Wpływ gwarancji, a stosowanie olejow spełniających norme producenta

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Wpływ gwarancji, a stosowanie olejow spełniających norme producenta

    Zamieszczone przez himi
    Zmiana oleju w okresie gwarancji może być kłopotliwa zdaje się. Dlatego wolę w ciągu 2 lat lać to co ASO daje,ale z mądrym interwałem. I tak przynajmniej raz mnie wezwą na olej więc jak zaleję 0w40 poza ASO, a ono dowalą potem znów 5w 30 to nie jest to mądre. Ktoś pytał - auto kupowałem u Bednarka w Łodzi.
    Nie ma z tym żadnego problemu. Zmieniasz interwał z QG1 na QG2 czyli co 15 tys.km, zawozisz swój olej, który będzie zgodny z normą 502/505 ( wymiana co 15 tys. km ) lub 504/507 ( wymiana LL co 30 tys. km ) i tyle. Lepiej zalać Motula niż kiepskiego Castrola.

    W sumie to możesz dostarczyć swoje filtry również. Przedwczoraj zapłaciłem za przegląd w ASO na 30000 km ze swoimi filtrami i lepszym olejem Motul 0W40 785 zł zamiast 1250 zł. Różnica w cenie jest widoczna.
    Ostatnio edytowany przez mirek_p11; 11283.

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki
  • himi
    L&K
    • 2013
    • 1115
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    #2
    Zamieszczone przez mirek_p11 Zobacz wpis

    Nie ma z tym żadnego problemu. Zmieniasz interwał z QG1 na QG2 czyli co 15 tys.km, zawozisz swój olej, który będzie zgodny z normą 502/505 ( wymiana co 15 tys. km ) lub 504/507 ( wymiana LL co 30 tys. km ) i tyle. Lepiej zalać Motula niż kiepskiego Castrola.

    W sumie to możesz dostarczyć swoje filtry również. Przedwczoraj zapłaciłem za przegląd w ASO na 30000 km ze swoimi filtrami i lepszym olejem Motul 0W40 785 zł zamiast 1250 zł. Różnica w cenie jest widoczna.
    Nie robią problemu przy przywiezieniu motula? Rozumiem, że jeśli minie mi 10-15 tkm i nie wezwą mnie jeszcze na przegląd to jadę sam i płacę im za wymianę + swój olej i filtry? Ta zmiana interwału - oni coś zmieniają w systemie wówczas tak? Pytam, żeby mnie wezwali miesiąc po tej ,,wymuszonej'' wymianie na ponowną

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
      Nie robią problemu przy przywiezieniu motula? Rozumiem, że jeśli minie mi 10-15 tkm i nie wezwą mnie jeszcze na przegląd to jadę sam i płacę im za wymianę + swój olej i filtry? Ta zmiana interwału - oni coś zmieniają w systemie wówczas tak? Pytam, żeby mnie wezwali miesiąc po tej ,,wymuszonej'' wymianie na ponowną
      Problemu w ASO nie robią, bo olej jest zgodny z wymaganą przez producenta normą. Nikt Ciebie nie będzie wzywał na przegląd Obecnie pewnie wyświetli się Tobie na maxi-docie przegląd na 30000 km, bo masz ustawiony interwał QG1. Możesz sprawdzić sobie sam opcję w radiu ile km zostało do przeglądu ( car-ustawienia-przegląd ). Jak pojedziesz na wymianę to poproś aby zmienili Tobie interwał na QG2 czyli wymiana oleju co 15000 km a przeglądy co 30000 km.


      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • michal8937
        Rider
        • 2010
        • 467
        • Seat

        #4
        Zamieszczone przez himi Zobacz wpis

        Nie robią problemu przy przywiezieniu motula? Rozumiem, że jeśli minie mi 10-15 tkm i nie wezwą mnie jeszcze na przegląd to jadę sam i płacę im za wymianę + swój olej i filtry? Ta zmiana interwału - oni coś zmieniają w systemie wówczas tak? Pytam, żeby mnie wezwali miesiąc po tej ,,wymuszonej'' wymianie na ponowną
        Wleją to co przywieziesz, o ile spełnia normy VAG. Ja bym tego jednak nie robił w okresie gwarancji, bo jak coś wyjdzie z silnikiem, to będzie pierwsza rzecz jaką Ci zarzucą..
        Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
        https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
        https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
        https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

        Komentarz

        • himi
          L&K
          • 2013
          • 1115
          • Octavia II (1Z3)
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

          #5
          Właśnie o tym pomyślałem, cóż - wymienię na lepszy po wymianie w ASO

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            Gratki, jaki to ma kod silnika ??

