Zamieszczone przez djwyrebas
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Jaki olej do TDI
Tagi: Brak
- Podklejony
-
-
No dobrze to ja pierwszy. ops:
Innova napisał "no ale ta V-ka to jakaś dziwna jest, gdyż jej właściwości odpowiadają typowemu olejowi 5W-30 co zresztą potwierdza przypisanie jej do SAE w tabeli..., natomiast parametry bliższe (albo nawet właściwe) 0W-30 mają C1 i F patrząc na zestawienie. No a z drugiej strony iż oleje mniej lepkie wzbudzają moje zainteresowanie to zerknąłem do karty katalgowej LW V 0W-30 ze stronki i tam dane są inne niż te w tabeli."
ad: a wystarczyło przeczytać kilka stron wstecz w starym watku olej do TDI napisałem jak i gdzie szukać aktualnych kart LazerWay i dlaczego na Statoil Polska są stare karty ( jeszcze).
karta z 2011-11-16 http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayv0w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_V_0W-30.pdf zgodne parametry z tabelką? http://elektraoil.com.pl/doc/tech/La...0V%200W-30.pdf
A Ty zapewne patrzyłeś na http://elektraoil.com.pl/doc/tech/LazerWay%200W-30.pdf -i są tu inne parametry ---> bo to olej Statoil LazerWay 0W-30 a nie Statoil LazerWay V 0W-30.
http://elektraoil.com.pl/doc/tech/statoil_kart_tech.pdf masz dwie karty 0W/30 i V0W30.
Szukaj aktualnych na Statoil.com - polska strona nie ma przekierowania.
Wracając do poprzedniego wątku i płukanki.
Od dawna stosowałem płukankę i będę stosował, polecałem i będę ją polecał nadal i to nie tylko w moich samochodach.
Przepraszam, ale nie interesuje mnie Twoje zdanie ponieważ opiera się o przypuszczeniaZamieszczone przez innovamoże wręcz zabrudzić sprawę
aaa i proszę nie pisz mi, że płukanka jest głównie po to by rozrzedzić olej i by mógł on w ten sposób lepiej spłynąć :wink:
Zamieszczone przez innovapomijajać tę groteskę z wodąPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Innova napisał ---> "w myśl obowiązującego w tym wątku jeszcze w minionej epoce przesłania" tak się zastanawiałem jaka to epoka minęła... Teraz wszystko jasne! Skąd wiedziałeś, że skończy się ona tak szybko? :wink:
Zamieszczone przez Orbitjeżdżę na LM tt 4600 drugą zmianęPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOInnova napisał ---> "w myśl obowiązującego w tym wątku jeszcze w minionej epoce przesłania" tak się zastanawiałem jaka to epoka minęła... Teraz wszystko jasne! Skąd wiedziałeś, że skończy się ona tak szybko? :wink:
Zamieszczone przez Orbitjeżdżę na LM tt 4600 drugą zmianę
ma być - 10 C któregoś dnia, wiec zobaczymy jak sie bedzie sprawdzał .
niedługo opisze wrażenie z jazdy na 0w20 ... ( yaris )1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCONo dobrze to ja pierwszy.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOpiszesz o olejach, które polecałeś
Zamieszczone przez PAOLO ESCOA Ty zapewne patrzyłeś na
A ja nauczony doświadczeniem zdobytym w różnych przetargach jak poszukuję wiarygodnych danych to zawsze oczekuję danych od producenta, niech on głowę nadstawia za to, co sprzedaje i proponuje. Nie zwróciłem uwagi na wskazywane powody rozbieżności i braki w aktualizacji niemniej jednak jeżeli dane z tabeli którą wstawiłes uprzednio są właściwsze to olej ten sporo stracił w międzyczasie zapewne wskutek dołożenia tego V...
Zamieszczone przez PAOLO ESCObo to olej Statoil LazerWay 0W-30 a nie Statoil LazerWay V 0W-30.
i wyszło mi że naprawdę strasznie duże różnice powstały, jakby po prostu producent etykietki 0W30 do dotychczaowego oleju 5W30 zaczął naklejać.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPrzepraszam, ale nie interesuje mnie Twoje zdanie ponieważ opiera się o przypuszczenia
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSzukaj aktualnych na Statoil.com
Zamieszczone przez PAOLO ESCOaaa i proszę nie pisz mi, że płukanka jest głównie po to by rozrzedzić olej i by mógł on w ten sposób lepiej spłynąć
Zamieszczone przez PAOLO ESCOto jak? może czy nie musi?
[ Dodano: Sro 25 Sty, 12 01:15 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTeraz wszystko jasne! Skąd wiedziałeś, że skończy się ona tak szybko? :wink:--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaproducent etykietki 0W30 do dotychczaowego oleju 5W30 zaczął naklejać.
Zamieszczone przez innovapatrzyłem na Statoil LazerWay V 0W-30
i wyszło mi że naprawdę strasznie duże różnice powstały
Zamieszczone przez innovaprzeoczyłem kilka postów niestety a te zostały usunięte jak wynikało z dalszego kontekstu.
