Nie wiem czy uda mi się w tym roku zmienić auto ale jak nie to może w przyszłym ale już tak teraz zastanawiam się na jaki.
Swoją O1 jeżdże już prawie 4 lata i faktycznie mi się spodobała octavia. Już jakiś czas temu założyłem sobie, że następnym autem będzie OII...ale od kilku miesięcy przeglądałem oferty rynkowe (aut używanych) Forda Mondeo Mk4. Spodobał mi się ten samochód gdyż jest w zbliżonej cenie do OII a jest o wiele większy, bardziej komfortowy i lepiej wyposażony. Podobno diesel 2.0 z 147KM silnikiem jest mało awaryjny, no i moc całkiem niezła.
Jednak kilka dni temu znowu spojrzałem na oferty używanych OII tyle że RS i zauważyłem,iż mogę taką kupić (2006-7r.) za przyzwoite pieniądze, tj.ok 35tys zł.
Od tego momentu to OII jest znowu na pierwszym miejscu
1. Co myślicie o tm porównaniu?
2. Czy ekspoloatacja OII RS jest droższa od zwykłej OII (nie licząc spalania)?
Witam,
Chciałbym wrócić do tematu porównania aut.
W temacie jest OII RS vs. Mondeo. Jeżeli chodzi o Forda to raczej wybiłem sobie go z głowy. Natomiast jeżeli mowa o Octavi II w wersji RS to nadal jest jak najbardziej na TAK a jedyną przeszkodą w potencjalnym kupnie będzie cena.
Myślę, że najbardziej prawdopodonym wyborem przy zmianie auta będzie pozostanie przy Octavii, tym razem O2 ale już nie w dieslu (teraz mam O1 1.9TDI 110KM) a przejście na benzynę.
Ponieważ moje roczne przebiegi to zaledwie 6 tys km i głównie (90%) po mieście, na odległościach ok 8-20km to diesel wydaje mi się być zbędny. Przy takiej jeździe spalanie auta nie schodzi poniżej 7l/100km a zimą 8l/100km.
Druga sprawa dot. silników diesla to kwestia komfortu jazdy...trochę mnie już irytuje ich głośna praca.
Jedynie co jest fajne to moment obrotowy.
Przy wyborze O2 myślę o silniku 2.0FSI 150KM. Czy jest to dobry wybór? Jak z eksploatacją i awaryjnością? Jakie realne spalanie w mieście?
A może lepszy będzie 1.6 FSI 116KM???
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Przy wyborze O2 myślę o silniku 2.0FSI 150KM. Czy jest to dobry wybór? Jak z eksploatacją i awaryjnością? Jakie realne spalanie w mieście?
A może lepszy będzie 1.6 FSI 116KM???
kurcze ale zdecyduj się czy chcesz octavie vrs czy 1.6fsi.... :shock: :shock:
Przy wyborze O2 myślę o silniku 2.0FSI 150KM. Czy jest to dobry wybór? Jak z eksploatacją i awaryjnością? Jakie realne spalanie w mieście?
A może lepszy będzie 1.6 FSI 116KM???
strazakp, a od kiedy Ty jesteś na tym forum ??? Było to wałkowane już setki razy, więc po co kolejny temat ? Użyj szukajki i ... wszystkiego sie dowiesz
ps. od siebie napiszę, że również szukałem autka z silnikiem 2.0fsi...mało ich i stąd nie udało mnie się takiego dostać, ale powodzenia w szukaniu :wink:
kurcze ale zdecyduj się czy chcesz octavie vrs czy 1.6fsi.... :shock: :shock:
Oczywiście że chciałbym VRS ale jest to trochę większy koszt i nie wiem czy będzie mnie stać. Natomiast alternatywą dla mnie może być właśnie 2.0 fsi ( z tym 1.6fsi to trochę przesadziłem )z mocą 150KM i ceną sporo mniejszą niż VRS.
ps. od siebie napiszę, że również szukałem autka z silnikiem 2.0fsi...mało ich i stąd nie udało mnie się takiego dostać, ale powodzenia w szukaniu :wink:
Mało bo są dobre i nikt za bardzo nie chce sprzedawać? Czy mało bo nie były/są popularne jako nowe z salonu?
Wiem na pewno, że nie chce mieć już TDI bo obecne nie są już tak mało awaryjne jak kiedyś, no i przebiegi jakie robię wcale nie są korzystne dla diesla oraz spalanie przy takiej jeździe (7l/100km) nie jest rewelacją dla mnie.
Zastanawiam się czy 2.0fsi przy jeździe miastowej można spokojnie zamknąć się w spalaniu 9-10l/100km?
