W poszukiwaniu idealnej Fabii I 1,4 16V (sedan lub kombi)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prybo
    Classic
    • 2010
    • 24
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    W poszukiwaniu idealnej Fabii I 1,4 16V (sedan lub kombi)

    Enriquez, ja się nie przejmuje, tylko nie rozumiem takiego działania, ale nie moja sprawa :P
    mi się autko podoba to, tylko szkoda nówki osobowej męczyć jakiejkowiek w taki sposób. No chyba że to "budowa" z nazwy tylko jakaś :wink:
  • Nedar
    Ambiente
    • 2009
    • 209
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKD 2.0 TDI 140 KM

    #2
    W poszukiwaniu idealnej Fabii I 1,4 16V (sedan lub kombi)

    Witam.
    Od pewnego czasu poszukuję auta dla żony. Po wielu rozmowach doszliśmy do porozumienia. Auto ma spełniać następujące kryteria:
    1. Marka - Skoda
    2. Model - Fabia I
    3. Napęd - silnik 1,4 16V 75-80 KM - idealny do gazu.
    4. Rocznik - między 2005-2007
    5. Nadwozie typu sedan lub kombi - ponieważ ma wejść wózek z gondolą.
    6. Cena - do 26 000 zł
    7. Przebieg - do 100 000 km (tak są takie egzemplarze)
    8. Krajowy egzemplarz - łatwiej zweryfikować historię serwisowania i historię pojazdu
    Czemu te warunki? - No bo tak założyła moja zona. Koniec i kropka.

    Przeszukałem rynek lokalny - czyli Szczecin i okolice (całe województwo). Znalazłem jeden egzemplarz godny uwagi, ale szybko zniknął z ogłoszenia. Dodatkowo był teoretycznie bezwypadkowy, lecz sprzedający nie potrafił wyjaśnić dlaczego kierownica jest z modelu przedliftowego.
    W związku z planowanym wyjazdem służbowy na górny śląsk przeszukałem ogłoszenia w okolicy. Wytypowałem 3 najbardziej obiecujące ogłoszenia. Wyniki przedstawiam poniżej.

    Ten oglądałem jako pierwszy

    do kupienia za 18500 zł
    VIN - TMBCC46Y454330250 (potwierdzony z dowodem, podszybiem i kielichem)
    Nalepka w bagażniku zgodna z tą w książce serwisowej
    Plusy:
    1. Lakier w dobrym stanie - sprawdzony miernikiem lakieru - na karoserii
    między 106-118 um, słupki i progi ok. 92-97 um.
    2. Zadbane wnętrze
    3. Zawieszenie w dobrym stanie - nic nie stuka, nic nie puka
    4. Hamulce wymienione w 2009 (działają jak trzeba) [faktura na części]
    5. Miły kolor dla oka
    6. Brak błędów w komputerze - przeskanowany VAG-iem (prześlę plik txt na życzenie)
    Minusy:
    1. Rysa na drzwiach kierowcy - centralnie na środku drzwi na wysokości
    klamki. Głęboka - zapewne do blachy (zaprawka)
    2. Kilka pomniejszych rys powierzchownych (na klarze) - nie rzucają się
    w oczy
    3. Brak klimy
    4. Wypalone odbłyśniki reflektorów - widać, że ktoś wkładał żarówki 75
    lub 100 W (wymiana chyba nieunikniona - chyba, że komuś to nie przeszkadza)
    5. Tłumik wykazuje już ślady korozji wewnętrznej - wymiana w przeciągu
    1-2 lat - cały
    6. Dziwne otwory w podsufitce nad tylnymi zagłówkami - była zamontowana kratka winylowa ?
    7. Pierwszy właściciel - nie do końca. Pierwszy właściciel odsprzedał
    auto do salonu (lub komisu) a później trafił do obecnego komisu. Czyli
    niby 3 właścicieli
    8. Silnik wymyty totalnie, pryśnięty PLAK-iem - bo klient tego wymaga. Który klient ?? Czyżby coś do ukrycia?


