Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaki olej do TDI

    Zamieszczone przez djwyrebas
    na początek napiszę, że szukajka nie gryzie.
    i standardowo może byś napisał:
    czy ecu wywalił jakieś błędy?
    kiedy były wymieniane świece, przewody, cewka, aparat, rozdzielacz zapłonu
    filtr powietrza i paliwa.
    Może być temu winny filtr paliwa, bądz przewody paliwowe, bądź coś ktoś sknocił przy wymianie pompy, skoro przed wymianą chodziło glans i skoro praca na LPG jest ok.
    Jeżeli, ma moc i nie przerywa na gazie, odpuszczam układ zapłonowy i filtr powietrza, aczkolwiek dziwi mnie, pomoc dezodorantu, może gdybyś dłużej pokręcił bez aerozolu to też by zapalił.
    Być może czujnik temp. cieczy chłodzącej szwankuje, co skutkuję za bogatą lub ubogą dawką paliwa.
    Przyszło mi na myśl, po przygodach z 2.0 DTI v Vetrze B, że po prostu ci się zapowietrza, a gdy się nagrzeje, gumowy wężyk się zaciska niwelując nieszczelność, w miarę spadku temp, nieszczelność rośnie, wraz z rozprężaniem się gumy.
    Niestety nie mam jak podpiąć auta do kompa. Filtr powietrza wymieniany około 10 tys temu. Reszta nie wiem kiedy były wymieniane bo auto mam od roku i jeszcze nie zmieniałem. Jak już odpali na benzynie i chwilę się go przytrzyma to strasznie przerywa ale po chwili już chodzi normalnie. Ostatnio gdy nie chciał zapalić to go 3 minuty z przerwami dusiłem ale bez dezodorantu nie odpalił. Czy możliwe jest aby czujnik temp. wysiadał mimo że jak już silnik odpali to temperaturę silnika pokazuje poprawnie ? Pompę sam wymieniałem i według mnie wszystko tam jest ok. Jakieś propozycję co zrobić/sprawdzić w następnej kolejności ? Nie ukrywam auto jest mi potrzebne bo już kilka dni z rzędu chodzę do roboty 10km w jedną stronę ;/ Szukałem podobnego tematu w szukajcie lecz bez skutku.

  • #2
    Jaki olej do TDI

    Jako, że poprzedni wątek
    Forum - Octavia Club Polska
    troszeczkę się zagotował i na śmierdząco zakończył - zaczynamy na nowo i albo będzie tu miło i przyjemnie, albo nie będzie w ogóle :idea:
    zapraszam normalnych
    Administracja Forum OCP

    Komentarz


    • #3
      No dobrze to ja pierwszy. ops:

      Innova napisał "no ale ta V-ka to jakaś dziwna jest, gdyż jej właściwości odpowiadają typowemu olejowi 5W-30 co zresztą potwierdza przypisanie jej do SAE w tabeli..., natomiast parametry bliższe (albo nawet właściwe) 0W-30 mają C1 i F patrząc na zestawienie. No a z drugiej strony iż oleje mniej lepkie wzbudzają moje zainteresowanie to zerknąłem do karty katalgowej LW V 0W-30 ze stronki i tam dane są inne niż te w tabeli."
      ad: a wystarczyło przeczytać kilka stron wstecz w starym watku olej do TDI napisałem jak i gdzie szukać aktualnych kart LazerWay i dlaczego na Statoil Polska są stare karty ( jeszcze).

      karta z 2011-11-16 FUCHS | Fuchs Petrolub SE zgodne parametry z tabelką? Strona nie została znaleziona – ElektraOil

      A Ty zapewne patrzyłeś na Strona nie została znaleziona – ElektraOil -i są tu inne parametry ---> bo to olej Statoil LazerWay 0W-30 a nie Statoil LazerWay V 0W-30.

      Strona nie została znaleziona – ElektraOil masz dwie karty 0W/30 i V0W30.
      Szukaj aktualnych na Statoil.com - polska strona nie ma przekierowania.