Zamieszczone przez innovapotem trzeba to było prostować bardzo wywrotnie zresztą.
Zamieszczone przez innovaPrzepraszać nie musisz gdyż każdy ma prawo do swojego zdania/opinii natomiast tu wyrażam konkretnie swoje zdanie
Zamieszczone przez innovano to zacząłeś całkiem niefajnie
Nie bawi mnie wykłócanie się w postach, więc zostaw swoje złośliwości na kolejny wątek to nie jest odpowiednie miejsce. Zastosuj wobec mnie opcję "Ignoruj".
Może coś o Millerze, Fuchsie , Amsoilu, Castrolu napiszesz? Czy skupiasz się tylko na LazerWay i Liqui Moly - bardzo Tobie i kilku osobom przeszkadzają te marki. Dziwne. Są tak dobre czy tak złe?
Zamieszczone przez Orbitmam nadzieje ze Buraków się już pozbyliśmyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Wysłany: Wczoraj 13:28
xtremesystems napisał/a:
czy ma ktos teorie czemu mniej klepie mi olej po 3000km niz zaraz po zalaniu. (po zczernieniu zaczal lepiej odpadac) (tyczy sie to i castrola i motula)
Wymieniłeś filtr paliwa ? NIE
Robisz wieksze odcinki od startu ? NIE
Tankujesz na inne stacji ? NA RÓŻNYCH TANKUJE ALE MAM STALA GRUPE
Dolałeś coś w ostatnim czasie do oleju ? NIE
jaki kolor ma olej na bagnecie i wlewie oleju ? CZARNY
Wlewałeś coś do paliwa ? NIE
Jakiego dokąłdnie oleju używałeś ? FABRYCZNY -> MOTUL X-CLEAN+ ->CASTROL EGDE 507 FST
To na szybko :-)
Komentarz
-
-
Pomału rozwiązujemy zagadke na czym polega technologia Fluid Strength Technology
kolego tylko zalinkowales analize edge titanium fst z usa a nie fst na europe.
u nas nie ma w ogole edge titaniumfst.
w usa sa natomiast egde syntec i egde titanium fst (swego czasu bylo egde fst i egde titanium ile mnie pamiec nie myli)
znow wiec siejesz propagande.
co ciekawsze egde fst na europe ma lepsze parametry niz edge titanium fst i edge syntec na usa
wiec castrol idzie w downgrade produktu a upgrade reklamy (dlatego tez pytalem paolo o sythoila)
[ Dodano: Sro 25 Sty, 12 09:30 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez xtremesystemsMOTUL X-CLEAN+ ->CASTROL EGDE 507 FST
1)choc na poczatku bardziej klepal niz motul na starcie, to teraz po 3k km odpala ladnie , nawet przy nizszej temp. (nawet po 3 dniach stania w garazu)
2) silnik nie jest zamulony,latwiej sie wkreca (szczegolnie na zimnym
3)szybciej sie nagrzewa (do mojej jazdy miejskiej -wskazane)
4)auto mniej pali. chocby mnie tu mieli zlinczowac to bede sie tego trzymal. no po prostu nawet w nocy nie moglem sie zblizyc na motulu do wynikow spalania na castrolu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsjednak castrol.
Zamieszczone przez xtremesystemsdlatego tez pytalem o sythoila
Ja wlewałem do BXE i silnik żyje do tej pory ale robiłem to z premedytacją. W Twoim przypadku pozostaje jeśli już seria olejów LM w syntetycznej technologii czyli TT4200.
Dobrze, ze mi przypomniałeś to o czym pisaliśmy kiedyś - napiszę w sprawie zastosowania oleju do Twojego silnika zapytanie do VW.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wojtassDaj znac jak Ci idzie na tym Lazerway-ku Ja mam ASV-ke tak wiec jeden kit
Faktycznie do ASV możesz ten olej zalać jeżeli chcesz - normę VW 505.00 spełnia.
Gdybym miał ten olej w dieslu to bym odpowiedział jak się sprawuje a tak nie mam porównania z tym co miałem zalane w poprzednich silnikach. Fakt nie uzupełniałem oleju od wymiany ale silnik jest diametralnie inny przecież.
Zamieszczone przez wojtassMysle jednak na sprobowaniu Lazerway 5W40
Zamieszczone przez xtremesystemswypowiec na temat LW ze jest bardziej "sliski"
Zamieszczone przez xtremesystemsmusze niestety przyznac ze motul jest/byl bardziej "sliski" na palcach niz edge przynajmniej jak sprawdzalem przy spuszczaniuPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOinnova napisał/a:
producent etykietki 0W30 do dotychczaowego oleju 5W30 zaczął naklejać.
haha nowa teoria. LazerWay też jest beee? Bo myślałem, że tylko LM.
