Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wpływ gwarancji, a stosowanie olejow spełniających norme producenta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wpływ gwarancji, a stosowanie olejow spełniających norme producenta

    Zamieszczone przez himi
    Zmiana oleju w okresie gwarancji może być kłopotliwa zdaje się. Dlatego wolę w ciągu 2 lat lać to co ASO daje,ale z mądrym interwałem. I tak przynajmniej raz mnie wezwą na olej więc jak zaleję 0w40 poza ASO, a ono dowalą potem znów 5w 30 to nie jest to mądre. Ktoś pytał - auto kupowałem u Bednarka w Łodzi.
    Nie ma z tym żadnego problemu. Zmieniasz interwał z QG1 na QG2 czyli co 15 tys.km, zawozisz swój olej, który będzie zgodny z normą 502/505 ( wymiana co 15 tys. km ) lub 504/507 ( wymiana LL co 30 tys. km ) i tyle. Lepiej zalać Motula niż kiepskiego Castrola.

    W sumie to możesz dostarczyć swoje filtry również. Przedwczoraj zapłaciłem za przegląd w ASO na 30000 km ze swoimi filtrami i lepszym olejem Motul 0W40 785 zł zamiast 1250 zł. Różnica w cenie jest widoczna.
    Ostatnio edytowany przez mirek_p11; 11283.

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

  • #2
    Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis

    Nie ma z tym żadnego problemu. Zmieniasz interwał z QG1 na QG2 czyli co 15 tys.km, zawozisz swój olej, który będzie zgodny z normą 502/505 ( wymiana co 15 tys. km ) lub 504/507 ( wymiana LL co 30 tys. km ) i tyle. Lepiej zalać Motula niż kiepskiego Castrola.

    W sumie to możesz dostarczyć swoje filtry również. Przedwczoraj zapłaciłem za przegląd w ASO na 30000 km ze swoimi filtrami i lepszym olejem Motul 0W40 785 zł zamiast 1250 zł. Różnica w cenie jest widoczna.
    Nie robią problemu przy przywiezieniu motula? Rozumiem, że jeśli minie mi 10-15 tkm i nie wezwą mnie jeszcze na przegląd to jadę sam i płacę im za wymianę + swój olej i filtry? Ta zmiana interwału - oni coś zmieniają w systemie wówczas tak? Pytam, żeby mnie wezwali miesiąc po tej ,,wymuszonej'' wymianie na ponowną

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
      Nie robią problemu przy przywiezieniu motula? Rozumiem, że jeśli minie mi 10-15 tkm i nie wezwą mnie jeszcze na przegląd to jadę sam i płacę im za wymianę + swój olej i filtry? Ta zmiana interwału - oni coś zmieniają w systemie wówczas tak? Pytam, żeby mnie wezwali miesiąc po tej ,,wymuszonej'' wymianie na ponowną
      Problemu w ASO nie robią, bo olej jest zgodny z wymaganą przez producenta normą. Nikt Ciebie nie będzie wzywał na przegląd Obecnie pewnie wyświetli się Tobie na maxi-docie przegląd na 30000 km, bo masz ustawiony interwał QG1. Możesz sprawdzić sobie sam opcję w radiu ile km zostało do przeglądu ( car-ustawienia-przegląd ). Jak pojedziesz na wymianę to poproś aby zmienili Tobie interwał na QG2 czyli wymiana oleju co 15000 km a przeglądy co 30000 km.


      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez himi Zobacz wpis

        Nie robią problemu przy przywiezieniu motula? Rozumiem, że jeśli minie mi 10-15 tkm i nie wezwą mnie jeszcze na przegląd to jadę sam i płacę im za wymianę + swój olej i filtry? Ta zmiana interwału - oni coś zmieniają w systemie wówczas tak? Pytam, żeby mnie wezwali miesiąc po tej ,,wymuszonej'' wymianie na ponowną
        Wleją to co przywieziesz, o ile spełnia normy VAG. Ja bym tego jednak nie robił w okresie gwarancji, bo jak coś wyjdzie z silnikiem, to będzie pierwsza rzecz jaką Ci zarzucą..
        Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
        https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
        https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
        https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

        Komentarz


        • #5
          Właśnie o tym pomyślałem, cóż - wymienię na lepszy po wymianie w ASO

          Komentarz


          • #6
            Gratki, jaki to ma kod silnika ??

            Zamieszczone przez himi
            zmiana oleju w okresie gwarancji może być kłopotliwa zdaje się. Dlatego wolę w ciągu 2 lat lać to co ASO daje,ale z mądrym interwałem.

            Mozesz przyniesc olej jaki chcesz, ktory spelnia norme producenta - koniec i kropka. Jak ASO twierdzi inaczej niech wydadza taka opinie na pismie. Wtedy juz mowia ze sie da. W nowym modelach przeglad a serwis olejowy to dwie rozne sprawy Wiec wymieniaj olej normalnie co 15kkm i niczym sie nie martw.


            Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
            Ja bym tego jednak nie robił w okresie gwarancji,
            Jesli ASO marki premium stwierdzilo, ze jesli producent na liscie dopuszczonych olejow ma taki jak przywieziony, to oni jak najbardziej moga taki nalac. W tym przypadku byla lista z konkretnymi olejami, a nie tylko podana norma 504.00/507.00 jak w przypadku powyzej.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              przeciez nie musisz wcale wymieniać w ASO ani nie musisz zmieniac interwalu. Interwal zostaw w aucie taki jak masz co 30tys km. Po 15 tys zmien poza ASO taniej, a pozniej wg wskazania kompa w ok. tych 30tys w ASO.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Yarwa Zobacz wpis
                przeciez nie musisz wcale wymieniać w ASO ani nie musisz zmieniac interwalu. Interwal zostaw w aucie taki jak masz co 30tys km. Po 15 tys zmien poza ASO taniej, a pozniej wg wskazania kompa w ok. tych 30tys w ASO.
                Tak robię od kilku lat + płukanka co 2 zmianę, jak jest poza ASO
                Maciek
                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                Zapraszamy....

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                  Gratki, jaki to ma kod silnika ??




                  Mozesz przyniesc olej jaki chcesz, ktory spelnia norme producenta - koniec i kropka. Jak ASO twierdzi inaczej niech wydadza taka opinie na pismie. Wtedy juz mowia ze sie da. W nowym modelach przeglad a serwis olejowy to dwie rozne sprawy Wiec wymieniaj olej normalnie co 15kkm i niczym sie nie martw.




                  Jesli ASO marki premium stwierdzilo, ze jesli producent na liscie dopuszczonych olejow ma taki jak przywieziony, to oni jak najbardziej moga taki nalac. W tym przypadku byla lista z konkretnymi olejami, a nie tylko podana norma 504.00/507.00 jak w przypadku powyzej.

                  Tyle tylko, że powiedzą, że usterka na skutek złego oleju powstała. Wiesz ile kosztuje biegły i proces sądowy? Każdy argument jest dobry, żeby wymigać się od roszczeń gwarancyjnych.
                  Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                  https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                  https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                  https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                  Komentarz


                  • #10
                    Po co robicie te płukanki przy częstym interwale? W octavii mam nalatane 175 koła i w życiu płukanki nie widziała, a śmiga jak złoto. Ale ona nie bierze oleju
                    Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                    Komentarz


                    • #11
                      dla dobrego samopoczucia

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz


                      • #12
                        @himi:

                        Sam nie wiem.
                        Ja wziąłem na próbę przy ostatniej wymianie oleju.

                        Chyba po tym jak przy 1.8 TSI straszyli mnie wpisami o nagarze i takie tam.

                        Sam ujeździłem kilka aut Toyota 355K, Toyota 325K, O2 145K, C4 224K, Fabia 165K, pomijam inne o mniejszym przebiegu na moje konto.
                        Nigdy nie robiłem płukanki ani u mnie ani w autach żony (tam o wiele mniejsze przebiegi) i nie było żadnych problemów u mnie.

                        Nie wiem jak ze spadkiem mocy (na papierze) bo nigdy nie mierzyłem przed sprzedażą.
                        Ale nic szczególnego nie zauważyłem.
                        .
                        Moja RS'ka
                        Moja Bejca
                        VW Polo 1.4 - córki

                        Komentarz


                        • #13
                          U mnie 1,8 tsi nagar i takie tam...
                          W sumie, jak brał olej to płukanki nie pomogły...
                          A jak przestał brać po remoncie, to nie zaszkodziły...
                          To tylko 2 dychy, a jak pisze Mirek, poprawione samopoczucie
                          Teraz już się nawet nie zastanawiam, z przyzwyczajenia robię...
                          Maciek
                          terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                          Zapraszamy....

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
                            U mnie 1,8 tsi nagar i takie tam...
                            W sumie, jak brał olej to płukanki nie pomogły...
                            A jak przestał brać po remoncie, to nie zaszkodziły...
                            To tylko 2 dychy, a jak pisze Mirek, poprawione samopoczucie
                            Teraz już się nawet nie zastanawiam, z przyzwyczajenia robię...
                            Dwie dychy, powiadasz?
                            W ASO skroili mnie 150.

                            W sunie jeszcze tak dużo nie płaciłem.

                            Brutto 450 pln za przegląd 45 tys. + klima + wymiana olejów i filtrów (materiał mój) + płukanka (materiał ich) z myciem i autem zastępczym.
                            Moja RS'ka
                            Moja Bejca
                            VW Polo 1.4 - córki

                            Komentarz


                            • #15
                              Bez klimy i płukanki płacę 170-180.
                              Za odkręcenie i przykręcenie kilku śrubek.