      Wracając do poprzedniego wątku i płukanki.
      Od dawna stosowałem płukankę i będę stosował, polecałem i będę ją polecał nadal i to nie tylko w moich samochodach.
      Przepraszam, ale nie interesuje mnie Twoje zdanie ponieważ opiera się o przypuszczenia
      Zamieszczone przez innova
      może wręcz zabrudzić sprawę
      to jak? może czy nie musi? Pewność mógłbyś mieć tylko po wlaniu świeżego oleju do silnika i zlaniu go od razu i odesłaniu do analizy lab. Więc ja nie będę opierał się na przypuszczeniach tylko na faktach i na tym, co osobiście stwierdziłem i widziałem na własne oczy. Tylko tyle i aż tyle.

      aaa i proszę nie pisz mi, że płukanka jest głównie po to by rozrzedzić olej i by mógł on w ten sposób lepiej spłynąć :wink:

      Zamieszczone przez innova
      pomijajać tę groteskę z wodą
      - piszesz o olejach, które polecałeś :roll:
      Załączone pliki
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • #4
        NO to jedziemy od nowa

        jeżdżę na LM tt 4600 drugą zmianę ... jak na razie jestem zadowolony , mam nadzieje ze mój silnik także zaczynam miło i przyjemnie ..
        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

        Komentarz


        • #5
          Innova napisał ---> "w myśl obowiązującego w tym wątku jeszcze w minionej epoce przesłania" tak się zastanawiałem jaka to epoka minęła... Teraz wszystko jasne! Skąd wiedziałeś, że skończy się ona tak szybko? :wink:

          Zamieszczone przez Orbit
          jeżdżę na LM tt 4600 drugą zmianę
          fujjjj się nie przyznawaj... :diabelski_usmiech
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Innova napisał ---> "w myśl obowiązującego w tym wątku jeszcze w minionej epoce przesłania" tak się zastanawiałem jaka to epoka minęła... Teraz wszystko jasne! Skąd wiedziałeś, że skończy się ona tak szybko? :wink:

            Zamieszczone przez Orbit
            jeżdżę na LM tt 4600 drugą zmianę
            fujjjj się nie przyznawaj... :diabelski_usmiech
            Paolo , mam nadzieje ze Buraków się już pozbyliśmy .

            ma być - 10 C któregoś dnia, wiec zobaczymy jak sie bedzie sprawdzał .

            niedługo opisze wrażenie z jazdy na 0w20 ... ( yaris )
            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              No dobrze to ja pierwszy.
              no to zacząłeś całkiem niefajnie


              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              piszesz o olejach, które polecałeś
              wskaż mi oleje które polecałem oraz okoliczności w jakich to miało nastąpić jak i w którym momencie przemieniałem w mniej lub bardziej cudowny sposób w wodę

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              A Ty zapewne patrzyłeś na
              ?

              A ja nauczony doświadczeniem zdobytym w różnych przetargach jak poszukuję wiarygodnych danych to zawsze oczekuję danych od producenta, niech on głowę nadstawia za to, co sprzedaje i proponuje. Nie zwróciłem uwagi na wskazywane powody rozbieżności i braki w aktualizacji niemniej jednak jeżeli dane z tabeli którą wstawiłes uprzednio są właściwsze to olej ten sporo stracił w międzyczasie zapewne wskutek dołożenia tego V...

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              bo to olej Statoil LazerWay 0W-30 a nie Statoil LazerWay V 0W-30.
              patrzyłem na Statoil LazerWay V 0W-30

              Strona nie istnieje - Circle K

              i wyszło mi że naprawdę strasznie duże różnice powstały, jakby po prostu producent etykietki 0W30 do dotychczaowego oleju 5W30 zaczął naklejać.

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Przepraszam, ale nie interesuje mnie Twoje zdanie ponieważ opiera się o przypuszczenia
              Przepraszać nie musisz gdyż każdy ma prawo do swojego zdania/opinii natomiast tu wyrażam konkretnie swoje zdanie gdyż nie jest ono oparte nie na na przypuszczeniach a na doświadzczeniu z taką płukanką.

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Szukaj aktualnych na Statoil.com
              dobrze, tam zerknę chociaż ta w niektórych miejscach i tak na PL przekierowuje dla chętnych do poczytania właśnie w PL.

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              aaa i proszę nie pisz mi, że płukanka jest głównie po to by rozrzedzić olej i by mógł on w ten sposób lepiej spłynąć
              jakiś czas temu przypisałeś jej (płukance) niespotykane wręcz właściwości a potem trzeba to było prostować bardzo wywrotnie zresztą.

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              to jak? może czy nie musi?
              chcesz brnąć w grę słówek? ostatnim razem jak zacząłem uściślać, to uciekałeś się do stwierdzeń (mniej więcej): "iż tego nie trzeba uszczegółowiać, każdy rozumie jak jest" albo wręcz "to się rozumie samo przez się"

              [ Dodano: Sro 25 Sty, 12 01:15 ]
              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Teraz wszystko jasne! Skąd wiedziałeś, że skończy się ona tak szybko? :wink:
              nie wiedziałem ale w poprzednim wątku byłem świadkiem nie tylko zmian i ewolucji, nie za specjalnie jest wszystko dla mnie jasne, gdyż przeoczyłem kilka postów niestety a te zostały usunięte jak wynikało z dalszego kontekstu.
              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
              _______________________________________

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez innova
                producent etykietki 0W30 do dotychczaowego oleju 5W30 zaczął naklejać.
                haha nowa teoria. LazerWay też jest beee? Bo myślałem, że tylko LM.

                Zamieszczone przez innova
                patrzyłem na Statoil LazerWay V 0W-30
                Strona nie istnieje - Circle K
                i wyszło mi że naprawdę strasznie duże różnice powstały
                patrzyłeś na tak starą kartę? Przecież Twój "przyjaciel" uświadamiał nas że: " powinno się przyjmować za obowiązującą najnowszą aktualizację karty".
                Zamieszczone przez innova
                przeoczyłem kilka postów niestety a te zostały usunięte jak wynikało z dalszego kontekstu.
                usunięte czy uzupełnione? Możesz wrócić do archiwum wątku.
                Zamieszczone przez innova
                potem trzeba to było prostować bardzo wywrotnie zresztą.
                o czym Ty piszesz? Nie pamiętam żadnego prostowania z mojej strony - piszesz o swoich wypowiedziach to napisz to wprost a nie wciskaj mi niczego zresztą bardzo "wywrotnie".
                Zamieszczone przez innova
                Przepraszać nie musisz gdyż każdy ma prawo do swojego zdania/opinii natomiast tu wyrażam konkretnie swoje zdanie
                jak najbardziej. Tylko poproszę pisz za siebie w liczbie pojedynczej nie używając liczby mnogiej.

                Zamieszczone przez innova
                no to zacząłeś całkiem niefajnie
                Mogło być o wiele gorzej. Podobno wążne jest nie jak facet zaczyna ale jak kończy. Niektórzy kończą żałośnie jak widać było na forum.

                Nie bawi mnie wykłócanie się w postach, więc zostaw swoje złośliwości na kolejny wątek to nie jest odpowiednie miejsce. Zastosuj wobec mnie opcję "Ignoruj".
                Może coś o Millerze, Fuchsie , Amsoilu, Castrolu napiszesz? Czy skupiasz się tylko na LazerWay i Liqui Moly - bardzo Tobie i kilku osobom przeszkadzają te marki. Dziwne. Są tak dobre czy tak złe?

                Zamieszczone przez Orbit
                mam nadzieje ze Buraków się już pozbyliśmy
                niepoprawny optymista.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • #9
                  Panowie...
                  saport techniczny baj DGW
                  była BKD+DSG '05 120kkm
                  była BXE '08 190kkm
                  no i nie ma :-)

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez szkoda
                    Panowie...
                    oj szkoda... Panie też wczoraj pisały.
                    OK przestaję reagować na zaczepki.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • #11

                      Wysłany: Wczoraj 13:28
                      xtremesystems napisał/a:
                      czy ma ktos teorie czemu mniej klepie mi olej po 3000km niz zaraz po zalaniu. (po zczernieniu zaczal lepiej odpadac) (tyczy sie to i castrola i motula)