Statoil LazerWay V 0W-30 ma charakterystykę lepkościową w temp. 40 i 100 st. C bardzo zbliżoną to wielu olejów 5w30 dedykowanych VW.
Przykład:
LazerWay V 0W-30
Lepkość kinematyczna w 100 oC - 12,2
Lepkość kinematyczna w 40 oC - 72
FUCHS TITAN GT1 PRO C3 5W30 XTL
Lepkość kinematyczna w 100 oC - 11,7
Lepkość kinematyczna w 40 oC - 70,2
Wychodzi więc na to, że Fuchs 5w30 w temp. referencynych jest nawet mniej lepki niż Statoil. Ma prawo, w końcu oba są olejami SAE 30 i mieszczą się z lekością w 100 oC we właściwym przedziale.
Ewidentnie oleje różnią się temperaturach ujemnych, nie mam na kompie służbowym MSDS-ów, ale nie pomyle się raczej stwierdzając z pamięci, że CCS w temperaturze -35 oC Laserway ma lepszy niż Fuchs w w temperaturze -30 oC.
Patrząc na obie oliwy z punktu widzenia oszczędności paliwa wynikającej z różnic lepkości, to taka oszczędność praktycznie nie wystąpi / nie będzie zauważalna.
Gdy chodzi o inne aspekty - jakość bazy, dodatków etc., to insza inszość.
PAOLO ESCO skoro zająłeś już miejsce w blokach startowych i napisałeś pierwszego posta w nowym wątku, to jest znakomity pretekst do wykonania wielokrotnie postulowanego planu wrzucenia na pierwszą stronę tabeli z olejami mającymi aprobaty VW, ich znanymi parametrami i z wskazaniem do jakich silników mogą być. Pod tabelą można by krótko wyjaśnić co poszczególne parametry znaczą.
Jak znam życie to wątek zaraz nabierze stron, a taki myk pozwoliłby wszystkim użytkowniom zaczynającym poszukania na znalezienie potrzebnych informacji od razu na pierwszej stronie.
Tak więc czuj się zachęcony do wyedytowania swojego pierwszego posta i zapełnienia go stosownymi treściami. Jeżeli potrzebujesz rąk do pracy, to daj znać - mogę przejrzeć trochę MSDS-ów i kawałek tabelki wypełnić.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14tatoil LazerWay V 0W-30 ma charakterystykę lepkościową w temp. 40 i 100 st. C bardzo zbliżoną to wielu olejów 5w30 dedykowanych VW.
Zamieszczone przez zak14pretekst do wykonania wielokrotnie postulowanego planu wrzucenia na pierwszą stronę tabeli z olejami
mającymi aprobaty VW, ich znanymi parametrami i z wskazaniem do których silników które mogą być.
Było w poprzednim watku na stronie 46. --->
Normy oleju stosowane w TDI (w O1)
UWAGA !!! Proszę nie kierować się tylko samą normą oleju ale również szukać oleju który:
dostosowywuje olej do wymagań definiowanych przez:
• normy,
• specyfikacje jakościowe!!!.
Jeśli olej spełnia daną normę nie jest to równoznaczne z tym, że może być od razu stosowany !!! musi także spełniać odpowiednie specyfikacje!!!
Uwaga:
Oleje spełniające normę EURO IV, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!!
Zamieszczone przez zak14Pod tabelą można by krótko wyjaśnić co poszczególne parametry znaczą.
Zamieszczone przez wojtassMysle jednak na sprobowaniu Lazerway 5W40PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOByło w poprzednim watku na stronie 46.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOu matko i dopiero się zacznie dlaczego ten a nie inny olej ...myślałem, że temat tabelki z olejami umrze śmiercią naturalną
Szacuję, że z normą 505.00, 505.01, 506.01 i 507 będzie tego nie więcej niż 40Zamieszczone przez PAOLO ESCOspecyfikacje jakościowe!!!.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Wyedytowałem pierwszego posta - zmieniłem tabelkę na "polską" żeby było jasne.
Zamieszczone przez natashna wymianie pójdzie Liqui Moly TopTec 4600 5W30,
Mażesz kupić w podobnej cenie LazerWay LL 5W/30 z 30 % PAO - czy lepszy wystarczy spojrzeć na parametry a najlepiej sprawdzić osobiście.
Zamieszczone przez zak14jest problem z dotarciem do tego, którą edycję danej specyfikacji olej spełnia - a to robi różnicę.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsw usa sa natomiast egde syntec i egde titanium fst (swego czasu bylo egde fst i egde titanium ile mnie pamiec nie myli)
Myslisz że analiza wykonana w Polsce wykazała by inny podobny skład , wg. mnie nie.
Ale można zapytać kogoś z centrali o tytan bo nie sazę aby nowy SFT poszedł tylko i wyłącznie w kiedynku jakiegoś rozbudowanego Modtc czy innej formy moly.
PAOLO: widziałeś zapisek o teście Volvo przy -30st.C , brzmi budująco :-)
PozdrawiamProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz