Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Oct4 – podoba się i nie podoba się

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Jeszcze jedna ciekawostka z asystentem parkowania - gdy czujniki na tylnym zderzaku są ośnieżone/oblodzone:
    - daje ciągły sygnał i hamuje przy cofaniu bo w swoim mniemaniu widzi przeszkodę (dzieje się tak zwłaszcza po uruchomieniu samochodu), albo
    - wyłącza asystenta parkowania informując o tym uprzejmie na kokpicie (dzieje się tak zwłaszcza przy rozgrzanym samochodzie)
    Czy to drugie wyłącza całkiem czujniki czy tylko hamowanie - tego nie wiem.

    Komentarz


    • #27
      Dzień dobry
      Generalnie jestem człowiekiem Forda... miałem ich kilka, C-maxy i Focusy z Activem na koniec. I stało się , że mogli zaproponować mi tylko Kugę z czymś elektrycznym. A ja koniecznie chciałem mocny motor benzynowy bez hybrydy, z napędem 4x4, automat, i parę innych niezbędnych moim zdaniem funkcjonalności. No i kombi.
      I padło na Skodę, a konkretnie Octavia scout 2,0 tsi , dsg...
      Miałem inne marzenia, ale ceny marzeń przewyższały moje możliwości finansowe i górę wziął rozsądek. Zamówiłem z wyprzedzeniem, na auto czekałem 18 miesięcy !!!
      Garść pierwszych uwag/ocen:
      1. Skoda/volkswagen nie ma lepszego zawieszenia niż Ford. Oczywiście myślę o Octavii bez elektronicznego wspomagania zawieszenia. Zawieszenie Scouta dopiero po każdorazowej (po odpaleniu auta), idiotycznej zmianie trybu jazdy (indywidualny), zbliża się do parametrów zawieszenia Focusa Activ. Octavia w trybie normal buja się w czasie jazdy na boki jak dorożka. Podobno ekologiczny brak możliwości trwałego ustawiania parametrów auta jest idiotyczne, irytuje użytkownika i ma niewiele wspólnego z ekologią.
      2. likwidacja niektórych przydatnych przycisków, choćby zamknięcie wewnętrznego obiegu powietrza... powoduje, że w trakcie jazdy trudno włączać bez używania "telewizorka" (ale to tendencja w wielu markach)
      3. Kierownica wielofunkcyjna, chyba muszę iść na kurs obsługi... i te pokrętełka )))))) jak z taniej zabawki, nie wiadomo czy nie odpadną. Przyciski obsługujące "interfejs" przedni, nie wiem jak to nazwać. Przypadkowe naciśnięcie w nocy, w trakcie jazdy.... znika prędkościomierz , nie wiesz jak szybko jedziesz,
      4. Włączanie/aktywacja grzania tylnych siedzeń tylko z poziomu "telewizorka"..... kiedyś podsmażyłbym znajomą, nie mogła wyłączyć grzania, a tu noc, ciemno, jedziemy na koncert, opóźnieni...
      5. Niebezpieczne zadziałanie chyba front asystenta. Już kilka przypadków automatycznego hamowania, dwa razy w chwili wyprzedzania. Brak regulacji czułości systemów bezpieczeństwa.... no chyba , że o czymś jeszcze nie wiem
      6. Ze względu na ilość punktów karnych, mało mam możliwości wypróbowania osiągów samochodu. DSG w trybie Normal i Indywidualnym, ma dziwną zwłokę/przymulenie, może sekunda, i dopiero autko się zbiera. Motor jest wystarczający, i oczywiście przewyższa kulturą pracy nowe, 3-cylindrowe jednostki Forda. W Octavii 2,0/190kM, w Focusie 1,5/182kM. Samochodami jeżdżę 3-4 lat (przebiegi ok. 150000), więc kwestia trwałości nie ma znaczenia, silniki i skrzynie wytrzymują. Spalanie jak w Focusie ok. 7 ltr/100.... W trybie sport oba silniki robią wir w zbiorniku A w moich stronach mało jest porządnych i w miarę spokojnych dróg, gdzie można ten tryb poużywać.
      7. Zaletą Octavii jest większa przestrzeń, standard/materiały wykończenia, parasol w drzwiach kierowcy ))))))) Skoda ma więcej przydatnych schowków w zasięgu kierowcy.
      8. Światła w trybie automat, super działanie wycinania wiązki, choć chyba nie działa gdy się jedzie poniżej 70 km/h. Wada , przy obecnym przeznakowaniu dróg, jazda w nocy to koszmar dla głupiejących reflektorów - reagują na odbite światło od znaków drogowych.
      9. Napęd 4x4 sprawdza się na leśnych drogach, po których czasami muszę jeździć. No i tej zimy uratował mnie (chyba jeszcze z trybem utrzymania pasa ruch) przed piruetem na zakręcie.