            Zamieszczone przez himi
            zmiana oleju w okresie gwarancji może być kłopotliwa zdaje się. Dlatego wolę w ciągu 2 lat lać to co ASO daje,ale z mądrym interwałem.

            Mozesz przyniesc olej jaki chcesz, ktory spelnia norme producenta - koniec i kropka. Jak ASO twierdzi inaczej niech wydadza taka opinie na pismie. Wtedy juz mowia ze sie da. W nowym modelach przeglad a serwis olejowy to dwie rozne sprawy Wiec wymieniaj olej normalnie co 15kkm i niczym sie nie martw.


            Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
            Ja bym tego jednak nie robił w okresie gwarancji,
            Jesli ASO marki premium stwierdzilo, ze jesli producent na liscie dopuszczonych olejow ma taki jak przywieziony, to oni jak najbardziej moga taki nalac. W tym przypadku byla lista z konkretnymi olejami, a nie tylko podana norma 504.00/507.00 jak w przypadku powyzej.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Yarwa
              Elegance
              • 2010
              • 915
              • BMW

              #7
              przeciez nie musisz wcale wymieniać w ASO ani nie musisz zmieniac interwalu. Interwal zostaw w aucie taki jak masz co 30tys km. Po 15 tys zmien poza ASO taniej, a pozniej wg wskazania kompa w ok. tych 30tys w ASO.

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5392
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                #8
                Zamieszczone przez Yarwa Zobacz wpis
                przeciez nie musisz wcale wymieniać w ASO ani nie musisz zmieniac interwalu. Interwal zostaw w aucie taki jak masz co 30tys km. Po 15 tys zmien poza ASO taniej, a pozniej wg wskazania kompa w ok. tych 30tys w ASO.
                Tak robię od kilku lat + płukanka co 2 zmianę, jak jest poza ASO

                Komentarz

                • michal8937
                  Rider
                  • 2010
                  • 467
                  • Seat

                  #9
                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                  Gratki, jaki to ma kod silnika ??




                  Mozesz przyniesc olej jaki chcesz, ktory spelnia norme producenta - koniec i kropka. Jak ASO twierdzi inaczej niech wydadza taka opinie na pismie. Wtedy juz mowia ze sie da. W nowym modelach przeglad a serwis olejowy to dwie rozne sprawy Wiec wymieniaj olej normalnie co 15kkm i niczym sie nie martw.




                  Jesli ASO marki premium stwierdzilo, ze jesli producent na liscie dopuszczonych olejow ma taki jak przywieziony, to oni jak najbardziej moga taki nalac. W tym przypadku byla lista z konkretnymi olejami, a nie tylko podana norma 504.00/507.00 jak w przypadku powyzej.

                  Tyle tylko, że powiedzą, że usterka na skutek złego oleju powstała. Wiesz ile kosztuje biegły i proces sądowy? Każdy argument jest dobry, żeby wymigać się od roszczeń gwarancyjnych.
                  Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                  https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                  https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                  https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                  Komentarz

                  • himi
                    L&K
                    • 2013
                    • 1115
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                    #10
                    Po co robicie te płukanki przy częstym interwale? W octavii mam nalatane 175 koła i w życiu płukanki nie widziała, a śmiga jak złoto. Ale ona nie bierze oleju
                    Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

                    Komentarz

                    • mirek_p11
                      RS
                      • 2010
                      • 6630
                      • Volkswagen
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      dla dobrego samopoczucia

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz

                      • no4
                        Rider
                        • 2011
                        • 338
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                        #12
                        @himi:

                        Sam nie wiem.
                        Ja wziąłem na próbę przy ostatniej wymianie oleju.