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
strazakp, wałkowane milion razy.
kup sobie następce 2.0 fsi, czyli 1.8 tsi w OII przedliftowej (dużo lepiej jeżdzące 160 ps doładowane niż wolnossące 150 ps).
no i jak będziesz chciał to robisz program i masz nie wyglądającego na RS, "domorobnego rska" o mocy też 200 ps, z wolnossaka nic już nie uzyskasz. A spalanie takie samo podejrzewam, a nawet może ciut mniejsze w 1.8.
strazakp, spalanie miejskie na moim przykładzie. Do pracy mam 8 km, jak nie ma korków i dobrze trafi się ze światłami można zejść do 10 z małym hakiem. Jak trafię na korki i do tego same czerwone światła to dojeżdżam z wynikiem 12,5 - 13. Wartości z komputera. Wieczorem, gdy ruch niewielki można zejść do 9.
Moje rzeczywiste średnie spalanie: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/41955
Na Twoim miejscu szukałbym 1.8TSI sprzed liftu. Mażna takie kupić za normalne pieniądze, często bardzo dobrze wyposażone i podejrzewam, że spalanie ma niższe niż 2.0FSI. A po programie dopiero zaczyna się życie :diabelski_usmiech
strazakp, spalanie miejskie na moim przykładzie. Do pracy mam 8 km, jak nie ma korków i dobrze trafi się ze światłami można zejść do 10 z małym hakiem. Jak trafię na korki i do tego same czerwone światła to dojeżdżam z wynikiem 12,5 - 13. Wartości z komputera. Wieczorem, gdy ruch niewielki można zejść do 9.
Moje rzeczywiste średnie spalanie: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/41955
Ciut za duże to spalanie. Fajnie by było mieścić się na spokojnie (bez oszczędnej jazdy) w mieście do 10l/100km.
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
strazakp, spalanie miejskie na moim przykładzie. Do pracy mam 8 km, jak nie ma korków i dobrze trafi się ze światłami można zejść do 10 z małym hakiem. Jak trafię na korki i do tego same czerwone światła to dojeżdżam z wynikiem 12,5 - 13. Wartości z komputera. Wieczorem, gdy ruch niewielki można zejść do 9.
Moje rzeczywiste średnie spalanie: http://www.motostat.pl/vehicle-stats/41955
Ciut za duże to spalanie. Fajnie by było mieścić się na spokojnie (bez oszczędnej jazdy) w mieście do 10l/100km.
Ja uważam że bardzo dużo zależy od stylu jazdy. POsiadam taki silniczek i przy mojej jeździe po mieście nie przekraczam 11l/100 za to żona nawet 2 l mniej . Mało w sumie nie jest ale można się delektować ciszą, nie myśłeć o studzeniu turbiny itp. a koszty - myślę że przy przebiegach do 10 tys rocznie są akceptowalne
Strazak piszesz ze 10 to za duzo ? Bez przesady co to jest 6 tys km rocznie ? to wychodzi 500 km miesiecznie, czyli jakos 300 zl miesiecznie, wiec nawet te 11 czy 12 litrow nie zrobi wiekszej roznicy.
Tyle że O2 z tym silnikiem w wersji przed FL jest mało w ogłoszeniach (allegro/Otomoto).
W sumie to najlepiej było by wybrać wersje po FL ale niestety dla mnie do jeszcze nie ta półka cenowa
Natomiast z tych strarszych to 1.6 fsi bedzie chyba zbyt słaby (chciałbym miec w miarę dynamiczne auto) a 2.0fsi jakoś nie widzę byście polecali, no i spalanie może ciut za wysokie. Jeżeli chodzi znowu o diesla to już raczej nie chce, jakoś mi się przejadł
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
strazakp, co to za krzywe pitolenie?
mało bo mało...ale są i można znaleźć, więc się w końcu decyduj. Proszę bardzo niedaleko mnie i ciebie też, przykładowa - możesz pojechać się przejechać, zobaczyć to autko przecież jak się jeździ 1.8 tsi:
BADYL, zmieniałem post, dlatego błędu nie zrobiłeś. :wink:
Cena zaporowa, ale może kolega jechać się przejechać , zobaczyć czy mu pasuje silnik i wtedy szukać dalej, albo twardo negocjować z nimi zjazd z ceny, może się uda, może nie. Ale próbować warto, jak auto okaże się dobre :P
sew1981, BADYL, pewnie zauważyliście że to auto ma fabryczną nawigację i pewnie stąd ta cena. Zresztą nasz kolega klubowy Big dużo drożej sprzedał swoją OII z silnikiem 1.6MPI w tej samej wersji bez nawigacji i o rok starszą.
Komentarz