      Generalnie powoli przyzwyczajam się do auta, jeżdżę od 31-10-2023, przejechane ok.11000 km
      Oby nie było gorzej.
      Pozdrawiam.

      Komentarz


      • #28
        Gratulacje zakupu. W nowym superbie IV dołożyli trzy programowalne pokrętła co jest fajnym rozwiązaniem. Pewnie w Octavi może po lf lub w nowej generacji też tak będzie. A nie da się wywołać podstawowych ustawień z poziomu kierownicy.? Jest to trochę chory trend. Tel. nie możemy dotknąć w czasie jazdy ale grzebać w telewizorku jest ok .Szerokości i przyczepności.

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez swosek Zobacz wpis
          2. likwidacja niektórych przydatnych przycisków, choćby zamknięcie wewnętrznego obiegu powietrza... powoduje, że w trakcie jazdy trudno włączać bez używania
          Niestety telewizorek jest absorbujący, to spory mankament, rozprasza w czasie jazdy. Mnie najbardziej wkurzają komunikaty i potwierdzenia na początku jazdy. Za każdym uruchomieniem samochodu jest to samo...

          Zamieszczone przez swosek Zobacz wpis
          3. Kierownica wielofunkcyjna, chyba muszę iść na kurs obsługi... i te pokrętełka )))))) jak z taniej zabawki, nie wiadomo czy nie odpadną. Przyciski obsługujące "interfejs" przedni, nie wiem jak to nazwać. Przypadkowe naciśnięcie w nocy, w trakcie jazdy.... znika prędkościomierz , nie wiesz jak szybko jedziesz,
          Pokrętełka rzeczywiście trochę badziewne, ale działają OK.
          Natomiast podczas kręcenia kierownicą czasem dochodzi do przestawek i trzeba poprawiać to co wyszło na ekranie, albo ściszać radio bo się przypadkiem zgłośniło...

          Zamieszczone przez swosek Zobacz wpis
          5. Niebezpieczne zadziałanie chyba front asystenta. Już kilka przypadków automatycznego hamowania, dwa razy w chwili wyprzedzania. Brak regulacji czułości systemów bezpieczeństwa.... no chyba , że o czymś jeszcze nie wiem
          Mój jeszcze na szczęście nie zahamował do przodu, choć straszył zderzeniem, za to kilka razy hamował do tyłu przy cofaniu...


          Komentarz


          • #30
            Ostatnio jak stałem w kolejce do bramek autostradowych włączyła mi się kamera cofania i pikacz cofania, i nie wiem dlaczego tak się stało. Anomalia? Coś kliknąłem?

            Komentarz


            • #31
              Pytanie do tych co nie mają tylnej wycieraczki, jak to się sprawuje w codziennym użytkowaniu?

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez horn3t Zobacz wpis
                Pytanie do tych co nie mają tylnej wycieraczki, jak to się sprawuje w codziennym użytkowaniu?
                Wprawdzie OIII , ale nigdy jej nie użyłem bo chciałem, tylko włączyła się automatycznie przy wstecznym. W OIV jej nie dokładałem, zbędna dla mnie.
                Octavia III 1.6 TDI 105KM Elegance+Amazing+Dynamic+sportowe zawieszenie

                Komentarz


                • #33
                  Też zamówiłem bez wycieraczki, ciekawi mnie aerodynamika jak mocno się szyba brudzi, a tak w temacie dla mnie najbardziej śmieszna sprawa to dywaniki gumowe których w wersji Style nie ma (nie wiem jak w innych) i trzeba z urzędu dopłacić teraz 220 PLN to nie duże pieniądze ale trochę absurdalne.

                  Komentarz


                  • #34
                    Dywaniki gumowe są za dopłatą w każdej marce, ( W Toyocie też trzeba dopłacić).
                    Octavia III 1.6 TDI 105KM Elegance+Amazing+Dynamic+sportowe zawieszenie

                    Komentarz


                    • #35
                      Zamieszczone przez horn3t Zobacz wpis
                      Też zamówiłem bez wycieraczki, ciekawi mnie aerodynamika jak mocno się szyba brudzi, a tak w temacie dla mnie najbardziej śmieszna sprawa to dywaniki gumowe których w wersji Style nie ma (nie wiem jak w innych) i trzeba z urzędu dopłacić teraz 220 PLN to nie duże pieniądze ale trochę absurdalne.
                      Ale możesz wynegocjować . Mnie dołożył. Choć taki dodatek to powinien być z automatu a nie upominać się. Kiedy zamawiałeś i jak z terminem. Ja zamawiałem na początku stycznia.