                        Chyba po tym jak przy 1.8 TSI straszyli mnie wpisami o nagarze i takie tam.

                        Sam ujeździłem kilka aut Toyota 355K, Toyota 325K, O2 145K, C4 224K, Fabia 165K, pomijam inne o mniejszym przebiegu na moje konto.
                        Nigdy nie robiłem płukanki ani u mnie ani w autach żony (tam o wiele mniejsze przebiegi) i nie było żadnych problemów u mnie.

                        Nie wiem jak ze spadkiem mocy (na papierze) bo nigdy nie mierzyłem przed sprzedażą.
                        Ale nic szczególnego nie zauważyłem.
                        .
                        Moja RS'ka
                        Moja Bejca
                        VW Polo 1.4 - córki

                        Komentarz

                        • klarus
                          RS
                          ModeratoRS
                          • 2013
                          • 5392
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #13
                          U mnie 1,8 tsi nagar i takie tam...
                          W sumie, jak brał olej to płukanki nie pomogły...
                          A jak przestał brać po remoncie, to nie zaszkodziły...
                          To tylko 2 dychy, a jak pisze Mirek, poprawione samopoczucie
                          Teraz już się nawet nie zastanawiam, z przyzwyczajenia robię...

                          Komentarz

                          • no4
                            Rider
                            • 2011
                            • 338
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
                            U mnie 1,8 tsi nagar i takie tam...
                            W sumie, jak brał olej to płukanki nie pomogły...
                            A jak przestał brać po remoncie, to nie zaszkodziły...
                            To tylko 2 dychy, a jak pisze Mirek, poprawione samopoczucie
                            Teraz już się nawet nie zastanawiam, z przyzwyczajenia robię...
                            Dwie dychy, powiadasz?
                            W ASO skroili mnie 150.

                            W sunie jeszcze tak dużo nie płaciłem.

                            Brutto 450 pln za przegląd 45 tys. + klima + wymiana olejów i filtrów (materiał mój) + płukanka (materiał ich) z myciem i autem zastępczym.
                            Moja RS'ka
                            Moja Bejca
                            VW Polo 1.4 - córki

                            Komentarz

                            • no4
                              Rider
                              • 2011
                              • 338
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              #15
                              Bez klimy i płukanki płacę 170-180.
                              Za odkręcenie i przykręcenie kilku śrubek.

                              Fuck, następny dom buduję z wysokim garażem i zamontuję podnośnik.
                              Ostatnio edytowany przez no4; 16921.
                              Moja RS'ka
                              Moja Bejca
                              VW Polo 1.4 - córki

                              Komentarz

                              • klarus
                                RS
                                ModeratoRS
                                • 2013
                                • 5392
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                #16
                                no4 , liqui moly engine flush ponoć niezła płukanka 25 - 28 zł brutto

                                Komentarz

                                • no4
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 338
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  #17
                                  Jak się ją stosuje?
                                  Moja RS'ka
                                  Moja Bejca
                                  VW Polo 1.4 - córki

                                  Komentarz

                                  • klarus
                                    RS
                                    ModeratoRS
                                    • 2013
                                    • 5392
                                    • Octavia III combi (5E5)
                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez no4 Zobacz wpis
                                    Jak się ją stosuje?
                                    Dolewasz do starego oleju i silnik pracuje na biegu jałowym przez ok. 10 minut, potem zlewasz stary olej.

                                    Komentarz

                                    • no4
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 338
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      #19
                                      Dzięki za info.
                                      Faktycznie koszt niewielki.
                                      I mogę kupić razem z olejem.
                                      Moja RS'ka
                                      Moja Bejca
                                      VW Polo 1.4 - córki

                                      Komentarz

                                      • sew1981
                                        RS
                                        S_OCP MemberModeratorr
                                        • 2009
                                        • 10917
                                        • Fiat

                                        #20
                                        no4 możesz nawet kupić inną płukankę, masę tego jest w moto sklepach, ja stosowałem wszystkie od LM po K2. Wszystkie działały dobrze ceny od 10 do 30 zł.