    Skoda wytypowana jako druga - pomyłka w ocenie odległości między
    noclegiem i miejscem sprzedaży (za bardzo oddaliłem mapę i nie spojrzałem na jej skalę). Ale ogłoszenie bardzo mnie zainteresowało.

    Do kupienia w miejscowości Sucha Górka (powiat Trzyciąż) - małopolskie
    Cena 18 350 zł
    Przeskanowany VAG-iem - są błędy w komputerze dot. Cent. Elect.
    (akumulator - wymieniony na nowy) + Airbags (akku lub przewód)- (prześlę plik txt na życzenie)
    VIN - TMBJC26Y154372001 (potwierdzony z dowodem, podszybiem i kielichem)
    Nalepka bagażnika potwierdzona z książką serwisową
    Plusy:
    1. Klimatyzacja - jest i działa !!!!
    2. Firmowe radio (bez MP3) z całkiem dobrze grającymi głośnikami (8 szt.)
    3. Silnik bez wycieków, pracuje jak należy
    4. Zawieszenie w dobrej kondycji - nic nie stuka, nic nie puka
    5. Kluczyk typu scyzoryk - niby nic a cieszy
    6. Zaciski i bębny pomalowane na czerwono
    Minusy:
    1. Lakier - zaniedbany. Dużo rys na powierzchni, duży ubytek na przednim
    lewym słupku.
    2. Bezwypadkowy - na pewno nie był skasowany. Nie spawany na 100%. Ale
    na pewno miał kolizję albo kilka. Prawy tylny błotnik malowany - ~ 370
    um, lewy przedni błotnik grubość lakieru ~600 um, prawy przedni błotnik
    - nie wiem dokładnie jaka grubość, ale zdjąłem miernik po przekroczeniu
    1000um. Drzwi i dach w normie - między 99 - 114 um, Słupki i progi w
    granicach 89-97 um.
    3. Urwane mocowanie daszka przeciwsłonecznego - mała rzecz, a drażni
    4. Kierownica gładka jak dupcia noworodka - albo przełożona z innego
    egzemplarza albo zaniżony przebieg
    5. Drążek zmiany biegów - jw
    6. Zaniedbana tapicerka, pozaciągane nitki na tylnej kanapie
    7. głębokie rysy poprzeczne na reflektorach - nie wiem czy do uratowania
    poprzez polerkę
    8. Tarcze przednie do wymiany - wkrótce (duże zużycie, wżery na powierzchni), to samo pewnie z bębnami
    9 . Dolna osłona silnika przykręcona za pomocą blachowkręta o długości
    ok 60 mm (załamka) - widać go po otwarciu maski
    10. Lakier typu Czarny "Tygrys" Metalik - nieprofesjonalnie wykonano
    polerowanie lakieru. Mimo tego są rysy na lakierze.




    Ten egzemplarz oglądałem jako ostatni (tylko dla tego, że pojechałem
    obejrzeć auto nr 2)
    Gratka.pl to serwis ogłoszeniowy z kategoriami: nieruchomości, praca, motoryzacja, dom i ogród, zwierzęta, dla dzieci, moda i uroda, usługi, noclegi oraz inne ogłoszenia

    Do kupienia w Krakowie - cena końcowa 19500 zł
    Niestety nie zapisałem LOG-a ze skanu - ale mogę potwierdzić brak błędów
    i zgodność wskazania licznika i komputera (ciągły pośpiech)
    VIN - potwierdzony z dowodem, podszybiem i kielichem
    Nalepka z książki nie potwierdzona z wlepką bagażnika - kufer zawalony
    prywatnymi rzeczami - tak z 380 L popierdółek
    Plusy:
    1. Zadbany lakier - żaden element nie lakierowany, wymieniany czy
    naprawiany. Oryginał - sprawdzony miernikiem grubości lakieru na każdym
    elemencie (między 100-125 um ), wszystkich słupkach i progach (między
    94 - 98um).
    2. Stosunkowo mały przebieg 67500km
    3. Jasne wnętrze - dolna część deski i tapicerka foteli - naprawdę
    ładnie to wygląda
    4. Silnik bez wycieków - nie umyty przed sprzedażą - pracuje jak należy
    5. Zawieszenie bez luzów
    6. Przebieg jak najbardziej realny.
    7. Brak błędów w komputerze - przeskanowany VAG-iem