                      Wymieniłeś filtr paliwa ? NIE

                      Robisz wieksze odcinki od startu ? NIE

                      Tankujesz na inne stacji ? NA RÓŻNYCH TANKUJE ALE MAM STALA GRUPE

                      Dolałeś coś w ostatnim czasie do oleju ? NIE

                      jaki kolor ma olej na bagnecie i wlewie oleju ? CZARNY

                      Wlewałeś coś do paliwa ? NIE

                      Jakiego dokąłdnie oleju używałeś ? FABRYCZNY -> MOTUL X-CLEAN+ ->CASTROL EGDE 507 FST

                      To na szybko :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        MOTUL X-CLEAN+ ->CASTROL EGDE 507 FST
                        to który olej lepiej się jednak sprawował w Twoim silniku i dlaczego?
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz


                        • #13
                          Pomału rozwiązujemy zagadke na czym polega technologia Fluid Strength Technology


                          kolego tylko zalinkowales analize edge titanium fst z usa a nie fst na europe.
                          u nas nie ma w ogole edge titaniumfst.

                          w usa sa natomiast egde syntec i egde titanium fst (swego czasu bylo egde fst i egde titanium ile mnie pamiec nie myli)


                          znow wiec siejesz propagande.
                          co ciekawsze egde fst na europe ma lepsze parametry niz edge titanium fst i edge syntec na usa

                          wiec castrol idzie w downgrade produktu a upgrade reklamy (dlatego tez pytalem paolo o sythoila)

                          [ Dodano: Sro 25 Sty, 12 09:30 ]
                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez xtremesystems
                          MOTUL X-CLEAN+ ->CASTROL EGDE 507 FST
                          to który olej lepiej się jednak sprawował w Twoim silniku i dlaczego?
                          jednak castrol.


                          1)choc na poczatku bardziej klepal niz motul na starcie, to teraz po 3k km odpala ladnie , nawet przy nizszej temp. (nawet po 3 dniach stania w garazu)

                          2) silnik nie jest zamulony,latwiej sie wkreca (szczegolnie na zimnym

                          3)szybciej sie nagrzewa (do mojej jazdy miejskiej -wskazane)

                          4)auto mniej pali. chocby mnie tu mieli zlinczowac to bede sie tego trzymal. no po prostu nawet w nocy nie moglem sie zblizyc na motulu do wynikow spalania na castrolu

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            jednak castrol.
                            nooo to ciekawe ale OK. Brat też ma tego FTS zalanego i sobie chwali w stosunku do poprzedniego oleju Shell/Vapsoil, który zalano na ASO w niemczech - bo podobno miał być lepszy.
                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            dlatego tez pytalem o sythoila
                            tremesystems - niestety seria synthoil nie ma normy VW 507.00 odpowiedniej do Twojego silnika. Nikomu nie polecam oleju bez specyfikacji VW jeśli auto posiada gwarancję, chyba że ktoś na własne życzenie wlewa taki olej licząc się z utratą gwarancji.
                            Ja wlewałem do BXE i silnik żyje do tej pory ale robiłem to z premedytacją. W Twoim przypadku pozostaje jeśli już seria olejów LM w syntetycznej technologii czyli TT4200.
                            Dobrze, ze mi przypomniałeś to o czym pisaliśmy kiedyś - napiszę w sprawie zastosowania oleju do Twojego silnika zapytanie do VW.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • #15
                              wlasnie mialem Ci przypomniec za kilka dni na PW

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                mialem Ci przypomniec za kilka dni na PW
                                :lol: to nie musisz, dziś napiszę - ciekawe jaką dadzą odpowiedź.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz


                                • #17
                                  PAOLO ESCO
                                  Daj znac jak Ci idzie na tym Lazerway-ku Ja mam ASV-ke tak wiec jeden kit Jezdze teraz na klasyku czyt Motul Xcess 8100 i jestem zadowolony Mysle jednak na sprobowaniu Lazerway 5W40

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    PAOLO czytalem jedna twoja wypowiec na temat LW ze jest bardziej "sliski"
                                    i tu musze niestety przyznac ze motul jest/byl bardziej "sliski" na palcach niz edge przynajmniej jak sprawdzalem przy spuszczaniu


