak jedziesz temp. rośnie, jak się zatrzymam na światłach na dłuższą chwilę temp. spada.
Ciepłe powietrze do kabiny dociera dość szybko . Dziś temperatura minus 8 . Jazda ciągła przez miasto ( ranna , znikoma ilość pojazdów ) tylko jedno zatrzymanie przed znakiem ustąp pierwszeństwa . Przejechanych 12 kilometrów , wskazówka nie doszła do 90 stopni . chyba coś nie tak . Umówię się do serwisu może oni coś poradzą .Opowiem o tej wizycie . Pozdrawiam
chłopie, żeby silnik osiągnął tem. 90st w dodatku przy - 8st na zewnątrz to musisz go trochę na obroty wkręcić. piszesz "Jazda ciągła przez miasto" czyli jedziesz sobie na 4-5 biegu, 1800obr/min. z prędkością 50-60km/h. nie ma szans żeby silnik osiągnął 90st. wkręć go parę razy pod 3000obr/min i zobaczysz, że zaraz się zagrzeje.
Ciepłe powietrze do kabiny dociera dość szybko . Dziś temperatura minus 8 . Jazda ciągła przez miasto ( ranna , znikoma ilość pojazdów ) tylko jedno zatrzymanie przed znakiem ustąp pierwszeństwa . Przejechanych 12 kilometrów , wskazówka nie doszła do 90 stopni . chyba coś nie tak . Umówię się do serwisu może oni coś poradzą .Opowiem o tej wizycie . Pozdrawiam
chłopie, żeby silnik osiągnął tem. 90st w dodatku przy - 8st na zewnątrz to musisz go trochę na obroty wkręcić. piszesz "Jazda ciągła przez miasto" czyli jedziesz sobie na 4-5 biegu, 1800obr/min. z prędkością 50-60km/h. nie ma szans żeby silnik osiągnął 90st. wkręć go parę razy pod 3000obr/min i zobaczysz, że zaraz się zagrzeje.
pzdr
Nie silnik tylko ciecz - silnik dojdzie dużo później.
W 1.8 TSi: -5, pierwszy 1KM ciecz zagrzana, kolejne 4KM temp oleju 65 stopni - kolejne 3 temp oleju 90 stopni - jazda kapeluszowa, masz 60 - 70 km/h na 4 i 5 biegu bez gwałtownych przyspieszeń.
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
Przy ujemnych temp. jakie teraz są (-5) ciepłe powietrze z nawiewów mam po około 2-3km jazdy. Bez klimy i z temperaturą nastawioną na 20º.
Dokładnie tak jest, po ok 4-5 km olej ma temp ok 65-70 *C jazda po mieście z obrotami do ok 3 krpm, 5 postojów na światłach po drodze. Przy postoju na światłach (2 cykle) temperatura potrafi spaść o 10-15 *C.
I jeszcze jedna rzecz jaką zauważyłem jak zaczęły się mrozy to to że wzrosły trochę obroty na luzie (wcześniej ok 650 rpm/min) teraz ok 850 rpm/min i do tego przestała działa funkcja podnoszenia obrotów przy ruszaniu bez gazu (wcześniej podbijał obroty do ok 1200 rpm/min) czy ktoś też to zauważył ??
Komentarz