    Minusy:
    1. Rysa na masce silnika nad lewą lampą reflektora - wygląda na głęboką
    - zamalowana zaprawką. Dodatkowo małe rysy na progach. Mała wgniotka na
    prawych tylnych drzwiach - prawie nie widoczna.
    2. Brak klimy
    3. Szyby elektryczne z przodu przy opuszczaniu piszczą (obie - konieczna
    rozbiórka drzwi i konserwacja lub wymiana)
    4. Przyciska zamykania prawej szyby do wymiany (szczegół - ale jest)-
    nie zawsze działa
    5. Tłumik wykazuje już ślady korozji wewnętrznej - wymiana w przeciągu
    1-2 lat - cały
    6. Dwóch właścicieli - Pierwszy użytkownik + obecny sprzedający. Faktem,
    że auto nie przerejestrowane po zakupie.

    Wątek będę rozwijał do momentu znalezienia odpowiedniego egzemplarza.

    Może ktoś szuka do kupienia Fabii i skorzysta z mojej pracy.

    Czy ktoś mógłby obejrzeć z grubsza to auto i dać znać czy opłaca się podjechać 260km, aby je ewentualnie zakupić?



    Pozdrawiam

    [ Dodano: Wto 01 Maj, 12 16:24 ]
    Wczoraj bylem obejrzeć kolejną Fabię 1,4 16V.

    W ogłoszeniu : mały przebieg, pierwszy właściciel, serwisowany w ASO, bezwypadkowy, garażowany.
    Co na placu:
    1. puknięty tylny zderzak - odchodzi z niego farba płatami (spoko nie ma problemu)
    2. uderzony prawy przedni narożnik - zderzak odstaje od błotnika (zdarza się)
    3. uszkodzenie warstwy lakierniczej na prawych tylnych drzwiach - (kto tym do cholery jeździł)
    4. lakier na całej powierzchni powyżej normy 270-320 um
    5. na prawym boku lakier powyżej 400 um
    6. prawy próg powyżej 600 um
    7. Zdegradowane wnętrze - kierownica podmieniona z O2 (faktura wieńca powinna być inna niż zaślepka poduszki - wynik pozycjonowania Fabii w grupie VAG), porwana tapicerka fotela kierowcy.
    8. Wyciek oleju ze skrzyni biegów - lewa półoś cała mokra

    Sprzedawca do mnie w sprawie lakieru " Wie pan, VW ma normę dopuszczającą grubość lakieru do 350 um. Mógł być malowany w fabryce"
    Zadałem mu pytanie czy wie, że VW dopuszcza normę spalania oleju silnikowego 1L/1000km. Przy interwale wymiany co 30 000km dolewa pan 30 L oleju. Czyli nie musi pan go wymieniać. Chciałby pan takie auto?
    ZERO ODPOWIEDZI

    Na moją prośbę sprawdził historię auta w kompie- auto miało kilka przygód i było naprawiane w ASO Skody w Koszalinie. Ale czy tylko tam ?

    Na aucie karteczka Zarezerwowany - w środę ma przyjechać na oględziny klient z Wrocławia. Serdecznie go pozdrawiam.

    Po obejrzeniu wnętrza, nie miałem już ochoty podłączać komputera. Po powrocie do domu, żałowałem tej decyzji. Nie mam VIN-u tego auta. Kolejna Fabia w "super stanie".

    Szukam dalej.... (zaczynam rozglądać się przy okazji za Astrą III i Focusem Mk II)

    Komentarz

    Pracuję...