                                    az spradze dzis jeszcze raz bo zostalo mi troche tych olejów

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez wojtass
                                      Daj znac jak Ci idzie na tym Lazerway-ku Ja mam ASV-ke tak wiec jeden kit
                                      nie do końca :wink: Ja mam teraz już trzecią octavkę ale z silnikiem 1,4 16V. Pozostałe dwie sprzedane w tym jedna ojcu - silnik AXR 1.9 i tam wyląduje LazerWay LL 5W/30 bo ojciec bardzo mało jeździ i na krótkich odcinkach.
                                      Faktycznie do ASV możesz ten olej zalać jeżeli chcesz - normę VW 505.00 spełnia.
                                      Gdybym miał ten olej w dieslu to bym odpowiedział jak się sprawuje a tak nie mam porównania z tym co miałem zalane w poprzednich silnikach. Fakt nie uzupełniałem oleju od wymiany ale silnik jest diametralnie inny przecież.
                                      Zamieszczone przez wojtass
                                      Mysle jednak na sprobowaniu Lazerway 5W40
                                      to już trochę inną bazę olejową będziesz miał.

                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      wypowiec na temat LW ze jest bardziej "sliski"
                                      to nie tylko moje zdanie. Znajomy też w czasie rozmowy przez telefon zwrócił na to uwagę a lał LL 5W/30 "tylko" z 30% PAO (to o Tobie Michał).

                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      musze niestety przyznac ze motul jest/byl bardziej "sliski" na palcach niz edge przynajmniej jak sprawdzalem przy spuszczaniu
                                      moja wypowiedź dotyczyła porównania "lepkości" oleju przed zalaniem do silnika. W dotyku jest taki "tłusty" jak olejek "Bambino" dla dzieci.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        innova napisał/a:
                                        producent etykietki 0W30 do dotychczaowego oleju 5W30 zaczął naklejać.
                                        haha nowa teoria. LazerWay też jest beee? Bo myślałem, że tylko LM.
                                        Panowie, to może obaj zechcecie zgodziś się na takie stwierdzenie:

                                        Statoil LazerWay V 0W-30 ma charakterystykę lepkościową w temp. 40 i 100 st. C bardzo zbliżoną to wielu olejów 5w30 dedykowanych VW.

                                        Przykład:

                                        LazerWay V 0W-30
                                        Lepkość kinematyczna w 100 oC - 12,2
                                        Lepkość kinematyczna w 40 oC - 72

                                        FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL
                                        Lepkość kinematyczna w 100 oC - 11,7
                                        Lepkość kinematyczna w 40 oC - 70,2

                                        Wychodzi więc na to, że Fuchs 5w30 w temp. referencynych jest nawet mniej lepki niż Statoil. Ma prawo, w końcu oba są olejami SAE 30 i mieszczą się z lekością w 100 oC we właściwym przedziale.
                                        Ewidentnie oleje różnią się temperaturach ujemnych, nie mam na kompie służbowym MSDS-ów, ale nie pomyle się raczej stwierdzając z pamięci, że CCS w temperaturze -35 oC Laserway ma lepszy niż Fuchs w w temperaturze -30 oC.
                                        Patrząc na obie oliwy z punktu widzenia oszczędności paliwa wynikającej z różnic lepkości, to taka oszczędność praktycznie nie wystąpi / nie będzie zauważalna.

                                        Gdy chodzi o inne aspekty - jakość bazy, dodatków etc., to insza inszość.

                                        PAOLO ESCO skoro zająłeś już miejsce w blokach startowych i napisałeś pierwszego posta w nowym wątku, to jest znakomity pretekst do wykonania wielokrotnie postulowanego planu wrzucenia na pierwszą stronę tabeli z olejami mającymi aprobaty VW, ich znanymi parametrami i z wskazaniem do jakich silników mogą być. Pod tabelą można by krótko wyjaśnić co poszczególne parametry znaczą.
                                        Jak znam życie to wątek zaraz nabierze stron, a taki myk pozwoliłby wszystkim użytkowniom zaczynającym poszukania na znalezienie potrzebnych informacji od razu na pierwszej stronie.
                                        Tak więc czuj się zachęcony do wyedytowania swojego pierwszego posta i zapełnienia go stosownymi treściami. Jeżeli potrzebujesz rąk do pracy, to daj znać - mogę przejrzeć trochę MSDS-ów i kawałek tabelki wypełnić.
                                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez zak14
                                          tatoil LazerWay V 0W-30 ma charakterystykę lepkościową w temp. 40 i 100 st. C bardzo zbliżoną to wielu olejów 5w30 dedykowanych VW.
                                          Tak - innova już zwrócił na to uwagę.
                                          Zamieszczone przez zak14
                                          pretekst do wykonania wielokrotnie postulowanego planu wrzucenia na pierwszą stronę tabeli z olejami
                                          mającymi aprobaty VW, ich znanymi parametrami i z wskazaniem do których silników które mogą być.
                                          u matko i dopiero się zacznie dlaczego ten a nie inny olej ...myślałem, że temat tabelki z olejami umrze śmiercią naturalną :wink:

                                          Było w poprzednim watku na stronie 46. --->

                                          Normy oleju stosowane w TDI (w O1)
                                          UWAGA !!! Proszę nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
                                          dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
                                          • normy,
                                          • specyfikacje jakościowe!!!.
                                          Jeśli olej spełnia daną normę nie jest to równoznaczne z tym, że może być od razu stosowany !!! musi także spełniać odpowiednie specyfikacje!!!

                                          Uwaga:
                                          Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!

                                          Zamieszczone przez zak14
                                          Pod tabelą można by krótko wyjaśnić co poszczególne parametry znaczą.
                                          tez było w poprzednim watku :roll:

                                          Zamieszczone przez wojtass
                                          Mysle jednak na sprobowaniu Lazerway 5W40
                                          --- > FUCHS | Fuchs Petrolub SE sprawdź karty z parametrami klikając na "Engine Oil - Private cars and light goods vehicles".
                                          Załączone pliki
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Obecnie na Motul X-Clean C3 5W40 VW 505.01 od 6000km, ale na wymianie pójdzie Liqui Moly TopTec 4600 5W30, bo podobno lepszy na miasto i odcinki 15 km...

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Było w poprzednim watku na stronie 46.
                                              No tak, ale ponieważ nie było na pierwszej, a przeciętnie zdeterminowy user dochodzi max. do 10-tej, to pomysł wrzucenia na pierwszą wydaje się nie najgorszy.
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              u matko i dopiero się zacznie dlaczego ten a nie inny olej ...myślałem, że temat tabelki z olejami umrze śmiercią naturalną
                                              Dlatego z "ostrożności procesowej" moim zdaniem warto w tą tabelkę wrzucić wszystkie w miarę dostępne w polsce oliwy, bez jakiegoś szczególnego wartościowania i sucho podać ich parametry.
                                              Szacuję, że z normą 505.00, 505.01, 506.01 i 507 będzie tego nie więcej niż 40
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              specyfikacje jakościowe!!!.
                                              Tu jest drobna rafa, bo często jest problem z dotarciem do tego, którą edycję danej specyfikacji olej spełnia - a to robi różnicę.
                                              Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Wyedytowałem pierwszego posta - zmieniłem tabelkę na "polską" żeby było jasne.
                                                Zamieszczone przez natash
                                                na wymianie pójdzie Liqui Moly TopTec 4600 5W30,
                                                - cena tego oleju jest chora :?
                                                Mażesz kupić w podobnej cenie LazerWay LL 5W/30 z 30 % PAO - czy lepszy wystarczy spojrzeć na parametry a najlepiej sprawdzić osobiście.
                                                Zamieszczone przez zak14
                                                jest problem z dotarciem do tego, którą edycję danej specyfikacji olej spełnia - a to robi różnicę.
                                                masz rację. Szkoda, że nie każdy producent podaje przy normach ACEA datę.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  w usa sa natomiast egde syntec i egde titanium fst (swego czasu bylo egde fst i egde titanium ile mnie pamiec nie myli)
                                                  Myslisz że w USA mają inna technologię niz u nas ?

                                                  Myslisz że analiza wykonana w Polsce wykazała by inny podobny skład , wg. mnie nie.

                                                  Ale można zapytać kogoś z centrali o tytan bo nie sazę aby nowy SFT poszedł tylko i wyłącznie w kiedynku jakiegoś rozbudowanego Modtc czy innej formy moly.


                                                  PAOLO: widziałeś zapisek o teście Volvo przy -30st.C , brzmi budująco :-)
                                                  Pozdrawiam
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X