Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca

    Pany ile wchodzi oleju do 1,2 CJZA ?

  • #2
    Dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca

    W dowodzie rejestracyjnym w polu O1 i O2 podana jest dopuszczalna masa całkowita przyczepy z hamulcem/bez hamulca. Np. w mojej OII jest O1=1400kg i O2=650kg. Więc mając przyczepkę lekką o DMC 750kg mogę ją ciągnąć czy powinienem mieć przyczepkę o DMC 650kg?? Czy mogę mieć przyczepkę DMC 750kg i mieć całkowitą masę 650kg??
    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

    Komentarz


    • #3
      jeśli się nie mylę (na 95% tak jest): "mogę mieć przyczepkę DMC 750kg i mieć całkowitą masę 650kg" jest właściwą odpowiedzią
      pozdrawiam
      Adam W.

      Komentarz


      • #4
        Auto ma DMC bez hamulca 650kg to przyczepa bez hamulca moze byc max 650kg DMC
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Maicroft, tutaj właśnie jest jakieś zamieszanie, co masz zrobić jeżeli masz przyczepkę DMC 750kg i zmienisz np auta to co masz z tą przyczepką zrobić??? od nowa przerejestrowywać??? :roll:
          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

          Komentarz


          • #6
            AdamB, sprzedać i kupić do 650kg DMC.
            Dla niebieskich liczy się co jest w obu dowodach, nawet jakbyś ciągnął na pusto. :roll:
            MARCIN
            Mój szkodnik

            Komentarz


            • #7
              bzyq_74, wiem , tylko po co ? To jest nielogiczne, ponieważ każdy typ auta z różnymi silnikami będzie miał różne wartości w DR. Więc myślę że to jest nadinterpretacja przepisu. Logiczne jest i słuszne że możesz ciągnąć przyczepkę DMC 750kg o masie własnej powiedzmy 180kg z ciężarem który da wartość z DR samochodu z rubryki O2.
              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

              Komentarz


              • #8
                To jest tak samo nielogiczne jak wiele innych zaleznosci z przyczepa jak auto z DMC 3500kg + przyczepa DMC750kg do nie dawna tylko B+E, od jakiegos czasu tyko B, ale i tak Viatolla to nie interesuje.

                Podjedz na stacje diagnostyczna, czy da sie to zmienic.

                Malo aut jest, ktore maja DMC bez hamulca 750kg, tak samo z hamulcem 2000kg. Najczesciej jest 1500-1800kg
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Maicroft, OII 1.9BXE ma DMC przyczepy 650kg, z silnikiem 1.2TSI 105KM ma 600kg, Fabia I 1.2 HTP 65KM ma 400kg, Jetta 1.9TDI BXE ma 700kg.

                  Przyczepkę mam robioną przez siebie SAM rejestrowałem na 750kg DMC kiedy jeszcze miałem Fabię I 1.4 60KM. Wtedy chyba nikt na to nie zwracał uwagi :roll: Teraz mam OII z 650kg. Za rok jak zmienię np. na Mondeo lub jakiś inny który będzie miał np 750 lub 700kg.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz


                  • #10
                    Niestety. Do okola komina "mozna" jezdzic, ale zapuszczac sie gdzies dalej...

                    Fabia na 100% nie miala wiecej jak 500kg
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Maicroft
                      To jest tak samo nielogiczne jak wiele innych zaleznosci z przyczepa jak auto z DMC 3500kg + przyczepa DMC750kg
                      Gdzieś czytałem interpretację tego przepisu. I z tego co pamiętam to było napisane tak:
                      - 3500kg DMC auta + 750kg DMC przyczepy - kategoria B
                      - suma <= 3500 DMC z powyżej 750DMC - kategoria B
                      - suma > 3500 DMC z przyczepką powyżej 750DMC - kategoria B+E

                      Czyli tak to teraz obowiązuje?
                      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez AdamB
                        3500 DMC z przyczepką powyżej 750DMC - kategoria B+E
                        Tak. Poniżej kat.B
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez AdamB
                          Więc mając przyczepkę lekką o DMC 750kg mogę ją ciągnąć czy powinienem mieć przyczepkę o DMC 650kg?
                          W dowodzie przyczepy musi być DMC nie wyższe niż 650kg. U wielu producentów da się taką wagę obniżyć (większość przyczep bez hamulca sprzedawana jest z DMC = 750kg )
                          Zamieszczone przez AdamB
                          Czy mogę mieć przyczepkę DMC 750kg i mieć całkowitą masę 650kg??
                          Jeśli przyczepa ma hamulec to tak jeśli nie to niestety ciągnięcie takiej przyczepy jest zabronione.

                          Z polskiego prawa przy kategorii B wynika takie coś:
                          1. Można ciągnąc przyczepę lekką (do 750kg) mając auto o masie całkowitej 3500kg czyli DMC pojazdów wynosi 4250kg (i do czegoś takiego wymagany jest viatoll.
                          2. Można ciągnąć przyczepę (o masie większej niż 750kg) pod warunkiem że DMC przyczepy jest mniejsza niż DMC pojazdu który ciągnie i łączne DMC nie przekracza 3500kg

                          Jest jeszcze mały fortel w postaci kategorii B96 i tu w przypadku 2 podnosi się masa DMC zespołu pojazdów do 4250kg.

                          PS: u siebie (w A6 ) mam O1=1500kg O2=750kg
                          O ortografie dba FF.
                          Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                          http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                          Skoda Octavia & Audi A6

                          Komentarz


                          • #14
                            Po ostatniej wymianie zdań że "szwagrem" postanowilem rozwikłać zagadkę - jakiej max wagi moge ciagnac autem do 3,5 tony przyczepę z hamulcem najazdowym tj. laweta, kemping etc. Wynika z tego, że mając prawko na B+E muszą być spełnione łącznie warunki:
                            - RMC przyczepy ma być mniejsze niż RMC pojazdu ciągnącego,
                            - DMC przyczepy ma być mniejsze niż wartość z O1 z dowodu rejestracyjnego pojazdu i 3500kg
                            - DMC przyczepy ma być mniejsze lub równe DMC pojazdu / 1,33,
                            - całość zestawu nie moze przekroczyc 3,5+3,5/1,33 ,
                            - regulacje dot samej przyczepy.

                            Reasumujac, w przypadku takiej Octavii z DMC 2020 będzie to przyczepa o RMC max 1518 kg.

                            Pytanie, jak jest obecnie z autami terenowymi że zwyzka 50% masy sprzed kilku lat, czy O3 4x4 mozna pod to pociągnąć? Czy wymagane są jakieś zmiany w dowodzie?

                            Komentarz


                            • #15
                              Ale tu trzeba chyba rozgraniczyc przyczepy z i bez hamulca.

                              Przeciez od lat za Mondeo jezdzily lawety.

                              Ile masz w dowodzie DMC przyczepy z hamulcem ?? Na to patrzy ITD, reszta sie nie liczy.

                              Przeciez ciagnik siodlowy nic by nie mogl ciagnac za soba, bo jest za lekki
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                To co w doowdzie. juz jest tam ze tak powiem przez producenta uwzglednione co i jak. Tez mamay problemy z tymi masami w sharanch alhambrach i galaxach. Ja kupowalem chyba ze 3 lata temu przyczpeke lekką i z racji iz w golfie mam wpisane dla lekkiej dmc 600 kg a w sharanie 700 kg to zarejstrowalem swoja przyczpeke na 600 kg. Poa tym ojcec ma tez berlingo i tez siemeisci w tym zakresie. Jelsi bym mial ta przyczpeke zarejestrowana na maksymane wartoci bo an tyle zezwala prducent- brenderup na 750 kg to nie moglbym nawet na pusto ja transportowac sobie na haku. Dlatego pryz zakupie trzeba uwazac co sie kupuje i z jakimi danymi. Z hamulcem mam w golfie dmc przyczepy 1400 kg a w sharanie 2000 kg ale takiej przyczpeki nei posiadam.
                                PAmietajmy ze przekraczajac DMC calego zestawu czyli auto i przyczeka ( nie istotne czy lekka czy ciezka) wiecej jak 3500 kg to jestesmy zobowiazani do posiadania viatool. Czyli jadac np vw T5 plus przyczepka 750 kg mozemy jechac owszem na kategorii nawet B mimoz e przekraczamy 3.5 tony ale musimy miec viatolke. Na bramkach na drogach sprawdzaja na podstawie tablic jakie jest dmc auta i przyczpeki i po zsumowaniu wychodzi wynik oraz czy bylo pikniecie przy przejezdzaniu. Jesli nie to wysylaja mandacik 3000 zl.
                                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                Komentarz


                                • #17
                                  Oczywiście pisałem o przyczepie z hamulcem najazdowym i w O1 mam wpisane 2t.
                                  Jesteś tego pewien w 100%, że krokodylki nie czepiają się stosunku 1,33? Naród pisze w necie co innego i ma to miejsce w Polsce i za granicą np. u Niemca.

                                  Dodam, że w przypadku takiej osobówki byłoby to trochę bez sensu, bo wg prostych wyliczeń:
                                  - kat. B - maksymalna waga takiego zestawu 3,5t,
                                  - kat. B+E - maksymalna waga takiego zestawu 3,5t + 20 kg (wtf?),

                                  Czy orientujecie się co z tym 4x4? Z ustawy nie wynika jasno, czy to udogodnienie zostało całkowicie oddalone.
                                  4) dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z hamulcem nie może przekroczyć:
                                  a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
                                  b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
                                  c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez producenta,
                                  d) 3500 kg,
                                  z tym że w przypadku samochodu terenowego, zgodnie z definicją zawartą w załączniku nr 1 do rozporządzenia
                                  Ministra Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2003 r. w sprawie homologacji pojazdów samochodowych i przyczep
                                  (Dz. U. z 2004 r. Nr 5, poz. 30)4), masa ta może ulec zwiększeniu do 150% wartości wynikającej z wartości znamionowej
                                  urządzenia sprzęgającego
                                  przy zachowaniu pozostałych warunków.
                                  4) Rozporządzenie utraciło moc na podstawie art. 4 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym
                                  oraz o zmianie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 92, poz. 884) z dniem wejścia w życie rozporządzenia Ministra
                                  Infrastruktury z dnia 24 października 2005 r. w sprawie homologacji typu pojazdów samochodowych i przyczep (Dz. U. Nr 238,
                                  poz. 2010). Rozporządzenie z dnia 24 października 2005 r. utraciło moc na podstawie art. 1 pkt 6 w związku z art. 13 ustawy z dnia
                                  10 października 2012 r. o zmianie ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1448) z dniem
                                  wejścia w życie rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 25 marca 2013 r. w sprawie homologacji
                                  typu pojazdów samochodowych i przyczep oraz ich przedmiotów wyposażenia lub części (Dz. U. poz. 407).
                                  Unable to Process Request

                                  [ Dodano: Sro 10 Lut, 16 11:21 ]
                                  Dodatkowo, czy pomiar wagi dokonywany jest na jedno, czy wszystkie koła i jakoś uśredniany? Zastanawiam się, jak to może się mieć w stosunku do rozkłady masy w pojeździe/na przyczepie.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    To jak byloby mozliwe, ze jezdza takie zestawy:

                                    Link
                                    DMC3500kg

                                    Nie znaleziono strony

                                    Taki Sprinter, niech bedzie ze ma 3,5t tony ladownosci, DMC 5000kg, ale masa wlasna pustego to 1500kg

                                    Crk64, Napisz do ITD, ze masz pojazd ktory w jednej rubryce ma X, w drugiej Y, w trzeciej Z. I teraz kupujesz przyczepe z hamulcem i jaki moze byc maksymalny jej ciezar ?? Odpisza, zapisz, zachowaj i masz dupochron na dlugo w razie kontroli, przy zalozeniu posiadania B+E oraz viatolla.

                                    BTW. Robiles kurs B+E. Co mowili o takim tworze jak hamulec najazdowy ?? Istnieje w przepisach czy nie ?? Bo tam znany jest jedynie hamulec pneumatyczny, a tego samochody osobowe nie maja.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Crk64
                                      Czy orientujecie się co z tym 4x4? .
                                      4x4 nie oznacza samochodu terenowego :wink:
                                      Ustawodawca pisząc "samochód terenowy" ma na myśli samochód terenowy z napędem 4x4 na ramie taki jak np Land Cruiser. W Octavii nie ma ramy, więc nie ma zwyżki 150%.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+E, gdzie DMC pojazdu przewyższa 3,5t, acz wg zapisów w ustawie wszystkie inne warunki pozostają w mocy.

                                        Myślałem o napisaniu do Wydziału Komunikacji, ale ty zasugerowałeś pójść o krok dalej i dowiedzieć się u źródła (...problemów ). Dzięki.

                                        PS. Nie mam jeszcze kat. B+E i dobrze, że zacząłem nad tym dumać zanim przeniosłem w praktykę swoje zamiary.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Crk64
                                          Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+E
                                          Niekoniecznie, kategoria B+E upoważnia Cię do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepami i tego typu rzeczami z min jedną osią o DMC powyżej 750kg ( tak napisałem aby rozgraniczyć że na B jeździsz z ciągnikiem z przyczepą lekką czyli DMC 750kg.). A przyczepy ciągnikowe i inny sprzęt mają hamulce pneumatyczne.
                                          Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Crk64
                                            Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+E, gdzie DMC pojazdu przewyższa 3,5t
                                            Nic podobnego, takie przyczepy o DMC 3500kg ciągną np. Land Cruisery i wszystkie inne pojazdy na ramie o DMC do 3500kg dopuszczone przez producenta, a kierującemu wystarczy tylko prawo jazdy B+E

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Ciągną, czy ciągnęły? Czy jakieś przepisy aktualnie to jasno określają?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez leonn
                                                Crk64 napisał/a:
                                                Maicroft, wskazana przyczepa ma sens w odniesieniu do kat. C+E, gdzie DMC pojazdu przewyższa 3,5t
                                                Nic podobnego, takie przyczepy o DMC 3500kg ciągną np. Land Cruisery i wszystkie inne pojazdy na ramie o DMC do 3500kg dopuszczone przez producenta, a kierującemu wystarczy tylko prawo jazdy B+E
                                                O takim przypadku tez trzeba wlasnie wspomniec.

                                                Jeszcze o czyms takim slyszalem, jak zespol pojazdow tj. auto 3500kg + przyczepa 2000kg = 5500kg, ale tu znowu ten stosunek 1,33 bylby zachowany.

                                                Zamieszczone przez Crk64
                                                Myślałem o napisaniu do Wydziału Komunikacji
                                                WK nie jest chyba wladne wydania opinii. ITD albo "drogowka".
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Crk64
                                                  Ciągną, czy ciągnęły?
                                                  Ciągnęły, ciągną i będą ciągnąć nic się nie zmieniło. Producenci samochodów terenowych nadal produkują prawdziwe terenówki 4x4 na ramie z urządzeniem sprzęgającym posiadającym homologację do ciągnięcia przyczepy o DMC 3500kg. Taki samochód terenowy musi spełniać wiele wymagań technicznych, żeby ciągnąć 3,5t przyczepę, Octavia 4x4 się do nich nie zalicza
                                                  Każdy pojazd w homologacji ma precyzyjnie określoną wagę przyczepy którą może ciągnąć.
                                                  Zamieszczone przez Crk64
                                                  Czy jakieś przepisy aktualnie to jasno określają?
                                                  Tak, między innymi to które sam przytoczyłeś

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X