                                        Himi bardzo fajna Jettka, zgrabne i fajne autko - podobają mi się Jettki gratulacje

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
                                          Tyle tylko, że powiedzą, że usterka na skutek złego oleju powstała. Wiesz ile kosztuje biegły i proces sądowy? Każdy argument jest dobry, żeby wymigać się od roszczeń gwarancyjnych.

                                          Jak ma pasc, to padnie na kazdym oleju. Nie ma co zastanawiac sie na przod.

                                          A po drugie argumentacja zawsze moze byc taka: silnik umarl bo mial paliwo z polskiej renomowanej stacji, zasysal powietrze ze smogiem, przez filtr powietrza w zamienniku. Na konu dopiero zostanie ustalone ze olej byl z norma, ale innego producenta, oraz ze filtr oleju rowniez byl w zamienniku.


                                          A plukanke zawsze mozna wlac przed oddaniem auta do ASO. To ze ktos przejedzie nim potem 200m po parkingu go nie zabije, bo jesli silnik potrafi chodzic na wolnych obrotach to 2000obr/min tez przezyje przez kilkanascie sekund.
                                          Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • michal8937
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 467
                                            • Seat

                                            #22
                                            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis


                                            Jak ma pasc, to padnie na kazdym oleju. Nie ma co zastanawiac sie na przod.

                                            A po drugie argumentacja zawsze moze byc taka: silnik umarl bo mial paliwo z polskiej renomowanej stacji, zasysal powietrze ze smogiem, przez filtr powietrza w zamienniku. Na konu dopiero zostanie ustalone ze olej byl z norma, ale innego producenta, oraz ze filtr oleju rowniez byl w zamienniku.
                                            .
                                            Skoro może paść na każdym oleju, to po co kombinować z olejami?

                                            Raczej jednak dostrzegasz różnicę w przedstawionym przeze mnie argumencie, a swoimi?
                                            Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                            https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                            https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                            https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5392
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #23
                                              michal8937 ,ale ty kombinujesz jak koń pod górę...
                                              W instrukcji jest zapis że ma być olej z normą vw 502/505 przy stałych zmianach, a z normą 504/507 przy zmiennych... a nie ma zapisu, że ma być castrol pochodzący z ASO, i tyle...
                                              A jak będą próbowali się wypiąć, to i castrol z ASO nie pomoże, bo będą szukali innego powodu... Ale po co od razu takie czarnowidztwo...

                                              Komentarz

                                              • michal8937
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 467
                                                • Seat

                                                #24
                                                Zamieszczone przez klarus Zobacz wpis
                                                michal8937 ,ale ty kombinujesz jak koń pod górę...
                                                W instrukcji jest zapis że ma być olej z normą vw 502/505 przy stałych zmianach, a z normą 504/507 przy zmiennych... a nie ma zapisu, że ma być castrol pochodzący z ASO, i tyle...
                                                A jak będą próbowali się wypiąć, to i castrol z ASO nie pomoże, bo będą szukali innego powodu... Ale po co od razu takie czarnowidztwo...
                                                Zatem jeździj do ASO ze swoim olejem i abyś nigdy nie musiał doświadczyć tego, o czym wyżej napisałem. Być może kombinuję, ale to ja musiałem potem walczyć z ASO w umieniu ludzi, którzy mieli takie przygody.
                                                Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                                https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                                https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                                https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
                                                  Raczej jednak dostrzegasz różnicę w przedstawionym przeze mnie argumencie, a swoimi?

                                                  Dostrzegam... zanim cos sie stanie, Ty szukasz juz prawnika, ktory ma pomoc. A ja patrze inaczej... z praktycznego i mechanicznego punktu widzenia. Ale wybor kazdy ma

                                                  Po drugie ASO nie ma prawa ladowac oleju marki Catrol pod marka Castrol.

                                                  ASO VW czy Skody ma wlewac olej pakowany w opakowania VW i tyle. To ze polski importer jest zakochany w Castrolu to zupelnie cos innego. 8 lat temu jak dobrze pamietam, naklejal naklejki firmy Shell.
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...