                              Fuck, następny dom buduję z wysokim garażem i zamontuję podnośnik.
                              Ostatnio edytowany przez no4; 16921.
                              Moja RS'ka
                              Moja Bejca
                              VW Polo 1.4 - córki

                              Komentarz


                              • #16
                                no4 , liqui moly engine flush ponoć niezła płukanka 25 - 28 zł brutto
                                Maciek
                                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                Zapraszamy....

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jak się ją stosuje?
                                  Moja RS'ka
                                  Moja Bejca
                                  VW Polo 1.4 - córki

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez no4 Zobacz wpis
                                    Jak się ją stosuje?
                                    Dolewasz do starego oleju i silnik pracuje na biegu jałowym przez ok. 10 minut, potem zlewasz stary olej.
                                    Maciek
                                    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                    Zapraszamy....

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dzięki za info.
                                      Faktycznie koszt niewielki.
                                      I mogę kupić razem z olejem.
                                      Moja RS'ka
                                      Moja Bejca
                                      VW Polo 1.4 - córki

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        no4 możesz nawet kupić inną płukankę, masę tego jest w moto sklepach, ja stosowałem wszystkie od LM po K2. Wszystkie działały dobrze ceny od 10 do 30 zł.

                                        Himi bardzo fajna Jettka, zgrabne i fajne autko - podobają mi się Jettki gratulacje

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
                                          Tyle tylko, że powiedzą, że usterka na skutek złego oleju powstała. Wiesz ile kosztuje biegły i proces sądowy? Każdy argument jest dobry, żeby wymigać się od roszczeń gwarancyjnych.

                                          Jak ma pasc, to padnie na kazdym oleju. Nie ma co zastanawiac sie na przod.

                                          A po drugie argumentacja zawsze moze byc taka: silnik umarl bo mial paliwo z polskiej renomowanej stacji, zasysal powietrze ze smogiem, przez filtr powietrza w zamienniku. Na konu dopiero zostanie ustalone ze olej byl z norma, ale innego producenta, oraz ze filtr oleju rowniez byl w zamienniku.


                                          A plukanke zawsze mozna wlac przed oddaniem auta do ASO. To ze ktos przejedzie nim potem 200m po parkingu go nie zabije, bo jesli silnik potrafi chodzic na wolnych obrotach to 2000obr/min tez przezyje przez kilkanascie sekund.
                                          Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis


                                            Jak ma pasc, to padnie na kazdym oleju. Nie ma co zastanawiac sie na przod.

                                            A po drugie argumentacja zawsze moze byc taka: silnik umarl bo mial paliwo z polskiej renomowanej stacji, zasysal powietrze ze smogiem, przez filtr powietrza w zamienniku. Na konu dopiero zostanie ustalone ze olej byl z norma, ale innego producenta, oraz ze filtr oleju rowniez byl w zamienniku.
                                            .
                                            Skoro może paść na każdym oleju, to po co kombinować z olejami?

                                            Raczej jednak dostrzegasz różnicę w przedstawionym przeze mnie argumencie, a swoimi?
                                            Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                            https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                            https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                            https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              michal8937 ,ale ty kombinujesz jak koń pod górę...
                                              W instrukcji jest zapis że ma być olej z normą vw 502/505 przy stałych zmianach, a z normą 504/507 przy zmiennych... a nie ma zapisu, że ma być castrol pochodzący z ASO, i tyle...
                                              A jak będą próbowali się wypiąć, to i castrol z ASO nie pomoże, bo będą szukali innego powodu... Ale po co od razu takie czarnowidztwo...
                                              Maciek
                                              terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                              Zapraszamy....

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
                                                michal8937 ,ale ty kombinujesz jak koń pod górę...
                                                W instrukcji jest zapis że ma być olej z normą vw 502/505 przy stałych zmianach, a z normą 504/507 przy zmiennych... a nie ma zapisu, że ma być castrol pochodzący z ASO, i tyle...
                                                A jak będą próbowali się wypiąć, to i castrol z ASO nie pomoże, bo będą szukali innego powodu... Ale po co od razu takie czarnowidztwo...
                                                Zatem jeździj do ASO ze swoim olejem i abyś nigdy nie musiał doświadczyć tego, o czym wyżej napisałem. Być może kombinuję, ale to ja musiałem potem walczyć z ASO w umieniu ludzi, którzy mieli takie przygody.
                                                Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                                https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                                https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                                https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
                                                  Raczej jednak dostrzegasz różnicę w przedstawionym przeze mnie argumencie, a swoimi?

                                                  Dostrzegam... zanim cos sie stanie, Ty szukasz juz prawnika, ktory ma pomoc. A ja patrze inaczej... z praktycznego i mechanicznego punktu widzenia. Ale wybor kazdy ma

                                                  Po drugie ASO nie ma prawa ladowac oleju marki Catrol pod marka Castrol.

                                                  ASO VW czy Skody ma wlewac olej pakowany w opakowania VW i tyle. To ze polski importer jest zakochany w Castrolu to zupelnie cos innego. 8 lat temu jak dobrze pamietam, naklejal naklejki firmy Shell.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X