                      Komentarz


                      • #36
                        Wycieraczka tylna, przy czujnikach cofania /czujnikach + kamera w hatchbacku dla mnie nie jest potrzebna. Nie miałem w O I, w O III i nie mam w O IV. 19 lat mi nie brakowało.

                        Co do dywaników, niby trzeba dopłacać, ale w Skodach nie odbierałem z salonu trzech kuraków bez gratisowych dywaników. A, sorry - czterech kuraków, bo jeszcze żony Citigo.
                        pozdrawiam - Darek

                        Komentarz


                        • #37
                          Nie wiem jak w nowej Octavii, ale w jedynce liftback choćby był na wyposażeniu człowiek myjący co chwilę calutka szybę do czysta to i tak nic to nie da, bo niewiele przez nią widać przy cofaniu. Natomiast i tak nie brudzi na tyle żeby to przeszkadzało w obserwacji drogi przez tylne lusterko.
                          W Superbie liftback tak samo. Jak dla mnie szkoda kasy na to, plus jeszcze samochód gorzej wygląda.

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez ik26 Zobacz wpis

                            Ale możesz wynegocjować . Mnie dołożył. Choć taki dodatek to powinien być z automatu a nie upominać się. Kiedy zamawiałeś i jak z terminem. Ja zamawiałem na początku stycznia.
                            Wynegocjowałem inne dodatki koło zapasowe (choć mi to niepotrzebne ale żona się uparła ) za free szyby podwójne wyciszające. Ale nie oto chodzi czasy się zmieniły w uzyskaniu dobrego rabatu, a o zamawianiu i czekaniu pisałem w wątku tu: https://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iv/pozostałe-problemy-aa/2686435-jaki-czas-oczekiwania-na-odbiór-po-produkcji?p=2826502#post2826502
                            Ostatnio edytowany przez horn3t; 10005040.

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez AdamB Zobacz wpis
                              Dywaniki gumowe są za dopłatą w każdej marce, ( W Toyocie też trzeba dopłacić).
                              Mnie przy każdej Octavii dywaniki dawali w cenie (u trzech różnych dilerów). Przy ostatniej Oct4 tak samo. Tylko matę do bagażnika musiałem sobie kupić.

                              Komentarz


                              • #40
                                Jak kupowałem Fabie I w 2006 dywaniki gumowe normalnie były, potem Rapid też dywaniki były
                                beż osobnego skupiania się na tym elemencie. Teraz Octavia mnie zaskoczyła że za takie duperele trzeba dopłacać osobno ale widać że jest to zagadnienie aby było o czym na forach pisać

                                Dodam Fabie miałem tą najbrzydszą czyli sedan bez wycieraczki Rapida mam w liftbeck z wycieraczką ale rzadko używaną dlatego nie dobierałem teraz wycieraczki. Dowiem się jak odbiorę Octavie czy jej brak będzie uciążliwy w codziennej eksploatacji lubię jednak gapić się przez tylną szybę.

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez horn3t Zobacz wpis

                                  Wynegocjowałem inne dodatki koło zapasowe (choć mi to niepotrzebne ale żona się uparła ) za free szyby podwójne wyciszające. Ale nie oto chodzi czasy się zmieniły w uzyskaniu dobrego rabatu, a o zamawianiu i czekaniu pisałem w wątku tu: https://forum.octaviaclub.pl/forum/octavia-iv/pozostałe-problemy-aa/2686435-jaki-czas-oczekiwania-na-odbiór-po-produkcji?p=2826502#post2826502
                                  Dzięki za odpowiedz

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zamieszczone przez horn3t Zobacz wpis
                                    nie dobierałem teraz wycieraczki. Dowiem się jak odbiorę Octavie czy jej brak będzie uciążliwy w codziennej eksploatacji lubię jednak gapić się przez tylną szybę.
                                    Przy Kombi niezbędna. Czy przy klasyku niezbędna - nie mam pojęcia. Kiedyś jeździłem jakimś sedanem bez wycieraczki i problemu nie było.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Przyłączę się do wątku, jako że od ponad pół roku też jeżdżę O4, a wcześniej również miałem O2FL i O3.
                                      Choć mojej O2FL akurat nie wspominam najlepiej (nieszczęsne 1.4 TSI z DSG) to już moja O3 była super autem i sprzedałem ją z ciężkim sercem po ponad 9 latach u mnie.
                                      Więc dużo porównań obecnej O4 odnosi się właśnie do mojej wcześniej O3.

                                      A niestety, zapewne przez cholernych księgowych, kilka tematów wg mnie Skoda schrzaniła w porównaniu do poprzednika.

                                      Najpierw moje minusy (kolejność przypadkowa):
                                      - brak fotochromatycznego lusterka po stronie pasażera - no kurczę, za to powinni wywalić kogoś z roboty. W O3 miałem komplet, a w O4 tylko lewe i wsteczne, w nocy to potrafi koszmarnie przeszkadzać. Przecież to lusterko to są grosze, a nawet w opcjach tego nie ma.

                                      - o wszechobecnych ekranach dotykowych napisano już chyba wszystko, obsługa jest utrapieniem itd. (choć i tak jest lepiej niż np. w bliźniaczym Leonie/Formentorze, bo w O4 jest chociaż panel kilku fizycznych przycisków), ale mnie osobiście wyjątkowo wkurza obsługa grzania foteli na ekranie, bo ikony grzania i niegrzania są w zbliżonych kolorach. A mam problem z niektórymi kolorami niestety. Dobrze, że można włączyć imitację przycisków w postaci dźwięku naciśnięcia. Te kolory powinny być bardziej kontrastowe wg mnie. Ale to soft, więc może kiedyś ogarną.

                                      - kiepskie umiejscowienie środkowych nawiewów - są za nisko, a dodatkowo nie można ich ustawić krzyżowo, bo zmienili ich obsługę. Latem musiałem mieć je po prostu permanentnie zamknięte, bo albo wieją na twarz/głowę, albo w łokieć. W O3 ustawiałem lewy max w prawo, a prawy max w lewo i było idealnie. W O4 tak się nie da.

                                      - w porównaniu do O3 pozycja za kierownicą jest dla mnie deczko mniej wygodna, oba podłokietniki są chyba trochę za nisko (albo fotel za wysoko, mimo że opuszczony na maksa).

                                      - praktycznie po pierwszych kilkuset kilometrach wyłączyłem rozpoznawanie znaków, a dokładniej w konfiguracji z tempomatem, bo działanie tego systemu w polskich warunkch to prośba o kłopoty. Pomijając fakt, że nie rozpoznaje znaku początku i końca terenu zabudowanego, to główne ograniczenia bierze z map, a w tej jest cała masa głupot.
                                      Mam zostawione rozpoznawanie znaków tylko informacyjnie i wystarczy.

                                      - kasowanie ustawień jazdy przy każdym wyłączeniu silnika jest utrapieniem. W O3 pamiętał przynajmniej ostatnio używany profil jazdy, tu wszystko trzeba ustawić za każdym razem. Poradziłem sobie tylko z Lane Assist, ale to poniżej.

                                      - porażką jest elektroniczna instrukcja, nie tylko z powodu formy, ale i zawartości, a raczej braku wielu informacji.

                                      - w O4 system audio Canton jest jakiś wykastrowany w porównaniu do tego co miałem w O3. Przesiadłem się prawie że z jednej do drugiej i przez długi czas nie mogłem sobie ustawić dźwięku podobnie jak w poprzednim aucie. Po jakimś czasie po prostu odpuściłem, bo gra nieźle, ale nie tak dobrze jak wcześniej. Znowu pewnie cholerni księgowi maczali palce.

                                      - brak info o numerze biegu przy skrzyni w położeniu D i ogólnie samo działanie skrzyni biegów - w D przerzuca biegi zdecydowanie za wcześnie, a w S zdecydowanie za długo przeciąga, by było alternatywą.

                                      - czasem auto robi zaskakujące rzeczy - np. na autostradzie potrafi nagle przyhamować, bo wg mapy jest "niebezpieczny zakręt" (nie pamiętam dokładnie komunikatu). Zdarzyło mi się to dwa razy, w różnych miejscach, raz na tempomacie i raz bez niego, ale co najlepsze w obu przypadkach przy prędkościach zgodnych z ograniczeniami w danym miejscu, a sam łuk drogi był niewielki. Dobrze że nie było nikogo za mną blisko.

                                      - głośniczek udający silnik w RS - nie kumam kto i po kiego grzyba to wymyślił. Na szczęście da się go permanentnie wyłączyć, bo inaczej można zwariować.

                                      - w bagażniku fabrycznie jest (a przynajmniej ja mam) taka niby siatka na pałąku (montowana w poprzek bagażnika), nie wiem nawet jak to to nazwać, ani do czego to wykorzystać, heh. Oddałbym to cholerstwo i wspomniany wcześniej głośniczek za lusterko fotochromatyczne po stronie pasażera. Czy księgowi Skody/VW to czytają??

                                      - brak choć jednego klasycznego gniazda USB, same USB-C

                                      To tak na szybko, bo przez pierwsze miesiące jeszcze mi coś chodziło po głowie, ale z czasem człowiek się przyzwyczaja, heh.

                                      Z plusów też się coś znajdzie oczywiście
                                      - fajnie działa adaptacyjny tempomat, zarówno na autostradzie jak i asystent jazdy w korku, ale pod warunkiem wyłączenia dostosowywania prędkości do znaków

                                      - mam HUD, który wziąłem trochę z obawą, czy nie będzie mnie wkurzał w trakcie jazdy, ale z perspektywy czasu jest to genialne rozwiązanie

                                      - zaskakująco fajnie działa zawieszenie DCC - jest miękkie w komforcie i sztywne w trybie Sport

                                      - światła Matrix LED - W O3 miałem bi-ksenony i byłem bardzo zadowolony, ale to jest jeszcze lepsze

                                      - przyjemne podświetlenie wnętrza auta w nocy w trakcie jazdy, nie natarczywe ale w sam raz

                                      - gniazdo USB przy lusterku dla kam

                                      Ogólnie bardzo fajne auto i jestem zadowolony. Jak nie spartolą tematu przy O5, a po zobaczeniu wnętrza nowego Superba mam niestety takie obawy, to kolejnym autem też pewnie będzie Octavia.

                                      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
                                      2. Lane assist. Pomijam siłowanie się z kierownicą przy przekraczaniu pasów, bo to jeszcze jest do zniesienia, dla osoby, która nie zawsze lub z opóźnieniem używa kierunkowskazu może to i słuszna „kara”, ale dźwiangolenie z dyscyplinującymi komentarzami na pulpicie uważam za grubą przesadę. Główna wada – niemożność skutecznego wyłączenia tego systemu. Jedyny plus – Lane assist można wyłączyć sprawnie z kierownicy, trzeba tylko o tym pamiętać przy uruchamianiu.
                                      Aby "wyłączyć" Lane Assist trzeba skorzystać z OBD. Nie jest to wielka ingerencja, więc można to zrobić bez obaw. Myk polega na tym, że nie tyle co wyłącza się dosłownie Lane Assist, co włącza się pamięć ustawień Lane Assist. Po tej operacji ustawienie Lane Assist jest zapamiętane przy ponownym uruchomieniu.

                                      Zamieszczone przez Marek358 Zobacz wpis
                                      Przy Kombi niezbędna. Czy przy klasyku niezbędna - nie mam pojęcia. Kiedyś jeździłem jakimś sedanem bez wycieraczki i problemu nie było.

                                      O3 miałem "sedan" bez wycieraczki, w O4 też jej nie mam. Czasem by się przydała, ale tylko czasem. Ogólnie wg mnie zdecydowanie lepiej wygląda bez i tylko dlatego jej nie brałem, więc to kwestia gustu wg mnie.

                                      Pozdro

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Super że podzieliłeś się swoimi wrażeniami. Ja będę przesiadał się z analogowego superba i trochę mnie pewnie będzie na początku przerażał ekran dotykowy ze względu na bezpieczeństwo gdy będzie kusiło grzebać w czasie jazdy.. W superbie audio, telefon obsługiwałem z poziomu kierownicy. A to chyba najbardziej na co dzień potrzebne. Jedynie brak będzie sterowania klimatyzacją pokrętłami. A jeśli chodzi o asystentów to po okresie testowania będzie modyfikacja ustawień zostawić czy z poziomu komp. serw. wyłączyć.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez Leniwiec Zobacz wpis
                                          Przyłączę się do wątku, jako że od ponad pół roku też jeżdżę O4, a wcześniej również miałem O2FL i O3.
                                          Za miesiąc napiszę podobne uwagi. Podobnie O2 1.9TDI - 7 lat, O3 1.6 TDI - 10 lat i za nie długo O4 2.0TSI
                                          Octavia III 1.6 TDI 105KM Elegance+Amazing+Dynamic+sportowe zawieszenie

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Cześć, cieszy mnie że jeszcze to forum żyje, ale widzę że coraz gorzej. W tym roku 20 lecie OCP. Ja niestety „zdradzilem” Skode, a moze to ona mnie, bo ze wzgledow na lepsza cene przeszedlem do Seata i nie mam Octavii. Ale czytam czasem porady, bo to wszystko vag.
                                            Była O1 jest F2.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X